İçeriğe Yönlendir

1.8 litre/100km Doğru mu ? MERCEDES Hibrit -- TOYOTA Hibrit Kadar Mantıklı Mı ?


Cihan Tasdemir

Recommended Posts

Cihan Tasdemir

Herkese merhaba,

 

Çevremde ki insanları bilgilendirmek için bir soru sormak istiyorum. Bir çok makale okudum cevabı bulamadım. Ve yazık günah insanlar boş şeye para vermesinler

 

Bildiğim kadarıyla, TOYOTA hibrit de çok önde ve güzel işler yapıyor. Hatta toyota hibrit e lpg takan çok, az yakmasını sağlayan taksiciler bile var ama öğrendim ki mercedes hibrit plug in dedikleri tarzda bir hibritmiş

 

MERCEDES E serisine baktığımız da; benzinli 6-7 litre derken, dizel 4-5 litre derken, hibrit ise, 1,8-2,0 diyor. (100KM DE Kİ LİTRE TÜKETİMİ)  Peki bunu neye göre diyor? Çünkü elektrik ile sadece 100 km mesafe yapabiliyormuş ve yarım saate şarj ile fulleniyormuş. Sanırım dur kalk ta yardım ediyor, vs.  Şehir içinde güzel ama 50 litre diyelim hacmi,  50 /2 litre ? 1 depo ile 1000 küsür km yol... hesap böyle çıkıyor o zaman ? Uzun yolda da böyle mi? 

 

Sizce mercedes hibrit mantıklı mı yoksa dizelle devam mı?  farkları nelerdir? faydaları nedir? değer mi yoksa boş bir şey mi sormak istedim. 

 

Bende hibritden yana olmak istiyorum doğrusu, hele kışın dizelin çalışma zorluğu vs ama 2,0 litre ? Nasıl oluyor anlamadım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Plug-in hibrit Mercedes'e özgü bir olay değil. Hibrit yapan bazı üreticiler, plug-in hibrit yaparak tüketimi 100km'de 1LT'ye kadar düşürüyorlar.

Yaklaşık olarak 20-30kwh'lık batarya kullanarak, içten yanmalıyı besleyen ama elektirik üretimini prizden yapan sistem, plug-in diye geçiyor. 

Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Sani Gerşon yazdı:

Plug-in hibrit Mercedes'e özgü bir olay değil. Hibrit yapan bazı üreticiler, plug-in hibrit yaparak tüketimi 100km'de 1LT'ye kadar düşürüyorlar.

Yaklaşık olarak 20-30kwh'lık batarya kullanarak, içten yanmalıyı besleyen ama elektirik üretimini prizden yapan sistem, plug-in diye geçiyor. 

Sani abi dediğine katılıyorum bende bu şekilde duydum,

 

Fakat bunu nasıl yapıyor?   

 

Yani öğrenmek istediğim; liste katalog da 1,8 l'tre /100km yazıyor. hadi 3 olsun. 50 litre hacmi var yakıt deposunun. 50/3=  16 küsür. yani 1600 km kadar. Şimdi bu doğru mu?   bir depo ile bu kadar mı gidiyoruz?    gidiyorsak nasıl oluyor bu iş?

 

 

Ve son olarak 2. eli mantıklı mıdır?   bunların hiç bir cevabını bulamamadım malesef abi 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

6,7 milyon falan galiba aracın fiyatı, yakıt ücreti pek önemli olmasa gerek.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Pil bittikçe durup doldurursanız dediği değerlere yaklaşırsınız. Otomobilde 2.eli düşündüğümüz sürece gerçekçi kararlar vermemiz zor. Sıfır araç alacak olsam hibrit ve elektrik mantıklı eve şarj altyapısıda hazırladım ama işim zor mondeo muadili hibritler pahalı elektrikli daha pahalı. Opel zaten Fransız oldu geriye togg veya corolla cross kaldı olmadı egea cross dizel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Evren Erakçora yazdı:

6,7 milyon falan galiba aracın fiyatı, yakıt ücreti pek önemli olmasa gerek.

