İçeriğe Yönlendir

Ford Kuga Yokuş Aşağı Stop Arızası


Kayra BARAN

Recommended Posts

Kayra BARAN

Abiler günaydınlar. Araçta lambda sensörü yokmuş:biggrin:

İlk EURO5 motorlardan olduğu için bunlarda lambda sensörü yokmuş. Ustam aracın tesisatına girdi hala uğraşıyoruz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kayra BARAN yazdı:

Abiler günaydınlar. Araçta lambda sensörü yokmuş:biggrin:

İlk EURO5 motorlardan olduğu için bunlarda lambda sensörü yokmuş. Ustam aracın tesisatına girdi hala uğraşıyoruz.

egozs manifoldunda? yok mu? lambda ya terim olarak bakarsak zaten benzinli motorlar için geçerli olan yakıt hava karışım oranıdır

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

 

Kayra BARAN yazdı:

Abiler günaydınlar. Araçta lambda sensörü yokmuş:biggrin:

İlk EURO5 motorlardan olduğu için bunlarda lambda sensörü yokmuş. Ustam aracın tesisatına girdi hala uğraşıyoruz.

 

Lahmacuncuya mı gittin sen?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kaan Bayat
Kayra BARAN yazdı:

Merhabalar;

 

2010 model Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Powershift araca sahibim. Aracımda mayıs ayından beri devam eden ve ciddi anlamda can sıkan bir arıza var. Aracım yokuş aşağı viteste iken kompresöre girdiğinde stop ediyor.

 

Uzun bir yazı. Umarım sıkılmadan okuyup sorunuma bir çözüm getirebiliriz. Eğer ki uzun uzun hikayeyi okumak istemiyorsanız, en alta teknik açıklama da bırakıyorum. Onu okuyabilirsiniz.

 

 

 

Bu arıza dört beş ay önce havalar ısınmaya başladığı sırada meydana geldi. İlk bu arızayı vermeden önce aracım fren boşalttı. Daha sonra pedala birkaç kez basıp çekerek sorunu düzelttik.

 

Fakat fren boşalmasının ardından iki hafta geçince araç yokuş aşağı önce arıza lambası yakarak ekranımda motor arızası uyarısı gösterdi ve gaz tepkimesini kapattı. Arıza lambası yandığında motordan gır gır eden ve ne olduğunu anlamadığımız bir ses gelmeye başladı. Araç gaz tepkimesini kapatmasına rağmen yokuş aşağı atalet almaya devam ediyor ve vites yükseltiyor, veya yavaşlarsanız vites düşürüyor. Yavaşladıktan sonra da motor kendine kapattı. Boşa atıp motoru tekrar çalıştırdık. Sanki arabada hiçbir şey yokmuş gibi araba sorunsuz ilerlemeye devam etti. Ama arıza lambası hala yanıyordu. Gün içinde araca birçok kez indi bindi yaptık. Akşam bindiğimizde ise arıza lambası sönmüştü. Ve önümüzdeki 6 gün boyunca araç o yokuşta hiç stop etmemişti. Fakat 6 gün sonra araba tekrar stop etti. Bu sefer korkup bir tamirciye göstermek gerekir diyerek, aracımı satın aldığım zaman ağır bakımını yapan servise götürdüm.

 

Cihaza taktıkları zaman aracımda gösterge arızası olduğunu söylediler. Şaşkınlık içerisinde kalarak, "Ee ben bunu nerede yaptırayım peki? İşini bilen bir elektronikçi var mıdır ki?" diye bir soru sordum ve beni bir beyinciye yönlendirdiler. Daha sonra beyinciye gittiğim zaman da "Kardeşim bahsettiğin arıza ile göstergenin alakası yok. Ben seni çok iyi bir Ford ustasına yönlendiriyorum şimdi." dedi. Ben de beni yönlendirdiği ustaya gittim.

 

Şimdi buraya dikkat edelim. Bu ustaya gidene kadar arabam sadece yokuş aşağı stop ediyordu. Başka herhangi bir arızası yoktu. Usta aracı cihaza bağladığı zaman aracında turbo arızası görünüyor. Şu aracı bi stop ettir gel dedi. Ben de yakında en dik yokuşu olan yere gittim. Araç daha yokuşta eğilir eğilmez stop etti. Şaşkınlık içerisinde kalarak ustaya gittim. Çünkü araç daha dik bir yokuştan indiğinde yokuşta baya bi ilerleyip öyle stop ediyordu. Şimdi daha düz bir yokuşta daha eğilir eğilmez stop etti. Daha ustaya gidemeden araba düzlükte arıza yaparak, hızlanma azaltıldı uyarısı verdi. Gaza basıyorum araba gıdım gıdım gidiyor. Fren sert. Araba gır gır çalışıyor. Yarım saat önce kuduz gibi giden araba birden Anadol'a döndü anlayacağınız. Ustaya gittiğim zaman dedi ki, bi test sürüşüne çıkalım senle. Test sürüşüne çıktık ve aracı çevreyoluna çıkardık. Usta aracı çevreyolunda yüksek hızda stop ettirmeyi başardı. Fakat arıza kodu göründüğü gibi ekranı aşağıya indirdi. Fakat ben aracı stop ettiren arıza kodunu gördüm. (önümüzdeki iki hafta boyunca bu arıza kodunu hatırlayamayacağım.) Usta daha tamirhaneye giderken bana liste çıkarmaya başladı. Dedi ki "Şanzımanın komple inecek, tekrar toplanacak, şanzıman beyni değişmesi gerekebilir, motor beyninin kontrol edilmesi gerekebilir. aksın değişecek, motor kulakları değişecek, birkaç sensör değişecek." diye saydı da saydı. Ya diyorum abi sen ne yaptın ya? Araba 700 bin lira. Ustanın çıkardığı fatura 235bin TL. "Dedim ben düşüneceğim, hadi eyvallah."

 

Olay iyice karıştı. Araba şu zamana kadar sadece yokuş aşağı stop ediyordu. Şimdi düzlükte hız kesiyor. Üstüne üstlük araba eve giden yolda silkelemeye de başladı. Ama öyle böyle bir silkeleme değil. Anlayacağınız arabada bi de enjektör sorunumuz çıktı. Araba hem stop ediyor, hem hızlanma kesiyor, hem silkeliyor. Üstüne bi de turbo arızası var dediler. Arabayı daha sonra başka bir ustaya götürdük.

 

Usta beyni temizleyerek araçla test sürüşüne çıkmamı söyledi. Araç arızanın ilk günkü haline geri geldi. Ama hala silkeliyordu. Üstüne bir de test sürüşünde aracı stop ettiremedik. Tamirhaneye geri gittiğim zaman "Sadece enjektör ve turbo arızası görünüyor. Onun dışında bir arıza kaydı yok. Aracı bi turbocuya götür, bir de ikinci silindirin enjektörünü kontrol ettir. Stop etsin öyle gel. Olur da etmezse gelmene hiç gerek yok.". Teşekkür ederek arabayı bir turbocuya götürdüm.

 

Turbo ustası turbonun da sağlam olduğunu, sadece hortumların biraz gevşediğini ve onları da sıktığını söyledi. Aracın beynini tekrar sıfırladık. Aracı tekrar stop ettirdik. Sonra tuttuk enjektörler için tamircinin yolunu.

 

Götürdüğümüz tamirci 20 yıllık Otokoç ustası. Usta bize dedi ki yazılımdan yapar, arabanın yazılımını güncelleyelim sorunu düzelir. Yazılımı güncelledikten sonra oradan da çıktık. Otobanda arabayla giderken yine kafa atıyor makine. Yokuş aşağı yine stop etti ayrıca. Aradık tamirciyi, dedik araba hala silkeleyip stop ediyor. "Tamam abi getir arabayı bakacağım." dedi sağ olsun.

 

Aracımız iki üç hafta boyunca onda kaldı. Enjektörü çıkarmakta biraz zorlanmışlar ama başarmışlar. (Adamlar bizim araba için enjektör sökme aparatı almış, Allah razı olsun :biggrin:) Enjektörü tamire göndermiş, geri geldiği zaman denemişler ama hala arıza vermiş. Daha sonra enjektör kablolarını değiştirdi ve enjektör sorunu çözüldü. Eli değmişken hasarlı hortumları da kontrol etti. Araba güzel güzel gidiyor. Titreme kesildi. Silkeleme kesildi Ama hala stop ediyor araba. Dedik araba stop ediyor hala. Biraz istişare ederken arıza kodlarını ustalar ile beraber inceledik. Arıza kodlarını sırası ile paylaşıyorum.

 

B166A

U1900

P1571

P0239 (Bu kod turbo kontrol edilmeden önce P003A olarak görüntüleniyordu.)

