İçeriğe Yönlendir

Peugeot 2008 Allure 1.2 Puretech 130 Hp 🦁


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Eren Gökmen yazdı:

Her arabada böyle degil. ayarlanan sicaklik ve uflenen havanin sicaklik farki buyukse hafif ufleyenler var

 

valla benim gördüklerimin hepsi ısı farkı çoksa direk fana yüklenir, ptc sine güvenen yüklenir arkadaş :) fark az ise yüklenmez doğal olarak, senin dediğin gibi olanına ben rastlamadım yada denk geldim denemek nasip olmadı farketmedim, Maybach ta bile ilk anda üşüdüğümü bilirim ama, belkide bizim ülkeye has arabalar böyledir, sizin oralar soğuk sanırım, kış pakedi olan araçlar  falanda var, dediğin gibi olanlarıda vardır muhtemelen...

 

  Bendekide böyle yapar yani fan hızlanır, bendeki araç dış ısı farkı çok abartı değilse yani (-) değerlerde değilse 0 ise misal, birkaç sn. içinde ılık üfler, ilk anda yersin ama soğuğu, hava kanalları buz gibi soğuk hava dolu, önce bu gelir, kaçışın yok, tabi yüzüne değil doğru, önce ön cama verir havayı oradan kafana yersin, sonra hava kanallarıda ısınır zamanla, ön cam ve ayaklara üflemeye geçer, bu işler zaman alır doğal olarak, motor ısınsa bile kabin ayarlanan ısıya yaklaşana kadar %70 gibi bir güçte üfler fan, böyle işte... 

Tansunun kibritte zaten bunlar söz konusu değil, her türlü buzluk modu aktif :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Ali Cihangiroğlu yazdı:

valla benim gördüklerimin hepsi ısı farkı çoksa direk fana yüklenir, ptc sine güvenen yüklenir arkadaş :) fark az ise yüklenmez doğal olarak, senin dediğin gibi olanına ben rastlamadım yada denk geldim denemek nasip olmadı farketmedim, Maybach ta bile ilk anda üşüdüğümü bilirim ama, belkide bizim ülkeye has arabalar böyledir, sizin oralar soğuk sanırım, kış pakedi olan araçlar  falanda var, dediğin gibi olanlarıda vardır muhtemelen...

 

  Bendekide böyle yapar yani fan hızlanır, bendeki araç dış ısı farkı çok abartı değilse yani (-) değerlerde değilse 0 ise misal, birkaç sn. içinde ılık üfler, ilk anda yersin ama soğuğu, hava kanalları buz gibi soğuk hava dolu, önce bu gelir, kaçışın yok, tabi yüzüne değil doğru, önce ön cama verir havayı oradan kafana yersin, sonra hava kanallarıda ısınır zamanla, ön cam ve ayaklara üflemeye geçer, bu işler zaman alır doğal olarak, motor ısınsa bile kabin ayarlanan ısıya yaklaşana kadar %70 gibi bir güçte üfler fan, böyle işte... 

Tansunun kibritte zaten bunlar söz konusu değil, her türlü buzluk modu aktif :D

2007 Focus da ptc yoktu ama ayni dedigin gibi soguk havayi basardi bir anda. Hararet gostergesi milim oynayana kadar da vuz gibi havayi basardi iceri. 

İlk kasa 3008 de ptc vardi. Ayar hep auto 21/22 derecede olurdu.  Ptc ve motor isindikca hava hizi yukselirdi. 

Simdiki 2019 tiguan da ayni 3008 gibi...

Yonlendirmelerine dikkat etmedim hic. Rahatsiz etmedi cunku. Belki bilgisayarda bölge ayarlari ile alakali olabilir ama Avrupa-Türkiye ayni ayarda oluyor genelde (kuzey avrupa haric)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Eren Gökmen yazdı:

2007 Focus da ptc yoktu ama ayni dedigin gibi soguk havayi basardi bir anda. Hararet gostergesi milim oynayana kadar da vuz gibi havayi basardi iceri. 

İlk kasa 3008 de ptc vardi. Ayar hep auto 21/22 derecede olurdu.  Ptc ve motor isindikca hava hizi yukselirdi. 

Simdiki 2019 tiguan da ayni 3008 gibi...

Yonlendirmelerine dikkat etmedim hic. Rahatsiz etmedi cunku. Belki bilgisayarda bölge ayarlari ile alakali olabilir ama Avrupa-Türkiye ayni ayarda oluyor genelde (kuzey avrupa haric)

doğrudur, bendeki çabuk ısıtıyor sanırım, o yüzden hemen hızlanıyor, aracı kullandığımda daha dikkatli test edeyim hele, bakalım tam olarak nasıl çalışıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Ali Cihangiroğlu yazdı:

doğrudur, bendeki çabuk ısıtıyor sanırım, o yüzden hemen hızlanıyor, aracı kullandığımda daha dikkatli test edeyim hele, bakalım tam olarak nasıl çalışıyor...

