İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım Vier


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Yalova’da işimi bitirdim en yakın Opet 19 km uzaklıkta
 

A19BD110-6947-4E56-9A14-589D163E36DD.jpeg

IMG_2010.jpeg

IMG_2009.jpeg

ana boynum tutuldu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Giderken 2,5 litre 

Dönerken 3,8 litre. 

 

Dönüş çok zor oldu, trafikte kaldım ve hava bir hayli sıcaktı 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Japonyada Citroen yorumları :D

 

Elbette, Japon kullanıcıların EP6 motorlarda yağ tüketimini paylaştığı bazı kaynaklar var. İşte doğrudan yorumlara ulaşabileceğin bağlantılar:


🇯🇵 Japon Blog Yorumları

  1. Ameblo blog (Ma vie en Citroën C5 et C6) – EP6 motorun doğal olarak yağ tükettiğini ve bu durumun tamamen “tasarım karakteristiği” olduğunu belirtiyor; kullanıcı deneyimleri ve çözümler paylaşılıyor (örneğin, 2‑parçalı piston yuvar halkalarının 3‑parçalıya değiştirilmesi gerektiği gibi):
    → “EP6エンジンの過大なオイル消費は他のオイル漏れ症状と違って、故障というよりは特性です。” (アメーバブログ(アメブロ))

  2. Aynı blogda bir başka yazıda, kullanıcılar “1.000 km’de 1 litre” yağ tükettiğini ve çeşitli çözümler denediklerini anlatıyor:
    → “1,000 km走行でオイルが1リットル減るという末期症状となりました.” (アメーバブログ(アメブロ))

  3. Red Point (Japon servis/blog) – EP6 motorlarında sık karşılaşılan bir durum olarak, daha çok valf kök contalarının (stem seal) sertleşmesine bağlı yağ tüketimi vurgulanıyor:
    → “EP6エンジンにはアルアルな話です... ステムシールの硬化と疑い...” (RED POINT/レッドポイント)

  4. Daha yakın tarihli (6 ay önce) bir blog yazısında, kişiler EP6 motorunda 2‑parçalı halkayı 3‑parçalı ile değiştirerek yağ tüketimini çözdüklerini rapor etmiş:
    → “2ピースのオイルリングを3ピースのオイルリングに交換し、オイル上がりの問題を根本的に解決...” (アメーバブログ(アメブロ))


📱 Japon Forum – Minkara (Carview.jp)

  • Citroën C4 Picasso kullanıcıları arasında yağ tüketimiyle ilgili deneyimler paylaşılıyor: "yaklaşık 8.000 km’de bir yağ doldurmanız gerekiyor" gibi yorumlar var (minkara.carview.co.jp).

  • Özellikle yağ tüketimine karşı ek bir katkı maddesi (additive) kullandıklarını belirten yorumlar var:

    "オイル食いの激しいEP6ということもあり…4,000km走行で1L程オイルが減り補充" (minkara.carview.co.jp)


Özet & Kaynaklar

Kaynak İçerik
Ameblo blog EP6 motorun yağ tüketimi karakteristik, 1 000 km’de 1 lt yaygın
Red Point servisi Stem seal sertleşmesiyle yağ yakımı
Minkara forum Kullanıcılar yaklaşık 7–8 000 km'de yağ ekliyor, 4 000 km’de 1 lt eksilme
3‑parçalı halkayla tamir Bazıları bu çözümle sorunu giderdiğini rapor etmiş

Bu yorumların hepsi Japonca kaynaklardır. Dilersen okuyabileceğin sayfaların direkt URL’lerini sağlayabilirim ya da belirli bir yorumu detaylı çeviririm. Hangi formatta istersin?

Psa motorlarından ensorunlusu olarrak kabul edilen Ep6 Turbo TPH 150 beygir motorun meşhur karbon birikmesi. Ayrıca bu motor 1000 kmde 1 litre yağ yakıyormuş. 

https://ameblo.jp/hobbyandlife/entry-12822744533.html?utm_source=chatgpt.com

image.png.d094306dcf825361dfaf1ba79cf35260.png

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mesai bitmeden önceki son görevler
 

 

IMG_2023.jpeg

IMG_2021.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Ne torunu ne torunu ? 

Osmanlı'nın son döneminde Dahiliye Nazırlığı (İçişleri bakanlığı) yapmış olan Ali Kemal'in torunu olan Stanley Johnson'ın oğludur[11] (Osman Kemal'in torunudur). Johnson'un ailesinin kökleri Çankırı'nın Orta ilçesine bağlı Kalfat köyüne kadar uzanmaktadır.[12] Babasının (Stanley Johnson'ın) Kral II. George'a uzanan kökeninde İngilizlik, Almanlık ve Fransızlık da vardır.[13] Annesi ise Rus-Yahudi paleograf Elias Avery Lowe'un torunudur.[14] Müslüman, Yahudi ve Hristiyanlardan oluşan atalarına atfen, kendisini "tek kişilik eritme kazanı" olarak tanımlamıştır.[15] Boris ismini ailesinin tanıştığı bir Rus göçmenden almıştır.[16]

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Takar geçidinde arabanın rejenerasyon yapacağı tuttu bembeyaz Duman atmaya başladı arkadan. Aşağı indik dinleniyoruz

 

IMG_20250727_072453.jpg

Screenshot_2025-07-27-07-25-21-990_com.google.android.apps.maps.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Takar geçidinde arabanın rejenerasyon yapacağı tuttu bembeyaz Duman atmaya başladı arkadan. Aşağı indik dinleniyoruz

Böyle bir şeye gerek yok, aksine rutin şekilde sürüşe devam etmek faydalı. 

 

Olduğu yerde ısı daha fazla yükselir, eğer soğutma sisteminde problem varsa iş çıkarabilir. En basitiyse rejenerasyonu yarıda keser, büyük ihtimalle de yağ seviyesi yükselir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bozburuna vardık. Tüketim.3.9 litre pompa ölçümü çıktı. 
önceden rezervasyon yapmadığım odayı 1 gece için 4000 tl ye tuttum. 

 

 

IMG_20250727_101216.jpg

IMG_20250727_101229.jpg

IMG_2182.jpeg

IMG_2186.jpeg

IMG_2174.jpeg

IMG_2175.jpeg

IMG_2188.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Böyle bir şeye gerek yok, aksine rutin şekilde sürüşe devam etmek faydalı. 

 

Olduğu yerde ısı daha fazla yükselir, eğer soğutma sisteminde problem varsa iş çıkarabilir. En basitiyse rejenerasyonu yarıda keser, büyük ihtimalle de yağ seviyesi yükselir

 

Hocam sakar gecidi öncesi arabayla epey devir çevirte çevirte güç odaklı tırmanışlarla geliyordum. Işıkda beklerken motor devrinin 1000 civarı sabit kaldığı farkettim akabinde motor freni ile Sakar inişin sırasında dibindeki Clio Symbolü bembeyaz bir dumanla boğduğumu farkettim. Sakar geçidi gibi kritik bir inişte rejenerasyon düşüp arkamdaki araçlara Duman perdesi yapmak tehlikeli buldum fakat duracak yerde ancak gecit biter bitmez bulabildim. Araç şu an normal.

Okadar devirli sürüşe rağmen regen yapması ilginç. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...