Ali Cihangiroğlu Pazartesi 17:30 Paylaş Pazartesi 17:30 (düzenlendi) demek serviste öpüldün, yanlış yağa devam yani ve dedikleri mersonun geliştiridiği termostad yalanınada kandın demek mersonun geliştirdiğinde vida var, gelince bakarsın, ayrıca buna uymaz hortum çıkışları farklı, ama yeni takacaklarıda sağlam merak etme, hatalı termostadlar belli bir seride çıkanlardı zaten.... devirdaimde hatasızdır, termostadı bozanda devirdaim değil yine sallamışlar, onun sorunu kaynak hatası, hdpe boruları bilirsin, çok döşediydik, kaynak ısısı ve baskı miktarı soğuma süresi çok önemlidir, yoksa kaynaktan kırar atar, aynı sıkıntı var bundada, bu arada devirdaim Pierburgun mais adına ürettiğidir, pierburgun kendisini alsan daha iyisi olurdu, neyse serviste değişsinler garantin olur, antifirizine dikkat et yeter... mersonun termostadı bu resimde var, ek yerine dikkat et, vidalı tip, renonun başka araçlarındada böyledir, yani vida vardır ama nedense bizimkilerde bunu kullanmamış... gelen parçaya bak bakalım vidası varmı... alttan 2 tanesi bizimkiler... https://hizliresim.com/itle260 bildiğim kadarıyla en iyi devirdaimde bu, PIERBURG-7.06395.06.0 Pazartesi 18:53 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Pazartesi 17:48 Yazar Paylaş Pazartesi 17:48 Ali Cihangiroğlu yazdı: demek serviste öpüldün, yanlış yağa devam yani ve yalan dedikleri mersonun geliştiridiği termostad yalanınada kandın demek mersonun geliştirdiğinde vida var, gelince bakarsın, ayrıca buna uymaz hortum çıkışları farklı, ama yeni takacaklarıda sağlam merak etme, hatalı termostadlar belli bir seride çıkanlardı zaten.... devirdaimde hatasızdır, termostadı bozanda devirdaim değil yine sallamışlar, onun sorunu kaynak hatası, hdpe boruları bilirsin, çok döşediydik, kaynak ısısı ve baskı miktarı soğuma süresi çok önemlidir, yoksa kaynaktan kırar atar, aynı sıkıntı var bundada, bu arada devirdaim Pierburgun mais adına ürettiğidir, pierburgun kendisini alsan daha iyisi olurdu, neyse serviste değişsinler garantin olur, antifirizine dikkat et yeter... mersonun termostadı bu resimde var, ek yerine dikkat et, vidalı tip, renonun başka araçlarındada böyledir, yani visa vardır ama nedense bizimkilerde bunu kullanmamış... gelen parçaya bak bakalım vidası varmı... alttan 2 tanesi bizimkiler... https://hizliresim.com/itle260 bildiğim kadarıyla en iyi devirdaimde bu, PIERBURG-7.06395.06.0 Öpülme yok rakamlar normal. Valla ben anlamam abi fotodakinin farkı nedir. Herles bildiği işi yapacak. Beton lazım mı? 3 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır Pazartesi 18:22 Paylaş Pazartesi 18:22 İlkay Başaran yazdı: Tozlu garajdan mı çıktı 😆 aynı benimki gibi bu ara Sen de üşeniyorsun temizlik yapmaya galiba 🤔 1 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Pazartesi 18:37 Paylaş Pazartesi 18:37 Ali Cihangiroğlu yazdı: demek serviste öpüldün, yanlış yağa devam yani ve dedikleri mersonun geliştiridiği termostad yalanınada kandın demek mersonun geliştirdiğinde vida var, gelince bakarsın, ayrıca buna uymaz hortum çıkışları farklı, ama yeni takacaklarıda sağlam merak etme, hatalı termostadlar belli bir seride çıkanlardı zaten.... devirdaimde hatasızdır, termostadı bozanda devirdaim değil yine sallamışlar, onun sorunu kaynak hatası, hdpe boruları bilirsin, çok döşediydik, kaynak ısısı ve baskı miktarı soğuma süresi çok önemlidir, yoksa kaynaktan kırar atar, aynı sıkıntı var bundada, bu arada devirdaim Pierburgun mais adına ürettiğidir, pierburgun kendisini alsan daha iyisi olurdu, neyse serviste değişsinler garantin olur, antifirizine dikkat et yeter... Şair burada özetle; kötü araç yoktur, sıkı Renocu vardır demek istemiş. 