İçeriğe Yönlendir

BYD DM-i Hybrid Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Mertol Kip yazdı:

 

Tansu görmeden sil hemen sil sil

 

Tansu alınmaz bu cümleden.. 

Benim hedef kitlem Sani :tongue:

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


d-suv araç karma 5 litre yakıyor. Hatta her gün şarj edilirse işe sadece elektrikle gider gelir. turbo yok. Masraf riski yok. 
 

Önemli olan budur. Mühendis buna bakar. Aracı kullanma kılavuzunu okuyup kullanınca bağırmıyor.
 

 ama hadi bağırıyor diyelim, önemli değil. Gidiyor ve az yakıyor. Asya’daki trafik yoğunluğu da az tüketime odaklanmak istiyor zaten. 

Finansçılar atmosferik takalım demiştir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

Finansçılar atmosferik takalım demiştir


Elektrikli turbo henüz piyasada değil. Toyota byd’de teknik destek sağlıyor. Byd 1.5 motoru toyota gibi düşük devirde maksimum tork üretme üzerine kurulu. 1300 gibi devirde turbo işe yaramaz ama atkinson çok verimli çalışır mesela

 

bu arabayı uzun yolda batarya %70 save hibrit şeklinde kullanınca yarım saat rampa tırmansa bile kesilmiyor. Bataryası gayet yetiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1300 gibi devirde turbo işe yaramaz


Yarar. Qashqai sıkıştırmadığın sürece 80-90 a kadar 1400 devirde yürüyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Ozyurek yazdı:


Yarar. Qashqai sıkıştırmadığın sürece 80-90 a kadar 1400 devirde yürüyor. 

Küçücük ecoboost motorla bile klima açık ,bagaj yüklü rampaya  6.vitesle giriyorum devir 1800-1900 devirde bile yürüyor araba. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Yaw konunun torkla alakası yok ki. 1400 devirde mi şarj ediyor bataryayı?

 

Adamlar belli ki PHEV i tasarlarken benzinli motoru çoklukla jeneratör olarak kullanmayı, acil durumlarda da pil bitince belli bir yere kadar götürebilmeyi planlamışlar. Temel stratejileri arabanın elektrikli motorla yürümesi gibi gözüküyor. Büyük ihtimalle "bizim kullanıcılar günde max 100 km civarı yapıyor, bu pil onlara yeter, yetmezse de yolda kalmasın keratalar" deyip o motoru koymuşlardır. Bataryayı büyük koysalardı muhtemelen günlük hayatta bir sorun yaşanmazdı. Elektrikli motoru şarj etmek için kullanacağınız motorun düşük devirdeki torkunun önemi yok, devir önemli. Dolayısı ile o motorda turboya ihtiyaç yok diyebiliriz. Dünyanın geri kalanındaki üreticiler geri zekalı mı ki Ford olsun Toyota olsun hybrid arabalarına (Benzinli motor için PHEV ya da MHEV olması farketmez, arabanın kütlesi belli) 2.5 motor falan koyuyorlar. (araba dedim Tansu hemen ımı tıyıtı 1.5 /18 hybrid de vır" deme :) Bunlarda illa düşük hacimli kullanacaksa o kıytırık motoru değil hondanın 160 lık 1.6 VTEC leri gibi bir makine koymuş olsa hiç değilse "param var benzin yakıyorum ama araba da sadece benzinliyle de yürüyebiliyor" diyebilirlerdi.

 

Doğrunun ne olduğunu buradaki herkes biliyor zaten. Onlar da biliyor. Tercihleri farklı sadece. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Hibrit şu şartlarda saçmalık.

 

Onu saçma yapan asıl şey ise koydukları küçük pilin değişim maliyeti. 

 

Plug-in araçların bataryasını maks. 50-60 bin liraya sıfırlayan marka varsa ve hemen her gün evde aracı fişe takarak günlük genelde 50-60 km yi geçmeden aracı kullanım alışkanlığınız varsa alınır binilir. Ama iki şart sağlanmadan orta uzun vadede saçmalık. İlk şartı sağlayan marka örneğine rastlamadım ben, o minik pillerin değişimi için ağızlarını 300-350 bin den açıyor çoğu marka.

 

Adam kısa menzilden çekindiği için plug-in hibrit alıyor. Fişe takmadan uzun yola yola çıkıp mantıklı bi iş yaptığını düşünüyor. Neresinden baksan çelişki. 

 

Çoğu böyle saçma bir döngüyle kullanıyor aracı;

 

Benzin > Kinetik Enerji > Elektrik Enerjisi > Kinetik Enerji

2-3 yıl sonra sadece elektrikle 100 km dedikleri araba 30 km yi zor gider hale geliyor. 

 

Bence gereksiz bi geçiş teknolojisi, menzil çok mu dert, al sağlam bi dizel bin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Yaw konunun torkla alakası yok ki. 1400 devirde mi şarj ediyor bataryayı?

 

 


amaç tamamen bu.  Düşük devirde yüksek tork almak. İster şarj ister tekere. 
 

Sakin sürüşte 1000 -1500 devir arası çalışıp max verim alıyor. 
 

2zr fxe bizim 1.8 motor

 

 

images?q=tbn:ANd9GcR4HEc5U0oTN3wMGsgs6H6

 


 

ben sürerken ekrandan 205 gr/kwh değerlerini de gördüm

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

1.2 tsi 90 hp euro 6 da maksimum torku 160 nm yi 1400 devirde veriyor kw/h değerini bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

1.2 tsi 90 hp euro 6 da maksimum torku 160 nm yi 1400 devirde veriyor kw/h değerini bilmiyorum


O motorun Tork grafiğine bakarsanız rölanti ile 1400 devir arasında çok dik eğri çizdiği görülüyor. Yani o kısım biraz riskli. Çünkü direkt enjeksiyonlu ve düşük devirde egr ömrü de önemli. Gaza yüklenince lspi olasılıkları çok can yaktı. 
 

Toyota hibritte rölanti devri 1000 mesela. Daha aşağıda çalışmıyor. Sakin sürüşte 1000-1500 devir arası çalışıyor. 
 

vw teknolojik motor üretir. ama toyota’da amaç her zaman en son teknolojiyi kullanıcıya ulaştırmak değil. Gerekli ve dayanıklı olanı ulaştırmak. 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


amaç tamamen bu.  Düşük devirde yüksek tork almak. İster şarj ister tekere. 
 

Sakin sürüşte 1000 -1500 devir arası çalışıp max verim alıyor. 
 

2zr fxe bizim 1.8 motor

 

 

images?q=tbn:ANd9GcR4HEc5U0oTN3wMGsgs6H6

 


 

ben sürerken ekrandan 205 gr/kwh değerlerini de gördüm

 

1.8 lt motordan 4bin devirde 140 nm tork alıp bununla hava mı atıyon sen? aksjhfgdkjhsagdfkjhagsd

 

Jeneratörü çevirmen için yüksek torka ihtiyaç yok. Döndürebil yeter. 

Bin devir neredeyse rölanti. Kaldı ki senin arabanda da 1500 devirde 80nm civarı bi tork vermiş. Öyle övülecek bir hali falan yok yani. max verimi bu değil zaten. Bahsettiğin 1500 devirde de kw/h başına 230 gr yakıt tüketiyormuş. 50 hp ürettiğini düşünelim (güç eğrisi varsa onu da net hesaplarız) 37 kw. 230x37= 8.5 lt yapar. Hiç verimli gibi gözükmüyor buradan. 

 

Tork üzerinden yürürsek de "teorik olarak" litre başına 100 nm verimli bir çalışma olarak ön görülür. 180 nm aldığı devir için o makine için verimli kelimesini kullanabiliriz. Termal verimlilik falan bıdırdanma boşuna, giren hava belli çıkan gaz belli, alınan güç belli tork belli. Bilimsel çalışma yapmıyorsan termal verimlilik kendini tatmin etmene yarar ancak. Gaza basıp arabayı yürüten adam için motorun ısınması demek kışın arabanın kaloriferinin erken çalışmasından başka bir şey değil.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Vw teknolojik motor üretir. ama toyota’da amaç her zaman en son teknolojiyi kullanıcıya ulaştırmak değil. Gerekli ve dayanıklı olanı ulaştırmak. 

