Cihan Tasdemir 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Hayırlı günler, Çok önemli bir konu benim için, ben eminim aramızda çok tecrübeli güzel yerlerde çalışmış kardeşlerim abilerim vardır, ciddi bir soru, çünkü değişim arefesinde bir aracımız var. acil ihtiyaç durumundayım bu bilgiye Genelde yağı değiştirirken servisler, yağ tapasını söker, sonra filtreyi çıkarır, iyi akışkanlık olsun hem hızlı hem tazik vermek amaçlı, sonra yağı ekler filtreyi takar marşa basar sıfırlamaları falan yapar, İlk marşta da biraz sarsıntılı veya farklı olabilir yağlamayı yeni yapıyor diye. Tecrübelerim bunlar Sormak istediğim soru ise, diyelim araba yeni ise mesela 120 binde garanti vs daha yeni bitmiş, Sizce yetkili servislerde çok başka şeyler mi yapıyorlar? Çok teknik fakat bir o kadar da önemli bir konu çünkü her 10 15 bin değişimde araca zarar mı veriyoruz acaba ? Yetkili bayi bunu nasıl yapıyor servislerinde, Hani farkını bilsem öğrenmesem de olur, mesela aradaki farkı anlamak onlar daha mı özverili yada fark nerde ? Şimdiden çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Cihan Tasdemir yazdı: sonra yağı ekler filtreyi takar Burası yanlış. Filtre takılır sonra yağı doldurur. İşin doğrusu tektir. Serviste yapsa tamiricide kullanıcıda. Olması gereken yapıldıktan sonra kimin yaptığının bir önemi yok bence. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Sahte olmayan yağ ,olması gereken yağ tipi, kaliteli yedek parça ile olur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Şubat Paylaş 14 Şubat (düzenlendi) gayet basittir, motor sıcak yağ sıcak olsun, dolum kapağını yarı aç yada kontrol çubuğunu çek hava alsın, alttan tapayı aç sal yağı, bekle süzülsün, filtreyi sök, akıyorsa yağ oda süzülsün, sonra geri işlem, filteyi contasını yağlayıp geri tak, tapayı pulunu değiştirip geri tak, yağ gelen yerleri sil, balata spreyi sıkarlar genelde, dikkat et kablo soket vs aksama gelmesin, sadece metale.. yağı doldur marşa bas, gaza basma bekle yağ lambası sönsün, biraz çalışsın sonra stop et altta kaçak varmı kontrol et, yağ seviyesini kontorl et, bitti gelelim söylemediğim kısmaaaaa , sor bakalım yetkili kendi servisine, yağ tapasını ve filtreyi kaç Nm torkla sıkıyorlar ve tork anahtarları neden ortada yok ve neden başlarında usta olmadan çocuklar yapıyor bu işleri o yüzden kendi işimi kendim görürüm yada yaptırırsam başında dururum yada o yerde yine kendim yaparım... 14 Şubat tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Ben yağı hep kendim değiştiririm. Yeni filtre takılırken içini aldığı kadar yağ ile doldururum, filtreyi boş şekilde takmam bu da önemli. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Ömer Sarıgül yazdı: Ben yağı hep kendim değiştiririm. Yeni filtre takılırken içini aldığı kadar yağ ile doldururum, filtreyi boş şekilde takmam bu da önemli. tabii bu arabasına göre değişir.... Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Son 3 bakımdır kendim değiştiririm. Yakıt + hava + polen + yağ filtresi ve 4 lt yağ. Karter tapasını açar, yağın kaba boşalmasını sağlarım, bu sürede yağ filtresini ve hava filtresini sökerim. Yağ tamamen boşalmışsa tapayı takar sonra yağ filtresini takar ve yağı doldururum. Yağ filtresi zaten ilk çalıştırmada dolacak. Eger yakit filtresi de değişecekse, hava ve yakıtı da değiştiririm. En son polen filtresini değiştirip km yi yazar ve bitiririm. Mazot filtresi değişimi biraz riskli, aracı tekrar çalıştıramayabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 14 Şubat Yazar Paylaş 14 Şubat Ali Cihangiroğlu yazdı: gayet basittir, motor sıcak yağ sıcak olsun, dolum kapağını yarı aç yada kontrol çubuğunu çek hava alsın, alttan tapayı aç sal yağı, bekle süzülsün, filtreyi sök, akıyorsa yağ oda süzülsün, sonra geri işlem, filteyi contasını yağlayıp geri tak, tapayı pulunu değiştirip geri tak, yağ gelen yerleri sil, balata spreyi sıkarlar genelde, dikkat et kablo soket vs aksama gelmesin, sadece metale.. yağı doldur marşa bas, gaza basma bekle yağ lambası sönsün, biraz çalışsın sonra stop et altta kaçak varmı kontrol et, yağ seviyesini kontorl et, bitti gelelim söylemediğim kısmaaaaa , sor bakalım yetkili kendi servisine, yağ tapasını ve filtreyi kaç Nm torkla sıkıyorlar ve tork anahtarları neden ortada yok ve neden başlarında usta olmadan çocuklar yapıyor bu işleri o yüzden kendi işimi kendim görürüm yada yaptırırsam başında dururum yada o yerde yine kendim yaparım... Abi iceri almiyorlar ki, formu dolduruyoruz, gel al ertesi gun diyolar gidiyoruz sonra suruyoruz, icerde ne yapiyor nasil doldurdu bosaltti belli degil, acaba izin istesek girermiyiz? Ben onlari yaptigi islemi merak ediyorum, sanayideki ustadan ne farki var diye Ömer Sarıgül yazdı: Ben yağı hep kendim değiştiririm. Yeni filtre takılırken içini aldığı kadar yağ ile doldururum, filtreyi boş şekilde takmam bu da önemli. Öner Kurukuz yazdı: Son 3 bakımdır kendim değiştiririm. Yakıt + hava + polen + yağ filtresi ve 4 lt yağ. Karter tapasını açar, yağın kaba boşalmasını sağlarım, bu sürede yağ filtresini ve hava filtresini sökerim. Yağ tamamen boşalmışsa tapayı takar sonra yağ filtresini takar ve yağı doldururum. Yağ filtresi zaten ilk çalıştırmada dolacak. Eger yakit filtresi de değişecekse, hava ve yakıtı da değiştiririm. En son polen filtresini değiştirip km yi yazar ve bitiririm. Mazot filtresi değişimi biraz riskli, aracı tekrar çalıştıramayabilirsiniz. Evren Erakçora yazdı: Sahte olmayan yağ ,olması gereken yağ tipi, kaliteli yedek parça ile olur. Abi iste iceri girmek lazim bi gormek gerek ben inaniyorum ki cok baska ozel aparatlari var, reno icin fransadan falan gonderilmis Boyle dusunuyorum yani ama iste hic videosu yok acaba neden Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Yag filtresi cok zor bir konumda degilse pek farkli bir aparat kullanmiyorlar. Sanayideki usta ile bir fark yok. Sorun ise usta bulmak. İsini severek ve duzgunce yapan... Kendiniz yapabiliyorsaniz ne ala Evdeki kucuk insaat isleri icin duzun usta bulamadigim icin ben kendim usta oldum mesela. Bastan savma is yapiyorlar. Ustaciklara verecegim parayla makinelerini aldim. Onlardan kat kat daha dugun yapiyorum. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Yetkili servislerin çok güzel işçilik yaptığını düşünen birini görmek gözlerimi yaşarttı. Müşterileri boşuna içeri almıyolar 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 15 Şubat Paylaş 15 Şubat farkını söyleyeyim 1. Araç garantisi 2. Garanti ile beraber uygun ve ya sahte ürün kullanıldı mı sorusunun olmaması 3. Bakım takibinin yapılması. siz 15000 de bir gidersiniz ama onlar şimdi buji değişecek trigier değişecek vs takipde ederler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Cihan Tasdemir yazdı: iceri almiyorlar ki, formu dolduruyoruz, gel al ertesi gun diyolar gidiyoruz sonra suruyoruz, icerde ne yapiyor nasil doldurdu bosaltti belli degil, acaba izin istesek girermiyiz? Ben onlari yaptigi islemi merak ediyorum, sanayideki ustadan ne farki var diye çözümü basit, bir benzincide yağ değiştirin , değişimi yanında durark izleyin 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Çağlar Bayur yazdı: çözümü basit, bir benzincide yağ değiştirin , değişimi yanında durark izleyin evet denedim, uygun yağ yoktu, ama muhabbeti ilerletiyorum, malzemeyi alıp orada değişme yolundayım Süleyman Kaya yazdı: farkını söyleyeyim 1. Araç garantisi 2. Garanti ile beraber uygun ve ya sahte ürün kullanıldı mı sorusunun olmaması 3. Bakım takibinin yapılması. siz 15000 de bir gidersiniz ama onlar şimdi buji değişecek trigier değişecek vs takipde ederler 1- farketmez, aslında periyodik bakımın araç garantisiyle ilgisi yoktur 2. sarf malzemesinin orjinali olmazki, onaylı ürün olur, çok daha kaliteli malzeme kullanabilirsin ki bende öyle yapıyorum 3. onların bakım aralığı çok uzun, yarı zamanda ben yaparım o işi, takibim daha iyidir, bizzat kullandığım aracı ben daha iyi takip ederim 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 16 Şubat Paylaş 16 Şubat Ali Cihangiroğlu yazdı: evet denedim, uygun yağ yoktu, ama muhabbeti ilerletiyorum, malzemeyi alıp orada değişme yolundayım 1- farketmez, aslında periyodik bakımın araç garantisiyle ilgisi yoktur 2. sarf malzemesinin orjinali olmazki, onaylı ürün olur, çok daha kaliteli malzeme kullanabilirsin ki bende öyle yapıyorum 3. onların bakım aralığı çok uzun, yarı zamanda ben yaparım o işi, takibim daha iyidir, bizzat kullandığım aracı ben daha iyi takip ederim Genel olarak katılıyorum ama şu hani OEM vs mantığı var.. Eğer işinizi biliyorsanız ve biraz da şanslıysanız gayette bakımları kendiniz yapabilirsiniz ancak burası Türkiye malum.. en ufak sıkıntıda garanti dışı bıraktım ahanda mahkeme istersen git uğraş denilebiliyor yada biraz bu konulardan uzaksanız abi bu orjinali diyip OEM olmaya parçayı yada sahte yağı gayet güzel kolumuzun altına verip eve gönderir bizim bazı esnafımız.. olay biraz şu sanki.. ya benim psikolojim yerinde olsun sıkıntı çıkarsa da en azından adresi belli kurumsal bi firma var karşımda mantığı.. yoksa periyodik bakımı kendim hallediyorum hemde yetkiliden daha iyi malzeme ve özen ile ama trigier değişiminin birini güvendiğim ustama diğerini de ne olur olmaz diyerek yetkilide yaptırdım. abimin otomatik hondaya (özel honda servisi) ustası basmış dümdüz otomatik yağını göndermiş eve. başına ekşidik sonradan da yanlışımız olmuş gelin değiştirelim tekrar dediler.. benzeri şeyleri elbet yetkili servisteki çocuklarda yapabilirdi o da ayrı drama tabii Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 16 Şubat Paylaş 16 Şubat Sarf malzemesinin orijinali bal gibi olur, orijinalin üzerindeki markadan 3 kere parça alıp 1 sene başka yerde sorun aradıktan sonra servisten alınanı takınca çözülme tecrübesi lazım. Yapılacak alternatif işlemi anlayıp değerlendirecek bilgisi olmayanları ben genelde direk yetkiliye yönlendiriyorum. Sanayide ya da parçacıda "çarpılma" ihtimali çok daha yüksek, diğerinde en azından çok para verse de arabası düzgün çıkar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Şubat Paylaş 16 Şubat (düzenlendi) orjinali olmaz derken araç markası olmaz genelde mesela Reno marka olmaz, firma direk hava filtresi falan üretmez, sıfır araba aldın üstünde olan parça markası neyse onu alırsın, kastettiğim buydu, sıfır araba aldın baktınki üstünden Valeo devirdaim çıktı, Eta kaliper-balata çıktı, Brembo çıktı gibi, onaylı parça alırsın, aldığın parça marka olur o markanın orjinali olur, çakma Mobil yağı almak gibi yani... konudan bi haber kullanıcı ise servise mahkum yada bir bilene sormalı, oda kime güveneceksin? Süleyman Kaya yazdı: Genel olarak katılıyorum ama şu hani OEM vs mantığı var.. Eğer işinizi biliyorsanız ve biraz da şanslıysanız gayette bakımları kendiniz yapabilirsiniz ancak burası Türkiye malum.. en ufak sıkıntıda garanti dışı bıraktım ahanda mahkeme istersen git uğraş denilebiliyor yada biraz bu konulardan uzaksanız abi bu orjinali diyip OEM olmaya parçayı yada sahte yağı gayet güzel kolumuzun altına verip eve gönderir bizim bazı esnafımız.. olay biraz şu sanki.. ya benim psikolojim yerinde olsun sıkıntı çıkarsa da en azından adresi belli kurumsal bi firma var karşımda mantığı.. yoksa periyodik bakımı kendim hallediyorum hemde yetkiliden daha iyi malzeme ve özen ile ama trigier değişiminin birini güvendiğim ustama diğerini de ne olur olmaz diyerek yetkilide yaptırdım. abimin otomatik hondaya (özel honda servisi) ustası basmış dümdüz otomatik yağını göndermiş eve. başına ekşidik sonradan da yanlışımız olmuş gelin değiştirelim tekrar dediler.. benzeri şeyleri elbet yetkili servisteki çocuklarda yapabilirdi o da ayrı drama tabii Haklısın, buda bizim ülkenin hali, geriside yozlaşmış bitik toplumdan dolayı böyle, yoksa dediğim gibi aslında işer ama işte toplum böyle olunca... 16 Şubat tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 16 Şubat Paylaş 16 Şubat Şöyle bir rampa yaptık, anahtar takımı da aldım torkmetre de çok gerekli değil ama onu da aldım mantık şu şekilde sanayi de ödeyeceğim işçilik ücreti eğer anahtar takımı, aparat vs gibi parçalarla aynı paraysa işçilik ödemek yerine anahtar alıyorum kendim yapıyorum hem içime siniyor hemde anahtar yanıma kâr kalıyor bu yüzden kendim yapıyorum birçok şeyi yedek parçayı da yağı da internetten alıyorum. En önemli nokta orijinal yağ ve yedek parça almak onu da yetkili satıcılarından alırsanız problem olmaz.(Yere akan yağ değil su). 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Şubat Paylaş 16 Şubat Furkan Bakırel yazdı: elden geliyorsa en güzeli, herkes yapamaz ama, adam tornavida tutamıyori birde sevmek lazım bu işleri.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts