İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.25 2015 Motor Arıza Lambası


Abdullah Akbıyık

Recommended Posts

Abdullah Akbıyık

Arkadaşlar selamun aleykum,  motor ariza lambasi hep yaniyordu ancak son zamanlarda arabayı motor soğukken  calistirdigimda biraz sıkıştırdığımda motor arıza lambası sinyal gibi yapip sönüyor ancak ben o esnada bir tekleme falan hissetmiyorum, özellikle vites attigimda 2000 devirden 3000e doğru cikarken 3 viteste yanip yanip sonuyor ancak kontrol için arabayi 2. Ve 3. viteste 3500 üzeri devir de sürdüğümde aynı durum olmuyor belki de motor isindigi icindir bilemiyorum.

obdye bagladigimda silindir 1 tekleme hatası veriyordu 

 

- bu yanip sonme olayi lpgde de benzinde de yapiyor

-motor soğukken yanip sonmesi ne ile alakalidir ?

-Kompresyon testi yaptirdigimda herhangi bir kaçak görülmedi araba bi yarim saat 45 dakika bekledi oyle yapildi( ozel bir serviste el ile yapildi)

- buji bobin ve kablolar uc ay once degisti ancak bu yanip yanip sonme olayi yeni olmaya basladi, degisen parcalarin orijinal olup olmadigini bilemiyorum 

 

- motor biraz titreyerek calisiyor ama sordugum birkac usta normal diyor 

 

Sizce ne yapmaliyim bu durumda once kime gidip hangi parçayı kontrol ettirmeliyim ne ile alakali olabilir bu durum teşekkürler

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Abdullah Akbıyık yazdı:

buji bobin ve kablolar uc ay once degisti ancak bu yanip yanip sonme olayi yeni olmaya basladi, degisen parcalarin orijinal olup olmadigini bilemiyorum 

Bence bu kısım problemli. Orijinal olmayan parçalar varsa önce bunları değiştirin kodu sildirip tekrar bakın duruma

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Çağatay Kılınç yazdı:

Bence bu kısım problemli. Orijinal olmayan parçalar varsa önce bunları değiştirin kodu sildirip tekrar bakın duruma

Peki hocam bu yan sanayi parçalar soğukta mi sıkıntı çıkartıyor, soğuk motorda lamba yanip sonmesi bunlarla alakali olabilir mi

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Mesela buji ateşleme kalitesi düşüktür ya da buji kabloları yeterli direnç değerini sağlamıyordur veya imalat kalitesiz ise… birsürü sebep olabilir sıkıntı parçadansa 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık

Araba 90 binden benzin lpg ben subaptan supheleniyorum nasil emin olabilirim subapin yanik oldugundan

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Akü'nün durumu ne? Voltaj ölçtürdünüz mü? Sanki elektrik akışında problem var gibi...

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Süleyman Can yazdı:

Akü'nün durumu ne? Voltaj ölçtürdünüz mü? Sanki elektrik akışında problem var gibi...

Ben aldigimda eski sahibi yeni değiştirmişti aküyü 6 7 ay oluyor, hiç ölçtürmedim ama bir ay once uzun yol yapmıştım bir yol çalışmasında dururken arabanin devir ibresi iki kere kendiliğinden  aniden 2500lere çıkıp akü işareti gözükecek kadar da aşağıya indi  bununla bir alakası olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Abdullah Akbıyık yazdı:

Ben aldigimda eski sahibi yeni değiştirmişti aküyü 6 7 ay oluyor, hiç ölçtürmedim ama bir ay once uzun yol yapmıştım bir yol çalışmasında dururken arabanin devir ibresi iki kere kendiliğinden  aniden 2500lere çıkıp akü işareti gözükecek kadar da aşağıya indi  bununla bir alakası olabilir mi?

 

Hemen bir akücüye gidip voltaj testi yaptırın. Sorun aküde ise kolay ve ucuza hallolur. Kurcalatmadan tamir ettirirsiniz.

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Süleyman Can yazdı:

 

Hemen bir akücüye gidip voltaj testi yaptırın. Sorun aküde ise kolay ve ucuza hallolur. Kurcalatmadan tamir ettirirsiniz.

