Ali Darbaz 8 Haziran Yazar Paylaş 8 Haziran (düzenlendi) 🚗 Cunda Adası’ndan İstanbul Çekmeköy’e Uzun Yol Deneyimi: Mesafe, Süre ve Ortalama Hız Analizi Geçtiğimiz günlerde Cunda Adası’ndan İstanbul’un Çekmeköy ilçesine gerçekleştirdiğim uzun yolculuğun verilerini paylaşmak istiyorum. İki aşamada tamamladığım bu yolculukta, hem sürüş sürelerini hem de katedilen mesafeleri not aldım. Seyahat boyunca karşılaştığım trafik, yol yapısı ve mola etkilerini dikkate alarak ortalama hız hesaplarını yaptım. Aşağıda detayları bulabilirsiniz. 🛣️ 1. Aşama: Cunda Adası → Yol Üzerindeki Ara Nokta Başlangıç Saati: 13:27 Varış Saati: 16:55 Geçen Süre: 3 saat 28 dakika Katedilen Mesafe: 188 km Bu bölümde Balıkesir ve çevresinde geçen karayolu etabı vardı. Yerleşim geçişleri, bazı ışıklı kavşaklar ve genel trafik akışı ortalama hızımı düşürdü. 🧮 Ortalama Hız: 1883.467≈54.2 km/s\frac{188}{3.467} \approx 54.2 \text{ km/s}3.467188≈54.2 km/s 🛣️ 2. Aşama: Ara Nokta → İstanbul / Çekmeköy Başlangıç Saati: 16:55 Varış Saati: 20:30 Geçen Süre: 3 saat 35 dakika Katedilen Mesafe: 231 km İstanbul’a yaklaştıkça trafik yoğunluğu arttı ancak otoyol koşulları bu etapta daha iyi olduğu için ortalama hız daha yüksek seyretti. 🧮 Ortalama Hız: 2313.583≈64.5 km/s\frac{231}{3.583} \approx 64.5 \text{ km/s}3.583231≈64.5 km/s 📊 Genel Toplam (Cunda → Çekmeköy): Toplam Mesafe: 419 km Toplam Sürüş Süresi: 7 saat 3 dakika (yaklaşık 7.05 saat) Genel Ortalama Hız: 4197.05≈59.4 km/s\frac{419}{7.05} \approx 59.4 \text{ km/s}7.05419≈59.4 km/s 📝 Yolculuğa Dair Notlar: Cunda’dan çıkışta bölgesel yollar nedeniyle ortalama hız düşük seyretti. Otoyola geçtikten sonra tempolu bir sürüş yakalanabildi. İstanbul girişinde ise tahmin edilebileceği üzere trafik etkisi kendini gösterdi. Genel olarak 59.4 km/s ortalama hız, trafik, mola, yol durumu ve şehir geçişleri göz önüne alındığında oldukça dengeli bir sürüş temposunu temsil ediyor. 🗨️ Forum Üyelerine Not: Benim gibi uzun yol verilerini kayıt altına alıp analiz etmeyi sevenler varsa, benzer paylaşımlarla farklı araçların, güzergâhların ve sürüş tarzlarının karşılaştırılmasına katkı sağlayabiliriz. Özellikle yakıt tüketimi ve rota optimizasyonu konusunda güzel bilgiler ortaya çıkabilir. Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim! 🚙💨 8 Haziran tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran Yazar Paylaş 9 Haziran Cundadan Ayvalıka Rahmi Koç Müzesi gezisi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran Yazar Paylaş 9 Haziran Vaybe 2 kilo almışım tatilde. Her gün 20000 adıma rağmen nasıl oldu bu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran Paylaş 9 Haziran 20 kg altın ile 20 kg patatesi takas eder miydin Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Haziran Yazar Paylaş 9 Haziran Çağlar Bayur yazdı: 20 kg altın ile 20 kg patatesi takas eder miydin Yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran Paylaş 9 Haziran Ali Darbaz yazdı: Yok 2 kg kas gelişmiş ise 2 kg yağdan iyidir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran Yazar Paylaş 10 Haziran (düzenlendi) Bugün sabah yakıtımı aldım. Tatile çıkarken fullemiştim. tatil dönüşü bu sabah fulledim. 834 km yolda 35 litre yakıt yakmışım. Oda 100 kmde 4,26 litre eder. Yani tatilin maliyeti şirkete 1640 lira olmuş. Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. Kendi aracımla gitsem 2720 tl yakıt ve 3000 tl otoban parası toplam 5720 tl tarafıma masrafı olacaktı. 10 Haziran tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran Paylaş 10 Haziran Ali Darbaz yazdı: maliyeti şirkete 1640 lira olmuş. Ama araba şirket aracı olmasından dolayı maaşımdan 2028 tl kullanım ücreti tahsil edildi. 2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran Yazar Paylaş 10 Haziran Çağlar Bayur yazdı: 2028-1640 farkının gelir vergisi kimden alınıyor? Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. Yorum bağlantısı
