İçeriğe Yönlendir

Yeni Toyota Land Cruiser


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

 

 

 

Orijinal Toyota Land Cruiser, ABD pazarına ilk kez 1958'de girdi ve 1961'den 1965'e kadar Amerika'da markanın en çok satan modeli oldu. Land Cruiser, bir off-road ikonu haline geldi ve birçok nesil doğurdu. Toyota'nın 2021 model yılından sonra ABD versiyonunu sonlandırması üzücü bir gündü . Şimdi, üç yıl sonra, efsanevi isim plakasının yeni bir versiyonu kıyılarımıza geri dönerken, ortaya çıkan tüm çatık kaşlar tersine çevrilebilir.

2024 Toyota Land Cruiser , yeni piyasaya sürülen mekanik açıdan benzer Lexus GX ve yakın zamanda tanıtılan Toyota Tacoma ile paylaştığı TNGA-F gövde üzeri platform platformuna geliyor . Standart hibrit güç aktarım mekanizması ve retro esintili tasarımıyla yeni Land Cruiser, kendisinden önceki ABD versiyonundan oldukça farklı.

Ne kadar farklılar? Bunu öğrenmek için yeni modelin teknik özelliklerini ve özelliklerini selefininkilerle karşılaştırdık.

TOYOTA

Tasarım ve Boyut

Amerika'da en son satılan 200 serisi Land Cruiser'ın kökleri, o neslin başladığı 2008 yılına kadar uzanıyordu. Kesinlikle sade tasarım, 2016 model yılı için makyajlananakadar pek değişmedi , ancak o zaman bile büyük SUV gerçekten göze çarpmadı. Bu durum, eski 200 ile daha yeni 300 serisi arasında 250 serisi olarak mevcut olan ve yalnızca yurtdışında satılan 2024 Land Cruiser ile değişiyor .

Yine de en son Cruiser'ın bloklu şekli ve nostalji uyandıran stili, onu grubun görsel açıdan en ilgi çekici olanı haline getiriyor. Önceki modelle karşılaştırıldığında yeni LC, 1,2 inç daha kısa ve 193,7 inç uzunluğa sahip ancak ikisi de aynı 111,2 inç dingil mesafesine sahip. Her iki versiyon da 78 inç genişliğindedir, ancak yenisi 73,2 inç yüksekliğinde ve bir inçten biraz daha kısadır.

 
 

TOYOTA

 
 

TOYOTA

Off-road özelliklerine gelince, yeni Land Cruiser'ın yaklaşma açısı 30 derece, kırılma ve ayrılma açıları ise sırasıyla 25 ve 22 derecedir. Önceki modelin yaklaşma açısı 32 derece daha iyiyken, kırılma ve uzaklaşma açıları 1 derece daha azdı. Yeni versiyon, öncekine göre onda birkaç daha az olan 8,7 inç'e kadar yerden yükseklik sunuyor.

Güç aktarma organları

2021 Land Cruiser, 381 beygir gücü ve 401 pound-feet torka sahip 5,7 litrelik V-8 ile güçlendirilirken, onun yerine hibrit turboşarjlı 2,4 litrelik dört silindirli motor geliyor. Güç aktarım sisteminin toplam çıkışı 326 beygir gücü ve 465 pound-feet'tir. Her iki Toyota SUV da sekiz vitesli otomatik şanzımana ve merkezi kilitli diferansiyele sahip standart dört tekerlekten çekiş özelliğine sahiptir.

TOYOTA

2021 Land Cruiser'ın 14 mpg'lik önemsiz bir kombine EPA tahmini vardı. Hibrit 2024 Land Cruiser'ın yakıt açısından ne kadar verimli olacağını henüz bilmiyoruz, ancak bu alanda büyük bir gelişme olacağı neredeyse kesin. Yeni LC'de tersine gidecek şeylerden biri de çekme kapasitesidir. Önceki sürüm 8100 pound çekebiliyordu, ancak yenisi 6000 pound ile sınırlandırıldı.

Donanım

Yeni Land Cruiser 18 inçlik tekerlekler üzerinde hareket ediyor ancak lastik boyutları donanım seviyeleri arasında değişiklik gösteriyor. 1958 olarak adlandırılan temel modelin dört köşesinde de 245/70R-18 lastik bulunurken, diğer Land Cruiser modellerinde yaklaşık 33 inç yüksekliğinde daha büyük 265/70R-18 lastikler kullanılıyor. 20 inçlik jant seti isteğe bağlıdır, ancak 1958'de bu durum söz konusu değildir. 2021 modeli, 33'ten 31 inçe daha yakın olan 285/60 lastiklere sahip yalnızca 18 inçlik tekerleklerle yola çıktı.

TOYOTA

Hem yeni hem de eski Land Cruiser'lar çift salıncaklı ön süspansiyona sahip ancak Toyota, yeni platformun bir sonucu olarak kurulumun 2024 modeli için revize edildiğini söylüyor. Arka süspansiyon, sağlam bir arka aksı yastıklayan helezon yaylarla dört bağlantılı bir konfigürasyonu korur. 1958 donanım seviyesi haricinde, yeni LC, daha önce mevcut olmayan, elektronik bağlantı kesen bir ön viraj denge çubuğuna sahiptir.

 
 

ANDİ HEDRİCK | ARABA VE SÜRÜCÜ

İç mekan

Yeni Land Cruiser'ın iç mekanı önceki model kadar lüks değil; 1958'deki donanımın manuel ayarlı standart kumaş koltuklarından da belli oluyor. Daha önce 2021 modellerinin tümü yarı anilin deri döşemeler ve 10 yönde elektrikli ayarlanabilen ön koltuklarla geliyordu. Baş üstü ekranı, kamera görüşlü dijital dikiz aynası ve açılır tavanı da içeren Premium paketin bir parçası olarak yüksek Land Cruiser donanımında elektrikli ayarlamalara sahip deri kaplı koltuklar mevcuttur.

