İçeriğe Yönlendir

3 Aralık Tüplü Mangalda Sucuk Toplantısı


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


nerden geldiği belli değil. Ben viaport tarafından yerden topladım hocam :) 

ne olduğu belli olmayan arabalar da var

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Çok güzel bir etkinlik oldu herkesin ayağına sağlık kesenize bereket.  Uzun zamandır görmediğim abilerimi ve kardeşlerimi gördüm çok mutlu oldum. Hızımı alamayıp Adana ya gittim Fordları teslim edip Şalgam yükledik eve yeni geldim ?

 

 


 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

Bunu mu demek istediniz? "kaçamazsınız"
 

Seni ilgilendirmez!

Sani Gerşon yazdı:

Adam yaşlı. Niye yüzüne vuruyorsunuz?

Doydun ve 45km uzağa gittin diye bu nasıl bir cesarettir aslanım? Sucuk yerine yürek mi yedin sen?

 

 

Vesile ile orada LR1 olsaydı mutlaka çıkardı. Rüştü ispat edilen basit bir sistemi neden modern 4x4 araçlar kullanmıyor anlamak mümkün değil. Oysaki her abs sistemi olan ama iki ama dört çeker sistemde kullanılan basit bir abs ecu sistemi var land rover'de. Ve işin güzel tarafı araç sisteminden bağımsız çalışıyor. Çabi'in şirin 4x4'ünü almış olsaydım ilk işim abs beynini değiştirmek olacaktı. Hala elimde şeması ve ecu duruyor

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Servet Aydın yazdı:

Seni ilgilendirmez!

Doydun ve 45km uzağa gittin diye bu nasıl bir cesarettir aslanım? Sucuk yerine yürek mi yedin sen?

 

 

Vesile ile orada LR1 olsaydı mutlaka çıkardı. Rüştü ispat edilen basit bir sistemi neden modern 4x4 araçlar kullanmıyor anlamak mümkün değil. Oysaki her abs sistemi olan ama iki ama dört çeker sistemde kullanılan basit bir abs ecu sistemi var land rover'de. Ve işin güzel tarafı araç sisteminden bağımsız çalışıyor. Çabi'in şirin 4x4'ünü almış olsaydım ilk işim abs beynini değiştirmek olacaktı. Hala elimde şeması ve ecu duruyor

Bende şunu anlamadım abi, 3 teker boşa dönüyor ve biri dönmüyor, sensörler zaten bunu tespit ediyor. Kontrol ünitesi en azından şunu neden denemiyor? Diğer 3 tekeri full frene alıp bütün gücü hiç dönmeyen tekere iletmek? 3 teker boşa dönüyorsa kızaklayarakda olsa ilerler biraz, az ilerlerse araç freni ufaktan bırak.
Algoritması bu kadar zor olmasa gerek. Bizim bu düşüdüğümüzü Alaman müyendisler düşünmüştür de engel nedir acep?

 

yeniler çıkıyor 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben yeterince tork oluşmadığını düşünüyorum. Ya da aktarma siteminde kayıplar fazla yaş itibariyle

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Servet yıkadı.  
Bana gelmiş. Çamura gir diyor.  
Girmem dedim 

Yok la kim yıkayacak dedim. 
Ben yıkarım dedi. 
Al o zaman naparsan yap dedim. Verdim anahtarı. 
Gitti çamurlarda oynadı. Kirletti. Yıkadı. ?

O oynarken kimbilir nasıl baktım uzaktan uzaktan, bıyık üstünden...

Servet Aydın yazdı:

Esp'si iyi olan İKİ ÇEKERLER çıktı :D

Bence kötü olanlar çıkmış, iyiler kalmış...

80 le giderken sol tarafın ıslak zemine denk geldiğini düşün... Senin şu an yapmasını istediğin şeyi yaparsa nerelerde olursun...

tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Bi an sonsuza kadar tekrar yapıp roller a tırmanamayacak sandım ? 

Amac rollera cıkabilmekmi yoksa rollerden cıkabilmekmi ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Alpay Sumer yazdı:

Bi an sonsuza kadar tekrar yapıp roller a tırmanamayacak sandım ? 

Amac rollera cıkabilmekmi yoksa rollerden cıkabilmekmi ? 

Haha yok hızla girersem üstünden yine düşerim hesabıyla ayarlayamıyorsun ?