P0219 (En önemli kodumuz bu)

 

Usta diyor ki; "Abi, araba gösterge arızası da veriyor, beyinden de arıza veriyor, frenden de veriyor, turbodan da veriyor, kranktan da veriyor dedi." Ekrana bakarken P0219 kodunu görür görmez kafama jeton düştü. Hatırlayamadığım dediğim kod buydu. Fark eder etmez, "Arabayı stop ettiren kod bu." dedim. Daha sonra hemen aracın krank ve eksantrik sensörlerini değiştirdiler. Fren müşürünü de değiştirdiler.  Araba yine stop etti. Ustalar arabanın arkasını vinçle kaldırıp aracı tekrar stop ettirmeye çalıştılar ama araba yine stop etmedi. Araba eğilince yakıt deposundan mı bir şey oluyor diye düşündüler. Söküp baktılar, ama yine bir şey çıkmadı. Ustalar en son acaba beyinde mi bir şey var diyerek arabaya başka sağlam beyin taktılar. Araba yine stop etti. Çözüm bulamayınca mahcubiyetlerini de dile getirerek bizi kırmadan, sadece yapılan işlemlerin ücretini alarak dükkandan uğurladılar.. Teşekkür ettik, Çıktıktan sonra da "Acaba gerçekten şanzımanda mı bir şey var?" diye düşünerek aracı şanzımancıya götürdük.

 

Şanzımancı cihazı araca bağladı ve bir arıza kodu olmadığını söyledi. Test sürüşünde de sadece kavramanın zayıf olduğunu söyledi. Anlayacağınız şanzımanda da bir şey çıkmadı. Daha sonra başka bir ford tamircisine gittik.

 

O da baktı, aracı inceledi. Bu usta da, bizim araca takılan beyni ve sensörleri gönderen usta. İşinin ehlidir. Bana bir şanzımancı numarası verdi ve oraya gitmem gerektiğini söyledi. Aradığımda da az önce belirttiğim şanzımancı olduğunu fark ettim. Biraz istişare sonrası, "Bu araç sanayide çözülmez, büyük yetkili servislerden birine götür" dediler. Ben de Karşıyaka'daki büyük yetkili servise götürdüm aracı.

 

Rezervasyonum yapıldı. Günü gelip rezervasyona gittiğim zaman ne deseler beğenirsiniz. "Araç 10 yaşını geçtiği için Otosan bu arabaya parça garantisi vermiyor, yani ben bu arabaya parça bulamam." Üstüne ben de "Ee baştan niye söylemediniz? Benim arızam tespit edilmeyecek mı şimdi?" dedim. Karşıdan cevap olarak, "Araca arıza tespit yaparım, değişmesi gereken parçayı söylerim ama takamam." dendi. Ben de "Ee, peki arızayı giderecek mi bu tespit?" dememin ardından, "Onun garantisini veremiyorum." cevabını aldım. Neyse aracıma arıza tespiti yapıldı. Gaz kelebeği arızası olduğu ve bunun değişmesi gerektiği söylendi. Sanayinin dört katı arıza tespit parasını da ödeyip çıktık servisten. Ford, Ford'u tamir edemiyor. Ford, Ford'a parça bulamıyor. Kahkaha atarsınız :biggrin:

 

İşinin ehli dediğim ustaya da gözü karartıp orijinal gaz kelebeği taktırdım. Ama nafile, araç yine de stop etti. Usta da sen şu arabayı işini bilen bir şanzımancıya götür dedi. Ben de arabayı daha iyi bir şanzımancıya götürerek yazılımını güncellettim ve onunla test sürüşüne çıktım. Araba stop etti. Ama şanzıman ustası net bir şekilde, "Abi bu arabanın şanzımanında bir arıza yok. Kavraman biraz zayıf ama bu arabayı stop ettiren şey o değil." dedi. 

 

Biz de pes ettik. Çok masraf edildi. Biraz ara verelim dedik. Artık kendi kafamızda fikir üretip duruyoruz. Araba P0219 ve P0239 arızalarını veriyor sadece. P0219'dan da stop ediyor. Acaba EGR'mi? Turbo'nun içinde mi bir şey var? Neyi var bu arabanın diye düşüne düşüne kafayı yedik. Mental bitti yani anlayacağınız. Arabanın gücü kuvveti yerinde düzlükte felaket gidiyor. Yokuş yukarı performansını tartışmaya bile gerek yok. Ama şu araba yokuş aşağı stop etmiyor mu? Kafayı yedirir insana. Biz de bir mühlet yokuştan aşağı boşta yavaş yavaş inmeye karar verdik.

 

Bu yazıyı yazmadan önceki gün, aracı iki üç hafta boyunca bıraktığımız Otokoç'tan ayrılma usta ile görüştüm. Onun tavsiyesi üzerine Ford Otosan'ı aradım. Durumu izah ettim. Götürmüş olduğum yetkili servislerini de şikayet ederek aracım için dosya tutulması talebinde bulundum. Bana 48 saat içerisinde dönüş yapacaklarını bildirdiler. Bekliyorum. Fakat boş beklemek yerine buraya da bir yazı yazmaya karar verdim.

 

TEKNİK AÇIKLAMA:

 

  • Araç: Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium 4x4 Powershift
  • Sorun: Yokuş aşağı stop etme.
  • Stop ettiren arıza kodu: P0219 (Aşırı Hız Koşulu)
  • Beraberinde gelen arıza kodu: P0239 (Turboşarj Basınç Sensörü B Devresi arızası.)
  • Değişen Parçalar
  1. Krank Sensörü
  2. Eksantrik Sensörü
  3. Gaz Kelebeği
  4. Devir daim Hortumları
  5. Yakıt hortumları
  6. Fren müşürü
  7. İkinci silindir enjektörü
  8. ECU
  9. Yeni ve güncel ECU yazılımı
  10. Yeni ve güncel Şanzıman yazılımı ve adaptasyonu
  • Tanımlama: Araç yokuş aşağı vitese takılı iken ayak gazdan çekili vaziyette (Frene bas veya basma)" atalet almaya devam edince stop ediyor. Yani kompresör durumunda bir stop etme söz konusu. Gaza basarak inerseniz bir sıkıntı olmuyor. Vites boşta inerseniz de olmuyor.

 

 

 Daha önce böyle bir arıza ile karşılaşan var mıdır? Var ise çözüldü mü? Çözüldü ise nasıl bir yol izlendi?

Merhaba , aynı sorun bende de var maalesef,  2011 kuga 2.0dizel powershift,  km 250bin şuan da. Yaklaşık 1 senedir sorun devam ediyor . Ne hikmetse sadece belli bir eğimde yokuş aşağı pozisyonda stop ediyor, sizin gibi bende bir çok sensör vb. Değişim ve işlemler yaptım ama yok Ankara da şaşmaz da mekanikten elektronikciye elektrikciden dizel pompa servisine kadar hepsine gösterdim ama.sonuc yok, hatta geçen ay şanzımanı komple indirip içindeki okuyucu sensör selonid vb. tüm parçalar değişerek yaptırdım ama sonuç yine aynı stop ediyor. Geriye sadece bir tek seçenek kaldı şanzımanın içindeki kart beyin dedikleri parça değişmedi,  ustaların kendi içinde yaptıkları istişarelerde çıkan sonuç elektronik işine bakan usta bunun artık şanzımandaki kartın devri okuyamagı bu nedenle yüksek devir hatası P0219 hatasına neden olduğu ama sanzimanin ustasının da cevabı bunun imkansız en ufak bir hata olsa sanzimanin hata kodu düşeceğini ama düşmediği için kart olmayacağı yönünde benim fikrim ise bu anormal bir arıza olduğundan artik mantık aramıyorum yani arıza cam suyundan çıksa şaşırmayacağım 😀

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Osman Gürcü
Kayra BARAN yazdı:

Merhabalar;

 

2010 model Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Powershift araca sahibim. Aracımda mayıs ayından beri devam eden ve ciddi anlamda can sıkan bir arıza var. Aracım yokuş aşağı viteste iken kompresöre girdiğinde stop ediyor.

 

Uzun bir yazı. Umarım sıkılmadan okuyup sorunuma bir çözüm getirebiliriz. Eğer ki uzun uzun hikayeyi okumak istemiyorsanız, en alta teknik açıklama da bırakıyorum. Onu okuyabilirsiniz.

 

 

 

Bu arıza dört beş ay önce havalar ısınmaya başladığı sırada meydana geldi. İlk bu arızayı vermeden önce aracım fren boşalttı. Daha sonra pedala birkaç kez basıp çekerek sorunu düzelttik.

 

Fakat fren boşalmasının ardından iki hafta geçince araç yokuş aşağı önce arıza lambası yakarak ekranımda motor arızası uyarısı gösterdi ve gaz tepkimesini kapattı. Arıza lambası yandığında motordan gır gır eden ve ne olduğunu anlamadığımız bir ses gelmeye başladı. Araç gaz tepkimesini kapatmasına rağmen yokuş aşağı atalet almaya devam ediyor ve vites yükseltiyor, veya yavaşlarsanız vites düşürüyor. Yavaşladıktan sonra da motor kendine kapattı. Boşa atıp motoru tekrar çalıştırdık. Sanki arabada hiçbir şey yokmuş gibi araba sorunsuz ilerlemeye devam etti. Ama arıza lambası hala yanıyordu. Gün içinde araca birçok kez indi bindi yaptık. Akşam bindiğimizde ise arıza lambası sönmüştü. Ve önümüzdeki 6 gün boyunca araç o yokuşta hiç stop etmemişti. Fakat 6 gün sonra araba tekrar stop etti. Bu sefer korkup bir tamirciye göstermek gerekir diyerek, aracımı satın aldığım zaman ağır bakımını yapan servise götürdüm.

 

Cihaza taktıkları zaman aracımda gösterge arızası olduğunu söylediler. Şaşkınlık içerisinde kalarak, "Ee ben bunu nerede yaptırayım peki? İşini bilen bir elektronikçi var mıdır ki?" diye bir soru sordum ve beni bir beyinciye yönlendirdiler. Daha sonra beyinciye gittiğim zaman da "Kardeşim bahsettiğin arıza ile göstergenin alakası yok. Ben seni çok iyi bir Ford ustasına yönlendiriyorum şimdi." dedi. Ben de beni yönlendirdiği ustaya gittim.

 

Şimdi buraya dikkat edelim. Bu ustaya gidene kadar arabam sadece yokuş aşağı stop ediyordu. Başka herhangi bir arızası yoktu. Usta aracı cihaza bağladığı zaman aracında turbo arızası görünüyor. Şu aracı bi stop ettir gel dedi. Ben de yakında en dik yokuşu olan yere gittim. Araç daha yokuşta eğilir eğilmez stop etti. Şaşkınlık içerisinde kalarak ustaya gittim. Çünkü araç daha dik bir yokuştan indiğinde yokuşta baya bi ilerleyip öyle stop ediyordu. Şimdi daha düz bir yokuşta daha eğilir eğilmez stop etti. Daha ustaya gidemeden araba düzlükte arıza yaparak, hızlanma azaltıldı uyarısı verdi. Gaza basıyorum araba gıdım gıdım gidiyor. Fren sert. Araba gır gır çalışıyor. Yarım saat önce kuduz gibi giden araba birden Anadol'a döndü anlayacağınız. Ustaya gittiğim zaman dedi ki, bi test sürüşüne çıkalım senle. Test sürüşüne çıktık ve aracı çevreyoluna çıkardık. Usta aracı çevreyolunda yüksek hızda stop ettirmeyi başardı. Fakat arıza kodu göründüğü gibi ekranı aşağıya indirdi. Fakat ben aracı stop ettiren arıza kodunu gördüm. (önümüzdeki iki hafta boyunca bu arıza kodunu hatırlayamayacağım.) Usta daha tamirhaneye giderken bana liste çıkarmaya başladı. Dedi ki "Şanzımanın komple inecek, tekrar toplanacak, şanzıman beyni değişmesi gerekebilir, motor beyninin kontrol edilmesi gerekebilir. aksın değişecek, motor kulakları değişecek, birkaç sensör değişecek." diye saydı da saydı. Ya diyorum abi sen ne yaptın ya? Araba 700 bin lira. Ustanın çıkardığı fatura 235bin TL. "Dedim ben düşüneceğim, hadi eyvallah."

 

Olay iyice karıştı. Araba şu zamana kadar sadece yokuş aşağı stop ediyordu. Şimdi düzlükte hız kesiyor. Üstüne üstlük araba eve giden yolda silkelemeye de başladı. Ama öyle böyle bir silkeleme değil. Anlayacağınız arabada bi de enjektör sorunumuz çıktı. Araba hem stop ediyor, hem hızlanma kesiyor, hem silkeliyor. Üstüne bi de turbo arızası var dediler. Arabayı daha sonra başka bir ustaya götürdük.

 

Usta beyni temizleyerek araçla test sürüşüne çıkmamı söyledi. Araç arızanın ilk günkü haline geri geldi. Ama hala silkeliyordu. Üstüne bir de test sürüşünde aracı stop ettiremedik. Tamirhaneye geri gittiğim zaman "Sadece enjektör ve turbo arızası görünüyor. Onun dışında bir arıza kaydı yok. Aracı bi turbocuya götür, bir de ikinci silindirin enjektörünü kontrol ettir. Stop etsin öyle gel. Olur da etmezse gelmene hiç gerek yok.". Teşekkür ederek arabayı bir turbocuya götürdüm.

 

Turbo ustası turbonun da sağlam olduğunu, sadece hortumların biraz gevşediğini ve onları da sıktığını söyledi. Aracın beynini tekrar sıfırladık. Aracı tekrar stop ettirdik. Sonra tuttuk enjektörler için tamircinin yolunu.

 

Götürdüğümüz tamirci 20 yıllık Otokoç ustası. Usta bize dedi ki yazılımdan yapar, arabanın yazılımını güncelleyelim sorunu düzelir. Yazılımı güncelledikten sonra oradan da çıktık. Otobanda arabayla giderken yine kafa atıyor makine. Yokuş aşağı yine stop etti ayrıca. Aradık tamirciyi, dedik araba hala silkeleyip stop ediyor. "Tamam abi getir arabayı bakacağım." dedi sağ olsun.

