İçeriğe Yönlendir

Honda Civic FB7


Mücahit Erdem

Recommended Posts

Mücahit Erdem
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Hayırlı olsun, hem aracınız hem de yapılan değişiklikler. :nazar: Konuyu görmemişiz.

Teşekkürler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mücahit Erdem

Aracımda uzun zamandır stabilize ve arnavut kaldırımlı yolda ön taraftan tıkırtı sesi geliyordu. Ön düzeni kontrol ettirdiğimde ses tespit edemediler. Araştırmalarım sonucunda japon grubunun kaliper pimlerinde zamanla boşluk oluştuğu ve tıkırtının burdan gelebileceğini öğrendim. Sonrasında bir frenciye gidip kontrol ettirdim, pimlerde boşluk yoktu ancak pimin ucunda bulunan küçük körükler epey bozulmuş durumdaydı.Frencinin dediğine göre normal gres lastik körüğün yapısını bozuyormuş, kaliperler için özel üretilmiş gres varmış. Körük değişti, temizlendi yağlandı ve takıldı ancak ön taraftan gelen sesler azalsa da tam olarak kesilmedi. Sonra tekrar farklı bir rot balansçıya gittim oda sesin direksiyon kutusundan geldiğini söyledi, kutu sökülecek revize edilecek masraf 10 binden başlar yukarı doğru gider dedi kalsın dedim çıktım. Farklı bir honda servisine gittim oda direksiyon kutusu dedi masrafı konusunda benzer şeyler söyledi ordan da bişey yaptırmadan çıktım. Direksiyon kutusu ihtimali bana pek mantıklı gelmedi çünkü direksiyonda hiç bir anormallik hissetmiyordum. 3 hafta kadar internette bir çok video izledim bir çok konu okudum ve aşağıda paylaştığım videodaki sorunun bende de olabileceğini düşündüm. 2 adet rot kolu aldım ve hafta sonu tanıdığım bi ustanın tamirhanesinde değişimi yaptık. Sonuç mükemmel, ses seda kalmadı. Çıkan rot kollarında aşırı boşluk yoktu ancak çok laçkalaşmış durumdaydı. Şükür sesten kurtuldum.Benzer sorun yaşayanların direksiyon kutusu ihtimalini en sona bırakmasını tavsiye ederim.

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Korhan Şenörer
(düzenlendi)
Mücahit Erdem yazdı:

Aracımda uzun zamandır stabilize ve arnavut kaldırımlı yolda ön taraftan tıkırtı sesi geliyordu. Ön düzeni kontrol ettirdiğimde ses tespit edemediler. Araştırmalarım sonucunda japon grubunun kaliper pimlerinde zamanla boşluk oluştuğu ve tıkırtının burdan gelebileceğini öğrendim. Sonrasında bir frenciye gidip kontrol ettirdim, pimlerde boşluk yoktu ancak pimin ucunda bulunan küçük körükler epey bozulmuş durumdaydı.Frencinin dediğine göre normal gres lastik körüğün yapısını bozuyormuş, kaliperler için özel üretilmiş gres varmış. Körük değişti, temizlendi yağlandı ve takıldı ancak ön taraftan gelen sesler azalsa da tam olarak kesilmedi. Sonra tekrar farklı bir rot balansçıya gittim oda sesin direksiyon kutusundan geldiğini söyledi, kutu sökülecek revize edilecek masraf 10 binden başlar yukarı doğru gider dedi kalsın dedim çıktım. Farklı bir honda servisine gittim oda direksiyon kutusu dedi masrafı konusunda benzer şeyler söyledi ordan da bişey yaptırmadan çıktım. Direksiyon kutusu ihtimali bana pek mantıklı gelmedi çünkü direksiyonda hiç bir anormallik hissetmiyordum. 3 hafta kadar internette bir çok video izledim bir çok konu okudum ve aşağıda paylaştığım videodaki sorunun bende de olabileceğini düşündüm. 2 adet rot kolu aldım ve hafta sonu tanıdığım bi ustanın tamirhanesinde değişimi yaptık. Sonuç mükemmel, ses seda kalmadı. Çıkan rot kollarında aşırı boşluk yoktu ancak çok laçkalaşmış durumdaydı. Şükür sesten kurtuldum.Benzer sorun yaşayanların direksiyon kutusu ihtimalini en sona bırakmasını tavsiye ederim.

 

 

Mücahit bey yazınızı şimdi gördüm. Benzer bir şekilde benimde FB7 aracımdan ön taraftan tıkırtılar özellikle kasislerden geçerken sesler geliyordu. Bir süre sonra sesler artmaya başladı. Hatta trafik ışıklarında dururken ve harekete geçerken bildiğimiz gıcırdama sesleri gelmeye başladı. Haliyle sesler iyice artıp rahatsız etmeye başlayınca uzun süredir gittiğim özel servisteki ustama gittim. Direksiyona geçip biraz deneme sürüşü yaptık. Ve sorunun direksiyon kutusunda olduğunu söyledi. Fiyat olarak ta 17-18 bin tl gibi parça fiyatı 3 bin tl gibi de işçilik alacağını belirtti. Düşünmek için müsade istedim ve başka bir ustaya daha göstermek için araştırmalara başladım. Bu arada bizim usta beni arayıp Konya’dan 18 bine muayyer ve kendi garantilerinde bir direksiyon kutusu bulduğunu istersem getirteceğini söyledi. Beklemesini söyleyip İzmir’den aracı alırken ilk bakımını yaptırdığım Dündar ustayı aradım. Direksiyon kutusu da olabilir ön takım da dedi. İçim rahat olmadığından Aydın’da Google yorumları çok iyi olan özel bir Japon oto servisi bulup oraya gittim, ustaya durumu anlattım, deneme sürüşüne çıktık. Aracı lifte kaldırıp ön takımı inceledi ve sorunun yüzde 90 ön takımdan olduğunu, amortisörler hariç, rot, rot kolu vs ön takımda değişmesi gereken ne varsa değiştireceğini ve sorunun çözüleceğini düşündüğünü söyledi. İşçilik dahil 5 bin tl istedi. Tabi 21 bin tl’nin yanında çerez parası gibi geldi. Yapılacak işleme rağmen düzelmeme riskine rağmen ustaya güvendim ve aracı teslim ettim. 3-4 saat sonra araç hazırdı. Beraber bindik ve teste çıktık. Seslerden eser yoktu. Özellikle durdum, kalktım, kasislere, çukurlara girdim çıktım. Araç sıfır gibi oldu. Aracıma tekrar aşık oldum neredeyse. Ustama teşekkür ettim ve şuan o eski servisin önünden bile geçmiyorum. 2 yıldır Mustafa Usta ile devam ediyorum. Aydın’da Özel Japon Oto Servisi tavsiyesi isteyen olursa gözüm kapalı tavsiye ederim. Biraz uzun oldu ama direksiyon kutusundan önce komple ön takıma bakılmasını bu sorunu yaşayan yada yaşayacak arkadaşlara tavsiye ederim. 

tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...