Ertan Çabuk yazdı:

O oynarken kimbilir nasıl baktım uzaktan uzaktan, bıyık üstünden...

Bence kötü olanlar çıkmış, iyiler kalmış...

80 le giderken sol tarafın ıslak zemine denk geldiğini düşün... Senin şu an yapmasını istediğin şeyi yaparsa nerelerde olursun...

Bilgisayar hız bilgisini almıyor mu?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Servet yıkadı.  
Bana gelmiş. Çamura gir diyor.  
Girmem dedim 

Yok la kim yıkayacak dedim. 
Ben yıkarım dedi. 
Al o zaman naparsan yap dedim. Verdim anahtarı. 
Gitti çamurlarda oynadı. Kirletti. Yıkadı. ?

yepisyeni arabayı camura sokup ofrot mu yaptiniz :shok: bana biseyler oluyor galiba :yildizlar: 

Mehmet Göktürk yazdı:

Haha yok hızla girersem üstünden yine düşerim hesabıyla ayarlayamıyorsun ?

bu seferde cıkma töreni geri geri tekrarlanırdı ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık
Çağlar Bayur yazdı:

juke a onca çay evi malzemesi sığdırmak büyük başarı idi, demek ki işlevi önemli, vesile ile kumanda düğmeleri de yakıyor :nazar:

abi kaç yıldır planlama yapıyordum, küçük arabaya büyük işler sığdırmayı. sonunda başarmışım.:D

düğme işine de bende hastayım. bir ara bunun için bmv 5.20 almak istemiştim.

 

abi senin müzik tesisatında on numaraydı. hep hayalimdeki şeydir. ama bir türlü gerçekleştiremedim.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben her aşamayı hayretle izledim.. 

onlar görünendi. daha ne malzemeler vardı da gerek kalmadı. yerine ortamına göre malzeme tedarik ederiz evel ALLAH.

abi bu malzemeler kaskoya dahil mi? :D

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Serhat Işık yazdı:

abi kaç yıldır planlama yapıyordum, küçük arabaya büyük işler sığdırmayı. sonunda başarmışım.:D

düğme işine de bende hastayım. bir ara bunun için bmv 5.20 almak istemiştim.

 

abi senin müzik tesisatında on numaraydı. hep hayalimdeki şeydir. ama bir türlü gerçekleştiremedim.

onlar görünendi. daha ne malzemeler vardı da gerek kalmadı. yerine ortamına göre malzeme tedarik ederiz evel ALLAH.

abi bu malzemeler kaskoya dahil mi? :D

tam teşekküllü kameraman cevat kelle gibisin

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Serhat Işık yazdı:

abi kaç yıldır planlama yapıyordum, küçük arabaya büyük işler sığdırmayı. sonunda başarmışım.:D

düğme işine de bende hastayım. bir ara bunun için bmv 5.20 almak istemiştim.

 

abi senin müzik tesisatında on numaraydı. hep hayalimdeki şeydir. ama bir türlü gerçekleştiremedim.

onlar görünendi. daha ne malzemeler vardı da gerek kalmadı. yerine ortamına göre malzeme tedarik ederiz evel ALLAH.

abi bu malzemeler kaskoya dahil mi? :D

aslında bende baya tedarikli gelmiştim ama senin yanında pek gerek kalmadı. havada güzel gidince bagajda ki tambur hiç inmedi, branda inmedi, masaya gerek kalmadı.

semaver, odun ve balta dışında bir şey indirmedim ben. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Maşallah ne güzel toplantı olmuş. Gelemedik maalesef, kısmet bir  dahakine inşallah..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serhat Işık yazdı:

abi senin müzik tesisatında on numaraydı. hep hayalimdeki şeydir. ama bir türlü gerçekleştiremedim.

onlar görünendi. daha ne malzemeler vardı da gerek kalmadı. yerine ortamına göre malzeme tedarik ederiz evel ALLAH.

abi bu malzemeler kaskoya dahil mi? :D

3000 liraya kadar dahil :)

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Çok güzel etkinlik olmuş. Keşke yakın olsaydık. Herkes TOGG'un başına toplanmış :-) ondan sonra da mangalın başına :-D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Servet Aydın yazdı:

