İçeriğe Yönlendir

Tailant Joy 1.0 Tce - Cvt 2023


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Murat Sahın

Ben kendi adıma devri sona dayayıp yırtına yırtına giden araba sevmiyorum, sanal vites efekti bana uyar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Ben kendi adıma devri sona dayayıp yırtına yırtına giden araba sevmiyorum, sanal vites efekti bana uyar. 

Paketçi motoru gibi hep aynı ses...

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Hafta sonu 1300 km yol yaptım bu arabayla. Ankara istanbul bursa ankara. Beklediğimden iyi çıktı. Çünkü çöp gözüyle bakıyordum. Hiç yormadı yolda. Çok şaşırttı. 3800 lira benzin yakmışım. 130 civarı hızlarda kaldım hep ve klima da açıktı. Gerçi gaza basınca klima devreden çıkıyor gibiydi ama :biggrin:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Üç ay önce bir arkadaşım aldı. Alır almaz lastikleri değiştirdi. Aracı alttan kaldıran lifte alıp yaptılar. Araç ogün bugün kendini uçuyor sanıyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Chatgpt “Türkiye’deki Taliant 1.0 TCe modellerinde çoğunlukla JF015E (RE0F11A) kullanılır

 

  • Kavrama türü: Tork konvertörlü

  • Debriyaj sistemi: Yok (baskı/balata sistemi içermez)

 

mesela tümseğe gelirken yavaşladık, 30’a düştük. Geçtikten sonra gaza basıyorum. Sanki tek kavramalı şanzıman gibi hafif sarsıyor. 
 

2. Veya 3.viteste kalkışta hafif sarsıntı hoj değil

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kasisi tam geçmeden gaza hafif dokunuyorum o anlık tepki olmuyor. Bir boşluk var ona denk getirmezsen sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Kasisi tam geçmeden gaza hafif dokunuyorum o anlık tepki olmuyor. Bir boşluk var ona denk getirmezsen sorun yok :)


anlamadığım, o boşluk neden var. Tork konvertörde olmaması lazım. Ya da konvertör her viteste kilitlenme özelliğini mi kullanıyor. O zaman mantıklı olur. Ama boşuna yapmışlar kilit özelliğini. Yine de çok yakıyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Chatgpt “Türkiye’deki Taliant 1.0 TCe modellerinde çoğunlukla JF015E (RE0F11A) kullanılır

 

 

  • Kavrama türü: Tork konvertörlü

  • Debriyaj sistemi: Yok (baskı/balata sistemi içermez)

 

mesela tümseğe gelirken yavaşladık, 30’a düştük. Geçtikten sonra gaza basıyorum. Sanki tek kavramalı şanzıman gibi hafif sarsıyor. 
 

2. Veya 3.viteste kalkışta hafif sarsıntı hoj değil

 

Vites oran bir cvt için çok saçma şeyler. Düm düz varyatörlü cvt yapslardı ne olurdu sanki. veri işleme yeteneklerimi düşük anlamadımki. Pentium MMX 166 mhz işlemcimi takmışlarda 2 3 sensörden gelen veriyi doğru düzgün okuyamayıp kendisini kademeli otomatik şanzıman gibi sanıyor.  

Micra , Fluence, Xtrail, Qasqai kullandım. Miss gibi cvt şanzımanları vardı. Ama Bu Tailantda ne yapmaya çalıştıklarını bir türlü anlayamadım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


anlamadığım, o boşluk neden var. Tork konvertörde olmaması lazım. Ya da konvertör her viteste kilitlenme özelliğini mi kullanıyor. O zaman mantıklı olur. Ama boşuna yapmışlar kilit özelliğini. Yine de çok yakıyor :) 

 

Bu biraz garip bir şanzıman. Gördüğüm kadarı ile bir adet Low bir adet high mod var.  

Bu pdf dökümanda oku takip edersen pinyon dişli önce High sonra Low Clutchdan geçip akabinde Varyatöre yani CVT kayışına ulaşıyor. Daha ilginç olanı bunun High clutch üstünde bir sun plantery dişli grubu var. 