 
ESKİ İÇ MEKAN.

TOYOTA

Daha az lüks malzemeye rağmen yeni Land Cruiser'ın iç tasarımı ve teknolojisi daha modern. Elbette, temel 1958 modeli, daha önce sunulan 9,0 inçlik üniteden daha küçük bir 8,0 inçlik dokunmatik ekrana sahip ancak yine de kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto'yu içeren Toyota'nın en son yazılımından yararlanıyor. Ayrıca 2024 Land Cruiser serisinin geri kalanı, bilgi-eğlence deneyimini bir adım daha ileriye taşıyarak devasa bir 12,3 inç dokunmatik ekrana kavuşuyor ve 14 hoparlörlü JBL stereo sunuyor.

TOYOTA

2021 versiyonundan farklı olarak yeni modelde, çift 11,6 inç ekranlı isteğe bağlı bir arka koltuk eğlence sistemi bulunmayacak gibi görünüyor. Ayrıca 2024 Land Cruiser'ın beş kişilik oturma yeri ile sınırlı olduğu sekiz yolculu bir model de yok. Yine de ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, taban döşemesi dışındaki tüm modellerde standarttır.

Fiyat

Yeni Land Cruiser ile Amerika'da en son satılan Land Cruiser arasındaki belki de en büyük fark fiyattır. Toyota bir süreliğine tüm ayrıntıları yayınlamayacak ancak şirket, 2024 modelinin 50.000 $ orta aralığında bir taban fiyatına sahip olacağını ve bu sayede önceki modele göre önemli ölçüde daha ucuz olacağını söylüyor.

TOYOTA

2021'de Land Cruiser 87 bin doların biraz üzerinde bir fiyatla başlamıştı, yani onun yerine geçecek olanın fiyatı neredeyse 30 bin dolar olacak. Yeni Cruiser'ın daha yüksek donanım seviyeleri büyük olasılıkla 60 bin dolar sınırını aşacak, ancak yine de eskisinden çok daha uygun fiyatlı olacaklar. Bu, daha fazla insanın Land Cruiser yaşam tarzını deneyimleme şansına sahip olacağını gösteriyor ve bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyoruz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

8 silindir V8 den 4 silindir turbo kibrite geçmiş. "maliyet düşürücü" ciddi tedbir almışlar belli. 

belki şasi bile yoktur gari. defender rakibi diyo çünkü. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

8 silindir V8 den 4 silindir turbo kibrite

ikisini mukayese edersek, 4 cyl daha maliyetli , ilk yatırımı var öncelikle , V8 yatırımı 10 defa amorti etmiştir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Satış rakamları arasındaki fark düşündürücü 

 

bu arada hibrit sistem farklı bunlarda. Bizdeki power split device denen aktarma organı yok. Tork konvertörlü bi şanzıman var sanırım

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

ikisini mukayese edersek, 4 cyl daha maliyetli , ilk yatırımı var öncelikle , V8 yatırımı 10 defa amorti etmiştir

Evet v8 daha ucuzdur. Ford da v8 5.0, v6 ebooboostan çok daha ucuz liste fiyatı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bizdeki power split device denen

lem şanzıman dememek için amma da eziyet

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

lem şanzıman dememek için amma da eziyet


Ne diyem. Mahmut mu diyem :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ikisini mukayese edersek, 4 cyl daha maliyetli , ilk yatırımı var öncelikle , V8 yatırımı 10 defa amorti etmiştir

4 silindirli hybrid mevcut lexus larda yıllardır kullanılıyor zaten yatırım maliyeti beleşe bile gelmiştir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Yeni Defender'a çok benzemiş. Kemik gibi V8 Land Cruiser'lar nerdeee :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ne diyem. Mahmut mu diyem :) 

Hibrite beni karıştırma :angry:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ne diyem. Mahmut mu diyem :) 

telife girdi bak başka bişi de :onder:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ebrar Tüfek yazdı:

Grj kasa hala sıfır satılıyor, Almanyada olsak kesin alırdım bitane. 

 

82410D4D-3DAD-4487-8848-CAE272E975B2.jpeg.a4dac386f8b9b243835c4d4900204e40.jpeg

30 bin dolara daha yenisi var. :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mahmut Yıldız yazdı:

30 bin dolara daha yenisi var. :)

 

prado yarı fiyatı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bunun gibisi yok aga, gerçi buldukları Jeep ten esinlenmiş capanlar ama ortaya bu güzel şey çıkmış :)

-W206569.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bunun gibisi yok aga, gerçi buldukları Jeep ten esinlenmiş capanlar ama ortaya bu güzel şey çıkmış :)

-W206569.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format

sen bunlar kaça biliyon mu kardeş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

sen bunlar kaça biliyon mu kardeş :)

1.3 kaat civarı var, bunu benim arkadaşa sorayım dur sen, alsak sıfırdan yenilesek kaça malolur :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

1.3 kaat civarı var, bunu benim arkadaşa sorayım dur sen, alsak sıfırdan yenilesek kaça malolur :)

Hakan ustada bi tane görmüştüm güzel tabi ama land rover gibi ucuz işler değil. 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-arazi-araclari-sahibinden-tum-detaylariyla-orjinal-kusursuz-land-cruiser-1125339713/detay

Şu temiz bi araç: 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-arazi-araclari-land-rover-seri-3-1115308566/detay

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

çok güzel makineler gerçekten, kalan hayatımızda tadına bakmak lazım, sen başladın, bak tadına acıma :) bende bundan sonra yapabildiğim kadarını yapmaya çalışacağım....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...