Vesile ile orada LR1 olsaydı mutlaka çıkardı. Rüştü ispat edilen basit bir sistemi neden modern 4x4 araçlar kullanmıyor anlamak mümkün değil. Oysaki her abs sistemi olan ama iki ama dört çeker sistemde kullanılan basit bir abs ecu sistemi var land rover'de. Ve işin güzel tarafı araç sisteminden bağımsız çalışıyor. Çabi'in şirin 4x4'ünü almış olsaydım ilk işim abs beynini değiştirmek olacaktı. Hala elimde şeması ve ecu duruyor

 Ben Rolleri getir üstünden geçerim demiştim ama ortalıkta yoktu :)

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serhat Işık yazdı:

senin müzik tesisatında on numaraydı.

her tür org kına halı mangal hazırız

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

Bende şunu anlamadım abi, 3 teker boşa dönüyor ve biri dönmüyor, sensörler zaten bunu tespit ediyor. Kontrol ünitesi en azından şunu neden denemiyor? Diğer 3 tekeri full frene alıp bütün gücü hiç dönmeyen tekere iletmek? 3 teker boşa dönüyorsa kızaklayarakda olsa ilerler biraz, az ilerlerse araç freni ufaktan bırak.
Algoritması bu kadar zor olmasa gerek. Bizim bu düşüdüğümüzü Alaman müyendisler düşünmüştür de engel nedir acep?

 

yeniler çıkıyor 

 

Servet Aydın yazdı:

Ben yeterince tork oluşmadığını düşünüyorum. Ya da aktarma siteminde kayıplar fazla yaş itibariyle

 

Biraz teknik bilgiye boğalım mı? :D 

 

Quattro için konuşursak benim arabadaki sistemin torque bias'ı, 2.1:1 imiş, yani torku 2'ye 1 dağıtabiiyor. Yere basan tekere gelen o 1/3.1'lik tork 1800 kg arabayı rollerdan çıkarmaya yetmiyor muhtemelen. Sonraki seride 4:1 yapmışlar bu oranı, onun için bir sonraki kasanın videoları var, çıkıyor aynı durumda. Benim kasanın da çıktığı bir video var ama bir çok değişken var orada muhtemelen.

 

Elektroniğe gelince de bunu yapacak sistem EDL yani elektronik diferansiyel kilidi. Bu sistem sağ ve sol tekerlerin ABS sensörlerinden gelen verilere göre eğer iki teker arasında belli bir hız farkı varsa hızlı dönen tekere fren uyguluyor ve bu sistem 100kmh'ye kadar devrede. Peki niye çıkamadı roller'dan? Çünkü bu sistem çok hassas değil, tam fren uyguluyor ve sonra bırakıyor, roller'daki tekeri belli bir hızda sabitlemek için hassas bir fren gücü lazım. Hatırlarsanız ESP açıkken benim araba hafif hafif yaylanıyordu çıkacak sandım ben hatta, ama işte yerdeki tekerdeki tork o an çıkarmaya yetmiyor, EDL de freni geri bırakınca başa dönüyorsun.

 

Yenilerinde bu sistemi de daha hassas çalışacak hale getirmişler. Onun için yeni quattro (torsen, haldex, ultra farketmez) sistemlerine sahip yeni kasa A6'yı getirsek muhtemelen hem ESP açık hem de kapalı olarak çıkabilir.

 

Bu arada bu çok mu önemli? Binek bir otomobil için çok da önemli değil bence, gerçek hayatta diğer tekerlerde mutlak 0 tutunma olması çok olacak bir şey değil. Sistemin amacı bu olsa direk diff lock koyarlardı zaten. Tüm sistemin amacı yüksek hızda daha iyi yol tutuş. Özellikle S'teki sistemin.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

 

 

Kanalımıza abone olunuz.. olmayanları oldurunuz. 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Tırla gelen arkadaş kim? Merak ettim ilk kez gördüğümden :) 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Halis Parlak yazdı:

Tırla gelen arkadaş kim? Merak ettim ilk kez gördüğümden :) 

@Kemal Korkmaz abi , Nevşehir tarafından geldi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

 

Kanalımıza abone olunuz.. olmayanları oldurunuz. 