 

 

 

99 model 1.6 atmosferik ford focusun max torku 145 nm idi. Bu torkun %80 ini 1200 devirde verirdi ve neredeyse devir bandının sonuna kadar devam ederdi. Torkun homojen olması ile ünlüydü zaten o makine (focuslardaki yamaha tasarımı 16V kapak o yıllar için acayip bir şeydi zaten. vct yok direk enjeksiyon yok mis gibi tork var.) Bak motor 1.8lt falan da değil 1.6 lt bu makine. 

yıl olmuş 2025 80 nm torku satmaya çalışıyon ya seviyom seni :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

konu yanlış yere gitti hibritte önemli olan termal verimlilik firmalar buna bakıyor

1.8 90 hp olan motorda sanırım verim %44 ancak %3 daha fazla verim alacağız diye de araba kullanmayı bilmeyen adamı bolu dağında 2 tonluk aracı boş batarya ile atmosferik motora da mahkum etmek garip geliyor ki Tansu yukarıda ayar yapılırsa bataryayı %70 altına indirmiyor diyor

Burada kişilere sorumluluk verilmiş herkes bu kadar bilgili olmak zorunda değil ki 2 gün önce iş arkadaşım ki bu adam mühendis toyota hibrit 1.8 çok yakıyor diyor 1.8 motor mu olur dedi araba al satçı arkadaşı öyle söylemiş ben hibrite binmem diyor fazla yaktığı için dedi :):)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

1.8 lt motordan 4bin devirde 140 nm tork alıp bununla hava mı atıyon sen? aksjhfgdkjhsagdfkjhagsd

 

Jeneratörü çevirmen için yüksek torka ihtiyaç yok. Döndürebil yeter. 

Bin devir neredeyse rölanti. Kaldı ki senin arabanda da 1500 devirde 80nm civarı bi tork vermiş. Öyle övülecek bir hali falan yok yani. max verimi bu değil zaten. Bahsettiğin 1500 devirde de kw/h başına 230 gr yakıt tüketiyormuş. 50 hp ürettiğini düşünelim (güç eğrisi varsa onu da net hesaplarız) 37 kw. 230x37= 8.5 lt yapar. Hiç verimli gibi gözükmüyor buradan. 

 

Tork üzerinden yürürsek de "teorik olarak" litre başına 100 nm verimli bir çalışma olarak ön görülür. 180 nm aldığı devir için o makine için verimli kelimesini kullanabiliriz. Termal verimlilik falan bıdırdanma boşuna, giren hava belli çıkan gaz belli, alınan güç belli tork belli. Bilimsel çalışma yapmıyorsan termal verimlilik kendini tatmin etmene yarar ancak. Gaza basıp arabayı yürüten adam için motorun ısınması demek kışın arabanın kaloriferinin erken çalışmasından başka bir şey değil.

 

 

99 model 1.6 atmosferik ford focusun max torku 145 nm idi. Bu torkun %80 ini 1200 devirde verirdi ve neredeyse devir bandının sonuna kadar devam ederdi. Torkun homojen olması ile ünlüydü zaten o makine (focuslardaki yamaha tasarımı 16V kapak o yıllar için acayip bir şeydi zaten. vct yok direk enjeksiyon yok mis gibi tork var.) Bak motor 1.8lt falan da değil 1.6 lt bu makine. 

yıl olmuş 2025 80 nm torku satmaya çalışıyon ya seviyom seni :)


Ufak bi fark var, 99 focus 10 litre yakıyordu 

 

Valla detaya boğmayalım. Motor mükemmel :) 

 

Ali Gülmez yazdı:

konu yanlış yere gitti hibritte önemli olan termal verimlilik firmalar buna bakıyor

1.8 90 hp olan motorda sanırım verim %44 ancak %3 daha fazla verim alacağız diye de araba kullanmayı bilmeyen adamı bolu dağında 2 tonluk aracı boş batarya ile atmosferik motora da mahkum etmek garip geliyor ki Tansu yukarıda ayar yapılırsa bataryayı %70 altına indirmiyor diyor

Burada kişilere sorumluluk verilmiş herkes bu kadar bilgili olmak zorunda değil ki 2 gün önce iş arkadaşım ki bu adam mühendis toyota hibrit 1.8 çok yakıyor diyor 1.8 motor mu olur dedi araba al satçı arkadaşı öyle söylemiş ben hibrite binmem diyor fazla yaktığı için dedi :):)


işte böyle adamlara traş makinesi de vermemek lazım. 
 