Olabilir abi. 3008 ve Tiguanda da isimasi biraz zaman aliyor. Dis hava sicakligina gore bir kac dk olabiliyor bu... Yani araci calistirir calistirmaz hemen 10sn icinde sicak uflemiyorlar. Yavas yavas isiniyor ve isindikca hava hizi yukseliyor. Belki sicaklik hi konumunda tam gaz elektrik veriyordur ama yine de hizli uflemiyor. Belki senin aractaki daha guclu bir ptc olabilir. Yine de soguk havayi hizli basmasa iyi olurdu.

Bir de Tiguanin aku şu anda biraz zayif. Onun da etkisi olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Bahadır Taşpolat yazdı:

hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın :nazar: bende 3008 istiyorum bakalım nasip 

 

Teşekkür ederim 🙏🏻 İnşallah olur. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Eyüp Çetin
Çiğdem Bilen yazdı:

Bu sabah çektim fotoyu bu km tamamen ev iş arası 3.5km aynı güzergahta yapıldı başka işler için başka araç kullanıyoruz. Giderken güzergahım rampa sayılır ve fotodaki gibi sabah trafiği bol trafik lambalı sürekli dur kalk yapıyorum. Eve dönerken de dolayısıyla daha az yakıyor. Normal modda sürüyorum, start stop otomatik canı isterse devreye giriyor klimayı araca bindiğim gibi sıcak modda açıyorum birkaç dkda ısıtmaya başlıyor. Sakin sürüyorum başka da özel bir tekniğim yok. Aynı güzergahta corsa 1.2 puretech 100hp otomatik yakıt tüketimim 7.2 idi. Peugeot 2008 1.6 eHdi 92hp hiç dikkat etmeden ortalamam 5.2 lt idi.

20240116_082845.jpg

 

Çiğdem hanım bence tamamen kullanım farkından kaynaklanıyor yakıt tüketimi. Arabayı bir kaç gün eşim kullandı ve ortalama 7,4 litre tüketimi vardı arabanın. Kadınlar daha sakin kullanıyor anlaşılan. 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
(düzenlendi)
Eyüp Çetin yazdı:

 

Çiğdem hanım bence tamamen kullanım farkından kaynaklanıyor yakıt tüketimi. Arabayı bir kaç gün eşim kullandı ve ortalama 7,4 litre tüketimi vardı arabanın. Kadınlar daha sakin kullanıyor anlaşılan. 😊

Yakıtınızın düşmesine sevindim hele de yakıt fiyatları alıp başını gitmişken :)Daha önce 2 tane 1.0 ecoboost sürdüm bu da ikinci 1.2 Puretech aracım tek yöntem sert kalkışlardan uzak durmak gerekiyor yoksa küçük motorlar çok yakabiliyorlar. Bu arada araç 1500 kmye doğru yaklaşıyor tüketimi biraz daha düştü sanki.

tarihinde Çiğdem Bilen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çiğdem Bilen yazdı:

Yakıtınızın düşmesine sevindim hele de yakıt fiyatları alıp başını gitmişken :)Daha önce 2 tane 1.0 ecoboost sürdüm bu da ikinci 1.2 Puretech aracım tek yöntem sert kalkışlardan uzak durmak gerekiyor yoksa küçük motorlar çok yakabiliyorlar. Bu arada araç 1500 kmye doğru yaklaşıyor tüketimi biraz daha düştü sanki.

 

Aslında ben kullanınca düşmedi yakıt tüketimi. Eşim kullanınca böyle oluyor 😊 O da sakin kullanıyor çünkü. 

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
Eyüp Çetin yazdı:

Aslında ben kullanınca düşmedi yakıt tüketimi. Eşim kullanınca böyle oluyor 😊 O da sakin kullanıyor çünkü. 

Aynen sizin sürüş tarzınızla alakalı olabilir bir de ilk alırken lastiklere 40 hava basmışlar onu 35e düşürdük hem arabanın zıp zıp gidişi düzeldi hem de o yüzden bizimki daha az yakmaya başlamış olabilir. Ama genel olarak memnun kaldım güzel araç almışız 🧿 kazasız belasız kullanalım inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çiğdem Bilen yazdı:

Aynen sizin sürüş tarzınızla alakalı olabilir bir de ilk alırken lastiklere 40 hava basmışlar onu 35e düşürdük hem arabanın zıp zıp gidişi düzeldi hem de o yüzden bizimki daha az yakmaya başlamış olabilir. Ama genel olarak memnun kaldım güzel araç almışız 🧿 kazasız belasız kullanalım inşallah.

 

İnşallah ben de kullandığım kadarıyla memnunum. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Eyüp Çetin

20240329_190338.jpg.e18fee3ce29aa95eab55e3656ed28b64.jpg

 

İlk defa uzun yol yaptım. Antep'ten Adana'ya kadar 4.9 lt yaktı. Ortalama olarak hız bazı zorunlu duraklar haricinde 115-120 km idi. Bu durum ziyadesiyle memnun etti. 

 

20240329_190327.jpg.060ad3248d77cf910c8a9cfc141d6365.jpg

 

Şehir içindeki mesafeleri de ekleyince 5.1 lt yakıt tüketimi var. 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Eyüp Çetin

 

20240529_132814.jpg.a1ff30f39ca00f2be47c587352d7c8e6.jpg

 

 

20240529_132821.jpg.fee0e0261649b06d1c18be94ed10163e.jpg

 

4500 km karma sürüş sonucu yakıt tüketimi fotoğraflardaki gibi. Yaklaşık 2000 km'si şehir dışı kalanı günlük şehiriçi kullanım. Aracı ne çok sakin ne de çok sert kullanıyorum. Genelde klima açık oluyor. Karma Tüketim 8.1

 

Üstteki resimde 2400 KM'den sonraki karma tüketimi mevcut. Aracın ortalama yakıtı 6.9 görünüyor şimdilik. Daha da düşer mi bilmem. Ancak sakin kullanımda yakıt tüketimi beklediğimden daha az. 

 

 

 

20240529_132753.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Arabayı alalı yaklaşık 6 ay oldu. Bu süre zarfında deneyimlerimi paylaşmak için biraz kullanmam gerekiyordu ve ancak yazabildim. 4500 km'dir birlikte olduğumuz 2008 ile ilgili sürüş deneyimlerimizden bahsedecek olursak öncelikle konforlu bir araç olduğunu söyleyebilirim. Tabi deneyimlerimden bahsederken haliyle önceki arabam 500L ile kıyasa girmeden edemeyeceğim. 

 

Öncelikle görünüş açısından şık olduğunu düşündüğüm için en büyük tercih sebebim buydu. Tabi bu kişiden kişiye değişen bir durum. 

 

Lastik yanakları geniş olduğu için kasislerden veya bozuk yollardan geçerken pek sarsılmıyor. 500L'nin yanaklar ince olduğu için sanki jantlar yere çarpıyor gibi hissettiriyordu bazen. Virajlarda çok savruluyordu. 500L daha yüksek olduğu için virajlarda kenarlara kayıyordu araba. 

 

1.2 motor olmasına rağmen 130hp 240nm tork ile performans konusunda memnun ediyor. Full yüklü ve yolculu durumda klima açık şekilde rampalarda falan devirden düşmedi hiç. Yavaşladıktan sonraki ani hızlanmaları da gayet tatmin edici. Ancak bu konuda 320 torkluk 500L her türlü daha iyiydi diye düşünüyorum. Ses yalıtımı oldukça iyi. Yüksek hızlarda dahi arabanın sesi kabine gelmiyor. Aracı çalıştırdıktan sonra el frenini otomatik olarak indiriyor. Arabayı durdurunca da otomatik olarak devreye giriyor. Bu kullanımı daha keyifli hale getiriyor. 

 

Daha önce yakıt tüketimi ile ilgili paylaşımlar yapmıştım. Fabrika verileri ile benim tüketimin farklı olduğunu gördüm her zamanki gibi fabrika verilerini tutturmak zor. 500L dizel ve motor güçleri farklı olduğu için kıyas pek doğru değil ama 500L sunduğu performansa göre yakıtı memnun ediyordu. 

 

Start-stop sisteminin her araba çalıştırılmasında aktif olması hoşuma gitmiyor. Kullanmak istemediğin zaman hep ekrandan kapatmak zorundasın. 

 

Arabanın önceki aracıma kıyasla ergonomik olduğunu söyleyemem. Mesela bagaj hacmi 437 litre olmasına rağmen 412 litrelik 500L'nin bagajından daha küçük. 😁 Baston bebek arabasını koyarken bile zorlanıyorum. Ancak ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor. Pandizotun altında küçük bir bölme daha var ve bagajda kalmasını istediğim ama sıklıkla kullanmadığım eşyaları koyuyorum. 500 L'de arka koltukları öne çekerek bagaj hacmini daha büyük hale getirebiliyorduk ve kesinlikle yolcuları rahatsız edecek kadar daralmıyordu. 

 

Sürücü ve öndeki yolcu açısından rahat bir genişliği mevcut ama yükseklik konusunda uzun boylular açısından tavanın alçak olması rahatsız edici. Boyum 1.77 olduğu için benim açımdan sorun yok. Direksiyon yukarıda olduğu zaman genellikle ön kadranı kapatıyor bu da olumsuz bir durum. Fakat ben aşağı çekerek kullandığım için bu konuda da sıkıntı yaşamıyorum. Cam tavanlı olması araca ferahlık katıyor çünkü içi simsiyah. Cam tavan örtüsü el ile açılıyor. 500L'de otomatikti.

