İçeriğe Yönlendir

BYD DM-i Hybrid Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bizim kahve makinesi atkinson çevrimli. Mantığını bilmeyince kimse yapamıyor 

 

bodrumdan ayvalık’a oradan istanbul’a sonra bodrum’a falan. Sonsuz enerji bulunduysa haber verin ya hu :) 

 

Akçay, Ayvalık değil, önce onu düzeltelim. Bodrum Akçay arası 400 km. Eve vardığımda daha %15 falan kalmış oluyor. Benzer şekilde Akçay dan İstanbul arası da 380 mi ne orada da %18 falan kalmış oluyor genelde. Benim pil kocaman sizin kıytırık hybridlerdeki gibi saat pili değil. Akçay'da wallbox yok, 220 den 7 kw ile biraz uzun sürüyor, ama ben uyurken doluveriyor kerata. 

Ah Tansu ah, çok yanlış adamla konuşuyorsun :)

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Akçay, Ayvalık değil, önce onu düzeltelim. Bodrum Akçay arası 400 km. Eve vardığımda daha %15 falan kalmış oluyor. Benzer şekilde Akçay dan İstanbul arası da 380 mi ne orada da %18 falan kalmış oluyor genelde. Benim pil kocaman sizin kıytırık hybridlerdeki gibi saat pili değil. Akçay'da wallbox yok, 220 den 7 kw ile biraz uzun sürüyor, ama ben uyurken doluveriyor kerata. 

Ah Tansu ah, çok yanlış adamla konuşuyorsun :)


 

“yolda hiç şarj etmiyorum”  dermişsiniz mesela :) 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

“yolda hiç şarj etmiyorum”  dermişsiniz mesela :) 

 

"Hiç" değil ama gerekmedikce hayır. Hala arabayı alırken verdikleri bedava şarj zamazingosunda 6 bin lira mı ne var. Oradan da anlayabilirsin.

 

Genelde evden zaten dolu çıkıyorum ve gittiğim yerler 400 km sınırı içinde. Arabanın menzili 500 km zaten. He arada planlamadan çıktığımda oluyor, onlarda da genelde yetkili servisleri kullanıyorum. Hem herdaim boş oluyorlar hemde bedava çay kahve kurabiye var. Bursa Opel servisini tek geçerim mesela bu konuda :) Balıkesirdeki Akoto Nissan da kutlamaya denk gelip çikolatalı pasta bile yedim. :)

 

Nadiren de olsa yolda da şarj ediyorum, o daha ziyade yorulunca dinlenmek için falan oluyor. Mesela İzmir'in içinde dolanacaksam, şarjı öncesinde dolduruyorum, e-şarj ın Torbalı da bi fabrikanın yanında iki soketi var. Sapa yerde olduğu için kimse olmuyor ve 160-170 kw ile başlıyor şarja. Evden çıkalı 150-200 km falan anca olduğu için 10-15 dk da falan doluyor.

 

Benim rutinlerim belli. İzlediğim rotalarda üç aşağı beş yukarı belli. Bodrum a giderken (ya da İstanbul'a dönerken) İzmir'den gitmem mesela, Manisa'dan Turgutlu'ya sapıp doğrudan Torbalı'ya inerim. İzmir trafiğini bypass edip hiç şehiriçi kalabalığına girmemiş oluyorsun. Hem yol ormanın içinden geçiyor camı açınca mis gibi çam reçinesi kokusu gelir, hem de yol daha sakin. Bu elektrikli almadan önce de aynıydı. 

 

Dedim ya çok yanlış adamla konuşuyorsun bunlar için :)

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

atkinson çevrimli. Mantığını bilmeyince kimse yapamıyor 

atkinson mantığını bilmeyince atkinson sanan olmuş olabilir, piston kolu sabitse ona otto denir de, 4 kapılı arabayı bile coupe diye satıyorlar artık, pazarlamacıların taktığı isimler teknik olmaz her zaman

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

"Hiç" değil ama gerekmedikce hayır. Hala arabayı alırken verdikleri bedava şarj zamazingosunda 6 bin lira mı ne var. Oradan da anlayabilirsin.

 

Genelde evden zaten dolu çıkıyorum ve gittiğim yerler 400 km sınırı içinde. Arabanın menzili 500 km zaten. He arada planlamadan çıktığımda oluyor, onlarda da genelde yetkili servisleri kullanıyorum. Hem herdaim boş oluyorlar hemde bedava çay kahve kurabiye var. Bursa Opel servisini tek geçerim mesela bu konuda :) Balıkesirdeki Akoto Nissan da kutlamaya denk gelip çikolatalı pasta bile yedim. :)

 

Nadiren de olsa yolda da şarj ediyorum, o daha ziyade yorulunca dinlenmek için falan oluyor. Mesela İzmir'in içinde dolanacaksam, şarjı öncesinde dolduruyorum, e-şarj ın Torbalı da bi fabrikanın yanında iki soketi var. Sapa yerde olduğu için kimse olmuyor ve 160-170 kw ile başlıyor şarja. Evden çıkalı 150-200 km falan anca olduğu için 10-15 dk da falan doluyor.

 

Benim rutinlerim belli. İzlediğim rotalarda üç aşağı beş yukarı belli. Bodrum a giderken (ya da İstanbul'a dönerken) İzmir'den gitmem mesela, Manisa'dan Turgutlu'ya sapıp doğrudan Torbalı'ya inerim. İzmir trafiğini bypass edip hiç şehiriçi kalabalığına girmemiş oluyorsun. Hem yol ormanın içinden geçiyor camı açınca mis gibi çam reçinesi kokusu gelir, hem de yol daha sakin. Bu elektrikli almadan önce de aynıydı. 

 

Dedim ya çok yanlış adamla konuşuyorsun bunlar için :)


Bugün sanayi cümleleri konusunda bakım için servise gidiyorum diye takıldılar. Meğer elektrikçiler şarj için bile gidiyormuş :) 

 

bi de istasyon seçme işi var. Hayatımda mmmmm bu pompa iyi pompalamıyor, mmmm bu istasyonun zemini terazide değil, mmmmm bu pompanın tabancası deliğe tam girmiyor demedim. Allah dedirtmesin amen :) 
 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bugün sanayi cümleleri konusunda bakım için servise gidiyorum diye takıldılar. Meğer elektrikçiler şarj için bile gidiyormuş :) 

 

bi de istasyon seçme işi var. Hayatımda mmmmm bu pompa iyi pompalamıyor, mmmm bu istasyonun zemini terazide değil, mmmmm bu pompanın tabancası deliğe tam girmiyor demedim. Allah dedirtmesin amen :) 
 

 

 

Yetkili servisler sanayide olmuyor genelde. Yolun kenarındalar.


O ne demek? Soketler standart ki zaten. İyi pompa kötü pompa diye bir şey yok temelde. Eskiler  zaten 60 KW ve üzeri akım sağlayabiliyor. Geneli 180 kw falan. Zaten çoğu araba 150-160 kw üstünü desteklemiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Abdussamed Acar yazdı:

Hibrit şu şartlarda saçmalık.

 

Onu saçma yapan asıl şey ise koydukları küçük pilin değişim maliyeti. 

 

Plug-in araçların bataryasını maks. 50-60 bin liraya sıfırlayan marka varsa ve hemen her gün evde aracı fişe takarak günlük genelde 50-60 km yi geçmeden aracı kullanım alışkanlığınız varsa alınır binilir. Ama iki şart sağlanmadan orta uzun vadede saçmalık. İlk şartı sağlayan marka örneğine rastlamadım ben, o minik pillerin değişimi için ağızlarını 300-350 bin den açıyor çoğu marka.

 

Adam kısa menzilden çekindiği için plug-in hibrit alıyor. Fişe takmadan uzun yola yola çıkıp mantıklı bi iş yaptığını düşünüyor. Neresinden baksan çelişki. 

 

Çoğu böyle saçma bir döngüyle kullanıyor aracı;

 

Benzin > Kinetik Enerji > Elektrik Enerjisi > Kinetik Enerji

2-3 yıl sonra sadece elektrikle 100 km dedikleri araba 30 km yi zor gider hale geliyor. 

 

Bence gereksiz bi geçiş teknolojisi, menzil çok mu dert, al sağlam bi dizel bin.

Değil. Ortalama 10yıl pil ömrü. Bendeki aracın pili ölü. 2013 model. Anca 1-2km gidiyorum ve şehir içi ki manyak pis rotam var 5,2 lt. aynı yeri 10lt altı yakan araç yok. Pil maliyeti 70 bin tl. 5-6km menzil yapıyor sağlıklı pille. Ve tüketim 3lt civarı olacak. Şehir dışında ise 120km hıza kadar 4litreyi görmüyor. Rejenasyondan çok iyi fayda sağlıyor. Şöyle bir kombinasyon olsaydı yıkılırdı ortalık; vw 1.6 tdi dsg ve 30kw hibrit sistem kombinasyonu. Batarya 10-20kw kafi. 
 

Hibrit araç pilleri çok uygun rakamlarda 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Değil. Ortalama 10yıl pil ömrü. Bendeki aracın pili ölü. 2013 model. Anca 1-2km gidiyorum ve şehir içi ki manyak pis rotam var 5,2 lt. aynı yeri 10lt altı yakan araç yok. Pil maliyeti 70 bin tl. 5-6km menzil yapıyor sağlıklı pille. Ve tüketim 3lt civarı olacak. Şehir dışında ise 120km hıza kadar 4litreyi görmüyor. Rejenasyondan çok iyi fayda sağlıyor. Şöyle bir kombinasyon olsaydı yıkılırdı ortalık; vw 1.6 tdi dsg ve 30kw hibrit sistem kombinasyonu. Batarya 10-20kw kafi. 
 

Hibrit araç pilleri çok uygun rakamlarda 

 

70 bin senin atölyede çıkardığın rakam mı yetkili servis teki maliyet mi? Yetkili servis o rakama ağır bakım bile yapmayabilir çünkü... :icecream: Bu arada dediğini yeni Plug in Seat Leon da yapmışlar sanırım 17 yada 22 kW pil koymuşlar 131 Km sadece elektrikle sürüşte menzil vaadediyolar. Ama şahsen yine de bulaşmam. Gereksiz bir geçiş teknolojisi, başta mutlu oluyorum sanarken sonra tadı kaçacağını düşünüyorum. 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Servet Aydın yazdı:

Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz

 

Bu gaz yağından elektriğe geçiş gibi bi geçiş, diğerlerine benzemiyor :)

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Servet Aydın yazdı:

Geçiş dediğin 85'ten beri var olan bir sistem ve verimliliği çok yüksek. Neden yapılmadı bu zamana kadar aklım almaz

Demek ki rantable degil.:p

 

Sakasi bi yana, eger surekli kisa mesafe ve sehirici icin kullaniliyorsa hybrid olabilir. Neden olmadi, orada da maliyetler yuksekti ve erişilebilir teknoloji hazir degildi. Avrupalilar sehiricinde araba kullanmaz, tren var, metro var, tram var, bisiklet var, yurumek var, var oglu var. Gene ayni avrupali kullanmayacagi seye para vermez. E hybrid icin verimli elektrik motoru lazim, lion pil lazim, bunu arabanin mevcut sistemine entegre etmen icin arge maliyetini de ekle, her arabada min 2-3bin avro + satinalma maliyeti demek bu. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...