günümüzde teknoloji yüzünden beynimizi az kullanmaya başladık. Eskiden google ile araştırma yapıyorduk. Şimdi chatgpt direkt nokta atışı bilgi sunuyor. 
 

bu bizi daha hızlı ilerletirken bir yandan beyin kullanma fonksiyonunu değiştiriyor. 
 

açıkçası mallaşıyor muyuz, yoksa farklı tarzda bir zekaya mı evriliyoruz anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufak bi fark var, 99 focus 10 litre yakıyordu 

 

Valla detaya boğmayalım. Motor mükemmel :) 

 


işte böyle adamlara traş makinesi de vermemek lazım. 
 

günümüzde teknoloji yüzünden beynimizi az kullanmaya başladık. Eskiden google ile araştırma yapıyorduk. Şimdi chatgpt direkt nokta atışı bilgi sunuyor. 
 

bu bizi daha hızlı ilerletirken bir yandan beyin kullanma fonksiyonunu değiştiriyor. 
 

açıkçası mallaşıyor muyuz, yoksa farklı tarzda bir zekaya mı evriliyoruz anlamadım. 

chatgpt güzel valla bir yere kadar

kuzey cephe 3 oda 1 salon tek yaşayan adam için ısıtma sistem revizyonu yap dedim

en iyi kombinasyon için cosa marka akıllı oda termostatı ile her odaya klasik tip eca marka radyatör termostatı takmaya karar verdik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konu aslında şu; Biz her beklentimizi karşılayacak bir araç istiyoruz.. 

Hem az yaksın, hem sessiz ve konforlu olsun, hem hızlı olsun, gerektiğinde de bir günde buradan çıkıp karsa kadar gidebileyim istiyoruz.. 

Beklentiyi düşük tutmak lazım. Bazı şeyleri göze almak lazım.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Konu aslında şu; Biz her beklentimizi karşılayacak bir araç istiyoruz.. 

Hem az yaksın, hem sessiz ve konforlu olsun, hem hızlı olsun, gerektiğinde de bir günde buradan çıkıp karsa kadar gidebileyim istiyoruz.. 

Beklentiyi düşük tutmak lazım. Bazı şeyleri göze almak lazım.. 

 

 


dayanıklılık istemiyoruz galiba :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dayanıklılık istemiyoruz galiba :) 

 

Tamam o da olsun diyip toyota alacağım ama, vergi çok zoruma gidiyor :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufak bi fark var, 99 focus 10 litre yakıyordu 

Yoo ben tek depoyla 1012 km yol almistim. 52 litreydi deposu. Benden sonra Cansel'de Mersin e gitmisti. Yok oyle 10 litre yakiyordu diye camura yatmak :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Valla detaya boğmayalım. Motor mükemmel :) 

 

 

Focusun motoru mukemmeldi tabe, ben de onu diyorum zaten :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

99 focus 10 litre yakıyordu 

Deposu deliktir

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

Konu aslında şu; Biz her beklentimizi karşılayacak bir araç istiyoruz.. 

Hem az yaksın, hem sessiz ve konforlu olsun, hem hızlı olsun, gerektiğinde de bir günde buradan çıkıp karsa kadar gidebileyim istiyoruz.. 

Beklentiyi düşük tutmak lazım. Bazı şeyleri göze almak lazım.. 

 

 

 

Opel Grandland alıp hepsini yapıyoruz işte shdjfkdlsjdj

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Biz her beklentimizi karşılayacak bir araç istiyoruz.. 

lpg li toros SW yani

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tamam o da olsun diyip toyota alacağım ama, vergi çok zoruma gidiyor :)

 

Forum bi tane daha toy-oto cu kaldirmaz. 

Çağlar Bayur yazdı:

lpg li toros SW yani

Len hangi toros bozulmadan karsa gider, toyota mi bu shdjdjdj

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hem az yaksın, hem sessiz ve konforlu olsun, hem hızlı olsun, gerektiğinde de bir günde buradan çıkıp karsa kadar gidebileyim istiyoruz.. 

 

Demek Nissan yapamıyor bunları.. Hımm.. Şükür Toyota var

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Forum bi tane daha toy-oto cu kaldirmaz. 

Len hangi toros bozulmadan karsa gider, toyota mi bu shdjdjdj

bozulursa en yakın kasabaya uğrar bi tane daha alır devam ederzi yahu 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...