En yakin fırsatta deneyeceğim hocam teşekkürler sonuclari bildiririm

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Abdullah Akbıyık yazdı:

Araba 90 binden benzin lpg ben subaptan supheleniyorum nasil emin olabilirim subapin yanik oldugundan

Kompresyon testi yapılmış değerler iyiyse o konuda bir sıkıntı yoktur 

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Çağatay Kılınç yazdı:

Kompresyon testi yapılmış değerler iyiyse o konuda bir sıkıntı yoktur 

Araba cok sogumamisti yarim saat bir saat beklediler hemen yaptilar, bugun ben arabanin birinci silindir gozunden buji kablosunu cektim motorda bir değişiklik olmadi bu subaplarin yanik oldugunu mu gösterir? Yarin insallah ozel servise gideceğim göstereceğim 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu buj, kablo testini önceki hiçbir usta yapmadı mı? ya kablo ya buji sorunludur önceki kompresyon testi doğru yapıldı ise, yapılmadı ise subap gidik olabilir, en temel motor kontrollerini yapamayanlar nasıl dükkan devam ettirebiliyor?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Abdullah Akbıyık yazdı:

Araba cok sogumamisti yarim saat bir saat beklediler hemen yaptilar, bugun ben arabanin birinci silindir gozunden buji kablosunu cektim motorda bir değişiklik olmadi bu subaplarin yanik oldugunu mu gösterir? Yarin insallah ozel servise gideceğim göstereceğim 

Bana göre sizin sorun ateşlemede. Siz özel servise gidin yine kablo çekince tekleme olmadığını da belirtin eğer ateşlemede sıkıntı yoksa tekrar adam akıllı kompresyon testi yaptırın. İnşallah sorun ateşleme sistemi ile hallolur. Kompresyon test değerlerini de buradan paylaşırsanız seviniriz. Ne ilginç adamlar var basitten zora gitmek dururken. Diyelim ki yanlış ölçüm yaptı ve değer düşük dedi napacak hemen kapak mı açılacak? 

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Çağlar Bayur yazdı:

bu buj, kablo testini önceki hiçbir usta yapmadı mı? ya kablo ya buji sorunludur önceki kompresyon testi doğru yapıldı ise, yapılmadı ise subap gidik olabilir, en temel motor kontrollerini yapamayanlar nasıl dükkan devam ettirebiliyor?

Hocam aslında buji kablo bobin değisti arabada motor ariza lambasi p301 kodu veriyordu ama gorunurde tekleme yoktu ustada sürdü arabayı ama arıza lambası yine yandi bu sefer lpd dediler önemsemedim ben de, şimdi yanıp sönmr sıklığı her sabah sinyal gibi yanmaya başlayinca bende internetten bakmaya başladım sebeplerine

Çağatay Kılınç yazdı:

Bana göre sizin sorun ateşlemede. Siz özel servise gidin yine kablo çekince tekleme olmadığını da belirtin eğer ateşlemede sıkıntı yoksa tekrar adam akıllı kompresyon testi yaptırın. İnşallah sorun ateşleme sistemi ile hallolur. Kompresyon test değerlerini de buradan paylaşırsanız seviniriz. Ne ilginç adamlar var basitten zora gitmek dururken. Diyelim ki yanlış ölçüm yaptı ve değer düşük dedi napacak hemen kapak mı açılacak? 

Yapıp paylaşacagim hocam, ilgilendiğin için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Abdullah Akbıyık yazdı:

Araba cok sogumamisti yarim saat bir saat beklediler hemen yaptilar, bugun ben arabanin birinci silindir gozunden buji kablosunu cektim motorda bir değişiklik olmadi bu subaplarin yanik oldugunu mu gösterir? Yarin insallah ozel servise gideceğim göstereceğim 

Bak şimdi, tek tek anlatayım.  Akü sorunu bu arızaya sebep vermez. Onu geç.

 

Motoru çalıştırdık. Tek tek buji kablolarını çıkardık. Soldan ilk silindirde hiç bir değişiklik olmadı. Sonra kablonun ateşlemesine baktık. Ateşleme fevkaledeydi. Belki buji içten kopuktur dedik. Yeni buji taktık, değişen bir şey olmadı. Netice üst kapağı sökünce arıza ortaya çıktı. Bunun öncesinde arıza tespiti yaptık ama arıza kodu yazmamış. Senin dediğine göre seninki arıza kodu yazmış. 80-90 bin kilometrede bu tür arıza çıkması doğal olarak senide şaşırtmıştır. Olmaması gerekirdi. 

 

Buji kablosunu çektiğinde her hangi bir değişiklik olmayan silindirin buji kablosunun ateşlemesine bak. Ateşleme varsa sorun içeride bir yerlerde.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Buji kablo setindeki kabloların özellikleri aynı ise atıyorum sağlam olan 3. Kabloyla arızalı 1. Kabloyu yer değiştirip arıza kaydı bu sefer 3. Silindirde tekleme şeklinde çıkarsa ve 1. Silindir arızası artık göstermezse  arızanın kablodan kaynaklı olup olmadığını bu şekilde bulamaz mıyız? Yada bobindeki yerleri değiştirip bobin arıza tespiti?  

(Kablo boyları özellikle farklı boylarda bunun farkındayım ama akü takviye kablosu gibi iç yapısı üniversal midir?)

Araç sahibinin Kendi kendine arıza tespiti yapabilmesi açısından aklıma geldi bu.

