İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Ağır Bakım


Fatih Saygın

Recommended Posts

Fatih Saygın

Selamlar,

 

2008 model Fiesta 1.4 benzinli araca ağır bakım yaptırmayı düşünüyorum. 4-5 yıl civarı kullanıyorum ve hava/benzin/polen/yağ filtresi dışında bakım anlamında bir değişiklik olmadı. 

110 bin de aldım ve 150 bin km ye geldi ve artık ağır bakıma girmesi gerekiyor diye düşünüyorum. Cihazın daha önceki geçmişi hakkında çok bilgim yok. 

Bakımda nelerin değişmesi gerekiyor? Şunlardan başka değişmesini tavsiye ettikleriniz var mıdır? Değişmeli derseniz özellikle hangisi orjinal olmalıdır veya ne marka olmalıdır?
Şimdiden çok teşekkür ederim.

Triger seti / V kayışı değişimi 
- Hava/benzin/polen/yağ filtresi
- Motor yağı
- Soğutma suyu ??? (En son 4 yıl önce değişti)
- Kartel tapasi ???
- Devirdaim su pompası ???
- Fren hidroliği, fren diski, balata ??? (bir sorunum yok şu an)
- Direksiyon hidrolik yağı ???
- Sanzıman yağı ve filtresi ???
- Korna ??? (bir bastığımla diğer bastığım tutmuyor. arada tiz şekilde çıkıyor, başıma sorun açarsa diye gitmişken değişmeli mi diye düşündüm)

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Fatih Saygın yazdı:

- Soğutma suyu ??? (En son 4 yıl önce değişti)
- Devirdaim su pompası ???

 

Şu iki madde özelinde tecrübemi aktarayım.

 

Eskiden üzerine ekleme/azaltma ile derecesini ayarlıyordum. Bir defasında niye uğraşıyoruz, komple boşaltıp tertemiz yapalım şunu dedim. Kalorifer radyatörü sızdırmaya başladı sonrasında. Kalorifer radyatörünün değişim için çok fazla işçilik gerekiyor ve kimse kolay kolay yapmak istemiyor.

 

120.000 de triger değişimi yaptırdığımda devirdaimi de değiştirelim diyen olmadı. Ben de bilmiyordum açıkçası. 140.000 de ben artık çalışmıyorum dedi ve komple motor yaptırmak zorunda kaldım.

 

Soğutma sıvısının renginde çok ciddi bir değişiklik yoksa derecesini ayarlayıp devam edin derim. Devirdaim ise ihmale gelmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Saygın

Değerli görüşleriniz için çok teşekkürler Recep Selim bey. Konunuzu okumuştum. Hatta Fiesta bakım konusunda denk geldiğim tüm konuları okudum da sayılır. O yüzden de devirdaimi ekledim listeye zaten. Teşekkür ederim o konuda. Sanırım marka da belirtmiştiniz konunuzda.. 
Soğutma suyunun durumunu sorayım o zaman. Soğutma suyunda eksiltme olmadığı için 4 yıldır dokunmamıştım ama yalnızca derecesine baktırayım o zaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Fatih Saygın yazdı:

Değerli görüşleriniz için çok teşekkürler Recep Selim bey. Konunuzu okumuştum. Hatta Fiesta bakım konusunda denk geldiğim tüm konuları okudum da sayılır. O yüzden de devirdaimi ekledim listeye zaten. Teşekkür ederim o konuda. Sanırım marka da belirtmiştiniz konunuzda.. 
Soğutma suyunun durumunu sorayım o zaman. Soğutma suyunda eksiltme olmadığı için 4 yıldır dokunmamıştım ama yalnızca derecesine baktırayım o zaman.

 

Devirdaim için orijinal parça olarak pierburg önermişti ustam. Bir defa ağzım yandığı için fiyatını kıyaslamadan almıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Saygın

Malesef Pierburg markalı devirdaim bulamadım fiesta V (2008 model) 1.4 benzinli için... Gates, Marelli ve SKF markalı olanlar var.
Triger setini orjinal olarak temin edebiliyorum ama V kayışını da orjinal olarak bulamıyorum. Onu ne marka almak gerekir?

Ayrıca V kayışının gergi bilyası da değişmeli midir? V kayışı ile direksiyon V kayışı farklı şeyler midir? 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Saygın

İleride bu konuyu okuyan birilerine belki faydam olur diye yaptırdıklarımı ve fiyatlarını yazayım..

- Hava/yağ/polen filtresi ve karter tapası (hava ve yağ orjinal, polen yerli üretim) 500 TL
- Motor yağı (Liqui Moly 5W-30 Special Tec F 5 L) 1200 TL

- Bujiler (orjinal) 400 TL
- Triger seti (orjinal) 1600 TL

- V kayışı seti (febi) 750 TL

- Devirdaim (orjinal) 1100 TL
- Soğutma suyu (Castrol Radicool SF 3 L) 400 TL

- Ön fren balatası (kale) 750 TL

İşçilik hariç toplam: 5500 TL

İşçilik 5250 TL

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...