Ali Darbaz Pazar 06:43 Yazar Paylaş Pazar 06:43 (düzenlendi) 🚗 Cunda Adası’ndan İstanbul Çekmeköy’e Uzun Yol Deneyimi: Mesafe, Süre ve Ortalama Hız Analizi Geçtiğimiz günlerde Cunda Adası’ndan İstanbul’un Çekmeköy ilçesine gerçekleştirdiğim uzun yolculuğun verilerini paylaşmak istiyorum. İki aşamada tamamladığım bu yolculukta, hem sürüş sürelerini hem de katedilen mesafeleri not aldım. Seyahat boyunca karşılaştığım trafik, yol yapısı ve mola etkilerini dikkate alarak ortalama hız hesaplarını yaptım. Aşağıda detayları bulabilirsiniz. 🛣️ 1. Aşama: Cunda Adası → Yol Üzerindeki Ara Nokta Başlangıç Saati: 13:27 Varış Saati: 16:55 Geçen Süre: 3 saat 28 dakika Katedilen Mesafe: 188 km Bu bölümde Balıkesir ve çevresinde geçen karayolu etabı vardı. Yerleşim geçişleri, bazı ışıklı kavşaklar ve genel trafik akışı ortalama hızımı düşürdü. 🧮 Ortalama Hız: 1883.467≈54.2 km/s\frac{188}{3.467} \approx 54.2 \text{ km/s}3.467188≈54.2 km/s 🛣️ 2. Aşama: Ara Nokta → İstanbul / Çekmeköy Başlangıç Saati: 16:55 Varış Saati: 20:30 Geçen Süre: 3 saat 35 dakika Katedilen Mesafe: 231 km İstanbul’a yaklaştıkça trafik yoğunluğu arttı ancak otoyol koşulları bu etapta daha iyi olduğu için ortalama hız daha yüksek seyretti. 🧮 Ortalama Hız: 2313.583≈64.5 km/s\frac{231}{3.583} \approx 64.5 \text{ km/s}3.583231≈64.5 km/s 📊 Genel Toplam (Cunda → Çekmeköy): Toplam Mesafe: 419 km Toplam Sürüş Süresi: 7 saat 3 dakika (yaklaşık 7.05 saat) Genel Ortalama Hız: 4197.05≈59.4 km/s\frac{419}{7.05} \approx 59.4 \text{ km/s}7.05419≈59.4 km/s 📝 Yolculuğa Dair Notlar: Cunda’dan çıkışta bölgesel yollar nedeniyle ortalama hız düşük seyretti. Otoyola geçtikten sonra tempolu bir sürüş yakalanabildi. İstanbul girişinde ise tahmin edilebileceği üzere trafik etkisi kendini gösterdi. Genel olarak 59.4 km/s ortalama hız, trafik, mola, yol durumu ve şehir geçişleri göz önüne alındığında oldukça dengeli bir sürüş temposunu temsil ediyor. 🗨️ Forum Üyelerine Not: Benim gibi uzun yol verilerini kayıt altına alıp analiz etmeyi sevenler varsa, benzer paylaşımlarla farklı araçların, güzergâhların ve sürüş tarzlarının karşılaştırılmasına katkı sağlayabiliriz. Özellikle yakıt tüketimi ve rota optimizasyonu konusunda güzel bilgiler ortaya çıkabilir. Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim! 🚙💨 Pazar 06:43 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 17:04 Yazar Paylaş Pazartesi 17:04 Cundadan Ayvalıka Rahmi Koç Müzesi gezisi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 17:30 Yazar Paylaş Pazartesi 17:30 Vaybe 2 kilo almışım tatilde. Her gün 20000 adıma rağmen nasıl oldu bu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 17:40 Paylaş Pazartesi 17:40 20 kg altın ile 20 kg patatesi takas eder miydin Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 17:45 Yazar Paylaş Pazartesi 17:45 Çağlar Bayur yazdı: 20 kg altın ile 20 kg patatesi takas eder miydin Yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 17:52 Paylaş Pazartesi 17:52 Ali Darbaz yazdı: Yok 2 kg kas gelişmiş ise 2 kg yağdan iyidir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 19:53 Yazar Paylaş Salı 19:53 (düzenlendi) Bugün sabah yakıtımı aldım. Tatile çıkarken fullemiştim. tatil dönüşü bu sabah fulledim. 834 km yolda 35 litre yakıt yakmışım. Oda 100 kmde 4,26 litre eder. Yani tatilin maliyeti şirkete 1640 lira olmuş. Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. Kendi aracımla gitsem 2720 tl yakıt ve 3000 tl otoban parası toplam 5720 tl tarafıma masrafı olacaktı. Salı 20:02 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Salı 20:16 Paylaş Salı 20:16 Ali Darbaz yazdı: maliyeti şirkete 1640 lira olmuş. Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. 2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 20:22 Yazar Paylaş Salı 20:22 Çağlar Bayur yazdı: 2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor? Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. Yorum bağlantısı
Koray Demir Salı 21:07 Paylaş Salı 21:07 Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. Gazlamayan şirket arabası olmaz, dünyada geçilmesi imkansız tek araç multijet motorlu kiralık bir şirket aracıdır. Size yol parası vermek yerine bu yöntem tercih edilmiş. Muhtemelen araç istihkakınızı keserlerse iç kriz çıkar çalışma barışı bozulur. Benim gördüğüm kadarıyla savunma sanayi şirketlerinde böyle herkese bir kiralık araç tahsis edelim personel gitsin gezsin, tatilini yapsın evinin önüne park etsin, özel işlerini hallettsin, annesine çarşıya pazara pikniğe avmye gitsin vesaire gibi bir anlayış yok. Garajda kiralık araçlar var dışarda işi toplantısı olan alıyor anahtarı gidip hallediyor sonra anahtarı getirip yerine bırakıyor. Araç talepleri ise önceden elektronik ortamda sisteme girilip yazılımla otomatik olarak planlanıyor. Daha kurumsal, daha efektif ve daha tasarruf odaklı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 saat önce Paylaş 23 saat önce Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. soru bu değildi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 saat önce Yazar Paylaş 23 saat önce Çağlar Bayur yazdı: soru bu değildi Bilmiyorum ne olduğunu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Ali Darbaz yazdı: Bilmiyorum ne olduğunu en iyisi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Çağlar Bayur yazdı: soru bu değildi Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 saat önce Paylaş 22 saat önce İlkay Başaran yazdı: Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte 195/15 lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Çağlar Bayur yazdı: 195/15 lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur? birim ağırlığı 2350 kg işte Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 saat önce Paylaş 22 saat önce İlkay Başaran yazdı: birim ağırlığı 2350 kg işte balık tutmayı öğretme balık ver bana 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts