İçeriğe Yönlendir

BYD DM-i Hybrid Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Eren Gökmen
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


elektriği parasal hesap edemeyiz. Evden başka, dışarıdan başka ücrete doluyor. 
 

Kwh’i litreye de çeviremeyiz. Bu tamamen kullanıcıya bağlı. Arabayı şehir içinde kullanan biri evden şarj ediyorsa hiç benzinli motorunu kullanmayacak. Lt hesabı da olmamayacak yani. 
 

en iyi ihtimalle şu olur. 100km’de 18kwh elektrik yakıyorsa ve buna 50 lira ödüyorsa, 1,15 lt/100km diyebiliriz. benzinli motor kullandıkça tüketim artar. En çok uzun yolda olur. Maks 6 desek. Artık kullanıcı kendi güzergahına göre ortalamasını bulur. 
 

batarya bitmez. Uzun yolda pil değeri sabitlenir. Duruma göre daha fazla dolar. Duruma göre gazlamada azalır. Uzun yolda elektrik tork desteği hep vardır ama pilden değil. 

Tesekkurler cevap icin. O sekilde hesap edilemeyecegini biliyorum. Aslinda sormak istedigim seyi daha acik yazmam gerekirdi. Evden sarj eden birisi 100km de kac paralik elektrik harcar? Bunu benzin fiyatina bolersek lt cikarabiliriz. 

Sehir ici sirf elektrik harcanacagi icin bu kolay. 

Ama sehir disi benzin ve elektrik bir arada harcaniyor anladigim kadariyla. Sehir disi 100km de kac paralik elektrik yakar. Ayni zamanda ne kadar benzin yakar?

Ortalama olarak... Aradigim sey fabrika verisi degil. 

Batarya biter mi sorusu ise şöyle:

Surekli 140km/h gittigimizi varsayarsak hep ayni yakit ve sürüş performansi yakalanir mi? Batarya doluluk orani bu seneryoda nasil degisir (yolun hep düz oldugunu varsayarsak)

 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Eren Gökmen yazdı:

Tesekkurler cevap icin. O sekilde hesap edilemeyecegini biliyorum. Aslinda sormak istedigim seyi daha acik yazmam gerekirdi. Evden sarj eden birisi 100km de kac paralik elektrik harcar? Bunu benzin fiyatina bolersek lt cikarabiliriz. 

Sehir ici sirf elektrik harcanacagi icin bu kolay. 

Ama sehir disi benzin ve elektrik bir arada harcaniyor anladigim kadariyla. Sehir disi 100km de kac paralik elektrik yakar. Ayni zamanda ne kadar benzin yakar?

Ortalama olarak... Aradigim sey fabrika verisi degil. 

Batarya biter mi sorusu ise şöyle:

Surekli 140km/h gittigimizi varsayarsak hep ayni yakit ve sürüş performansi yakalanir mi? Batarya doluluk orani bu seneryoda nasil degisir (yolun hep düz oldugunu varsayarsak)

 


evden pil dolu şekilde çıkıp uzun yol yaparsanız pil düşük bir seviyeye kadar enerji verir ve sonra sabitlenir. Mesela %25-30 civarına kadar boşalır. 
 

Ardından Benzinli motor çalışır. Hem elektrik üretir ve kullanır. Elektik motorun tork desteği için. Hem %100 tekere aktarma yapabilir. Hem de gaza çok basınca pilden ve benzinli motordan tekere güç verir. Varyasyonları çok. 
 

şarj haricinde araç kendi kendine pilleri sürekli doldurmaya çalışmaz. Ama belirlenen kritik değerin altına inerse tekrar o seviyeye çıkarır. 
 

sabit hızda sürüşte pil seviyesi değişmez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


evden pil dolu şekilde çıkıp uzun yol yaparsanız pil düşük bir seviyeye kadar enerji verir ve sonra sabitlenir. Mesela %25-30 civarına kadar boşalır. 
 

Ardından Benzinli motor çalışır. Hem elektrik üretir ve kullanır. Elektik motorun tork desteği için. Hem %100 tekere aktarma yapabilir. Hem de gaza çok basınca pilden ve benzinli motordan tekere güç verir. Varyasyonları çok. 
 