Koray Demir 10 Haziran Paylaş 10 Haziran Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. Gazlamayan şirket arabası olmaz, dünyada geçilmesi imkansız tek araç multijet motorlu kiralık bir şirket aracıdır. Size yol parası vermek yerine bu yöntem tercih edilmiş. Muhtemelen araç istihkakınızı keserlerse iç kriz çıkar çalışma barışı bozulur. Benim gördüğüm kadarıyla savunma sanayi şirketlerinde böyle herkese bir kiralık araç tahsis edelim personel gitsin gezsin, tatilini yapsın evinin önüne park etsin, özel işlerini hallettsin, annesine çarşıya pazara pikniğe avmye gitsin vesaire gibi bir anlayış yok. Garajda kiralık araçlar var dışarda işi toplantısı olan alıyor anahtarı gidip hallediyor sonra anahtarı getirip yerine bırakıyor. Araç talepleri ise önceden elektronik ortamda sisteme girilip yazılımla otomatik olarak planlanıyor. Daha kurumsal, daha efektif ve daha tasarruf odaklı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran Paylaş 11 Haziran Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. soru bu değildi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Haziran Yazar Paylaş 11 Haziran Çağlar Bayur yazdı: soru bu değildi Bilmiyorum ne olduğunu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran Paylaş 11 Haziran Ali Darbaz yazdı: Bilmiyorum ne olduğunu en iyisi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Haziran Paylaş 11 Haziran Çağlar Bayur yazdı: soru bu değildi Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte Ali Darbaz yazdı: Ayda 200 km bedava, 200 km sonrası 3.2 tl km başına üçret kesiliyor. Köprü ve otoban paraları maaştan kesilmiyor. Yani şirket Ali arabayı yavaş sürüyor az keselim demiyor. Diğer çalışma arkadaşlarım 6-7 litrelerle gezebiliyor. Km başı rakam 3.2 tl olarak sabit olduğu için gazlayanın işine, gazlamayanın lehine oluyor. Koç grubu bu şekilde fiyatlandırmış. Referans noktamız orası. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran Paylaş 11 Haziran İlkay Başaran yazdı: Ayda araba çalışmaz ki. O kısım atlanmış işte 195/15 lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Haziran Paylaş 11 Haziran Çağlar Bayur yazdı: 195/15 lastiğin içine çimento dökersen ağırlığı kaç kg olur? birim ağırlığı 2350 kg işte Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran Paylaş 11 Haziran İlkay Başaran yazdı: birim ağırlığı 2350 kg işte balık tutmayı öğretme balık ver bana 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 15:09 Yazar Paylaş Pazartesi 15:09 (düzenlendi) Aracı şirketten aldım. Kir pas içinde, içi küf kokmuş. Bakım için Küçükyali Fiat götürdüm. Yarına randevu verdiler. İçerisi tıklım tıklım kaynıyordu. Bu günde verirlerdi beklemek istemedik. Arabayı yıkattım kapıya park ettim. Elim vites değiştirirken sıkıntı yok ama el freninde çok zorluyor. Ağrı veriyor. Pazartesi 15:09 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 07:02 Yazar Paylaş Salı 07:02 1.4 fiorino lpgli 2024 modeli 750 bin tl iken 2011 1.4 hdi peugeot 610 bin tl. tabiki ben burda fiorinoyu alırdım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 07:27 Yazar Paylaş Salı 07:27 (düzenlendi) Ümit Türk yazdı: Yeni iyidir iyi. Ustalarımız sevmiyor bu modeli. Neyse c3 tadına varmak lazım fiorino lpgli bile olsa en az 100 bin kredi ister. Oda bana kaça maliyet olur kim bilir bekle bekle simit kalmadı yemek için. not. 125000 tl için Her ay 8500 tl beni sıkar. Caydım ben bu işten. Ama arabayı yakınıma önerdim. Salı 07:34 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk Salı 07:42 Paylaş Salı 07:42 Ali Darbaz yazdı: Ustalarımız sevmiyor bu modeli. Neyse c3 tadına varmak lazım fiorino lpgli bile olsa en az 100 bin kredi ister. Oda bana kaça maliyet olur kim bilir bekle bekle simit kalmadı yemek için. not. 125000 tl için Her ay 8500 tl beni sıkar. Caydım ben bu işten. Ama arabayı yakınıma önerdim. Yahu mis gibi arabanız var binin işte. Bak Cruze alalı uzun zaman oldu mis gibi biniyorsunuz. hem otomatik hem ekonomik hemde minik bir şehiriçi aracın var. fiorino ticari işlerinde kullanılacak araba. kargo teslimatı yapacaksan al diyeceğimde yine güzel bir işin var arabanda var. şirket sana olanak vermiş. 2 tane araba yatıyor. 3-5,70 arası kredi çekmek akıl işi değil. Gereksiz bir maliyet. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Salı 07:54 Yazar Paylaş Salı 07:54 Bu fiyatları gördükce arabamın kıymetini anlıyorum. Arka kampana, önler led far, 1.4 motor Traction Plus diye bir özellik koymuşlar satıcı da tam olarak ne olduğunu bilmiyor ve bu arabaya 1.300.000 istiyorlar Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış Salı 10:14 Paylaş Salı 10:14 Teker kilitleme sistemi, tekerlerden birisi boşa düşünce 30km altında özellik açılırsa diğer tekere tam güç aktarılıyor. 500Lde vardı kullanışlı özellik. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts