İçeriğe Yönlendir

1.6 HDI Karter Tahliye İptali


Deniz Şerbetci
Çözüme git Deniz Şerbetci tarafından,

Recommended Posts

Deniz Şerbetci

Merhaba,

 

1.6Hdi motorun turbo şarj kanalından karter tahliyesini ayırmak istiyorum. Akış metre sonrası külbütör kapağından, turbo temiz hava noktasına veriyor. Ayrıca yağlanmada mevcut. Karter de oluşan basınç gücüde bana biraz fazla geldi. Yaşından dolayı gaz kaçağı çok sanırım. Bu durum dip gazlarda aşırı gazdan motoru bayıyor gibi geldi. Motora turbodan direkt olarak temiz hava basıp karter basıncını da külbütör kapağından filtreli hortum ile ayırmak konusunda düşünceleriniz nedir. Artısı olur mu? Yağ buharı olayı için külbütör diyaframını bugün yenileyeceğim. Eskisinde kaçak var sanırım çıkışı çok yağlanıyor. Görüşleriniz değerli. Teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter havalandırmadaki yağ buharı  nereden çıkacak bu şekilde?

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

karter havalandırmadaki yağ buharı  nereden çıkacak bu şekilde?

Abi burada diyaframı sıfırlayarak yağ buharını mümkün olduğunca içeriye çevirmesini sağlamayı düşündüm kalan bir miktar buharı da damla şeklinde kaybetmeyi göze aldım. Filtreye ufak bir yağ tahliye yolu açmak gibi. Ancak bu kayıp ne yönde olur bilemiyorum. Beni düşündüren hdi motorda bu diyaframın basınç,vakum hareketine turbo etki ediyor mu? Turbonun çekişini kğlbütörden ayırınca diyafram sağlıklı açılıp kapanır mı sadece karter basıncı ile! Sonuç olarak bunun artısı eksisi ne olacak, sağlıklı olacak mı ? Tecrübelerinize göre yol alacağım.

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

Evet bu parçayı sıfırlayacağım elime ulaştı. Sıfırlama nedenim tahliyeye çok yağ geliyor. Sağlıklı olsa  yağı bu kadar vermezdi diye düşünüyorum. En azından sıfırlanmış olur. Ancak bu valf basınçla ve vakumla yukarı aşağı hareketle kapatıyor açıyor acaba turbonun çekiş gücü bunuda etkiliyor mu kafama o takıldı. Sonra külbütörü kökten patlatmayım 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Karter havalandırmasının turboya olan etkisini ben anlamadım halen.

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Karter havalandırmasının turboya olan etkisini ben anlamadım halen.

Turbo çekiş hortumu hem karter hem atmosfere açık. Temiz hava çekerken diğer taraftan karterdeki gazıda çekiyor. Bende karterdeki gaz oranının fazla olduğunu temiz havanın kalitesini aşırı bozduğunu düşünerek ayırmak istiyorum. Mecburiyette yok tabi ama forum onun için var bizde rahat duran sürücüler değiliz tecrübelerden sebeplenelim🙂

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Karterdeki yağ buharının çekilmesi için turbodaki vakum gücünü kullanmışlar. Demek ki bu havayı itecek veya çekecek başka güç yok.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Karter havalandırmasının turboya olan etkisini ben anlamadım halen.

jdm ciler temiz hava emişi diye birşey sardı başımıza, karter havalandırmaya mini filtre falan, ama onlar benzinli atmosferik

Deniz Şerbetci yazdı:

Evet bu parçayı sıfırlayacağım elime ulaştı. Sıfırlama nedenim tahliyeye çok yağ geliyor. Sağlıklı olsa  yağı bu kadar vermezdi diye düşünüyorum. En azından sıfırlanmış olur. Ancak bu valf basınçla ve vakumla yukarı aşağı hareketle kapatıyor açıyor acaba turbonun çekiş gücü bunuda etkiliyor mu kafama o takıldı. Sonra külbütörü kökten patlatmayım 

bunun bir kapama açma gücü yok içindeki yay da tükenmez kalemdekilerden hallice yani kötü veya iyi birşey edinilmez bunun değişiminden, takarken tek şansınız var zira tırnaklar yerine oturunca çıkmaz, eskisini çıkartırken zaten deneyimlersiniz. karter havalndırma adı üstüne havalandırma, buradan çıkan buhar da yağ içermekte, onu havaya salmamak için yanma odasına yollanır, bu buharcığın ne turboya kötü etkisi vardır ne de yanmaya, zaten mazot ta bir yağ, kaldı ki hava içindeki orantısı da milyonda 1 falandır. sizin temeldeki amacınız emişteki borular tertemiz kalsın mı?