Abi  bazı insanlar var hayatta ev arsa vs almıyor. Çocuğuda yok, Bizim ülkemizde herkes evi 2 3 5 lemek isteidği bi tane de arsa dayamak istediği için yanına sanırım mantıklı değil 5 6 milyonlar ama herkese aile çoluk çocuk nasip olmuyor valla alan da var mazotunu düşünende xD

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

Pil bittikçe durup doldurursanız dediği değerlere yaklaşırsınız. Otomobilde 2.eli düşündüğümüz sürece gerçekçi kararlar vermemiz zor. Sıfır araç alacak olsam hibrit ve elektrik mantıklı eve şarj altyapısıda hazırladım ama işim zor mondeo muadili hibritler pahalı elektrikli daha pahalı. Opel zaten Fransız oldu geriye togg veya corolla cross kaldı olmadı egea cross dizel. 

Fakat sizin dediğinize gelirsek, sanırım her dolduruşta geçerli evet. çok mantıksız be abi, Niye öyle yazmışlar katalog bilgisine? Acaba kendi kendine şarj eder mi ? Keşke tecrübe eden biri dese, Bizde öğrensek bütün bilgileri yani hibrit i büyütmüşüz biraz o zaman 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

6,7 milyon falan galiba aracın fiyatı, yakıt ücreti pek önemli olmasa gerek.

fantezi işte...

Metin Uzunoğlu yazdı:

Pil bittikçe durup doldurursanız dediği değerlere yaklaşırsınız. Otomobilde 2.eli düşündüğümüz sürece gerçekçi kararlar vermemiz zor. Sıfır araç alacak olsam hibrit ve elektrik mantıklı eve şarj altyapısıda hazırladım ama işim zor mondeo muadili hibritler pahalı elektrikli daha pahalı. Opel zaten Fransız oldu geriye togg veya corolla cross kaldı olmadı egea cross dizel. 

ama konfor ne olacak? egea cross alternatif olamaz burada bahsi geçen araçlara. yani bir şekilde segmenti tanımlamak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

ama konfor ne olacak? egea cross alternatif olamaz burada bahsi geçen araçlara. yani bir şekilde segmenti tanımlamak lazım.

Konudan bağımsız d segment araç tercih ederim o segmentte pazarda alabileceğim hybrid yok gibi mondeo bulamazsam insignia yada en kötü ihtimal passat alacaktım şimdi insignia da elendi geriye passat ve superb kaldı onlarında hybrid i yok. Suv ağırlık basarsa t10x ve corolla cross var onlarda olmazsa egea cross.  Burada bütün ihtimaller olmazsa egea cross var işimizi görsün yeter diye. 

Tüm bunları yazarken Düzce ili açısından bskıyorum olaylara.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Metin Uzunoğlu yazdı:

Konudan bağımsız d segment araç tercih ederim o segmentte pazarda alabileceğim hybrid yok gibi mondeo bulamazsam insignia yada en kötü ihtimal passat alacaktım şimdi insignia da elendi geriye passat ve superb kaldı onlarında hybrid i yok. Suv ağırlık basarsa t10x ve corolla cross var onlarda olmazsa egea cross.  Burada bütün ihtimaller olmazsa egea cross var işimizi görsün yeter diye. 

Tüm bunları yazarken Düzce ili açısından bskıyorum olaylara.

Neden hibrit abi ? Hibrit de baktigin kriterler neler mercedes hibrit farki nedir senin baktikalrindan? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cihan Tasdemir yazdı:

Neden hibrit abi ? Hibrit de baktigin kriterler neler mercedes hibrit farki nedir senin baktikalrindan? 

