İçeriğe Yönlendir

Çinli Elektriklilerin Gelmesi Zorlaştı


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yeni yasa ile işleri çok zorlaştı. 

 

1473140056_inli.jpg.97fba6ce4df927505f556fdea8f6c97d.jpg

 

Özetle diyor ki.. 

İthalatçı, En az 7 bölgede en az 20 yetkili servis kurmak zorundadır. 

İthalatçı, her bir marka için en az 40 personele sahip Türkçe çağrı merkezi kurmak zorundadır. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Genelde sadece vergi yükü ile önlem alırlardı, ilk defa mantıklı karar almışlar. Çinliler satıp kaçma işini de iyi bilir. Bunun önüne geçilmiş olur. İstihdam da sağlanır. Sosyal sigorta gelirleri de artar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

iyi olmuş, motorsikletede getirsinler, tonla marka var özelliklede çin, ne servisi ne parçası var, 2 sene sonra tarih oluyor motorlar...

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Tesla tek servisle 10 binden fazla araba sattı.

Sahipleri sorun çıkmasın diye dua ediyor.

Haziran ayından bu yana tampon bekleyen Tesla sahibi var.

Anadoluda bir lastiğinin başına olay gelse günlerce lastik beklersin...

Çinli firmalara yapılan diğerlerine de yapılmalı.

Bu koşulu sağlayanın da ek vergisi kaldırılmalı.

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bu iyi olmuş değilse Elektrikli araba çöplüğü olacaktı burası...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu zaten vardı ben anlamadı hiç nasıl yani, 2006 da bir servis yapılandırması yapmıştık kanuna uygun, maral vardı hatta bir ara bu yüzden markalaşıp çıkamadı satışa

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Elektronik işinde de böyle ama yetkili servis diye yazılanların çoğu cihazı açmadan merkeze yolluyorlardı. Ben her türlü yetkili servisliği kabul ederim, evden çalışmamın bir sakıncası olmaz galiba... Hadi Çinliler Ankara tamam darısı diğer 19 ilin başına..

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Güzel olmuş ama sadece servis açmak da yetmiyor. Adamlarda parça stoğu yok. 

Chery, MG gibi ülkemizde yakın zamanda iyi satmış markalarda ciddi yedek parça sorunları var. 

Tamir sürelerinin aşılmasında ciddi yaptırımlar olmalı ki servis tüketiciyi mağdur edemesin.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Skywel masaya vurdu kararın ardından direk fabrikayı açayım o zaman dedi , haa ne olur bilemem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

distribütörü daha kendi arabasının nerede olduğun bilmiyordu 2 gündür arıyorlardı

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Ziyadesi ile memnun kaldığım bir karar. Çinliler için tamda aklımdakileri yazmışsınız :bravo:

Süleyman Can yazdı:

Genelde sadece vergi yükü ile önlem alırlardı, ilk defa mantıklı karar almışlar. Çinliler satıp kaçma işini de iyi bilir. Bunun önüne geçilmiş olur. İstihdam da sağlanır. Sosyal sigorta gelirleri de artar. 

Bir yerde okumuştum. Türkiye Çine savaş ilan etse ve tüm ekonomik ilişkisini sonlandırsa cari açığımız 50 milyar dolar düşer diye .

Bugün bir seat alıyoruz motorun yarısı Bursadan gitme, keza diğer avrupa araçlarında da durum buna yakın. Ödediğimiz 20 bin Avronun 10 bini bir şekilde bize geri dönüyor. Ancak Çin malı ürünlerde durum felaket. Ya adamlar bizden bir tek mermer alıyorlardı sonunda Ocaklarıda satınalmaya başladılar.  

Aytac Sakal yazdı:

Bunun için aklıma gelen bir şey var. Eskiler hatırlar hani parasını alamayan karadenizli hoca diyordu ; istemayrum çay ocağını :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

bu sefer erken tedbir alındı,yoksa çin malı telefonlar gibi markası belli olmayan,uyduruk kaydırık birsürü firma ülkeyi çöplüğe döndürecekti

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

iyi olmuş, motorsikletede getirsinler, tonla marka var özelliklede çin, ne servisi ne parçası var, 2 sene sonra tarih oluyor motorlar...

 

Kullanıcı parça yok diyor, distribütör ise yalan bunlar parça sorunumuz yok diyor. Gerçekte ise yedek parça gerçekten yok.  

 

Mesela şöyle; Avrupadaki wv lerde emisyon sorunu vardı ama türkiye dağıtıcısı bizlere türkiyedeki araçlarda emisyon sorunu yok demişti :D 

 

İsabet olmuş, gelmesinler. Satıp satıp kaçarlar. Bunlara güvenip bunların arabası alınmaz. Hatta yerel dağıtıcı ağa,  ben kefilim dese bile alınmaz. Vaktinde gelip gideni gördük.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ucuza elektrikli arabaya binmeyin diye yapılan bir şeye neden alkış tutuluyor açıkçası ben anlamadım. Her aldığınız ürünün kaç yetkili servisi var diye araştırıyor musunuz? TOGG'un, Tesla'nın MG'nin kaç yetkili servisi var acaba? Hatta 7 bölgede toplam 20 yetkili servisi olan kaç firma var?

 

Bu Çin arabalarına ek vergi ve zorluk koyulmasının tek sebebi AB ve Otomobil Üreticileri böyle istediği için. Bir de kendi yan sanayimizi korumak için. Yoksa son tüketiciyi düşünen yok merak etmeyin. Ancak bu önlemler nereye kadar fayda sağlayacak göreceğiz. 

 

Alıntı

Avrupa’ya dikkat çekmemin iki nedeni var: Birincisi, ABD, Çinli elektrikli araçlara %27,5 gümrük vergisi uyguluyor, Avrupa Birliği ise sadece %10 gümrük vergisi uyguluyor. Avrupalılar onun yerine pillerin geri dönüşüm kuralları gibi tarife dışı engellerle Çin’i yavaşlatmayı hedefliyor. Şu sıralar AB Komisyonu, %10 oranındaki gümrük vergisini gözden geçirme konusunda bir çalışma başlattı. Bu adımların etkisinin ne olacağını göreceğiz. Ancak, Avrupa’da esaslı politika değişiklikleri olmazsa orta vadede Çinli elektrikli araçların pazarı domine etmesini kaçınılmaz görüyorum.

İkinci nedense şu: Türk otomotiv yan sanayii büyük ölçüde Avrupalı üreticilere iş yapıyor. Biz, Çinli elektrikli araçlara ek gümrük vergisi koyduk ama bu içerideki araç piyasasıyla ilgili. Yan sanayimizin derdi Avrupa’daki ana üreticilerin ayakta kalıp Türkiye’den tedarike devam etmeleri. Yarın Avrupa’daki bilindik markalar Çin ile rekabete dayanamayıp kapanır veya küçülmeye giderse Türkiye’deki otomotiv yan sanayii ne yapacak? Acilen buna karşı tedbir almak, yeni ilişkiler geliştirmek zorundayız. Bunun için ana sanayi ve yan sanayi çatı kuruluşları şimdiden bu konuya beraber odaklanmaya başlamalı.

TOGG ve Ford Transit (EV) gibi yatırımlarla, Türkiye’deki ekosistemde bir hareketlenme başladı. Hızlanmamız ve global değer zincirlerinde yeni fırsatlara bakmamız iyi olur. Zira elektrikli araç pazarındaki dönüşüm çok hızlı olacak. Bunlar kaç km gidiyor? Eve şarj ünitesi taktırabilir miyim? derken bir bakmışız Gebze’de otomotiv yan sanayici kalmamış…

 

https://www.ekonomim.com/kose-yazisi/cinli-elektrikli-araclar-geliyor-otomotiv-yan-sanayii-ne-yapacak/708083

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/abnin-cinli-elektrikli-otomobillere-yonelik-sorusturmasi-ticari-catisma-riskini-artirdi/2997662

https://www.ntv.com.tr/otomobil/elektrikliotomobildecin-istilasi-ek-vergi-gundemde,XPvI9kSqD0uElaolbgOh9w

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


nasıl yani

İhtimal olarak görüyorum...

Bizim piyasada olmak istiyorlar yada üretim Üssü olup çevre Ülkelere satış yapmak istiyorlar.

Dip Not.Tekstilde neredeydik Çin Malları Piyasaya girdi Sektör ne Hale geldi 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mustafa Erkan yazdı:

Türkiye Çine savaş ilan etse ve tüm ekonomik ilişkisini sonlandırsa cari açığımız 50 milyar dolar düşer diye .

 

Çin'den ithalat çok doğru ama çoğu ham madde ya da ara madde. Ekonomik ilişki sonlandırıldığı an türkiye'de üretim ciddi oranda aksar. Ucuza malzeme getirip montaj yapan, fason üretim yaptırıp üzerine yerli üretim yazan çok marka var bizde. Kimse karlı çıkmaz bu işten. Rest çekmeden önce iç kaynak kullanımını artırmak lazım. 

 

Aytac Sakal yazdı:

Dip Not.Tekstilde neredeydik Çin Malları Piyasaya girdi Sektör ne Hale geldi 

 

Markalaşma ve kurumsal kimliği oturtamadığımız için böyle oluyor. Aynı çinli tekstil firması girsin almanya pazarına. Bakalım adidas puma karşısında ne kadar şansı olacak?

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Süleyman Can yazdı:

Aynı çinli tekstil firması girsin almanya pazarına. Bakalım adidas puma karşısında ne kadar şansı olacak?

Alsalar girecekler engelliyorlar.Çin neden İngiliz Mg satın aldı ? Biraz buna bakmak gerekli diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Erkan yazdı:

Bir yerde okumuştum. Türkiye Çine savaş ilan etse ve tüm ekonomik ilişkisini sonlandırsa cari açığımız 50 milyar dolar düşer diye .

bakış açısına bağlı, sanayici üretim için hammaddeyi oradan alıyorsa, üretemeyeceği ürünleri ithal edersek belki de 150 milyar dolar artar, her şey bir dengedir, otobüs düz yolda dümdüz gidebiliyor diye direksiyona ucuz maaşlı stajyer oturtutuluursa ilk virajda devrilebilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...