İçeriğe Yönlendir

Sıcakken Neden Gaz Yemez


Gökhan Aldemir
Çözüme git Gökhan Aldemir tarafından,

Recommended Posts

Gökhan Aldemir

Merhabalar, öncelikle kısaca bi hikayeden bahsedip hemen soruna geçeceğim. Yıllardır mk3 mondeo merakım vardı, ekonomik olarak biraz zor bir süreçte olduğum için model düşürmem gerekince almak nasip oldu. 2.0 benzin lpg otomatik vites motoru yağ yakan uygun fiyatlı bir mk3 buldum. Noterden sanayiye geçtim aracı bıraktım. Egzantrik milleri değişti segman atıldı blok yüzeyi taşlandı aracı teslim aldım. Herşey gayet yolunda giderken 1 ay oldu olmadı rampa çıkarken birden tak tak bir ses geldi, çekiciye yükledik tekrar sanayiye. Alttan karter söküldü yatak kırılmış, akabinde krank mili ölçüldü kurtarmaz denildi  ve tekrar motor indirdik. Krank mili, yataklar, yağ pompası, zincir seti değişti. Usta aracı test edip beni aradı ve macera başladı. Aracın yanına gittim bindim ama araba boğuluyor yerinden kalkmıyor zor bela itekleyerek dükkana soktuk. Onu dene bunu dene akşam oldu, en son map sensörünün fişinin koptuğunu gördüm onu bağlayıp tekrar denedim yine düzelmedi derken birden araca bir can geldi çok iyi olmasa da en azından yürümeye başladı ve eve döndüm. Dönüş yolunda stop etmeye başladı bu seferde neyse zor zahmet evin önüne getirip bıraktım. Ertesi sabah tekrar çalıştırdım dünkü arabayla alakası yok, kalkışlar canavar stop etme falan yok. 20 km yol yaptım park ettim. 1 saat sonra tekrar yola çıktım ama yaklaşık 5 km sonra bizimkinin yine çekiş düştü özellikle kalkışları berbat durumda az bir rampa görsün ya stop ediyor yada çok çok zor kalkıyor. Günlerdir bu şekilde sabahları fişek en dik rampada dahi kalkıp gidiyor ama 1-2 saat sonra düz yolda kalkamıyor. Ateşleme komple değişti, motoru yapan usta 2 sefer senteyi kontrol etti, bilgisayarda hata gözükmüyor çözemedi adam. Başka ustalara götürdüm arabaya bakan ateşleme diyor ama değil. Son gittiğim usta bujiyi söktü içine tornavida koyup en üst seviyedeyken kontrol etti ve "avans bayağı atlak" dedi, hafta içi söküp bakacak ama benim artık düzeleceğine inancım kalmadı. Kimi subap diyor, kimi ateşleme diyor, biri sente düzgün diyor diğeri atlak diyor. Bir arkadaş subap ayarı yapılıyor mutlaka yaptır kesinlikle sorun subap ayarı diyor ama usta bunlara ayar yapılmaz diyor. 

Çok uzattım sanırım ama durum bu, kafam karışık, dertliyim 😀 Hatam varsa affola.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana da subap gibi geldi. Subaplar ilk işlemde yenilenmemiş miydi? Yarım motor bu araçlarda asla kurtarmıyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Sani Gerşon yazdı:

Bana da subap gibi geldi. Subaplar ilk işlemde yenilenmemiş miydi? Yarım motor bu araçlarda asla kurtarmıyor.

Değişmedi hocam. Durumunun iyi olduğunu söylediler.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

İlk alımda uygun fiyatın üzerine bakim masrafı eklenince temiz fiyatına ulaşmıştır. Bu kasada lpgli motor çok ugrastirir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Blok üstünde aktif sensörlere bakıldı mı? Isınınca sapıtan olabilir

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Servet Aydın yazdı:

Blok üstünde aktif sensörlere bakıldı mı? Isınınca sapıtan olabilir

Hocam ustalar hiç sensörlerin üzerinde durmadı genel kanıları ateşleme veya sente ayarı oldu. Benim aklımda ama kontrol edeceğim.

 

Süleyman Can yazdı:

İlk alımda uygun fiyatın üzerine bakim masrafı eklenince temiz fiyatına ulaşmıştır. Bu kasada lpgli motor çok ugrastirir.

Gayet tabi, zaten ucuz diye değil de kendim yapar kafam rahat binerim düşüncesiyle aldım ve belli bir bütçe ayırdım. Bu son durumun çözülememesi can sıkıyor sadece.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bu konuda güvenerek gözü kapalı tavsiye edeceğim yer Öner otomotiv Tuncay ustadır,  herhangi bir işlem yaptırmasanız bile forumdan geldiğinizi söyleyip sorunlarınızla ilgili bilgi ve yardım alabilirsiniz. Mutlaka sorunu çözer.