Hibritin farkı marka ile değil, markanın tercih ettiği yöntemle değişiyor. Toyota mesela hibrit araçlarında tam hibrit kullanırken, mercedes mild hibrit kullanıyor. Honda tam hibrit kullanırken, Fiat mild hibrit kullanıyor. Markanın tercihine bağlı. Fiat mesela Jeep'te Plug-in sunuyor, mild hibrit sunuyor, kendi markasında ise sadece mild hibrit.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Plug-in hibrit Mercedes'e özgü bir olay değil. Hibrit yapan bazı üreticiler, plug-in hibrit yaparak tüketimi 100km'de 1LT'ye kadar düşürüyorlar.

Yaklaşık olarak 20-30kwh'lık batarya kullanarak, içten yanmalıyı besleyen ama elektirik üretimini prizden yapan sistem, plug-in diye geçiyor. 

 

Cihan Tasdemir yazdı:

Neden hibrit abi ? Hibrit de baktigin kriterler neler mercedes hibrit farki nedir senin baktikalrindan? 

Sani beyinde dediği gibi plug in hybrid olduğunda elektrik ile şarj gerekli, hybridlerde ise arsç kendi şarj ettiği için batarya 100 km boyunca değil sürekli olarak devrede buda yakıt tasarrufu sağlıyor. 5~7 milyon verip Mercedes-Benz plug in hybrid alırmıyım almam o rakamı verdikten sonra benzin ve dizel ne yaktığına bakılmaz. 

Atasözümüzdeki gibi erkek at besleyen arpasını eksik etmez.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Sani Gerşon yazdı:

Hibritin farkı marka ile değil, markanın tercih ettiği yöntemle değişiyor. Toyota mesela hibrit araçlarında tam hibrit kullanırken, mercedes mild hibrit kullanıyor. Honda tam hibrit kullanırken, Fiat mild hibrit kullanıyor. Markanın tercihine bağlı. Fiat mesela Jeep'te Plug-in sunuyor, mild hibrit sunuyor, kendi markasında ise sadece mild hibrit.

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

 

Sani beyinde dediği gibi plug in hybrid olduğunda elektrik ile şarj gerekli, hybridlerde ise arsç kendi şarj ettiği için batarya 100 km boyunca değil sürekli olarak devrede buda yakıt tasarrufu sağlıyor. 5~7 milyon verip Mercedes-Benz plug in hybrid alırmıyım almam o rakamı verdikten sonra benzin ve dizel ne yaktığına bakılmaz. 

Atasözümüzdeki gibi erkek at besleyen arpasını eksik etmez.

Abi anladığım kadarıyla 2. el bir hibrit düşünüyorsun veya sıfır dahi olsa uzun süre kullanım amaçlı, Hibritin bakımları farklı mı benzine göre ? Yağ buji filtreler bu akdar aynısı mı ? Ekstra batarya ya özel bakım, batarya soğutucusuna ekstra bir şey vs var mı ? benzin gibi basit sorunsuz diyebilir miyiz. Nelere dikkat edelim yani özellikle 2. elde 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cihan Tasdemir yazdı:

 

Abi anladığım kadarıyla 2. el bir hibrit düşünüyorsun veya sıfır dahi olsa uzun süre kullanım amaçlı, Hibritin bakımları farklı mı benzine göre ? Yağ buji filtreler bu akdar aynısı mı ? Ekstra batarya ya özel bakım, batarya soğutucusuna ekstra bir şey vs var mı ? benzin gibi basit sorunsuz diyebilir miyiz. Nelere dikkat edelim yani özellikle 2. elde 

Benzinli araçla birebir aynı, esktra batarya filtresi var, o kadar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


çok yanıltıcı veriler. Plun hibritin normal hibritte 3 farkı var

 

1-pil kapasitesi

2-güçlü elektrikli motoru

3-pil sıcaklık yönetimi iyi tasarlanmış olması. 
 

onun haricinde sistemleri hibritle aynı. Elbette aktarma organ tasarımları farklı olabilir. 
 