😊 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 08:17 Paylaş Dün saat 08:17 Ali Cihangiroğlu yazdı: demek serviste öpüldün, yanlış yağa devam yani ve dedikleri mersonun geliştiridiği termostad yalanınada kandın demek mersonun geliştirdiğinde vida var, gelince bakarsın, ayrıca buna uymaz hortum çıkışları farklı, ama yeni takacaklarıda sağlam merak etme, hatalı termostadlar belli bir seride çıkanlardı zaten.... devirdaimde hatasızdır, termostadı bozanda devirdaim değil yine sallamışlar, onun sorunu kaynak hatası, hdpe boruları bilirsin, çok döşediydik, kaynak ısısı ve baskı miktarı soğuma süresi çok önemlidir, yoksa kaynaktan kırar atar, aynı sıkıntı var bundada, bu arada devirdaim Pierburgun mais adına ürettiğidir, pierburgun kendisini alsan daha iyisi olurdu, neyse serviste değişsinler garantin olur, antifirizine dikkat et yeter... mersonun termostadı bu resimde var, ek yerine dikkat et, vidalı tip, renonun başka araçlarındada böyledir, yani vida vardır ama nedense bizimkilerde bunu kullanmamış... gelen parçaya bak bakalım vidası varmı... alttan 2 tanesi bizimkiler... https://hizliresim.com/itle260 bildiğim kadarıyla en iyi devirdaimde bu, PIERBURG-7.06395.06.0 J12 1.3 dig-t Qashqai baksana ali.. Ben baktım da farklı gördüm sanki. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 11:52 Paylaş Dün saat 11:52 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: J12 1.3 dig-t Qashqai baksana ali.. Ben baktım da farklı gördüm sanki. seninkine bir baksana, kaynak yerinde vida olmamalı, varsa süper, hemen ondan alırız... mersonun kendine yaptığı termostadın kaşkaya takılmış halide bu, kare kodun hemen üstündeki vidaya dikkat, böyle olsa hayatta patlamaz, bunu şuan hortum soketlerini değiştirmeden takamıyoruz, resimdekide hortum uymadığından takılı değil ama termostad direk yerine tam oturuyor.... bunlar 1 sene önceki fotolar, belki sende farklı vardır, en çok sorun kaşkaylarda çıkmış zaten, sonrada öğrendiğime göre yeni üretimlerde kaynak sorunu giderilmiş, ille bu vidalıyı almak şart değil ama olursa bu daha sağlam tabi... bu resimleri çekende bir Türk zaten, dingilizlere anlatmış yaptıklarını, nissan forumdan ve face ten aldım... soldaki merso, sağdaki bizimki ve seninki, yalnız şunuda unutmayalım, aracı aldın 3-4 sene kullandın birşey olmadı, o termostad sağlamdır, kurcalamaya gerek yok, sızdırma kontrolü yap kullan, belli bir ömrü yoktur, 10 senede gider 20 senede, esas ömrü olan devirdaim ve aksesuar kayışı, bunlarda 5 sene yad 150 bin km idi sanırım, hangisi önce dolarsa değişirsin, devirdaimde triger tantanası olmadığı için değişimde basit, ben kendim değişirim artık, basit iş, direk değişiyorsun, silikon falan gerekmez, vidalarını 10 nm. ile sık bitti Dün saat 11:53 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Dün saat 12:25 Yazar Paylaş Dün saat 12:25 Bu arada tce motor harareti sudan değil bloktan okuyormuş. Yani su sıfıra da inse hararet ibresine güvenebiliriz. Servis söyledi yine keklemedilerse tabi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 12:33 Paylaş Dün saat 12:33 Heeeeee ondan suyu boşalınca farkettirmiyor... 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 14:08 Paylaş Dün saat 14:08 Ali Cihangiroğlu yazdı: seninkine bir baksana, kaynak yerinde vida olmamalı, varsa süper, hemen ondan alırız... mersonun kendine yaptığı termostadın kaşkaya takılmış halide bu, kare kodun hemen üstündeki vidaya dikkat, böyle olsa hayatta patlamaz, bunu şuan hortum soketlerini değiştirmeden takamıyoruz, resimdekide hortum uymadığından takılı değil ama termostad direk yerine tam oturuyor.... bunlar 1 sene önceki fotolar, belki sende farklı vardır, en çok sorun kaşkaylarda çıkmış zaten, sonrada öğrendiğime göre yeni