İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım Vier


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

E fiat da stellantis grubunda. Normal oyle olmasi. Ki bence dogru oldu, iki motorda gayet basarili bence.

 

Multijet isletim sistemine verilen isimdi zaten. 1.3 bitince bitmişti. Ki 1.5 psa dizeli 1.6 mj den daha ekonomik. 

 

Ben motor konusundan çok, EAT8 şanzıman üzerinde duruyorum. Özellikle “halk tipi” bir otomobilde EAT8’in ne kadar kırpılmış olabileceğini merak ediyorum. Kalitesi sizce nasıl olur?

 

Tarihsel bir örnek vermek gerekirse, 70 yıl önce üretilen ilk Junkers Jumo 004 jet motorunda 85 kilo krom malzeme kullanılıyordu. Seri üretimde ise bu miktar sadece 20 kiloya düştü ve motorun ömrü 25 saatle sınırlı kaldı.

 

Umarım Aircross C5 EAT8 ile yeni Tipo’nun EAT8 otomatik şanzımanında da benzer şekilde malzemeden çalma durumu söz konusu olmaz. EAT8 sonuçta Aisin üretimi, tork konvertörlü ve yağ basıncıyla çalışan dayanıklı bir yapı. Ancak farklı marka ve modellerde, kullanılan debriyaj balataları, dişli çelik kalitesi veya tork kapasitesi gibi konularda ufak değişiklikler olabiliyor. Bazı modellerde tork limiti 450 Nm iken, giriş seviyesinde bu 320-350 Nm civarında tutulabiliyor. Uzun vadede, yağ değişim aralıkları ve termal yönetim sistemi de ömrü belirleyen faktörlerden biri olacak.

 

Bu arada uyku düzeni diyetime başlıyorum. Her gün saat 23:00’te yatmayı planlıyorum. Faydalarını görürsem burada paylaşırım.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben motor konusundan çok, EAT8 şanzıman üzerinde duruyorum. Özellikle “halk tipi” bir otomobilde EAT8’in ne kadar kırpılmış olabileceğini merak ediyorum. Kalitesi sizce nasıl olur?

 

 

Bu konuda fikir yurutemem, zira fikrim olabilmesi icin iceriden bilgi edinmis olmam lazim aksi halde totomdan uydurmaktan oteye gitmez.

Ama sunu soyleyebilirim, zaten omrunu tamamlamak uzere olan ve pek yakinda sadece hafif ticarilerde kullanilacak olan bir motorda kullanilan kisitli sayida uretilecek sanzimanda ben olsam ek yatirim yapip tasarimini falan degistirmeye ugrasmazdim. Kaldi ki stellantisin elinde nispeten ucuz maliyetli olan eat6 da var. Ancak bu sadece üfürme, üreticiler bazen cok farkli kriterleri gozonunde bulundurup farkli stratejiler takip edebiliyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Erken yatıp erken kalktık ama 7 saat uyumamışız. Bakalım iş yerinde etkisi olacak mı.

 

Screenshot_2025-08-15-07-39-05-492_com.huawei.health-edit.jpg

Mertol Kip yazdı:

 

 

Bu konuda fikir yurutemem, zira fikrim olabilmesi icin iceriden bilgi edinmis olmam lazim aksi halde totomdan uydurmaktan oteye gitmez.

Ama sunu soyleyebilirim, zaten omrunu tamamlamak uzere olan ve pek yakinda sadece hafif ticarilerde kullanilacak olan bir motorda kullanilan kisitli sayida uretilecek sanzimanda ben olsam ek yatirim yapip tasarimini falan degistirmeye ugrasmazdim. Kaldi ki stellantisin elinde nispeten ucuz maliyetli olan eat6 da var. Ancak bu sadece üfürme, üreticiler bazen cok farkli kriterleri gozonunde bulundurup farkli stratejiler takip edebiliyorlar. 

 

Seneye araçlar değişirse muhtemelen pahalı Tipo yerine şirket 1.0 tce Tayland yada Clio ya geçer.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

fikrim olabilmesi icin iceriden bilgi edinmis olmam lazim aksi halde totomdan uydurmaktan oteye gitmez.

cıks yutbr olmaz senden 

Ali Darbaz yazdı:

Bakalım iş yerinde etkisi olacak mı.

ekranldan takiple stres dolar insan

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...