Mertol Kip Cuma 15:43 Paylaş Cuma 15:43 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bizim kahve makinesi atkinson çevrimli. Mantığını bilmeyince kimse yapamıyor bodrumdan ayvalık’a oradan istanbul’a sonra bodrum’a falan. Sonsuz enerji bulunduysa haber verin ya hu Akçay, Ayvalık değil, önce onu düzeltelim. Bodrum Akçay arası 400 km. Eve vardığımda daha %15 falan kalmış oluyor. Benzer şekilde Akçay dan İstanbul arası da 380 mi ne orada da %18 falan kalmış oluyor genelde. Benim pil kocaman sizin kıytırık hybridlerdeki gibi saat pili değil. Akçay'da wallbox yok, 220 den 7 kw ile biraz uzun sürüyor, ama ben uyurken doluveriyor kerata. Ah Tansu ah, çok yanlış adamla konuşuyorsun 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Cuma 17:23 Yazar Paylaş Cuma 17:23 Mertol Kip yazdı: Akçay, Ayvalık değil, önce onu düzeltelim. Bodrum Akçay arası 400 km. Eve vardığımda daha %15 falan kalmış oluyor. Benzer şekilde Akçay dan İstanbul arası da 380 mi ne orada da %18 falan kalmış oluyor genelde. Benim pil kocaman sizin kıytırık hybridlerdeki gibi saat pili değil. Akçay'da wallbox yok, 220 den 7 kw ile biraz uzun sürüyor, ama ben uyurken doluveriyor kerata. Ah Tansu ah, çok yanlış adamla konuşuyorsun “yolda hiç şarj etmiyorum” dermişsiniz mesela Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 18:16 Paylaş Cuma 18:16 Tansu Kalafatoğlu yazdı: “yolda hiç şarj etmiyorum” dermişsiniz mesela "Hiç" değil ama gerekmedikce hayır. Hala arabayı alırken verdikleri bedava şarj zamazingosunda 6 bin lira mı ne var. Oradan da anlayabilirsin. Genelde evden zaten dolu çıkıyorum ve gittiğim yerler 400 km sınırı içinde. Arabanın menzili 500 km zaten. He arada planlamadan çıktığımda oluyor, onlarda da genelde yetkili servisleri kullanıyorum. Hem herdaim boş oluyorlar hemde bedava çay kahve kurabiye var. Bursa Opel servisini tek geçerim mesela bu konuda Balıkesirdeki Akoto Nissan da kutlamaya denk gelip çikolatalı pasta bile yedim. Nadiren de olsa yolda da şarj ediyorum, o daha ziyade yorulunca dinlenmek için falan oluyor. Mesela İzmir'in içinde dolanacaksam, şarjı öncesinde dolduruyorum, e-şarj ın Torbalı da bi fabrikanın yanında iki soketi var. Sapa yerde olduğu için kimse olmuyor ve 160-170 kw ile başlıyor şarja. Evden çıkalı 150-200 km falan anca olduğu için 10-15 dk da falan doluyor. Benim rutinlerim belli. İzlediğim rotalarda üç aşağı beş yukarı belli. Bodrum a giderken (ya da İstanbul'a dönerken) İzmir'den gitmem mesela, Manisa'dan Turgutlu'ya sapıp doğrudan Torbalı'ya inerim. İzmir trafiğini bypass edip hiç şehiriçi kalabalığına girmemiş oluyorsun. Hem yol ormanın içinden geçiyor camı açınca mis gibi çam reçinesi kokusu gelir, hem de yol daha sakin. Bu elektrikli almadan önce de aynıydı. Dedim ya çok yanlış adamla konuşuyorsun bunlar için 3 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 19:35 Paylaş Cuma 19:35 Tansu Kalafatoğlu yazdı: atkinson çevrimli. Mantığını bilmeyince kimse yapamıyor atkinson mantığını bilmeyince atkinson sanan olmuş olabilir, piston kolu sabitse ona otto denir de, 4 kapılı arabayı bile coupe diye satıyorlar artık, pazarlamacıların taktığı isimler teknik olmaz her zaman 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Cuma 19:41 Yazar Paylaş Cuma 19:41 Mertol Kip yazdı: "Hiç" değil ama gerekmedikce hayır. Hala arabayı alırken verdikleri bedava şarj zamazingosunda 6 bin lira mı ne var. Oradan da anlayabilirsin. Genelde evden zaten dolu çıkıyorum ve gittiğim yerler 400 km sınırı içinde. Arabanın