İçeriğe Yönlendir

Benzin Ve Dizel Motorda Gerçekten Dayanıklılık Farkı Var Mı ?


Cihan Tasdemir

Recommended Posts

Fırat Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Karmada turbo benzinli; atmosferik ile dizel tüketimin arasında ortaya konumlandı. Trafik arttıkça asmosferiğe doğru kayar bu ortalama.
 

Aynı yakmıyorlar. Turbo benzinli taksi görmedim. 

Focusla aynı istasyondan depoyu doldurup ilçeye (60 km) aynı hızla gidince 3.5 yol bilgisayarı pompa değeri 4 litre mazot.

Süperb ile aynı istasyondan doldurup aynı güzargah ve aynı hızla gidince 4.6 litre benzin. Süperb de bilgisayarla pompa aynı veriyi veriyor. 

 

Not: Bu yolun dönüşünde tüketim biraz daha artıyor. Bu değerler hız sabitleyici ile aynı şartlarda ölçülmüştür.

 

Kısaca en fazla 1 litre fazlası için dizelle uğraşılmaz. Ben 10 yılda dpf harici dizelle şükür hiç uğraşmadım gerçi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

Psa gruplarında triger kayışının aşınmasını ölçmek için 3d yazıcıdan aparat yapmış dağıtıyorlar millete. 

Motor yağ dolum kapağını açınca triger gözle görünüyor, aparat nasıl bir şeymiş, gerekte yokta gerçi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fırat Önal yazdı:

Focusla aynı istasyondan depoyu doldurup ilçeye (60 km) aynı hızla gidince 3.5 yol bilgisayarı pompa değeri 4 litre mazot.

Süperb ile aynı istasyondan doldurup aynı güzargah ve aynı hızla gidince 4.6 litre benzin. Süperb de bilgisayarla pompa aynı veriyi veriyor. 

 

Not: Bu yolun dönüşünde tüketim biraz daha artıyor. Bu değerler hız sabitleyici ile aynı şartlarda ölçülmüştür.

 

Kısaca en fazla 1 litre fazlası için dizelle uğraşılmaz. Ben 10 yılda dpf harici dizelle şükür hiç uğraşmadım gerçi. 


Bu yollarda taksi var mı :) 

 

o değerler baz alınmaz. Ortalamaya dahil edilir ama.
 

60km yolu istanbul’da 5 saatte gittiğimi bilirim. Diyorum ya, turbo benzinli taksi yok. 1 litre size özel. Çoğu kişi için bu fark 3-4 litredir. 


@Selçuk Bakış bunu servislere de vermişler. Kullanıyorlarmış

 

IMG-3466.jpg

 

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Fırat Önal yazdı:

Focusla aynı istasyondan depoyu doldurup ilçeye (60 km) aynı hızla gidince 3.5 yol bilgisayarı pompa değeri 4 litre mazot.

Süperb ile aynı istasyondan doldurup aynı güzargah ve aynı hızla gidince 4.6 litre benzin. Süperb de bilgisayarla pompa aynı veriyi veriyor. 

 

Not: Bu yolun dönüşünde tüketim biraz daha artıyor. Bu değerler hız sabitleyici ile aynı şartlarda ölçülmüştür.

 

Kısaca en fazla 1 litre fazlası için dizelle uğraşılmaz. Ben 10 yılda dpf harici dizelle şükür hiç uğraşmadım gerçi. 

O bir iki litre kârı da dpf açalım diye gazlarken alıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 bunu servislere de vermişler. Kullanıyorlarmış

 

IMG-3466.jpg

 

 

Değişik bir şeymiş, çatlak vs direk görülüyor da bu aparattan anladığım enine de kayıştan yıpranma oluyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüksek süratte kullanımda dizel yine daha avantajlı , benzinlide makas daha geniş. Alman otoyolu için 2.0 , 3.0 dizeller keyifli olurdu. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Yüksek süratte kullanımda dizel yine daha avantajlı , benzinlide makas daha geniş. Alman otoyolu için 2.0 , 3.0 dizeller keyifli olurdu. 

Dizel basmazsın 4.5 yakar, canını çıkartırsın 7 yakamaz. Ruh dersen o zaman işler değişiyor. Param olsa en az v8 benzinliye biner ne yakarsan yak sana helal olsun derdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
İlkay Başaran yazdı:

Dizel basmazsın 4.5 yakar, canını çıkartırsın 7 yakamaz. Ruh dersen o zaman işler değişiyor. Param olsa en az v8 benzinliye biner ne yakarsan yak sana helal olsun derdim.


3.0 dizel denmiş. Basmazsan 7 canını çıkartırsan 15 yakıyor. 🙃

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Selim Bilgin yazdı:


3.0 dizel denmiş. Basmazsan 7 canını çıkartırsan 15 yakıyor. 🙃

Araba motorundan bahsediyoruz ama otobüsü taşıyabilecek olanlar ayrı :)

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Doğan Arşiray yazdı:

yeni model tiguan dır o. dizel dir. tek şarjlıdır. başka türlü mümkün değil. pistonu çatlamayan zinciri atmayan benzin kaçırmayan servis bakımlı tiguan olmaz. hayatın doğal akışına aykırı. ilgil çift şarjlı tüm TSI larda o dönemde kronik sorunlar varmış( mış değil, bu gerçek hepsini yaşadım, ustalar ayakta karşılıyordu her gidişimde) ve çoğu tasarım kaynaklı şeyler. ilgili başlığım var bir göz atın.  araç ilk sahibinden yetkili servis bakımlı düşük km li bir araçtı. arızalı olmadığı zamanlarda gördüğüm en iyi yol tutan, çok konforlu, kibar bir otomobildi. nadiren yani... ikinci bir tane daha alsammı, ilki arızalıyken buna bu bozulunca diğerine binerim demedim değil.

 

2011 Model, 1.4 TSI 150 Beygir çift aşırı besleme var. Hatta uzun süredir de LPG de kullanıyoruz. 140bin km de falan sanırım şuanda. Biz 80 bindir kullanıyoruz, araç 1 kez yolda kaldı onda da V kayışı koptu şehir içinde. Çok kibar kullandığımızı da söyleyemem 1 tona yakın yük çekiği de oluyor. Siz şanssız değilseniz biz biraz şanslıyız sanırım. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Lpg takılmış her atmosferik, bakımları zamanında yapılmış, devirli kullanılmış, iyi yerden mazot alınmış dizele göre daha kısadır ömrü.

Motoru yemese bile, subapların düşmanı. Sıcak çalışıyor çünkü motor. 

Bugün bir subap açtırmak, yani üst kapağı söktürmek, sökülmüşken revize ettirmek 20k rakamlara ulaştı.

Hadi parasını geçtim, aracın 2-3 gün en az yatması, vakit kaybı vs. 

Edilen tasarrufu sanayide harcarsın çok km yapmıyorsan.

 

Uzun ömürlülük tamamen şartlara bağlı, Göktürk hocam ilk mesajlarda bahsetmiş gayet güzel şekilde

 

Şehir içi 5-10 km kısa mesafe için atmosferik benzinli (Lpg yok, ilk montaj maliyeti yüksek olduğu için gereksiz, amorti etmesi uzun yıllar sürer vs.)

Uzun yol için Turbo benzin (sakin sürüş şartıyla, ciddi bir tasarruf sağlıyor çünkü, ara hızlanmalar ve yokuş performansı gayet güzel oluyor)

Devamlı uzun yol, yüksek sürat için Dizel.

Yüksek sürati(devri) çıkarırsak, aktif bir şekilde günlük kullanımı da eklersek, hepsinin karışımı için günümüz şartlarında Lpg iyidir.

Unutmamalı ki lpgli motorun en büyük düşmanı yüksek devir çevirmektir.

 

Fakat ne olursa olsun, güçlü bir dizelin gidişi bambaşka. 2.0 TDI'nin tadı hala damağımda. Ben o motorla ne yokuşta olduğumu anlardım, ne de bir sollamaya çıktığımda korkardım. İster yüklü olsun ister klima açık olsun...

 

Sonuç olarak, her şey şartlara ve kullanıcıya bağlı olarak değişkenlik gösteriyor, benim kendi tecrübem, dizellerin daha uzun ömürlü ve daha sağlam, ufak tefek arızalardan uzak bir motor olduğu yönündedir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

2011 Model, 1.4 TSI 150 Beygir çift aşırı besleme var. Hatta uzun süredir de LPG de kullanıyoruz. 140bin km de falan sanırım şuanda. Biz 80 bindir kullanıyoruz, araç 1 kez yolda kaldı onda da V kayışı koptu şehir içinde. Çok kibar kullandığımızı da söyleyemem 1 tona yakın yük çekiği de oluyor. Siz şanssız değilseniz biz biraz şanslıyız sanırım. 

çok büyük şans demektir. hele LPG li ise.

Yorum bağlantısı
Halit Demir

Bence dayaniklilik siralamasi  atmosferik benzin > turbo benzin turbo dizel >  lpg li japon kore ford > diger lpg liler 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Bizim buralarda bakımı düzgün yapılan Dci taksileri 500k sorunsuz çıkartıyorlar. Rampada özellikle uzun yolda yüklü araçta dizelin farkı kendini belli ediyor bazıları için önemli olmayabilir ama benim için tercih kriteri.

Dizelin Dpf Adblue özellikle bazı Markalarda tam bir bela.Dizel 1,6 Dobloda kullanıyorum Capturda Dobloda şehir içi kısa mesafe nedeniyle ortaya çıkan Dpf sorunu inanın bezdirdi.Atmosferik Benzinli araç kullandım uzun süre motor saat gibiydi Lpg geçtim arabayı darmadağın etti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir

Abi aslinda benim sormak istedigim;

 

Mesela bir araba almak istesek, mercedes e 320 cdi mi yoksa e 300 yada 350 benzinli mi daha saglamdir. Ornegin dizel km si 250 binde, benzinli 130 150 binlerde bulmak mumkun, ama derseniz ki benzinlinin cekisi kotudur veya o donemler de ki 2008 - 2013 arasi arabalarin benzinlileri iyi degil o zaman degmez.