şarj haricinde araç kendi kendine pilleri sürekli doldurmaya çalışmaz. Ama belirlenen kritik değerin altına inerse tekrar o seviyeye çıkarır. 
 

sabit hızda sürüşte pil seviyesi değişmez. 

ben bu corolla hibrit ilk çıktığında, denerken, bizim sanayinin dümdüz yolunda, durduğum yerden sakin sakin kalkıp 64 km/s hıza kadar elektrikli gidebilmiştim ancak hız artınca benzinli motor devreye girmişti. pil yüzede 70 kadar doluydu. zaten bu sırada gittiğim yol 600 metre filandır. herhalde motorun gücü çok düşük o arabalarda. keşke 80 85 km lerde dayanabilseydi. bu haliyle sıkışık trafik harici işe yaramayacak bir kombinasyonu var benim için.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
Doğan Arşiray yazdı:

ben bu corolla hibrit ilk çıktığında, denerken, bizim sanayinin dümdüz yolunda, durduğum yerden sakin sakin kalkıp 64 km/s hıza kadar elektrikli gidebilmiştim ancak hız artınca benzinli motor devreye girmişti. pil yüzede 70 kadar doluydu. zaten bu sırada gittiğim yol 600 metre filandır. herhalde motorun gücü çok düşük o arabalarda. keşke 80 85 km lerde dayanabilseydi. bu haliyle sıkışık trafik harici işe yaramayacak bir kombinasyonu var benim için.

Aslında tam olarak öyle değil,  60-65 km den sonra benzinli motor çalışıp aracı yürütse, tekerleklere güç aktarsa dahi, elektrikli motor yine pil durumu müsaitse takviye yapmaya devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ama tüketim verileri bunu göstermiyor? sabit hızlı normal sürüşlerde d4d toyota ile 4.3 litre yakıyordum aynı dönemde, bu kaç litre benzin yakıyor?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

ama tüketim verileri bunu göstermiyor? sabit hızlı normal sürüşlerde d4d toyota ile 4.3 litre yakıyordum aynı dönemde, bu kaç litre benzin yakıyor?


dizel farklı bir konu. Uzun yolda dizel kadar yakıyor hibritler. 
 

Ben 90’a kadar çıkarıyorum hibriti ama olayı bu değil. Hep yanlış anlaşılıyor. 
 

siz plugin hibrit istiyorsunuz. 
 

 


sıkışık veya değil. Hibrit araba en fazla dizel kadar yakar. Daha düşük de yakar. Özellikle trafikli yerde. 
 

benzinle karşılaştırmıyorum zaten. Seri kullanıma uygun değildir


bir de insanlar bu nedir diye açıp bakmıyor hiç. Pil olmasa bile elektrik motorları tork desteği sağlıyor sürekli

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaza bastın mı gidecek AGa ötesini bilmem

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

gaza bastın mı gidecek AGa ötesini bilmem

 

Gaz pedalının anlamı o zaman.. 

Ayrıca Eski motorlar gazla çalışıyordu oradan geliyor.. Elektrikli arabalar gaz pedalı demesin arkadaş.. Potans falan desin.. 

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gaz pedalının anlamı o zaman.. 

Ayrıca Eski motorlar gazla çalışıyordu oradan geliyor.. Elektrikli arabalar gaz pedalı demesin arkadaş.. Potans falan desin.. 

 

 

tekink açıdan bakarsak zaten bizdeki gaz pedalı, ecnebide hızlanma pedalı onun ismi ezelden beri.

şarkısı bile var bak:

https://youtu.be/v74wiK7DY0A?t=67

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak?


Pil bitik durumda olmuyor hiçbir zaman. gazlama ihtiyacı olunca sıkıntı yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak?

şarj sürecine başlamış anda hızlanma azalır, öyle çok alışık olma kalender ol

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

öyle çok alışık olma kalender ol

Araba mı beni kullanacak?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Pil bitik durumda olmuyor hiçbir zaman. gazlama ihtiyacı olunca sıkıntı yok

Ekstra güç her zaman hazır durumda yani?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Gazlama ihtiyacını biraz uzatalım. Şile' ye gidiyorum.

Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak?

Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde değil. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Araba mı beni kullanacak?

heeeee, göstergede zibilyon mesaj 10 ton grafik ile sana hakim olcak

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

Gazlama ihtiyacını biraz uzatalım. Şile' ye gidiyorum.

Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak?

Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde değil. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak?


şarj süreci veya na şarj süreci. Bunlar çok anlık durumlar. Öyle belirgin değil. Anında şarj olur anıda güç verir. Yerine göre anlık değişir. 
 

uzun rampada 110’la gitmek için atıyorum 50kw güç lazım. Benzinli motor zaten 109kw maks güç verebiliyor. 
 

eğer piller çok boşsa ve sabit hızla gidiyorsan benzinli motor hem pili doldurur hem tekeri döndürür. Bunu yaparken farkedilmez ama benzinli motor aynı zamanda jeneratörü çevirir. Ana tahrik elektrik motoru da tekere destek verir. Çünkü tork değeri iyi. 
 

eğer piller normal seviyedeyse benzinli motor tam yettiği kadar güç üretir. Pilleri şarj etmez. Planet sistemle torkunu direkt tekere aktarır. Yine üstte bahsettiğim gibi jeneratör ile üretip anında kullanır. İkisini de aynı anda yapar. 
 

eğer rampa çıkarken gazlama olacaksa, bu sefer pildeki enerji tekere iletilir. Benzinli motor da iletir. Jeneratör elektrik üretmez. bu durum benim arabada pil küçüm olduğu için 5dk’dan fazla olmuyor. Pil zayıflıyor. Verdiği akım azalıyor. Ama ben 10dk gazlayarak gitmiyorum hiçbir zaman. Belli hıza ulaşımca sabit hıza geçiyorum. 
 

plugin hibritte pilin verdiği destek daha uzun süreli olur. Belki 20dk gazlamalı gidip güç kesintisi yaşatmaz. Bilemiyorum tam değerlerini. Salladım. Ama benden fazladır. Bende var 1,3kwh nikel pil. BYD’de 18kwh lityum pil var. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Niyeyse araç çok ağır. 2 ton. Benzin deposu da 60lt

 

wltp kıyası plugin hibritte biraz saçmalıyor. Çünkü kişiden kişiye çok değişken. Kişi her gün şarj ediyorsa farklı, hiç dışarıdan şarj etmiyorsa farklı tüketim değeri ortaya çıkıyor. Wlpt kendini güncelleyecek bu konuda. 
 

ama aracın teknik değerlerinde güzel bir veri var. 

 

şehir içinde 100km’de 14,5kwh, karmada 20 kwh enerji tüketiyor. 
 

Motoru %43 verimle çalışıyormuş. Atkinson çevrimli. 
 

 


https://www.bydauto.com.tr/storage/byd-seal-u-brosur-19nisan.pdf

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Niyeyse araç çok ağır

dah ufak daha güçsüz corolla cross ile aynı ağırlıkta 1940 kg , bence iyi bir değer, eksik çeker de olsa, ömösyün düşecek denip te 1940 kg lık araba üretmek ayrı bir hata o başka

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

dah ufak daha güçsüz corolla cross ile aynı ağırlıkta 1940 kg , bence iyi bir değer, eksik çeker de olsa, ömösyün düşecek denip te 1940 kg lık araba üretmek ayrı bir hata o başka


corolla cross sürücü dahil 1,5 ton.
 

18kwh pil ve 30lt fazla depo 500kg etmezki. Hatta motor bile azcık daha küçük. Var bi gariplik. Bence byd bu kadar ağır değildir ama neyse. Belki de full paket diye. Bilemedim
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hyundai ler de önceden ağır oluyordu, getz dizel 1200 kg sürücü hariç. Bunlar da aynı yoldan gidiyor büyük ihtimalle. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Hyundai ler de önceden ağır oluyordu, getz dizel 1200 kg sürücü hariç. Bunlar da aynı yoldan gidiyor büyük ihtimalle. 


ağır bir arabayla çarpışmak istemezdim. 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

azami 1940 mış,

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Var bi gariplik.

şanzıman vardır belki, fark oradan geliyordur :)

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

BYD' de monokok şasi var. Aslında daha hafif olması gerekiyor.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...