İyi ustaları tenzih ederek söylüyorum,bazı ustacıklar silecek lastiği değiştirmeye gidene motor inecek diye cevap verdiği sürece kendi aracımızın ustası olmak önemli diye düşünüyorum.

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İnan Çınar yazdı:

Buji kablo setindeki kabloların özellikleri aynı ise atıyorum sağlam olan 3. Kabloyla arızalı 1. Kabloyu yer değiştirip arıza kaydı bu sefer 3. Silindirde tekleme şeklinde çıkarsa ve 1. Silindir arızası artık göstermezse  arızanın kablodan kaynaklı olup olmadığını bu şekilde bulamaz mıyız? Yada bobindeki yerleri değiştirip bobin arıza tespiti?  

(Kablo boyları özellikle farklı boylarda bunun farkındayım ama akü takviye kablosu gibi iç yapısı üniversal midir?)

Araç sahibinin Kendi kendine arıza tespiti yapabilmesi açısından aklıma geldi bu.

İyi ustaları tenzih ederek söylüyorum,bazı ustacıklar silecek lastiği değiştirmeye gidene motor inecek diye cevap verdiği sürece kendi aracımızın ustası olmak önemli diye düşünüyorum.

 

Kablolarda numara var. Silindir gözlerine takılırken numaralara göre takılıyor.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Fatih Sarıkaya yazdı:

Kablolarda numara var. Silindir gözlerine takılırken numaralara göre takılıyor.

Onu biliyorum. Hangi bobin numarasından çıkıyorsa o numaralı silindire doğru takılsın diye numara var biliyorum ama Bobin 1 den çıkan  silindir 1 e giden  kablo ile bobin 3 den çıkan ve silindir 3  e giden kablonun boyu dışında başka bir farkı var mı? 

Komple yer değiştirip deneme yapılamaz mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İnan Çınar yazdı:

Komple yer değiştirip deneme yapılamaz mı

yapılabilir, 1-3 /2-4 birlikte akım yollar bobinden

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık

Bugun usta ile kompresyon testi yapildi 3 goz dokuz bar bir tanesi biraz daha yuksek bir oran verdi, bobin ve ve kablolar yan sanayiimis orijinali ile degistirdi. Alt motor kulagini degistirdi üst motor kulagi da biraz daha gidermis, motordaki sallama tamamen bitti gibi usta ile suruşe çıktık 180leri falan gordu ariza lambasi yanmadi ama kendisi motor ariza lambasini tekrardan yakabilecegini soyledi. Bir de sabah motor soğukken motoe ariza lambasinin yanip sonme yapip yapmayacağını deneyeceğim. Benim merak ettiğim şey akü bozuk olursa boyle seylere yol acar mi ya da herhangi bir elektrik kacagi

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Abdullah Akbıyık yazdı:

kendisi motor ariza lambasini tekrardan yakabilecegini soyledi.

Neye istinaden bu kanaate vardı peki? Lpg de bu aracın stft ve ltft değerleri ne çıkıyor buna bakıldı mı ? 

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Çağatay Kılınç yazdı:

Neye istinaden bu kanaate vardı peki? Lpg de bu aracın stft ve ltft değerleri ne çıkıyor buna bakıldı mı ? 

hocam araca bilgisayar bağladı, birseylere bakti ama onlara mi baktı bilmiyorum. Buna lpgciler mi bakiyor yakin zamanda lpg bakimi yaptıracağım söylesem bakarlar mi

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Abdullah Akbıyık yazdı:

Buna lpgciler mi bakiyor yakin zamanda lpg bakimi yaptıracağım söylesem bakarlar mi

Aynen işten anlayan biri ise ayar bozukluğunu zaten kendi söyler duruma göre yaptırırsınız. Eğer problemini ateşlemeden kaynaklı ise mutlaka güzelce ayar yaptırın 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Abdullah Akbıyık

Arkadaşlar aracı başka bir ustaya götürdüğümde, kompresyon ölçütü değerler birbirine yakın subap değildir dedi. Bobin kablolarını çekince silindir bire giden kabloda kivilcim atma diğerlerine göre bariz daha azdı, ayrıca birinci gözden cikan buji diğerlerine gore karaydı, arabada kullanilan bobin ve kablolari bocsh marka. Arabada motor soğukken biraz yüke binince yanip sonen motor ariza lambasi şikayeti var ancak bobin ve kablolari bu şikayetten sonra degismesine rağmen aynı şekilde degisen bir sey olmadı, kablolardan geçen elektrik ile alakalı olabilir mi? Birinci silindire az kivilcim gitmesi bunun sebebi olabilir mi? Daha yeni degismeme rağmen hata bobinden mi kaynaklanıyor? Usta ateşlemede bir problem var bana bırak birkac günlüğüne halledeyim dedi? Sizin gorusunuz nedir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...