Bakımları seyrektir. Çünkü benzinli motoru az çalışır. Elektrik aksamın bakımı yok. Falat plugin hibritte bir tehlile var. Sürekli şehir içinde kullanılacaksa motor çok uzun zaman çalışmayacak. Ya da çok az çalışıp soğuk şekilde stop edecek. Bu da farklı bir handikap. 
 

Normal hibritle ilgili çokça konuştuk zaten. Mild hibrit start stop demek kısaca

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cihan Tasdemir yazdı:

Bende hibritden yana olmak istiyorum doğrusu, hele kışın dizelin çalışma zorluğu vs ama 2,0 litre ? Nasıl oluyor anlamadım

 

Hibritte de kışın ısınma zorluğu çıkıyor ortaya :)

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

full benzinli alınır keyfi sürülür, tam elektriklininde daha 15 senesi var zaten, düşünmeye bile gerek yok :tongue:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hibritte de kışın ısınma zorluğu çıkıyor ortaya :)

 

o işi saniye gelince çözmüşler, bütün kızgınlıkları tansu içinmiş.

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Plug in hibrit sarj edilir. Elektrik parasini da hesaplarsaniz asagi yukari normal hibrit kadar yakit ucretine gelir muhtemelen.

Sadece elektrik ile belli bir kilometre gidebilir. Mesela ford kuga 70km kadar gidebiliyordu sanirim. sonrasinda frene basinca, gaz vermeden gidince falan kendi kendine sarj ediyor ama az bir miktardir. Eve gelince yine sarja takmak gerekir. Bununla ilgili videolar vardir kesin. İzlemek lazim

Bu arada 2 litre yaksa 50litre depo ile 2500km gider :) normal dizellerle (55-60litre depo) 1000-1200km hatta fazlasi zaten mumkun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

full benzinli alınır keyfi sürülür,


benzin dışında hiç yakıt almadım :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


benzin dışında hiç yakıt almadım :) 

tam benzin candır, ek oyuncaklara gerek yoktur :tongue:

şuda güzelmiş ha, imkan olsa garaja eklerdim...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cihan Tasdemir yazdı:

MERCEDES E serisine baktığımız da

kaç tl o?

Sani Gerşon yazdı:

Honda tam hibrit

kiprtitte kendi içinde ayrılır, honda seri hibrit mesela

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

 

kiprtitte kendi içinde ayrılır, honda seri hibrit mesela

Tabi, nissan da epower diye geçiyor ama, genel mantığı aynı işte.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu araçlarda driving cycle hesabı ilk 100 km gibi durumlar için. akü dolu kabul ediliyor. Ona göre hesaplanıyor. Rakam doğru değil yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Seri hibrit motorun tekerle hiçbir mekanik bağlantısının olmadığı tip. Motor kapalı araç ilerliyorsa seridir. 
 

paralel de motor ile teker mekanik olarak bağlantılı. 
 

honda da ikisi de var. Seri paralel. Toyota da aynı. Nissan e power sadece seri hibrit. 
 

honda daha teknolojik fakat daha arızaya müsait tasarıma sahip. Toyota sistemi daha yalın ama dayanıklı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Tabi, nissan da epower diye geçiyor ama, genel mantığı aynı işte.

cıks honda ile nissan bambaşka ayrı dünyaların sistemi , toyota ile honda bile apayrı kiprit(şanzıman prd... sistem olarak) biri seri diğeri paralel

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

honda da ikisi de var.

cıks, benim yazdığım teknik olarak imalattan gelen seri/paralel sistemler, şanzımanın prd yoktu; tranaxe ın görevleri sırasındaki motorların , tas ın, planet dişlilerin pozisyonu değil.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota da aynı.

honda ile toyota sistemleri apayrı galaksiler kadar ayrı

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota sistemi daha yalın

planet dişlinin dışındaki tası '' bir yerde dursun bu parça yazısı, ileride bakarız

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...