menzili 500 km zaten. He arada planlamadan çıktığımda oluyor, onlarda da genelde yetkili servisleri kullanıyorum. Hem herdaim boş oluyorlar hemde bedava çay kahve kurabiye var. Bursa Opel servisini tek geçerim mesela bu konuda Balıkesirdeki Akoto Nissan da kutlamaya denk gelip çikolatalı pasta bile yedim. Nadiren de olsa yolda da şarj ediyorum, o daha ziyade yorulunca dinlenmek için falan oluyor. Mesela İzmir'in içinde dolanacaksam, şarjı öncesinde dolduruyorum, e-şarj ın Torbalı da bi fabrikanın yanında iki soketi var. Sapa yerde olduğu için kimse olmuyor ve 160-170 kw ile başlıyor şarja. Evden çıkalı 150-200 km falan anca olduğu için 10-15 dk da falan doluyor. Benim rutinlerim belli. İzlediğim rotalarda üç aşağı beş yukarı belli. Bodrum a giderken (ya da İstanbul'a dönerken) İzmir'den gitmem mesela, Manisa'dan Turgutlu'ya sapıp doğrudan Torbalı'ya inerim. İzmir trafiğini bypass edip hiç şehiriçi kalabalığına girmemiş oluyorsun. Hem yol ormanın içinden geçiyor camı açınca mis gibi çam reçinesi kokusu gelir, hem de yol daha sakin. Bu elektrikli almadan önce de aynıydı. Dedim ya çok yanlış adamla konuşuyorsun bunlar için Bugün sanayi cümleleri konusunda bakım için servise gidiyorum diye takıldılar. Meğer elektrikçiler şarj için bile gidiyormuş bi de istasyon seçme işi var. Hayatımda mmmmm bu pompa iyi pompalamıyor, mmmm bu istasyonun zemini terazide değil, mmmmm bu pompanın tabancası deliğe tam girmiyor demedim. Allah dedirtmesin amen Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 20:10 Paylaş Cuma 20:10 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bugün sanayi cümleleri konusunda bakım için servise gidiyorum diye takıldılar. Meğer elektrikçiler şarj için bile gidiyormuş bi de istasyon seçme işi var. Hayatımda mmmmm bu pompa iyi pompalamıyor, mmmm bu istasyonun zemini terazide değil, mmmmm bu pompanın tabancası deliğe tam girmiyor demedim. Allah dedirtmesin amen Yetkili servisler sanayide olmuyor genelde. Yolun kenarındalar. O ne demek? Soketler standart ki zaten. İyi pompa kötü pompa diye bir şey yok temelde. Eskiler zaten 60 KW ve üzeri akım sağlayabiliyor. Geneli 180 kw falan. Zaten çoğu araba 150-160 kw üstünü desteklemiyor. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Cuma 21:36 Paylaş Cuma 21:36 Abdussamed Acar yazdı: Hibrit şu şartlarda saçmalık. Onu saçma yapan asıl şey ise koydukları küçük pilin değişim maliyeti. Plug-in araçların bataryasını maks. 50-60 bin liraya sıfırlayan marka varsa ve hemen her gün evde aracı fişe takarak günlük genelde 50-60 km yi geçmeden aracı kullanım alışkanlığınız varsa alınır binilir. Ama iki şart sağlanmadan orta uzun vadede saçmalık. İlk şartı sağlayan marka örneğine rastlamadım ben, o minik pillerin değişimi için ağızlarını 300-350 bin den açıyor çoğu marka. Adam kısa menzilden çekindiği için plug-in hibrit alıyor. Fişe takmadan uzun yola yola çıkıp mantıklı bi iş yaptığını düşünüyor. Neresinden baksan çelişki. Çoğu böyle saçma bir döngüyle kullanıyor aracı; Benzin > Kinetik Enerji > Elektrik Enerjisi > Kinetik Enerji 2-3 yıl sonra sadece elektrikle 100 km dedikleri araba 30 km yi zor gider hale geliyor. Bence gereksiz bi geçiş teknolojisi, menzil çok mu dert, al sağlam bi dizel bin. Değil. Ortalama 10yıl pil ömrü. Bendeki aracın pili ölü. 2013 model. Anca 1-2km gidiyorum ve şehir içi ki manyak pis rotam var 5,2 lt. aynı yeri 10lt altı yakan araç yok. Pil maliyeti 70 bin tl. 5-6km menzil yapıyor sağlıklı pille. Ve tüketim 3lt civarı olacak. Şehir