 

image.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

gibi hafif sarsıyor. 

türbinin kalitesine bağlı bu segmentte olacak o kadar

Ali Darbaz yazdı:

Vites oran bir cvt için çok saçma şeyler.

kullanıcılara bir oran sunmak için sanal o , yoksa şamata yaparlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yine de çok yakıyor :) 


Taigo daha az yakiyor şehir içi neredeyse 1.5 litre fark var :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şanzıman 85 kilo diyor chat gpt. Adamlar şanzımanın üstüne 3 silindir 75 kiloluk motor koymuş birde bunun için tailant şase karesor oturtmuşlar. Hani amerikan Kara kuvvetlerindeki A10 tank avcısı uçakları gibi. Orada 30 mm gatling topu yapıp bunu taşıyacak uçak yapmaları gibim olmuş. 

 

 

1280px-GAU-8_meets_VW_Type_1.jpg

061214-F-9999W-103.JPG.png

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Tailant üretimi durdurulduktan sonra yeni B Sedan gelmeyecek gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Aytac Sakal yazdı:

Tailant üretimi durdurulduktan sonra yeni B Sedan gelmeyecek gibi görünüyor.


taliant’ın bagajı corolla’dan 1,5 kat büyük. Yaşam alanları da corolla’dan aşağı değil. Eşit veya çok az küçük. Bu nasıl B :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


taliant’ın bagajı corolla’dan 1,5 kat büyük. Yaşam alanları da corolla’dan aşağı değil. Eşit veya çok az küçük. Bu nasıl B :) 

İkinci Dünya ülkesi arabaları öyle olur:) bagaj geniş olur. :) b segment sedanlar böyledir:)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


taliant’ın bagajı corolla’dan 1,5 kat büyük. Yaşam alanları da corolla’dan aşağı değil. Eşit veya çok az küçük. Bu nasıl B :) 

Megan4 de nasıl c demiştim ben. İç diz mesafesi d sınıfla aynı hatta mondeodan fazla, bagaj 510 litre falan. İnşaatçı spek

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


taliant’ın bagajı corolla’dan 1,5 kat büyük. Yaşam alanları da corolla’dan aşağı değil. Eşit veya çok az küçük. Bu nasıl B :) 

 

İlkay Başaran yazdı:

Megan4 de nasıl c demiştim ben. İç diz mesafesi d sınıfla aynı hatta mondeodan fazla, bagaj 510 litre falan. İnşaatçı spek

Bende Symbol vardı onun bagajda yayla gibiydi 🙂.Hafta sonu uzun yoldan geldim Megane evin önüne çektim Bagajı Böşalt Bosalt bitmedi 🙂.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim Symbol hikayem son derece kısa sürdü. Toplasanız 3500 km yapmadan sattım. Motoru şanzımanı iyidi ama Eşim son derece araçtan rahatsızdı. Bana ve kendisine yakıştıramamıştı. Sonra Babamla Şileye giderken nerdeyse yolsan çıkıyordu. Virajda sıfır yol tutuşu vardı. Son olarak yetersiz direksiyon ve koltuk ayarı yüzünden içine sığamıyordum. Sürüş pozisyonunda sağ ayağım kilitleniyordu. İvedi elden çıkarma kararı almama sebep olan bir ramak kala geçirdim. Aşırı rahatsız sürüş pozisyonundan dolayı sağ ayağım eklem yerinde kilitlendi öndeki araca çarpmamak için başka bir sokağa girdim. bu defteri kapatma kararını ilk o zaman aldım. 

Bagajı kocaman, kmsi düşük, motoru son teknoloji sayılırdı ama Symbol kasası tam bir fiyaskoydu. Tasvsiye etmem kimseye boyu kısa adamlar kullanmalı.  