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Koray Demir yazdı:

Bu konuda güvenerek gözü kapalı tavsiye edeceğim yer Öner otomotiv Tuncay ustadır,  herhangi bir işlem yaptırmasanız bile forumdan geldiğinizi söyleyip sorunlarınızla ilgili bilgi ve yardım alabilirsiniz. Mutlaka sorunu çözer.

Çözemezsek muhakkak oraya da giderim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Süleyman Can yazdı:

İlk alımda uygun fiyatın üzerine bakim masrafı eklenince temiz fiyatına ulaşmıştır. Bu kasada lpgli motor çok ugrastirir.

Bu araçların nredeyse hepsi lpg ile tanıştı. Kronik bir sıkıntısı var mı lpg kaynaklı? Benim de zaman zaman aklımı karıştırıyor da eğer lpgde sorun oluyorsa uzaktan bakayım :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme ve subap veya sente sorunu olsa 20 km düzgün yürüyemez..

Bence sensör hatası bu.. 

 

Ayrıca subap sorunu genellikle soğukken baş gösterir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

araçta sente problemi olsa araçtan hem çiğ yakıt kokusu alırsınız yakıt düzgün yanmaz siboplar düzgün basmaz 2.si sente ayarı bozuk arabada sıcak soğuk farketmez araç soğukkende sıcakkende bağırır ama gitmez 
2. olarak 2.0 focus mk1 de buna benzer bi sorun yaşadım ateşleme bobininin soketinde temassızlık varmış araç bazen çekişten düşüyordu sonra bi gün hiç çalışmadı soketle oynaya oynaya çalıştırdım aracı daha sonra soketi bi elektrikcide yaptırdım birdaha çekiş düşmesi gibi bi sorunla karşılaşmadım bobin ve sokete baktırın derim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Bazen iyi bazen kötüyse demekki tesisatta sorun var. Güzelce kontrol edilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Bu araçların nredeyse hepsi lpg ile tanıştı. Kronik bir sıkıntısı var mı lpg kaynaklı? Benim de zaman zaman aklımı karıştırıyor da eğer lpgde sorun oluyorsa uzaktan bakayım :) 

Açıkçası ben avrupa+Amerika motorlarına tüp takılmasına karşıyım. Komple tupe de karşıyım o ayrı ama mecbur kalinirsa japon kore tarafı daha az sorunlu. Duratec ve ecotec turbolu turbosuz motorlarda lpg de sıkıntı yaşayan çok kişi ile konuştum. Ustam da ford-opel ustası. Onun söyledikleri de benzerdi. 