dışında ise 120km hıza kadar 4litreyi görmüyor. Rejenasyondan çok iyi fayda sağlıyor. Şöyle bir kombinasyon olsaydı yıkılırdı ortalık; vw 1.6 tdi dsg ve 30kw hibrit sistem kombinasyonu. Batarya 10-20kw kafi. Hibrit araç pilleri çok uygun rakamlarda Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Cuma 22:16 Paylaş Cuma 22:16 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Değil. Ortalama 10yıl pil ömrü. Bendeki aracın pili ölü. 2013 model. Anca 1-2km gidiyorum ve şehir içi ki manyak pis rotam var 5,2 lt. aynı yeri 10lt altı yakan araç yok. Pil maliyeti 70 bin tl. 5-6km menzil yapıyor sağlıklı pille. Ve tüketim 3lt civarı olacak. Şehir dışında ise 120km hıza kadar 4litreyi görmüyor. Rejenasyondan çok iyi fayda sağlıyor. Şöyle bir kombinasyon olsaydı yıkılırdı ortalık; vw 1.6 tdi dsg ve 30kw hibrit sistem kombinasyonu. Batarya 10-20kw kafi. Hibrit araç pilleri çok uygun rakamlarda 70 bin senin atölyede çıkardığın rakam mı yetkili servis teki maliyet mi? Yetkili servis o rakama ağır bakım bile yapmayabilir çünkü... Bu arada dediğini yeni Plug in Seat Leon da yapmışlar sanırım 17 yada 22 kW pil koymuşlar 131 Km sadece elektrikle sürüşte menzil vaadediyolar. Ama şahsen yine de bulaşmam. Gereksiz bir geçiş teknolojisi, başta mutlu oluyorum sanarken sonra tadı kaçacağını düşünüyorum. Cuma 22:37 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın Cuma 22:18 Paylaş Cuma 22:18 Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Cuma 22:39 Paylaş Cuma 22:39 Servet Aydın yazdı: Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz Bu gaz yağından elektriğe geçiş gibi bi geçiş, diğerlerine benzemiyor Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cumartesi 07:28 Paylaş Cumartesi 07:28 Servet Aydın yazdı: Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz Demek ki rantable degil.:p Sakasi bi yana, eger surekli kisa mesafe ve sehirici icin kullaniliyorsa hybrid olabilir. Neden olmadi, orada da maliyetler yuksekti ve erişilebilir teknoloji hazir degildi. Avrupalilar sehiricinde araba kullanmaz, tren var, metro var, tram var, bisiklet var, yurumek var, var oglu var. Gene ayni avrupali kullanmayacagi seye para vermez. E hybrid icin verimli elektrik motoru lazim, lion pil lazim, bunu arabanin mevcut sistemine entegre etmen icin arge maliyetini de ekle, her arabada min 2-3bin avro + satinalma maliyeti demek bu. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 10:56 Paylaş Dün saat 10:56 Servet Aydın yazdı: Şöyle bir kombinasyon olsaydı yıkılırdı ortalık; vw 1.6 tdi dsg ve 30kw hibrit sistem kombinasyonu. Batarya 10-20kw kafi. bakış açısı farkı: o zaman prize mahkum araba satamazdın, Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 11:35 Paylaş Dün saat 11:35 Çağlar Bayur yazdı: bakış açısı farkı: o zaman prize mahkum araba satamazdın, 65 tl ile 2000 km giden pejo sahibi temsilisi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Mertol Kip yazdı: Demek ki rantable degil.:p Sakasi bi yana, eger surekli kisa mesafe ve sehirici icin kullaniliyorsa hybrid olabilir. Neden olmadi, orada da maliyetler yuksekti ve erişilebilir teknoloji hazir degildi. Avrupalilar sehiricinde araba kullanmaz, tren var, metro var, tram var, bisiklet var, yurumek var, var oglu var. Gene ayni avrupali kullanmayacagi seye para vermez. E hybrid icin verimli elektrik motoru lazim, lion pil lazim, bunu arabanin mevcut sistemine entegre etmen icin arge maliyetini de ekle, her arabada min 2-3bin avro + satinalma maliyeti demek bu. zaten konu bu. Asya’da trafik yoğunluğu yakıt tasarrufunu gündeme getiriyor. Avrupa’da ise otoyolda sürüş konforu daha önemli. bu sebeple hibrit tasarımla bile kıtaya göre şekilleniyor. avrupa p0+p1+p2 çalışıyor. asya p1+p3 çalışıyor. bir de citroen var. P4 denemiş Yorum bağlantısı
