İçeriğe Yönlendir

Yeni -ama eski- Aracımdaki Bu Arıza Neden Olmuş Olabilir? Olayı Çözelim.


Emrah Altun

Recommended Posts

Emrah Altun

Herkese selamlar.

 

Bildiğiniz üzere 2 ay önce bir konu açıp eve ikinci arabayı aradığımdan bahsetmiştim. Konusu şurada:

 

@Hasan Sancak kardeşim sağ olsun İstanbulda bulduğumuz bir B kasa Corsa aracı inceledi gördü vekalet ile benim adıma satın aldı. Aracı Samsun'a istanbuldan getirdim. Samsun'da da @Ebrar Tüfek kardeşim sanayide A'da Z'ye ilgilendi sağolsun. Aracın yoğunluktan henüz konusunu açamadım ama özetle 2000 model  80bin km'de 3. sahibinden B kasa Opel Corsa manuel benzinli hiç tüp takılmamış. Sadece sağ ön çamurluk değişen. Aracı yaklaşık 1000km'dir sorunsuz problemsiz kullanıyor-dum. Neyse sadete geleyim.

 

Dün sabah işe geldim sorunsuz. Aracı park ettim.

 

Akşam işten çıkarken aracı her zamanki gibi çalıştırdım. Araç vitese geçmedi. ne 1 ne 2. Mandalı kaldırıp geri vitese takmaya çalıştığımda ciyaak diye dişli sesi geldi. Vites boşta idi sadece. Aracı ileri geri oynattım yine geçmedi. Biraz boşta gaz verdim sonra yine denedim ama nafile.

 

Aracı stop ettim. Stop halinde iken vites geçiyordu. Ben de vitesi 1'e aldım. Debriyaja basılı şekilde çalıştırayım bari dedim. Kontağı çevirir çevirmez araç kendini öne attı stop etti. Anladım ki debriyaj basmıyordu.

 

Daha sonra araba stop halinde iken debriyajı 10-15 kere pompaladım. Tekrar arabayı çalıştırdım bu sefer vitese her zamanki gibi geçti. Boşta ve çalışır halde iken kaputu açtım. Arkadaş içerden debriyaja basarken motoru gözledim. Debriyaj telinin hareketini gördüm. Telin altında bi ıslaklık vardı. Uzun bir çubuğa peçete sarıp ıslaklığa sürdüm peçeteye baktım yağ değil su idi.

 

Sabah Samsun'a çok feci yağmur yağmıştı. Tabi altyapı kanalizasyon yok şehirde. Ben kampüs içinde istemsizde 15-20 cm kadar bir su birikintisinden geçmek zorunda kaldım. Su buraya kadar geldi muhtemelen. Çünkü motorun diğer kısımlarına bakınca şasede felan da su birikintisi vardı.

 

Yabancı forumları araştırdığımda aynı sorunu yaşayan çok sayıda kullanıcı olduğunu gördüm.

 

Bu sabah işe geldim. Vites normal şekilde çalışıyor. Performans kaybı vs yok ama debriyaja basınca ince bir tiz ses geliyor artık böyle gıcırdama desem değil, inleme desem değil nasıl desem 2 metalin birbirine sürtme sesi gibi ama değil de işte tarif edemedim :)

 

Şimdi sizce ben dün ne yaşamış olabilirim?

 

Ekran Resmi 2024-09-20 09.24.39.png

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Muhtemeşen debriyaj alanından içeri su aldı şanzıman. Bence şanzıman sökülmeli, debriyaj takımı değişip ayrıca şanzıman yağı da yenilenmeli. İçeri de su aldıysa, kısa süre sonra dişliler elveda der.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzıman inecek, baskı balata bilya değişimi ile birlikte fren yağı da değişecek. şanzıman yağı da yenilenecek ki iş büyümesin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman inecek, baskı balata bilya değişimi ile birlikte fren yağı da değişecek. şanzıman yağı da yenilenecek ki iş büyümesin.

abi hepsini anladım da fren yağı neden, 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

abi hepsini anladım da fren yağı neden, 

debriyaj hidroliği ile fren yağ ortak, oralara su girmiş anlaşılan

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Yani bana çok mantıklı gelmedi bir su birikintisinden geçince bu kadar entrika olması. Bu sistemler bu kadar dış etmenlere açık değildir diye düşünüyorum. Daha doğrusu düşünmek istiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emrah Altun yazdı:

Yani bana çok mantıklı gelmedi bir su birikintisinden geçince bu kadar entrika olması. Bu sistemler bu kadar dış etmenlere açık değildir diye düşünüyorum. Daha doğrusu düşünmek istiyorum.

Arkadaşım golfle aynı bahsettiğiniz yükseklikte sudan geçti, bahsettiğim tüm işlemler ona da yapıldı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Debriyaj üst merkez hiç kontrol edildi mi? O da aynı şekilde yağı dibine bırakır eskiyince. 

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Arkadaşım golfle aynı bahsettiğiniz yükseklikte sudan geçti, bahsettiğim tüm işlemler ona da yapıldı. 

Fiestayla 20 cm den yüksek sudan geçtim. Araba 2000 devirin üzerine çıkmadı. 10 km falan öyle gittim, sanayide durumu ustaya anlattım. Kontağı kapat tekrar aç dedi. Dediğini yaptım sorun kalmadı (aslında bu benim aklıma gelmişti ama, ya çalışmazsa diye denememiştim). Usta para almadı, bende hediye 42 numara Tirebolu çayı verdim kendisine.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...