üretimlerde kaynak sorunu giderilmiş, ille bu vidalıyı almak şart değil ama olursa bu daha sağlam tabi... bu resimleri çekende bir Türk zaten, dingilizlere anlatmış yaptıklarını, nissan forumdan ve face ten aldım... soldaki merso, sağdaki bizimki ve seninki, yalnız şunuda unutmayalım, aracı aldın 3-4 sene kullandın birşey olmadı, o termostad sağlamdır, kurcalamaya gerek yok, sızdırma kontrolü yap kullan, belli bir ömrü yoktur, 10 senede gider 20 senede, esas ömrü olan devirdaim ve aksesuar kayışı, bunlarda 5 sene yad 150 bin km idi sanırım, hangisi önce dolarsa değişirsin, devirdaimde triger tantanası olmadığı için değişimde basit, ben kendim değişirim artık, basit iş, direk değişiyorsun, silikon falan gerekmez, vidalarını 10 nm. ile sık bitti Anladım. vida varsa iyi. yoksa kötü.. İlkay Başaran yazdı: Bu arada tce motor harareti sudan değil bloktan okuyormuş. Yani su sıfıra da inse hararet ibresine güvenebiliriz. Servis söyledi yine keklemedilerse tabi Focus da bloktan okurdu. Çoğu öyle okuyor galiba. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 saat önce Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Bu arada tce motor harareti sudan değil bloktan okuyormuş. Yani su sıfıra da inse hararet ibresine güvenebiliriz. Servis söyledi yine keklemedilerse tabi valla emin değilim nereden okuduğunu ama blokta sensör var, termostad üzerindede 2 tane var, her yer sensör bloktan boşaldığında uyarı vermez ısı düşer normalde zira termostad boşta kalır, harareti göremeyiz bu durumda, kısmen keklemişler, kendileride bilmiyor termostaddakilerde uyarı vermiyorki motor duman oluyor, bunun çözümü genleşme tankına seviye sensörü koymak, olsa sorun olmayacak, kendimizde yaparız aslında, yapanda var aslındada neyse, arada göstergeye bakıver gözücuyla, su eksilirse ilk etapta hararet yükselir, tam yarıda durur normalde, üstüne çıktığı an sağa çek, su baya azalırsa ibre düşer, düştüğünü görürsen anında çek bekleme sakın hemen stop 17 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce obd de 120C yi gören yandım anam der genelde yanında eng temp yazan Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Otomatik kullanan arkadaşlarım yoğun dur kalklı Trafikte Vitesi boşa alıyorlar.Banada tavsiye ettiler bu konudaki düşünceniz nedir. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: valla emin değilim nereden okuduğunu ama blokta sensör var, termostad üzerindede 2 tane var, her yer sensör bloktan boşaldığında uyarı vermez ısı düşer normalde zira termostad boşta kalır, harareti göremeyiz bu durumda, kısmen keklemişler, kendileride bilmiyor termostaddakilerde uyarı vermiyorki motor duman oluyor, bunun çözümü genleşme tankına seviye sensörü koymak, olsa sorun olmayacak, kendimizde yaparız aslında, yapanda var aslındada neyse, arada göstergeye bakıver gözücuyla, su eksilirse ilk etapta hararet yükselir, tam yarıda durur normalde, üstüne çıktığı an sağa çek, su baya azalırsa ibre düşer, düştüğünü görürsen anında çek bekleme sakın hemen stop Bloktan boşaldığında ısı mı düşüyor, iyiymiş :d Servise gideyim ben yine de onlar fiziğe biraz daha yakınlar Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Mercedes ve eski opel im de seviye kabın da sensör vardı bence en iyisi o benim tce nin daha 1 sene garantisi var sonra İlkay a satarım 1 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Fatih Keskin yazdı: Mercedes ve eski opel im de seviye kabın da sensör vardı bence en iyisi o benim tce nin daha 1 sene garantisi var sonra İlkay a satarım Su kabındaki sensör çok iyiydi. Mondeo'da da vardı. Arefe günü yolda su seviyesi ışığı yanınca hemen sağa çektim. Baktım alttan su akıyor. İlçede ileride sanayi var dediler. Yolun kenarındaki evden iki bidon su aldım. Su kabını doldurdum, yola çıktım, ışık yanar yanmaz indim bir daha doldurdum derken 2-3 kere su koyarak vardık. Kalorifer hortumu eskimiş, kesip tekrar taktı usta, bu idare eder dedi. Bayram sonrası ilk iş hortumları yenilettim. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 saat önce Paylaş 5 saat önce İlkay Başaran yazdı: Bloktan boşaldığında ısı mı düşüyor, iyiymiş :d Servise gideyim ben yine de onlar fiziğe biraz daha yakınlar Sensör okumayınca hararet tavan yapar kadranda belki. Fordlarda yapardı sanki Ama tce için bi arkadaşın Megane daha 10 binde devirdaim sorunu yaşadı. Bizimki dikkat etmemiş kadrana o yüzden tavana vuruyor mu bilemedim. En son Susuz bıraktınız diyip garantiyle biraz debelendi. Davacı oldu en son arabuluculuk ile eski arabayı eserinde! Geri alıp sıfır Megane sattılar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Anladım. vida varsa iyi. yoksa kötü.. Servisteyim. Vidaya bakmadım Sordum bu konuyu 2021 sonrası bu sorunu görmedik dedi. Emin olmamakla birlikte galiba çözdüler o sorunu dedi. Sorun çıkaran devirdaim değil termostattı dedi. Bakacağım vidaya. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Mustafa Tüfekçi yazdı: Sensör okumayınca hararet tavan yapar kadranda belki. Fordlarda yapardı sanki Ama tce için bi arkadaşın Megane daha 10 binde devirdaim sorunu yaşadı. Bizimki dikkat etmemiş kadrana o yüzden tavana vuruyor mu bilemedim. En son Susuz bıraktınız diyip garantiyle biraz debelendi. Davacı oldu en son arabuluculuk ile eski arabayı eserinde! Geri alıp sıfır Megane sattılar Yükseliyor diyor servis. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 57 dakika önce Paylaş 57 dakika önce (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Bloktan boşaldığında ısı mı düşüyor, iyiymiş :d Servise gideyim ben yine de onlar fiziğe biraz daha yakınlar işleyiş şöyle, su azalınca önce hararet yükselir, ibrede görürsün, sonra kaçak devam edince blokta su azaldığından yani, müşür boşta kalır, algılamadığı için ısı düşer (o sırada motor kavurma yapmaya başlar, pahalı bir kavurma kobe etinden), ısının düştüğünü görürsen bir sürü sensör var halbuki, termostaddaki su yok dese bile olur halbuki, uyarı veriyordur belki emin değilim, yoksa şu bu diye uyarıyor alet... bilene denk gelme serviste, fizik dersi alırsın bu yaşta gerçi bunu serviste kafa çalıştırp bilen çıkmasıda zorda neyse Sonuç: arada hararete bak, yükselme gördüğün an su azalmaya başladı demektir, sonrası görmez devam ederde saçma bir ısı düşüşü görürsen anında dur, blok kavruluyordur. 36 dakika önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 51 dakika önce Paylaş 51 dakika önce (düzenlendi) Aytac Sakal yazdı: Otomatik kullanan arkadaşlarım yoğun dur kalklı Trafikte Vitesi boşa alıyorlar.Banada tavsiye ettiler bu konudaki düşünceniz nedir. 7dct300 de boşa atılmaz gerek yok kardeş, bu alet dsg gibi özürlü değildir, ısınmaz, mekanik olarak debriyajı ayırmış halde bekler, yağ basıncı anlık olur sonra sıfırlar, ayrıca frene azıcık bile bassan aracın duruyor olması yeterli,o anda tam ayırma yapar ve gitmek istemez yarım kavrama falan olmaz, teker dönmüyorsa fren lamban yanıyorsa yürümez bu araç, o yüzden çok uzun bekleme olursa (3-5 dk) ayağın frende yorulmasın diye N ye alabilirsin, yada Auto Hold varsa onu aç senin yerine frene bassın D de bekle 34 dakika önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 33 dakika önce Paylaş 33 dakika önce Ali Cihangiroğlu yazdı: 7dct300 de boşa atılmaz gerek yok kardeş, bu alet dsg gibi özürlü değildir, ısınmaz, mekanik olarak debriyajı ayırmış halde bekler, yağ basıncı anlık olur sonra sıfırlar, ayrıca frene azıcık bile bassan gitmez