İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım Vier


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

🚗 Cunda Adası’ndan İstanbul Çekmeköy’e Uzun Yol Deneyimi: Mesafe, Süre ve Ortalama Hız Analizi

Geçtiğimiz günlerde Cunda Adası’ndan İstanbul’un Çekmeköy ilçesine gerçekleştirdiğim uzun yolculuğun verilerini paylaşmak istiyorum. İki aşamada tamamladığım bu yolculukta, hem sürüş sürelerini hem de katedilen mesafeleri not aldım. Seyahat boyunca karşılaştığım trafik, yol yapısı ve mola etkilerini dikkate alarak ortalama hız hesaplarını yaptım. Aşağıda detayları bulabilirsiniz.


🛣️ 1. Aşama: Cunda Adası → Yol Üzerindeki Ara Nokta

  • Başlangıç Saati: 13:27

  • Varış Saati: 16:55

  • Geçen Süre: 3 saat 28 dakika

  • Katedilen Mesafe: 188 km

Bu bölümde Balıkesir ve çevresinde geçen karayolu etabı vardı. Yerleşim geçişleri, bazı ışıklı kavşaklar ve genel trafik akışı ortalama hızımı düşürdü.

🧮 Ortalama Hız:

1883.467≈54.2 km/s\frac{188}{3.467} \approx 54.2 \text{ km/s}3.46718854.2 km/s


🛣️ 2. Aşama: Ara Nokta → İstanbul / Çekmeköy

  • Başlangıç Saati: 16:55

  • Varış Saati: 20:30

  • Geçen Süre: 3 saat 35 dakika

  • Katedilen Mesafe: 231 km

İstanbul’a yaklaştıkça trafik yoğunluğu arttı ancak otoyol koşulları bu etapta daha iyi olduğu için ortalama hız daha yüksek seyretti.

🧮 Ortalama Hız:

2313.583≈64.5 km/s\frac{231}{3.583} \approx 64.5 \text{ km/s}3.58323164.5 km/s


📊 Genel Toplam (Cunda → Çekmeköy):

  • Toplam Mesafe: 419 km

  • Toplam Sürüş Süresi: 7 saat 3 dakika (yaklaşık 7.05 saat)

  • Genel Ortalama Hız:

4197.05≈59.4 km/s\frac{419}{7.05} \approx 59.4 \text{ km/s}7.0541959.4 km/s


📝 Yolculuğa Dair Notlar:

  • Cunda’dan çıkışta bölgesel yollar nedeniyle ortalama hız düşük seyretti.

  • Otoyola geçtikten sonra tempolu bir sürüş yakalanabildi.

  • İstanbul girişinde ise tahmin edilebileceği üzere trafik etkisi kendini gösterdi.

Genel olarak 59.4 km/s ortalama hız, trafik, mola, yol durumu ve şehir geçişleri göz önüne alındığında oldukça dengeli bir sürüş temposunu temsil ediyor.


🗨️ Forum Üyelerine Not:

Benim gibi uzun yol verilerini kayıt altına alıp analiz etmeyi sevenler varsa, benzer paylaşımlarla farklı araçların, güzergâhların ve sürüş tarzlarının karşılaştırılmasına katkı sağlayabiliriz. Özellikle yakıt tüketimi ve rota optimizasyonu konusunda güzel bilgiler ortaya çıkabilir.

Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim! 🚙💨

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vaybe 2 kilo almışım tatilde. Her gün 20000 adıma rağmen nasıl oldu bu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

20 kg altın ile 20 kg patatesi takas eder miydin

 

Yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Yok

2 kg kas gelişmiş ise 2 kg yağdan iyidir 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bugün sabah yakıtımı aldım. Tatile çıkarken fullemiştim. tatil dönüşü bu sabah fulledim. 834 km yolda 35 litre yakıt yakmışım. Oda 100 kmde 4,26 litre eder. 

Yani tatilin maliyeti şirkete 1640 lira olmuş.  Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. 

Kendi aracımla gitsem 2720 tl  yakıt ve 3000 tl otoban parası toplam 5720 tl tarafıma masrafı olacaktı. 

 

image.png.173d29137c9e3d4f42e5a7aaf05765f8.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

maliyeti şirkete 1640 lira olmuş.  Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. 

2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor?

 

Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. 

Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. 

Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. 

Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. 

Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 

Gazlamayan şirket arabası olmaz, dünyada geçilmesi imkansız tek araç multijet motorlu kiralık bir şirket aracıdır. Size yol parası vermek yerine bu yöntem tercih edilmiş. Muhtemelen araç istihkakınızı keserlerse iç kriz çıkar çalışma barışı bozulur. Benim gördüğüm kadarıyla savunma sanayi şirketlerinde böyle herkese bir kiralık araç tahsis edelim personel gitsin gezsin, tatilini yapsın evinin önüne park etsin, özel işlerini hallettsin, annesine çarşıya pazara pikniğe avmye gitsin vesaire gibi bir anlayış yok. Garajda kiralık araçlar var dışarda işi toplantısı olan alıyor anahtarı gidip hallediyor sonra anahtarı getirip yerine bırakıyor. Araç talepleri ise önceden elektronik ortamda sisteme girilip yazılımla otomatik olarak planlanıyor. Daha kurumsal, daha efektif ve daha tasarruf odaklı.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. 

Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. 

Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 

soru bu değildi 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

soru bu değildi 

 

Bilmiyorum ne olduğunu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

soru bu değildi 

Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte :crazy:

Ali Darbaz yazdı:

 

Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. 

Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. 

Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte :crazy:

 

195/15  lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

195/15  lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur?

birim ağırlığı 2350 kg işte

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

birim ağırlığı 2350 kg işte

balık tutmayı öğretme balık ver bana 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...