 

Arka kısım ise yolcular açısından memnun edici değil. Hatta oğlum eski arabanın daha iyi olduğunu bunu sevmediğini söylemişti. Ben de "İn aşağı o zaman hıyar" demiştim çocuk ciddiye alıp üzülmüştü. 😊 Tabi şaka yaptığımı söyledim. Bir eğitimci olarak küçüklerimize her zaman ifade özgürlüklerinin olduğunu hatırlatmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu da böyle küçük bir anektod. 😁 Her neyse arka kısım 500L'de çok geniş olduğu için yolcular çok memnundu. Bagajı genişletmek için koltukları öne çekince bile ciddi bir diz mesafesi sunuyordu. İç kısmı tamamen siyah olması biraz iç karartıcı gibi geliyor. Önceki arabamda beyaz daha fazla kullanıldığı için böyle olmuş olabilir. 

 

Arabanın ön konsol şıklığı konusunda herkesin beğendiği bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. Öyle tuş kirliliği falan yok. Herşey yerinde. Ekran konumlandırılırken verilen hafif eğim daha rahat kullanılmasını sağlıyor. Piyano Black tuşlarının kullanımı kolay ve şık bir görüntü sunuyor. Klimanın analog olmaması kullanımı zorlaştırıyor. Sadece açıp kapatırken tuşa basıyoruz fakat ayarlar konusunda ekrana bakmak zorunda kalınıyor. Alışma süreci uzun olacak gibi halen alışamadım. Ekranda şimdiye kadar herhangi bir donma yahut takılma yaşamadım. Çok soğuk havalarda dahi verimli olarak kullanıyorum. Torpido geniş. Kol dayamasının altındaki bölme gözlük gibi eşyaların konulması için güzel. Kol dayamasının önünde bardak koyma kısmı mevcut. Onun önünde de vites var. Vites sadece bir parmak hareketi ile kullanılacak kadar küçük tasarlanmış. Kullanımı güzel. Piyano Black tuşlarının altında kapaklı telefon koyma yeri mevcut ve kablosuz şarj ediyor. Kablosuz şarjda uzun süre kalınca telefonun fazla ısındığını ve yavaş şarj ettiğini farkettim.

 

 

Şimdilik bunları yazdım. Aklıma geldikçe eklerim.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bir gün her araç 500L ile kıyaslanacaktır :D Güle güle kullan Eyüp Hocam. 17 janta rağmen 500ün yol tutuşu en kötü yanı maalesef.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selçuk Bakış yazdı:

Bir gün her araç 500L ile kıyaslanacaktır :D Güle güle kullan Eyüp Hocam. 17 janta rağmen 500ün yol tutuşu en kötü yanı maalesef.

 

Teşekkür ederim Selçuk. Gerçekten 500L ile kıyaslamadan olmuyor. Unutulmayacak bir araba. 😊

 

500L çok ergonomikti. Gerçekten hakkettiği değerde olmayan bir araç. Gerçi bu da tipinden kaynaklanıyor. Ben beğeniyorum ama herkese hitap etmiyor. FIAT şöyle tipi köşeli bir 500L tarzı araba yapsa ilgi çeker. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

 

Teşekkür ederim Selçuk. Gerçekten 500L ile kıyaslamadan olmuyor. Unutulmayacak bir araba. 😊

 

500L çok ergonomikti. Gerçekten hakkettiği değerde olmayan bir araç. Gerçi bu da tipinden kaynaklanıyor. Ben beğeniyorum ama herkese hitap etmiyor. FIAT şöyle tipi köşeli bir 500L tarzı araba yapsa ilgi çeker. 

Cross satışları baltalanmasın diye artık getirilmiyor bile, Fiat'ın kafa yapısı biraz değişik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selçuk Bakış yazdı:

Cross satışları baltalanmasın diye artık getirilmiyor bile, Fiat'ın kafa yapısı biraz değişik.

 

Sıfırı olsa yine ilk düşüneceğim arabalardan biri olacaktı ama yoktu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

 

Sıfırı olsa yine ilk düşüneceğim arabalardan biri olacaktı ama yoktu. 

X var L yok, garip, tam tersi olması lazımdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selçuk Bakış yazdı:

X var L yok, garip, tam tersi olması lazımdı.

 

Kesinlikle. Bence XL çıkarmalı 😊 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Umut Taşlı yazdı:

kullanışlılığını bilemem de x, l'den daha güvenli bir araç, l'nin olmaması yerinde olmuş abi bence.

 

2013te 5 yıldız vardı da sonrasında bozdular zaten, ilk çıkan seri ile son çıkan seriler doluluk anlamında bile çok farklı idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...