istemez, teker dönmüyorsa fren lamban yanıyorsa yürümez bu araç, o yüzden çok uzun bekleme olursa ayağın frende yorulmasın diye N ye alabilirsin, yada Auto Hold varsa onu aç senin yerine frene bassın D de bekle Ali Abi, D + auto hold'da beklerken de cok uzun bekleyince (tam sureyi hatirlamiyorum ama) bir noktada P'ye aliyor; hem Honda Civic FE1'de hem de ozurlu DSG'li Tiguan'da yasadim. Sagolsun Istanbul'un trafik isiklari Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 31 dakika önce Yazar Paylaş 31 dakika önce Ali Cihangiroğlu yazdı: işleyiş şöyle, su azalınca önce hararet yükselir, ibrede görürsün, sonra kaçak devam edince blokta su azaldığından yani, müşür boşta kalır, algılamadığı için ısı düşer (o sırada motor kavurma yapmaya başlar, pahalı bir kavurma kobe etinden), ısının düştüğünü görürsen bir sürü sensör var halbuki, termostaddaki su yok dese bile olur halbuki, uyarı veriyordur belki emin değilim, yoksa şu bu diye uyarıyor alet... bilene denk gelme serviste, fizik dersi alırsın bu yaşta gerçi bunu serviste kafa çalıştırp bilen çıkmasıda zorda neyse Sonuç: arada hararete bak, yükselme gördüğün an su azalmaya başladı demektir, sonrası görmez devam ederde saçma bir ısı düşüşü görürsen anında dur, blok kavruluyordur. Motor kavrulurken ısı mı düşüyor yani. Bence burada bi yanlışlık var ama neyse Bloktan okuyan sistemde suyun varlığı yokluğu etki etmez bence ama yine de sen bilirsin abi. Sıcaktan ağzı yüzü dönen motoru neden soğuk okuyor su gömleğinde su kalmadı diye mi? Metalin ısıyı ilettiğini unutuyor olmayasın? Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 15 dakika önce Paylaş 15 dakika önce Ali Cihangiroğlu yazdı: 7dct300 de boşa atılmaz gerek yok kardeş, bu alet dsg gibi özürlü değildir, ısınmaz, mekanik olarak debriyajı ayırmış halde bekler, yağ basıncı anlık olur sonra sıfırlar, ayrıca frene azıcık bile bassan aracın duruyor olması yeterli,o anda tam ayırma yapar ve gitmek istemez yarım kavrama falan olmaz, teker dönmüyorsa fren lamban yanıyorsa yürümez bu araç, o yüzden çok uzun bekleme olursa (3-5 dk) ayağın frende yorulmasın diye N ye alabilirsin, yada Auto Hold varsa onu aç senin yerine frene bassın D de bekle Teşekkür ederim yanıt için bu konuda Acemiyiz işte 😀 bilenlere sormak lazım.Arkadaşlar kafamı karıştırdı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 dakika önce Paylaş 8 dakika önce (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Motor kavrulurken ısı mı düşüyor yani. Bence burada bi yanlışlık var ama neyse Bloktan okuyan sistemde suyun varlığı yokluğu etki etmez bence ama yine de sen bilirsin abi. Sıcaktan ağzı yüzü dönen motoru neden soğuk okuyor su gömleğinde su kalmadı diye mi? Metalin ısıyı ilettiğini unutuyor olmayasın? evet öyle oluyor, bloktan okuma olayı bloğun kendisinden değil, suya temastan algılar, suya değmeyince müşür efendi az algılıyor yada hiç algılamıyor, o ana gelene dek görmen lazım, öncesi su henüz varken, ısı yükselirken hararet uyarısı veriyor ama, bende kocaman kırmızı oluyor ekran, görürüz artık herhalde, bu uyarının olmaması için termostadın tam yarılması lazım, su biranda boşalıyor uyarı vermiyor bu durumda, ama az az eksiltirse hararet yükselir ilk etapta görürsün, su boşalıpta sensör buhardan etkilenip algılarsa bilemem, sen dene bak bakalım algılıyormu 1 dakika önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 dakika önce Yazar Paylaş 2 dakika önce Ali Cihangiroğlu yazdı: evet öyle oluyor, suya değmeyince müşü efendi az algılıyor, buhardan etkilenip algılarsa bilemem, sen dene bak bakalım algılıyormu Bence asıl sen deneme. Ben iyi niyetten hallederim işimi. Gelin cenazeyi kaldırın derim bitti. Yorum bağlantısı
Recommended Posts