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

jdm ciler temiz hava emişi diye birşey sardı başımıza, karter havalandırmaya mini filtre falan, ama onlar benzinli atmosferik

bunun bir kapama açma gücü yok içindeki yay da tükenmez kalemdekilerden hallice yani kötü veya iyi birşey edinilmez bunun değişiminden, takarken tek şansınız var zira tırnaklar yerine oturunca çıkmaz, eskisini çıkartırken zaten deneyimlersiniz. karter havalndırma adı üstüne havalandırma, buradan çıkan buhar da yağ içermekte, onu havaya salmamak için yanma odasına yollanır, bu buharcığın ne turboya kötü etkisi vardır ne de yanmaya, zaten mazot ta bir yağ, kaldı ki hava içindeki orantısı da milyonda 1 falandır. sizin temeldeki amacınız emişteki borular tertemiz kalsın mı?

Evet turbo emiş yolu yağlanıyor. Map sensörünü felan düzenli temizliyorum ama yine yağ oluyor. Tabiki artısı olmayacak ise bu şekilde işleme gerek kalmayacak boşa emek vermeye gerek yok. Diyafram konusu çok yağ bırakıyor bu yüzden değiştirmek istedim. Birde motora fazla yük verirsem iyice ısırdıktan sonra yağ kapağını açtığımda inanılmaz is ve yanık kokusu geliyor. Segmanlar fazla kaçırıyor bilmiyorum ama performans süper orada sıkıntı yok. En azından turbo şarj motorda bu şekilde işlem düşünenler için güzel bir açıklama oldu. teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

temiz hava emişi diye birşey sardı başımıza

 

Dizel arabanın içine temiz hava çeksen ne, çekmesen ne ?

Motorin yandığı zaman zaten ortalık toz duman oluyor :D 

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Dizel arabanın içine temiz hava çeksen ne, çekmesen ne ?

Motorin yandığı zaman zaten ortalık toz duman oluyor :D 

Güldürdün abi haklısın 😅 Şöyle 2.5 3 atmosferiğimiz olsa iyi olurdu tabi kurcalaması kolay 🙂

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bunu biriktiren filtreli şişeler var alirxpresste bulunuyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

jdm ciler temiz hava emişi diye birşey sardı başımıza, karter havalandırmaya mini filtre falan, ama onlar benzinli atmosferik

bunun bir kapama açma gücü yok içindeki yay da tükenmez kalemdekilerden hallice yani kötü veya iyi birşey edinilmez bunun değişiminden, takarken tek şansınız var zira tırnaklar yerine oturunca çıkmaz, eskisini çıkartırken zaten deneyimlersiniz. karter havalndırma adı üstüne havalandırma, buradan çıkan buhar da yağ içermekte, onu havaya salmamak için yanma odasına yollanır, bu buharcığın ne turboya kötü etkisi vardır ne de yanmaya, zaten mazot ta bir yağ, kaldı ki hava içindeki orantısı da milyonda 1 falandır. sizin temeldeki amacınız emişteki borular tertemiz kalsın mı?

Çağlar abi 1.6 tdcilarda kronik sorun diyebilirim sürekli enjektör tarafı ve bu contanın olduğu yerler yağ oluyor. Sizin kırmızı da durum nedir? Ve böyle bir sorun başınıza geldiyse nasıl çözdünüz? 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Deniz Şerbetci yazdı:

 Birde motora fazla yük verirsem iyice ısırdıktan sonra yağ kapağını açtığımda inanılmaz is ve yanık kokusu geliyor. Segmanlar fazla kaçırıyor bilmiyorum ama performans süper orada sıkıntı yok. 

Demekki piston segman ömrünü dolduruyor ki yanık kokusu is vs oluşuyor. 

Karter havalandırma bunun için burda aslında içerdeki kirli buhar kötü hava yanma odasına çekiliyor motorun ömrün yağ ömrü uzuyor karter temiz kalmış oluyor. Sistem kaldırılır ise yada zayıflarsa muhtemelen motor biraz daha hızlı ölecek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Sizin kırmızı da durum nedir

ayda bir havlu ile siliyorum :) basit ama etkili çözüm.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Ben olsam o diyaframi hazir almisken degistirir ve duruma bakardim. Yag degisimi yapardim, farkli marka kullanirdim. Mobil esp deneyebilirsiniz. 