 

Videoyu gözü kapalı izleyince sucuk pişiyormuş gibi geliyor. Servet Abi çamura girdikçe Emmi'nin içi cız ediyor, hani sucuğun yağı ateşe düşünce cız eder ya, aynı onun gibi. :D

  • Beğen 3
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

 

Biraz teknik bilgiye boğalım mı? :D 

 

Quattro için konuşursak benim arabadaki sistemin torque bias'ı, 2.1:1 imiş, yani torku 2'ye 1 dağıtabiiyor. Yere basan tekere gelen o 1/3.1'lik tork 1800 kg arabayı rollerdan çıkarmaya yetmiyor muhtemelen. Sonraki seride 4:1 yapmışlar bu oranı, onun için bir sonraki kasanın videoları var, çıkıyor aynı durumda. Benim kasanın da çıktığı bir video var ama bir çok değişken var orada muhtemelen.

 

Elektroniğe gelince de bunu yapacak sistem EDL yani elektronik diferansiyel kilidi. Bu sistem sağ ve sol tekerlerin ABS sensörlerinden gelen verilere göre eğer iki teker arasında belli bir hız farkı varsa hızlı dönen tekere fren uyguluyor ve bu sistem 100kmh'ye kadar devrede. Peki niye çıkamadı roller'dan? Çünkü bu sistem çok hassas değil, tam fren uyguluyor ve sonra bırakıyor, roller'daki tekeri belli bir hızda sabitlemek için hassas bir fren gücü lazım. Hatırlarsanız ESP açıkken benim araba hafif hafif yaylanıyordu çıkacak sandım ben hatta, ama işte yerdeki tekerdeki tork o an çıkarmaya yetmiyor, EDL de freni geri bırakınca başa dönüyorsun.

 

Yenilerinde bu sistemi de daha hassas çalışacak hale getirmişler. Onun için yeni quattro (torsen, haldex, ultra farketmez) sistemlerine sahip yeni kasa A6'yı getirsek muhtemelen hem ESP açık hem de kapalı olarak çıkabilir.

 

Bu arada bu çok mu önemli? Binek bir otomobil için çok da önemli değil bence, gerçek hayatta diğer tekerlerde mutlak 0 tutunma olması çok olacak bir şey değil. Sistemin amacı bu olsa direk diff lock koyarlardı zaten. Tüm sistemin amacı yüksek hızda daha iyi yol tutuş. Özellikle S'teki sistemin.


Ben quattro almam daha :onder:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

 

 

Biraz teknik bilgiye boğalım mı? :D 

 

Quattro için konuşursak benim arabadaki sistemin torque bias'ı, 2.1:1 imiş, yani torku 2'ye 1 dağıtabiiyor. Yere basan tekere gelen o 1/3.1'lik tork 1800 kg arabayı rollerdan çıkarmaya yetmiyor muhtemelen. Sonraki seride 4:1 yapmışlar bu oranı, onun için bir sonraki kasanın videoları var, çıkıyor aynı durumda. Benim kasanın da çıktığı bir video var ama bir çok değişken var orada muhtemelen.

 

Elektroniğe gelince de bunu yapacak sistem EDL yani elektronik diferansiyel kilidi. Bu sistem sağ ve sol tekerlerin ABS sensörlerinden gelen verilere göre eğer iki teker arasında belli bir hız farkı varsa hızlı dönen tekere fren uyguluyor ve bu sistem 100kmh'ye kadar devrede. Peki niye çıkamadı roller'dan? Çünkü bu sistem çok hassas değil, tam fren uyguluyor ve sonra bırakıyor, roller'daki tekeri belli bir hızda sabitlemek için hassas bir fren gücü lazım. Hatırlarsanız ESP açıkken benim araba hafif hafif yaylanıyordu çıkacak sandım ben hatta, ama işte yerdeki tekerdeki tork o an çıkarmaya yetmiyor, EDL de freni geri bırakınca başa dönüyorsun.

 

Yenilerinde bu sistemi de daha hassas çalışacak hale getirmişler. Onun için yeni quattro (torsen, haldex, ultra farketmez) sistemlerine sahip yeni kasa A6'yı getirsek muhtemelen hem ESP açık hem de kapalı olarak çıkabilir.

 

Bu arada bu çok mu önemli? Binek bir otomobil için çok da önemli değil bence, gerçek hayatta diğer tekerlerde mutlak 0 tutunma olması çok olacak bir şey değil. Sistemin amacı bu olsa direk diff lock koyarlardı zaten. Tüm sistemin amacı yüksek hızda daha iyi yol tutuş. Özellikle S'teki sistemin.

Seninki 7 numara oluyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...