 

Yada 1.8 tsi benzin ile veya 2.0 tsi motor ile 2.0 tdi ayni saglamdir diyebilir miyiz yada en azindan benzinliler de problemsiz midir? Cunku benzinliler hem az km li oluyor hemde cok kullanmayan icin de egr dpf sorunlarina girilmemis oluyor kapida yattigi icin. kulak dolma bir bilgi midir bu benzinliler hasssas subop , ust motor kapagi problemi vs yapar mi ?

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benzinli motor tasarımı dışındaki yakıtla çalışırsa arıza durumu yaşanabilir. Yaşanmayanı da var. Bu benzinli motoru dayanıksız yapmaz. Dizelleri de 10 numara yağ ya da yakabileceği herhangi birşey ile çalıştıralım o da arıza yapacaktır. 
Dizel motorda kullanıcı istasyon dahi değiştirmiyor sonra bu baya dayanıklı algısı oluşuyor. Benzinlide yasla lpg yi sonra bunlar dayanıksız? (lpg ile arıza yapmayan da var) 

Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
İlkay Başaran yazdı:

Benzinli motor tasarımı dışındaki yakıtla çalışırsa arıza durumu yaşanabilir. Yaşanmayanı da var. Bu benzinli motoru dayanıksız yapmaz. Dizelleri de 10 numara yağ ya da yakabileceği herhangi birşey ile çalıştıralım o da arıza yapacaktır. 
Dizel motorda kullanıcı istasyon dahi değiştirmiyor sonra bu baya dayanıklı algısı oluşuyor. Benzinlide yasla lpg yi sonra bunlar dayanıksız? (lpg ile arıza yapmayan da var) 

Abi o zaman 2008 den itibaren diyorsun ki benzin ile dizel farki sadece yakit dogru mu ? temiz dusuk km li bir benzinli de sorunsuz gider mercedes olsun VW grubu olsun temiz bul devam et diyorsun ?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

2.el alacağın hiçbir arabanın ne olacağını bilemezsin ki. 5 bin km kullanıp arabanın 10 yıllık ömrünü yiyecek birsürü adam var. Sorduğun soruda aşırı fazla değişken var. Bence kahin olmak lazım. Şu net, tasarım amacında kullanıldıktan sonra 200 bin km de ölecek motoru kimse kullanıp adını lekeletmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Cihan Tasdemir yazdı:

Abi aslinda benim sormak istedigim;

 

Mesela bir araba almak istesek, mercedes e 320 cdi mi yoksa e 300 yada 350 benzinli mi daha saglamdir. Ornegin dizel km si 250 binde, benzinli 130 150 binlerde bulmak mumkun, ama derseniz ki benzinlinin cekisi kotudur veya o donemler de ki 2008 - 2013 arasi arabalarin benzinlileri iyi degil o zaman degmez.

 

Yada 1.8 tsi benzin ile veya 2.0 tsi motor ile 2.0 tdi ayni saglamdir diyebilir miyiz yada en azindan benzinliler de problemsiz midir? Cunku benzinliler hem az km li oluyor hemde cok kullanmayan icin de egr dpf sorunlarina girilmemis oluyor kapida yattigi icin. kulak dolma bir bilgi midir bu benzinliler hasssas subop , ust motor kapagi problemi vs yapar mi ?

 

genelde benzin daha uzun ömürlü olur. tabi ikinci elde arabaya ilk elde ne yapıldığını yahut yapılmadığını bilmeniz lazım. 

Araçları çoğu kez motor eskidi diye satmayız.. elimizde kalmaz. motor yapımı genellikle rutin iştir. Asıl sorunlar "beyin" "sensör" "alt takım" ve kaporta ile iç trimlerdeki ufak tefek çalışmayan şeylerin bileşkesi ile araçtan usanmamızdır. Yoksa her araç sizi mezara götürür.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

. Yoksa her araç sizi mezara götürür.


bununla giden de var  Aynı yere gidiyoruz sonuçta

 

images?q=tbn:ANd9GcS2VGy83VIdyg4XcRPfd6d

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

kimdi bu ya belmondo mı


tabutun üstünde tüm kuş serisi var. Kraliçe için e klas yerine s veya r klas daha hoj olurdu

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elizabeth mi bu? nasıl land rover yapmazlar?

 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Elizabeth mi bu? nasıl land rover yapmazlar?

 

yeşili özel şanzımanlısı merhum kocası için yapılmıştı, vesile ile kortejdeki rolss royce un bir far ampülü patlamıştı tören sonuna kadar dayanamadı

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...