Mertol Kip 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: zaten konu bu. Asya’da trafik yoğunluğu yakıt tasarrufunu gündeme getiriyor. Avrupa’da ise otoyolda sürüş konforu daha önemli. bu sebeple hibrit tasarımla bile kıtaya göre şekilleniyor. avrupa p0+p1+p2 çalışıyor. asya p1+p3 çalışıyor. bir de citroen var. P4 denemiş Hybrit zengin işi. Hem yağ bakımına para verecem, hem bataryası bitince ona para verecem, noldu menzil sorunum yok. Len ne anladım ben o işten? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Çağlar Bayur yazdı: reklam yapmak ta bir sanat yahu Ve bu sanatın duayeni Vw 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 saat önce Yazar Paylaş 7 saat önce Mertol Kip yazdı: Hybrit zengin işi. Hem yağ bakımına para verecem, hem bataryası bitince ona para verecem, noldu menzil sorunum yok. Len ne anladım ben o işten? öyle bir şey söylüyorsunuz ki tüm dünyada taksiciler hibrit kullanırken sizler çöp diyorsunuz Yorum bağlantısı
Mertol Kip 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: öyle bir şey söylüyorsunuz ki tüm dünyada taksiciler hibrit kullanırken sizler çöp diyorsunuz Senin gözlük değiştirme vaktin gelmiş. Çöp mü demişim? Zengin işi demişim, önce bi bunu düzeltelim. Senin referansında hep taksiciler. Ulen düne kadar taksilerde Şahin'den başka araba yoktu, ne anlatıyon? Hangi binek kullanıcı günde 500 km şehiriçinde yol yapıyor? Tansu anlamadığın şey şu. Hybrid sıradan bir kullanıcı için gereksiz karmaşık, gereksiz maliyet getiren ve dişe değer bir faydası olmayan, ikamesi ve bakımı kolay olmayan bir sistem. Üreticilerin büyük çoğunluğu siradan kullanicinin arabayı 200 bin km kullanmasinı öngörmüyor zaten. Nasılsa satar ya da çöpe atar kafası hakim. Ki yanlış da değil. Dolayısı ile bunlar için yeterince kafa yormuyor. ama bizimki gibi ülkelerde 200 bin km deki arabalar yürümek zorunda ve o zamana kadar oluşan bakım maliyeti çoğu zaman araç bedelini geçiyor. Biz asfaltta kullanamıyoruz ki arabaları. Otobanda bile hoplaya zıplaya gidiyorsun. Şehiriçini hiç konuşmuyorum bile. Arabalar boşuna yıpranmıyor. Belediyecilere acayip tepkiliyim şu aralar. Bodrum+Milas ve Kadıköy belediye başkanlarının bi dürtülmesi lazım. Herkes kendi belediyesini dürtsün. Neyse İran Hürmüz boğazını kapatıp petrol 200 usd olursa bunu tekrar konuşuruz. Güneş bedava nasılsa Düz benzinli arabayı MHEV e tercih ederim. PHEV in de 40-50 kw bi bataryası olsa belki, yoksa 100 km elektrikle gidecem diye 200-300 kg daha ağır arabayı benzinle sürmek hiç mantıklı değil bence. Opel in stratejisi fena değil PHEV konusunda ama o da "bence" eksik. PHEV Grandland bu sene gelecek diyorlar, 115kw elektrikli ve 1.6 turbo benzinli (150 hp) iki ayrı makine var üzerinde. Bataryası büyük olsa güzel olabilirdi. (17 mi 20 kw mı ne bataryası var fazla minnoş.) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: öyle bir şey söylüyorsunuz ki tüm dünyada taksiciler hibrit kullanırken sizler çöp diyorsunuz Taksici haklı.. Yoksa tablo şöyle olur.. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Taksici haklı.. Bence taksilerde elektrikli şart olmalı. Durakta beklerken şarj etsin. Yok öyle avare avare yolda alan işgal etmek. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Mertol Kip yazdı: Senin gözlük değiştirme vaktin gelmiş. Çöp mü demişim? Zengin işi demişim, önce bi bunu düzeltelim. Senin referansında hep taksiciler. Ulen düne kadar taksilerde Şahin'den başka araba yoktu, ne anlatıyon? Hangi binek kullanıcı günde 500 km şehiriçinde yol yapıyor? Tansu anlamadığın şey şu. Hybrid sıradan bir kullanıcı için gereksiz karmaşık, gereksiz maliyet getiren ve dişe değer bir faydası olmayan, ikamesi ve bakımı kolay olmayan bir sistem. Üreticilerin büyük çoğunluğu siradan kullanicinin arabayı 200 bin km kullanmasinı öngörmüyor zaten. Nasılsa satar ya da çöpe atar kafası hakim. Ki yanlış da değil. Dolayısı ile bunlar için yeterince kafa yormuyor. ama bizimki gibi ülkelerde 200 bin km deki arabalar yürümek zorunda ve o zamana kadar oluşan bakım maliyeti çoğu zaman araç bedelini geçiyor. Biz asfaltta kullanamıyoruz ki arabaları. Otobanda bile hoplaya zıplaya gidiyorsun. Şehiriçini hiç konuşmuyorum bile. Arabalar boşuna yıpranmıyor. Belediyecilere acayip tepkiliyim şu aralar. Bodrum+Milas ve Kadıköy belediye başkanlarının bi dürtülmesi lazım. Herkes kendi belediyesini dürtsün. Neyse İran Hürmüz boğazını kapatıp petrol 200 usd olursa bunu tekrar konuşuruz. Güneş bedava nasılsa Düz benzinli arabayı MHEV e tercih ederim. PHEV in de 40-50 kw bi bataryası olsa belki, yoksa 100 km elektrikle gidecem diye 200-300 kg daha ağır arabayı benzinle sürmek hiç mantıklı değil bence. Opel in stratejisi fena değil PHEV konusunda ama o da "bence" eksik. PHEV Grandland bu sene gelecek diyorlar, 115kw elektrikli ve 1.6 turbo benzinli (150 hp) iki ayrı makine var üzerinde. Bataryası büyük olsa güzel olabilirdi. (17 mi 20 kw mı ne bataryası var fazla minnoş.) bence siz de şunu anlamak istemiyorsunuz. hibrit aracın kullanımı diğerlerinden farklı değil. gaz, fren, direksiyon. Bakım olarak daha basit. Daha ucuz. servisi de farklı değil. Hiçbir şeyi farklı değil. Zor değil. aksine, toyota hibrit kaputunu kaldırınca içindekiler de basit ve sayıca daha az ekipman var. ama konu avrupalıların yaptığı mild hibrit veya hibrit ise işte orada karmaşıklık var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Ve bu sanatın duayeni Vw şahenk yazlık evinde arkadaşlarını çağırıp alan parsons dinletmiş la, canlı... biz de botun tapasını düşürdük batıyırduk Mertol Kip yazdı: Hybrid sıradan bir kullanıcı için gereksiz karmaşık, gereksiz maliyet getiren ve dişe değer bir faydası olmayan, milyon km sorunsuz gider videoları var her yerde, şanzımansız hem de 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: bence siz de şunu anlamak istemiyorsunuz. hibrit aracın kullanımı diğerlerinden farklı değil. gaz, fren, direksiyon. Bakım olarak daha basit. Daha ucuz. servisi de farklı değil. Hiçbir şeyi farklı değil. Zor değil. aksine, toyota hibrit kaputunu kaldırınca içindekiler de basit ve sayıca daha az ekipman var. ama konu avrupalıların yaptığı mild hibrit veya hibrit ise işte orada karmaşıklık var. Tansu Hibrit = Toyota diye bir denklem yok. Çağlar Bayur yazdı: milyon km sorunsuz gider videoları var her yerde, şanzımansız hem de Albea 1.3 jtd de gidiyor milyon km. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: servisi de farklı değil. Hiçbir şeyi farklı değil. Zor değil. bir sabah ekranda 1 adet ünlem işareti yanarsa, serivse gidince değerlendirmeli zorluk derecesini, yoksa motor yağını benzinci de değişir. yağ var değil mi motorda? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts