İçeriğe Yönlendir

Benzin Ve Dizel Motorda Gerçekten Dayanıklılık Farkı Var Mı ?


Cihan Tasdemir

Recommended Posts

Cihan Tasdemir

The-Difference-Between-Gasoline-and-Diesel-Engines-1.jpg.b277ce78dec3daf1a236f0bb6acf1765.jpg

 

Merhaba,

 

Benzinli motorun bakımının ucuz olması, ve sorunsuz olması sebebi ile çok övüyorlar. Fakat birde dizel motorun uzun ömürlü ve sağlamlılığını çok söyleyen var. Çok fazla araç kullanmayan biri için, özellikle yıllık 15 bin km civarı yapan biri için veya ömürlük alım olsun 5 yıl biniyim, kapıda dursun gibi, benzinli düşünmek yanlış mı olur?

 

Hiç benzin araba tecrübem olmadı, benzinli motorlar bana hep ipliğe bağlı çok hassas motorlar gibi geliyor etrafımda konıuşulanlar yüzünden. sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende.     Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor.

 

 

Ne kadar doğru sizce ne kadar yanlış? Özellikle 2013 sonrası benzinlililer dizellere göre daha mı narin ? Alınır mı? 

 

hqdefault.jpg.7a8245f3879a15f48a66875ca30d6a00.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Benzinli iyi bakıldığında kolay kolay ölmez :) 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

üreticisine göre değişir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Çağlar Bayur yazdı:

üreticisine göre değişir

Abi mercedes E  VW passat , bu ikisinin benzinlileri hakknda gorusn nedir? birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Cihan Tasdemir yazdı:

The-Difference-Between-Gasoline-and-Diesel-Engines-1.jpg.b277ce78dec3daf1a236f0bb6acf1765.jpg

 

Merhaba,

 

Benzinli motorun bakımının ucuz olması, ve sorunsuz olması sebebi ile çok övüyorlar. Fakat birde dizel motorun uzun ömürlü ve sağlamlılığını çok söyleyen var. Çok fazla araç kullanmayan biri için, özellikle yıllık 15 bin km civarı yapan biri için veya ömürlük alım olsun 5 yıl biniyim, kapıda dursun gibi, benzinli düşünmek yanlış mı olur?

 

Hiç benzin araba tecrübem olmadı, benzinli motorlar bana hep ipliğe bağlı çok hassas motorlar gibi geliyor etrafımda konıuşulanlar yüzünden. sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende.     Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor.

 

 

Ne kadar doğru sizce ne kadar yanlış? Özellikle 2013 sonrası benzinlililer dizellere göre daha mı narin ? Alınır mı? 

 

hqdefault.jpg.7a8245f3879a15f48a66875ca30d6a00.jpg


bu algının sebebi; iş makineleri ve mazotun daha zor bir yakıt olmasından kaynaklanıyor. Aslında tam tersi. Dizel motor blok olarak daha sağlam olsa bile ekipmanları gereği daha hassastır. 
 

bir nesil böyle büyüdü. Küçük hacimli uygun fiyatlı turbo dizeller hayatımıza 2000’lerde girince hiç benzinli araba kullanmamış gençler yetişti. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Cihan Tasdemir yazdı:

birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ?

sorunlu bir üretim yapmz kimse, dizel daha uzun dayanır veya benzinli daha uzun dayanır kısmına genellemr yapmak hatalı olur, üreticisine markaya bağlı, mesela gazlayacağım basarım dersem benzinli tercih ederdim

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

9.5:1 mi 22:1 mi daha çok zorlanır?

 

Genelde dizel araçlar daha teknolojiktir. Eğer çok uzun ömürlü araç isteniyor ise aracın ömrünü ne belirler düşünmek lazım. Motor mu? Bence hayır.

 

1- İç trimlerin eskimesi

2- parça bulunabilirliği

3- çıkma bulunabilirliği

4- parçaların basit olması

5- Teknolojik kritik bileşenlerin olmaması

6- farklı markalarla ortak üretilen parçaların platformun çok yaygın olması

 

Bu durumda motora pek bakılmaz. Ama uzun ömürlü motor diyorsanız "bence" güncel vaziyette benzinli olacak manuel olacak yahut klasik otomatik olacak atmosferik olacak enjeksiyon normal olacak, içerde çok elektronik şey olmayacak, sunroof olmayacak, alüminyum alaşım alt takım parçaları olabildiğince az olacak. Piyasada çok satılmış ve satılıyor olacak. 

Ayrıca uzun ömür nedir? 20 sene mi? 50 sene mi?

Cihan Tasdemir yazdı:

Abi mercedes E  VW passat , bu ikisinin benzinlileri hakknda gorusn nedir? birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ?

mersedeste de passatta da enteresan sorunlar vardır. Pahalıya patlayabilir. uzun upuzun ömür isteniyorsa atmosferik japon ve küçük araç daha mantıklı olur. 

uzun ömürlü dizeller atmosferik olanlar. SDI motorlu eski golf gördüm geçende bosnada bi sürü. şıkır şıkır gidiyorlardı. Bakım yapacak usta havuzu da ömürde etkendir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

bence" güncel vaziyette benzinli olacak manuel olacak yahut klasik otomatik olacak atmosferik olacak enjeksiyon normal olacak, içerde çok elektronik şey olmayacak, sunroof olmayacak,

aynen yani mondeo glx

 

Mehmet Göktürk yazdı:

uzun upuzun ömür isteniyorsa atmosferik japon ve küçük araç daha mantıklı olur. 

bu da sedici oldu :wub:

 

Mehmet Göktürk yazdı:

SDI motorlu eski golf gördüm geçende bosnada bi sürü. şıkır şıkır gidiyorlardı.

yakıt kalitesi olabilir mi diye düşünürim hep, yazın edirneden giriş yapan gurbetçiler ilk dolum sonrası sanayiye sıkça gelir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

 

 

bu da sedici oldu :wub:

 

usta da lazım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

usta da lazım. 

workshop manuel indirdim, tofaştan hallice

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

 

 

bu da sedici oldu :wub:

 

usta da lazım. 

 

 

unuttum:  bir de sizin arabadan kopmamanızı sağlayacak kadar kötü ekonomi yönetimi lazım. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

usta da lazım. 

 

pastane gibi poaça, italyan gibi pizza yapabiliyoruz artık, yoğurt mayalama ata sporumuz oldu, DIY artık her evde

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benzinlinin sessizliği ve birde turbo var ise 1600 ile 7000 devir arası iş yapma özelliği var. Aynı hacimdeki turbo dizel ile turbo benzinli motorda tork ve hp olarak benzinli önde. Artık yakıt olarak da pek farkları yok. Neden tercih edilecek dizel bence hiçbir artısı kalmadı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Düşük hacimden yüksek güç sevdası benzinli motorların, katı emisyon kuralları dizel motorların ömrünü bitirdi. En uzun ömürlü motorlar aslında düşük sıkıştırmalı motorlardır. Şu şekilde düşünelim kolay kolay birçok motor ölmez ama motora bağlı ekipmanlar zamanla ve kullanıma bağlı olarak yıpranır ve sorun çıkarır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
(düzenlendi)
Cihan Tasdemir yazdı:

sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende.     Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor.

Burada deneyimlenmemiş, öğrenilmiş, yanlış bir bilgi var. 

tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
İbrahim Aslıoğlu yazdı:

Burada deneyimlenmemiş, öğrenilmiş, yanlış bir bilgi var. 

Dizel ile benzinli kekimelerinin yeri değişirse tamamdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Aynı hacimdeki turbo dizel ile turbo benzinli motorda tork ve hp olarak benzinli önde.

onlara da lpg takıacağım denince sorun çıkıyor ? tahtıravalli efekti

Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Benzin-lpg-dizel hepsini kullandım, dizel hem ekonomik hem performanslı. Yakmıyor denen turbo benzinliler şehir içinde 9-10 litre tüketiyor. Aynı aracın dizeli 6 litreyi geçmiyor. Tabelaya bakıp fiyat aynı diyenler birini 6 birini 9 ile çarpmayı unutuyor. Yıllarca dizelin bakımı masraflı diye şehir efsanesi dolaştı. Bakımlar aynı.  Rektefiye ile bakımı karıştıran çok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

onlara da lpg takıacağım denince sorun çıkıyor ? tahtıravalli efekti

Takmasak?

Pilot kalp krizi geçirdi. Uçağı kullanabilecek olan var mı?

Kalkmasak?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Uçağı kullanabilecek olan var mı?

otomatik pilot diye birşey var, ya çay biterse?

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

14 yıllık aracım 1.4 TSI 125 lik. Bakımlar düzgün ve sağlam malzeme ile yaparim herzaman

Tekerde 105 çıkıyor. Niye dizelle uğraşayim ki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Berke Kaya yazdı:

Benzin-lpg-dizel hepsini kullandım, dizel hem ekonomik hem performanslı. Yakmıyor denen turbo benzinliler şehir içinde 9-10 litre tüketiyor. Aynı aracın dizeli 6 litreyi geçmiyor. Tabelaya bakıp fiyat aynı diyenler birini 6 birini 9 ile çarpmayı unutuyor. Yıllarca dizelin bakımı masraflı diye şehir efsanesi dolaştı. Bakımlar aynı.  Rektefiye ile bakımı karıştıran çok

Benzinde o performans yok mu abi ? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

otomatik pilot diye birşey var, ya çay biterse?

Oto pilot çok yakar. Manuelciyiz biz. Aragaz vb

 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Ticari taksilere bakarsak sadece rutin bakım yapıp dizel ile 600k deviren de var atmosferik ile aynı km'yi yapan da var. Yakıt ve yedek parça orijinalliği gibi çok fazla etmen var. Ayrıca müşterinin arabadan beklentisi ne? Bu da önemli faktör.

 

Benim araç dyno'da 65hp 190nm veriyor. 20 senede 3 beygir eksiltmiş. Velev ki bozuldu 4 enjektör + turbo masrafı bana tüplü arabaya gömlek çaktırmaktan daha cazip geliyor. Alım gücümüz yerinde olsa mild hibrit turbo benzin tercih ederim orası ayrı.  Tamamen bakım + beklenti ile alakalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cihan Tasdemir yazdı:

 sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende.     Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor.


Bana da hep tersi gibi gelmiştir.  
Benzinli daha seri daha kıvrak. 
Dizel daha bi ağırbaşlı.  

Sizin dediğiniz gibi olsa yarış araçları dizel olurdu.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...