2007 focusta arabayi sofor tarafina egimli parkedince o buhar hava filtresine kacardi, kenarini siyah yapardi. Yine de problem yapmazdi.

Ayrica bu motorlarda turbo arizasi da pek gorulmuyor. Nedeni belki de bu buhardir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

ayda bir havlu ile siliyorum :) basit ama etkili çözüm.

Şöyle bir video buldum abi işe yarar mı sizce? 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iş o zaten külbütörün çevresine silikon çekilecek ve keçeler contalar neler varsa yenilenecek. onları ben de yeniledim de bir yerlerden minnak minnak birşeyler sızıyor, silip geçiyorum kozmetik bir hadise,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Eren Gökmen yazdı:

Ben olsam o diyaframi hazir almisken degistirir ve duruma bakardim. Yag degisimi yapardim, farkli marka kullanirdim. Mobil esp deneyebilirsiniz. 

2007 focusta arabayi sofor tarafina egimli parkedince o buhar hava filtresine kacardi, kenarini siyah yapardi. Yine de problem yapmazdi.

Ayrica bu motorlarda turbo arizasi da pek gorulmuyor. Nedeni belki de bu buhardir

Diyaframı yarın değiştireceğim. Çağlar abi deneyimlerden kapak zor demişti haklı o tırnakları açmak çok zor kırılacak gibi. Araya membran soka bilirsem hava ile tırnakları kurtarmaya çalışacağım eşit şekilde. En son castrol koymuştum bakımı geldi. Mobil deneyelim bu sefer:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

iş o zaten külbütörün çevresine silikon çekilecek ve keçeler contalar neler varsa yenilenecek. onları ben de yeniledim de bir yerlerden minnak minnak birşeyler sızıyor, silip geçiyorum kozmetik bir hadise,

Çağlar abi külbütörün conta yanına sıvı conta takviyesi yapmıştım güzel oldu sızma yok. Enjektörü bakım yaptırıp sıfır orijinal keçe çaktırmıştım ama çok sızma var bir ve ikide birinciyi dün meraktan söktüm usta keçeyi ters çakmış birde yuvaya takarken yanları kestirmiş. Ne desem bilemedim 🫣

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Deniz Şerbetci yazdı:

usta keçeyi ters çakmış birde yuvaya takarken yanları kestirmiş.

oluyor öyle şeyler işte

Deniz Şerbetci yazdı:

Diyaframı yarın değiştireceğim. Çağlar abi deneyimlerden kapak zor demişti haklı o tırnakları açmak çok zor kırılacak gibi. Araya membran soka bilirsem hava ile tırnakları kurtarmaya çalışacağım eşit şekilde. En son castrol koymuştum bakımı geldi. Mobil deneyelim bu sefer:)

zor değil, kapak aslında kapak değil :) yani kapak denen şeyler sökülüp takılabilir, bu sökülünce takılamıyor zira tırnaklar kırılacak, imalat şekli öyle yani hiç uğraşamadan kırın gitsin en baştan çok basit bir mekanizma, ince bir yay var diyaframın ters hareketini önlüyor. yensini takarken bişi deniyeyim denmemeli çıt diye girince bir daha açılmaz kırmadan o da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

oluyor öyle şeyler işte

zor değil, kapak aslında kapak değil :) yani kapak denen şeyler sökülüp takılabilir, bu sökülünce takılamıyor zira tırnaklar kırılacak, imalat şekli öyle yani hiç uğraşamadan kırın gitsin en baştan çok basit bir mekanizma, ince bir yay var diyaframın ters hareketini önlüyor. yensini takarken bişi deniyeyim denmemeli çıt diye girince bir daha açılmaz kırmadan o da

Kırma konusuna daha yatkınım☺️

Sonuç olarak

Ana konu Karter iptalinin pek fazla artısının olmayacağı fikrini sizin sayenize de buraya aktarmış olduk ve bu aksiyondan vazgeçtik. Konu tamam ise çözüm olarak işaretliyorum.
Değerli yorumlarınız için herkese teşekkür ederim. Başka konularda görüşmek üzere,☺️

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...