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Yıl 2008 falandı. Babamın MK4 kasa bir golf'ü vardı. 1.8 motor highline paket. O zamanlar da piyasada çok bulunan bir araç değil. Neyse arabada bir sorun peydah oldu. Bazen gayet normal bir şekilde çalışan araba kalkışlarda gitmiyor böyle, arkasından biri asılıyormuş gibi canı kesiliyor vs... Tabi biz araba gitsin diye gaza da sonuna kadar basıyoruz... Olduğu yerden hareket edemeyen araba bir anda şaha kalkıyor, lastik yakarak fırlıyor. Sıkışık trafikte öndekine çarpacağız neredeyse. Yetkili servise götürdük. İlk başta dediler ki, boğaz kelebeği, akışmetre, bobin vs. Tamam değiştirin, neyse gereken yapılsın. Araba 2 gün serviste duruyor, sonrasında araba tamam gelin alın diyorlar. Arabayı teslim alıp eve dönerken aynı sorun devam etmekte. Tekrar servise gidiyoruz. Bu kez LPG sisteminden dolayı oluyor, lpg yi söktürün öyle yapalım diyorlar. Biz ne kadar lpg ile alakası yok, sorun hem benzinde hem lpg de oluyor desek te laf anlatamıyoruz. Lpg sistemini söktürüp servise bırakıyoruz arabayı. 3-5 gün sonra telefon geliyor, araba tamam gelin alın diyorlar. Arabayı alıyoruz, eve dönüş yolunda sorun devam ediyor. Tekrar servise gidiyoruz, bu kez diyorlar ki, Almanya'dan orjinal parça isteyeceğiz. Peki isteyin, arabayı tekrar bırakıyoruz. Parça gelmesi takılması vs derken 20 gün sonra telefon geliyor, araba tamam gelin alın diye. Tahmin edilen üzere, sorun devam ediyor. Yetkili servis biz bu arabayı yapamayacağız diyor. Sanayide ismi duyulmuş bir ustaya götürüyoruz arabayı, yapılan işlemleri tek tek anlatıyoruz ama dinleyen kim. Tamam abi bırak 2 gün sonra yaparız. 2 güne geri dönüp ne yaptınız diye sorduğumuzda akışmetre vs değiştirdik diyorlar. Sorun halen devam ediyor. Bu şekilde kaç usta gezdi araba hatırlamıyorum. Hepsi birkaç gün uğraşıp bizim söylediklerimize kulak asmadan aynı parçaları değiştirip durdular. Hatta sanayide arabayı duymayan kalmamış birkaç tamirci / usta baştan biz bu arabayı yapmayız dedi. Son gittiği usta da yapamayacağını söyleyip bize karşıda bir komşu var, ona verelim mi arabayı diye sorup izin istiyor. Bizde zaten arabadan bıktığımız için, ister verin ister satın ister yakın diyoruz. Verdikleri yerde araba liftte çalışırken altında sigara içerek izliyor usta çırak eli boş adamlar falan. Çırak diyor ki, usta burada bi kablo var çekiyim mi ? Çek bakalım. Fişi çıkarınca arabanın çalışması düzeliyor. Bizim yaşadığımız sorun oksijen sensörü imiş. Hiçbir hata kodu vs vermiyor, oksijen sensörü çalışıyor ama düzgün çalışmıyor. Beyine saçma sapan veriler gönderiyormuş. Araba yapıldı, 1 hafta sonrasında sattı babam.  Sizde muhtemelen bir sensör hatası yaşıyorsunuz. Ben yaşadıklarınızdan sonra aynı ustaya gitmemenizi tavsiye ederim. Deneme yanılma ile çözüm üretecek değil, bilgi tecrübe ile çözüm üretecek bir usta bulun. Kolay gelsin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir

Herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum öncelikle. Bugün bütün gün arabayla uğraştım sensörleri temizledim, hortumları kontrol ettim hava kaçağı falan bulabilirmiyim diye. Hiç bir şey fark etmedi, benim çözebileceğim bir şey değil bu. Bir şey fark ettim araba kalkmak için zorlanırken egzozdan siyah duman attı, birde gaz pedalının çok hassas bir noktasında bir tık gaz yediğini fark ettim ama yetersiz kalıyor. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Gökhan Aldemir yazdı:

Herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum öncelikle. Bugün bütün gün arabayla uğraştım sensörleri temizledim, hortumları kontrol ettim hava kaçağı falan bulabilirmiyim diye. Hiç bir şey fark etmedi, benim çözebileceğim bir şey değil bu. 

Bence Tuncay ustaya bir danışın en azından fikir alırsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Koray Demir yazdı:

Bence Tuncay ustaya bir danışın en azından fikir alırsınız. 

Gideceğim hocam.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bence sorun kompresyon kaynaklı bileolabilir, olasılıklar; zordan kolaya-silindirler, siboblar,üst kapak,silindir gömleği yada blok, yada hava-kaçıran birşeyler var, basitten-ucuzdan pahalıya doğru önce motor çevre birimlerinden başlanarak taranması lazım, belkide basit bir hortumdan kaynaklıdır.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir

Hala çözemedik sorunu.

Şanzıman soğutucuyu iptal etmişler, önceden de yoktu gerçi ama havaların belki daha da ısınmasıyla beraber şanzıman kendini korumaya alıyor olabilir mi veya yağ çok ısındığı için böyle bir sorun yaşıyor olabilir miyim? 

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Çağlar Bayur yazdı:

olablir, anlatılana bakınca ben türbin derim.

Çağlar abi benim hiç otomatik vites tecrübem yok, soğukken aracın kalkışlarda sıkıntısı yok ısınınca sorun başlıyor. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Çözüm
Gökhan Aldemir

Sorun çözüldü çok şükür. Ustanın 4-5 sefer kontrol ettiği sente atlak çıktı. Neler çektiğimi ben bilirim ayrıntıya girmeyeceğim 😃, sadece sonunda sente ayarı yapmayı öğrendiğimi söylesem yeterli olur.

Boya yapmayı da ustalar sayesinde öğrenmiştim, sağolsunlar dirseğime kadar altın bilezik olacak yakında 😀 

Yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir
Servet Aydın yazdı:

Geçmiş olsun. Sente ayarı yapılırken parçalar vs sök tak yapıldı mı?

Hocam benim sadece krank kasnağı sentesinde problem vardı o nedenle külbütör kapağı ve v kayışını sökmek yeterli oldu. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...