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Darbaz yazdı:

Benim Symbol hikayem son derece kısa sürdü. Toplasanız 3500 km yapmadan sattım. Motoru şanzımanı iyidi ama Eşim son derece araçtan rahatsızdı. Bana ve kendisine yakıştıramamıştı. Sonra Babamla Şileye giderken nerdeyse yolsan çıkıyordu. Virajda sıfır yol tutuşu vardı. Son olarak yetersiz direksiyon ve koltuk ayarı yüzünden içine sığamıyordum. Sürüş pozisyonunda sağ ayağım kilitleniyordu. İvedi elden çıkarma kararı almama sebep olan bir ramak kala geçirdim. Aşırı rahatsız sürüş pozisyonundan dolayı sağ ayağım eklem yerinde kilitlendi öndeki araca çarpmamak için başka bir sokağa girdim. bu defteri kapatma kararını ilk o zaman aldım. 

Bagajı kocaman, kmsi düşük, motoru son teknoloji sayılırdı ama Symbol kasası tam bir fiyaskoydu. Tasvsiye etmem kimseye boyu kısa adamlar kullanmalı.  

Ali Bey Symbol yol tutmaz virajda arkayı birakır.Rüzgarda yolda gezer Frenler kötüdüt sürüş dinamikleri kötüdür ama surüş pozisyonu konusunda size katılmıyorum Boy 1,86 Kilo 95 3,5 yıl kullandım sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Aytac Sakal yazdı:

Ali Bey Symbol yol tutmaz virajda arkayı birakır.Rüzgarda yolda gezer Frenler kötüdüt sürüş dinamikleri kötüdür ama surüş pozisyonu konusunda size katılmıyorum Boy 1,86 Kilo 95 3,5 yıl kullandım sorun yaşamadım.

 

Direksiyonuda zor dönerdi demeyi unutmuşum. 2013 0.9 Touch paket. Debriyaja frene basarken dizin direksiyona çarpıyordu, çarpmaması için olabilcek en abuk pozisyonda oturuyordum. Koltuk en alçakta biraz geride sürerdim. 

 

AP1GczPMjo6gQZ3umKhzqJTrLRUvKula37t3DhBU6TevLMmIClkKigJ-RpnQBxtTTGF_HrjD5cJuoSieAhOjQF1xHUeEGp347UVdu0nLDbTtxVxbkA4eOxZGDZYutl9FsJnMjLwRYZCI2xUeKx6FjWozlu2PMw=w1620-h911-s-no-gm?authuser=0

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Darbaz yazdı:

 

Direksiyonuda zor dönerdi demeyi unutmuşum. 2013 0.9 Touch paket. Debriyaja frene basarken dizin direksiyona çarpıyordu, çarpmaması için olabilcek en abuk pozisyonda oturuyordum. Koltuk en alçakta biraz geride sürerdim. 

 

AP1GczPMjo6gQZ3umKhzqJTrLRUvKula37t3DhBU6TevLMmIClkKigJ-RpnQBxtTTGF_HrjD5cJuoSieAhOjQF1xHUeEGp347UVdu0nLDbTtxVxbkA4eOxZGDZYutl9FsJnMjLwRYZCI2xUeKx6FjWozlu2PMw=w1620-h911-s-no-gm?authuser=0

Direksiyon sağlıklı  tepki vermez haklısınız Sizin içinize sinmedi bu araba.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Aytac Sakal yazdı:

Direksiyon sağlıklı  tepki vermez haklısınız Sizin içinize sinmedi bu araba.

 

Sen nasıl sığdın o kokpite .185 cm boy ve 85 kilo ile ben rahat edemiyordum. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Darbaz yazdı:

 

Sen nasıl sığdın o kokpite .185 cm boy ve 85 kilo ile ben rahat edemiyordum. 

95 kg 🙂 Benim araba 2007 1,4 8 Valfti kasa farklı.Ama sizin aracın dizelide kullandım problem olmadı 🙂.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Aytac Sakal yazdı:

95 kg 🙂 Benim araba 2007 1,4 8 Valfti kasa farklı.Ama sizin aracın dizelide kullandım problem olmadı 🙂.

 

İki araba arasında epey cüsse farkı var.  Yeni araba pikniğinde yan yana çekmiştim. 

 

AP1GczMAy4X8BPfGqUkpFADAAG63YhMxxc5bsRtA

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...