 

Aracımız iki üç hafta boyunca onda kaldı. Enjektörü çıkarmakta biraz zorlanmışlar ama başarmışlar. (Adamlar bizim araba için enjektör sökme aparatı almış, Allah razı olsun :biggrin:) Enjektörü tamire göndermiş, geri geldiği zaman denemişler ama hala arıza vermiş. Daha sonra enjektör kablolarını değiştirdi ve enjektör sorunu çözüldü. Eli değmişken hasarlı hortumları da kontrol etti. Araba güzel güzel gidiyor. Titreme kesildi. Silkeleme kesildi Ama hala stop ediyor araba. Dedik araba stop ediyor hala. Biraz istişare ederken arıza kodlarını ustalar ile beraber inceledik. Arıza kodlarını sırası ile paylaşıyorum.

 

B166A

U1900

P1571

P0239 (Bu kod turbo kontrol edilmeden önce P003A olarak görüntüleniyordu.)

P0219 (En önemli kodumuz bu)

 

Usta diyor ki; "Abi, araba gösterge arızası da veriyor, beyinden de arıza veriyor, frenden de veriyor, turbodan da veriyor, kranktan da veriyor dedi." Ekrana bakarken P0219 kodunu görür görmez kafama jeton düştü. Hatırlayamadığım dediğim kod buydu. Fark eder etmez, "Arabayı stop ettiren kod bu." dedim. Daha sonra hemen aracın krank ve eksantrik sensörlerini değiştirdiler. Fren müşürünü de değiştirdiler.  Araba yine stop etti. Ustalar arabanın arkasını vinçle kaldırıp aracı tekrar stop ettirmeye çalıştılar ama araba yine stop etmedi. Araba eğilince yakıt deposundan mı bir şey oluyor diye düşündüler. Söküp baktılar, ama yine bir şey çıkmadı. Ustalar en son acaba beyinde mi bir şey var diyerek arabaya başka sağlam beyin taktılar. Araba yine stop etti. Çözüm bulamayınca mahcubiyetlerini de dile getirerek bizi kırmadan, sadece yapılan işlemlerin ücretini alarak dükkandan uğurladılar.. Teşekkür ettik, Çıktıktan sonra da "Acaba gerçekten şanzımanda mı bir şey var?" diye düşünerek aracı şanzımancıya götürdük.

 

Şanzımancı cihazı araca bağladı ve bir arıza kodu olmadığını söyledi. Test sürüşünde de sadece kavramanın zayıf olduğunu söyledi. Anlayacağınız şanzımanda da bir şey çıkmadı. Daha sonra başka bir ford tamircisine gittik.

 

O da baktı, aracı inceledi. Bu usta da, bizim araca takılan beyni ve sensörleri gönderen usta. İşinin ehlidir. Bana bir şanzımancı numarası verdi ve oraya gitmem gerektiğini söyledi. Aradığımda da az önce belirttiğim şanzımancı olduğunu fark ettim. Biraz istişare sonrası, "Bu araç sanayide çözülmez, büyük yetkili servislerden birine götür" dediler. Ben de Karşıyaka'daki büyük yetkili servise götürdüm aracı.

 

Rezervasyonum yapıldı. Günü gelip rezervasyona gittiğim zaman ne deseler beğenirsiniz. "Araç 10 yaşını geçtiği için Otosan bu arabaya parça garantisi vermiyor, yani ben bu arabaya parça bulamam." Üstüne ben de "Ee baştan niye söylemediniz? Benim arızam tespit edilmeyecek mı şimdi?" dedim. Karşıdan cevap olarak, "Araca arıza tespit yaparım, değişmesi gereken parçayı söylerim ama takamam." dendi. Ben de "Ee, peki arızayı giderecek mi bu tespit?" dememin ardından, "Onun garantisini veremiyorum." cevabını aldım. Neyse aracıma arıza tespiti yapıldı. Gaz kelebeği arızası olduğu ve bunun değişmesi gerektiği söylendi. Sanayinin dört katı arıza tespit parasını da ödeyip çıktık servisten. Ford, Ford'u tamir edemiyor. Ford, Ford'a parça bulamıyor. Kahkaha atarsınız :biggrin:

 

İşinin ehli dediğim ustaya da gözü karartıp orijinal gaz kelebeği taktırdım. Ama nafile, araç yine de stop etti. Usta da sen şu arabayı işini bilen bir şanzımancıya götür dedi. Ben de arabayı daha iyi bir şanzımancıya götürerek yazılımını güncellettim ve onunla test sürüşüne çıktım. Araba stop etti. Ama şanzıman ustası net bir şekilde, "Abi bu arabanın şanzımanında bir arıza yok. Kavraman biraz zayıf ama bu arabayı stop ettiren şey o değil." dedi. 

 

Biz de pes ettik. Çok masraf edildi. Biraz ara verelim dedik. Artık kendi kafamızda fikir üretip duruyoruz. Araba P0219 ve P0239 arızalarını veriyor sadece. P0219'dan da stop ediyor. Acaba EGR'mi? Turbo'nun içinde mi bir şey var? Neyi var bu arabanın diye düşüne düşüne kafayı yedik. Mental bitti yani anlayacağınız. Arabanın gücü kuvveti yerinde düzlükte felaket gidiyor. Yokuş yukarı performansını tartışmaya bile gerek yok. Ama şu araba yokuş aşağı stop etmiyor mu? Kafayı yedirir insana. Biz de bir mühlet yokuştan aşağı boşta yavaş yavaş inmeye karar verdik.

 

Bu yazıyı yazmadan önceki gün, aracı iki üç hafta boyunca bıraktığımız Otokoç'tan ayrılma usta ile görüştüm. Onun tavsiyesi üzerine Ford Otosan'ı aradım. Durumu izah ettim. Götürmüş olduğum yetkili servislerini de şikayet ederek aracım için dosya tutulması talebinde bulundum. Bana 48 saat içerisinde dönüş yapacaklarını bildirdiler. Bekliyorum. Fakat boş beklemek yerine buraya da bir yazı yazmaya karar verdim.

 

TEKNİK AÇIKLAMA:

 

  • Araç: Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium 4x4 Powershift
  • Sorun: Yokuş aşağı stop etme.
  • Stop ettiren arıza kodu: P0219 (Aşırı Hız Koşulu)
  • Beraberinde gelen arıza kodu: P0239 (Turboşarj Basınç Sensörü B Devresi arızası.)
  • Değişen Parçalar
  1. Krank Sensörü
  2. Eksantrik Sensörü
  3. Gaz Kelebeği
  4. Devir daim Hortumları
  5. Yakıt hortumları
  6. Fren müşürü
  7. İkinci silindir enjektörü
  8. ECU
  9. Yeni ve güncel ECU yazılımı
  10. Yeni ve güncel Şanzıman yazılımı ve adaptasyonu
  • Tanımlama: Araç yokuş aşağı vitese takılı iken ayak gazdan çekili vaziyette (Frene bas veya basma)" atalet almaya devam edince stop ediyor. Yani kompresör durumunda bir stop etme söz konusu. Gaza basarak inerseniz bir sıkıntı olmuyor. Vites boşta inerseniz de olmuyor.

 

 

 Daha önce böyle bir arıza ile karşılaşan var mıdır? Var ise çözüldü mü? Çözüldü ise nasıl bir yol izlendi?

Merhabalar su anda aynı arıza aracında cikti birkaç aydır, sanayide tamirciler çözüm bulamadı , ford yetkili servise gittim 5000 tl arıza tespit ücreti aldı ki ben zaten P0219 motor aşırı hız durumu arızasini baştan söyledim, yetkili servis komple şamzıman değişecek diyip kestirip attı yani aynı dediğinizaten gibi 2011 araca müdahale bile etmek istemiyorlar , bari baştan söyleyin bunu ama amaç o 5000 tl yi kazanıp atmak, birde diyorlarki arıza bulunup bizde yapılırsa tespit ücreti almayız, sanziman kac para haberleri vat mi, serviste randevu veriyorlar 2 saat sonra sıra geldi oda çabası.

Sonra sanzimanciya gittim oda test sürüşüne çıktık iki defa  yokuş aşağı stop ettirdim compressona Girince ayak gazdan çekilince devir ister 1500 olsun ister 2000 olsun tak anında motor sarı arıza ışığını yakıp gazdan kesiliyor ve hemen sağa çekip d durup p ya alıp aç kapıp 2 kere çalıştırıp yola devam ediyoruz.sari motor ikaz lambası da zaten 3-4 aç kapadan sonra kendiliğinden gidiyor.

Sanzimanci cihaza bağladı sonra , motor ve sanziman kısmına baktı.

Arac şamzıman kısmından arıza kodu vermiyor .

Arıza kodu P0219 , dedigi şu şanziman beyin kartı değişecek ve şamzıman güncelleme yazılımı atılacak .

Benim yurt dışı forumlar dahi okudum, orada sanziman beyni ile kartı ile çözüm yok .

PCM belirli bir süre içinde motor devrini kabul
edilebilir bir seviyeye etkili bir şekilde geri
getiremezse. P0219 kodu kaydedilir ve Arıza
Gösterge Lambası (MIL) yanabilir.

Diye yazıyor çoğu yerde.

Pcm krank mili Sensörü ckp eksantrik mili Sensörü cmp sanziman çıkış mili Sensöründen gelen girdileri kullanır, bir motor aşırı hız durumunun meydana gelip gelmediğini belirlemek için.

Bu durumda işte arızanın nedeni burada aslında sensörden gelen verilerin iletilmesi sorunu ve arasındaki etkileşim ve değerlerin çakışması .

İşte bunun çözümünü bulan usta bulmak zor  , bizim araştırma yaptığımız kadar onlar yapmiyor eminim.

Bu P0219 ariza kodu aslında ford kuga ya özgü değilmiş.

YouTube da yabancı kanallarda da 2 çözüm kontrol edilmesi gereken bölümleri yazmışlar 

1. Ecm engine control modüle

2.throttle position sensör

3.distribution kit

 

Bunlar yazıyor, yani sanziman beyni ile sorun görünmüyor, her usta farklı bakiyor ama bilemedik bizde ne yapacağımızı.

 

Siz ne yaptınız bu arada arıza çözülebilir mi?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

power shift e hangi yağı koyuyorsunuz? faturada ne yazıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Doğan bey sanziman yagini bilmiyorum ne konulduğunu ama sanziman bakımı yeni yapıldı kavrama kapağı değişmişti o zaman orijinal yağ konuldu sanziman özel servisinde.

Yağdan yapar mı bu arızayı?

Dun yabancı forum sitelerinde de araştırma yaptım tekrardan çoğu sorunu lambda yani oksijen sensöründen değiştirip halletmiş, sorun dünya çapında yaşanmış.

Bundan 7-8 ay önce ben partikül arızası nedeniyle dpf  iptali yazilimla iptal ettirmiştim.

Ama onunla alakası yoktur diye düşünüyorum. Olsa hemen çıkardı, bu sorunu yasayanlar iptalden hiçbir yerde bashetmemis çünkü.

Sanziman beyni karti ve yeni şanzıman güncellemesi de cok fiyat istendi.

Arızayı yaşayan diğer arkadaşlar oksijen sensörü değişimi yaptı mı acaba?

Bu sensörler arızalı olsa cihaza bağlanınca çıkar.mi kesin?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Gürcü yazdı:

yani oksijen sensöründen değiştirip halletmiş,

oldukça garip bir şey olurdu bu gerçek olsa, yani soketini söküp dünya turu atabilirsiniz o sensörün kablosunu kessek  arabayı stop ettirmez, denemesi çok pahalı değil değişin? emme hava miktarını ölçen maf olsa anlarım da...

 

Osman Gürcü yazdı:

Bu sensörler arızalı olsa cihaza bağlanınca çıkar.mi kesin?

o2 sensörü cihazdan okuması çok basittir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Az önce egr dpf yazilimciyi aradım oda yapılan merkezi aramış oksijen sensörü iptal edilmemiş bilgisini verdi.

Farkli bir sanzimanciyi aradım oda sanziman beyni kartından yapmaz , motor beyninden olabilir dedi, ilk orijinal sürümü yüklememiz lazım diyor, beyincide orijinali yüklersek egr dpf devreye girer cok ısınmadan farkli arizalar verir diyor.

Herkesin tezi birbirini çürütüyor.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Yav bu oksijen sensörü çok mu bir para ki ilk önce bunu değiştirmiyor sunuz. Yoksa bulması mı zor?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Osman Gürcü yazdı:

oksijen sensörü iptal edilmemiş bilgisini verdi.

yok öyle bir yazılım uygulaması dünyada, saçmalıkta zirve olur yani

beyin egzosdan çıkan gaz içinde ne kadar yanmamış yakıt olduğunu anlamadan düzgün sorunsuz çalışmaz, onu iptal edecek olanın daha ehliyeti yoktur belki

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Oksijen sensörü cok para degil , ondan degil dedi arkadaşlar, bulunması da zor değil, arızayı oradan vermiyor olsa ariza olarak gösterir. 

Pcm motor beynine samzimandan gelen rpm devir sayısının uyuşmazlığı yüksek olması gibi bir sorun sanırım.

Ama tüm tamirciler farkli yere bağlıyor.

Şanzımanci mi çözecek yoksa normal mekanik tamircimi .

Türkiye de bu sorunu yaşayıp da çözen var mi diye yazdım bende. Ben tek değilmişim bu sorunu yasayan.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

yokuş aşağı giderken sönmesinin mantığı ne 

 

araba düz yolda gazdan ayağı çekince hiçmi kompresyona binmiyor ?

 

düz yolda 100 le giderken vitesi manuele alıp vites düşürünce araba kompresyona binip stop ediyormu ?

Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Düz yolda kompresyona girince stop etmiyor maalesef, uzun yoldada yapmiyor, sadece eğim yüksek yerde yokus aşağı hatta 1500 rpm devir bile yapıyor denedim genelde 1500-2000 rpm arasi yapıyor. Manuele hiç alıp denemedik, N ye aldık devir saati düştü stop edince , d kalınca stop edince devir 1500 de kalıyor sağa çekip durmaya yakin yavaş yavaş düşüyor

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bide manuele alıp denermisiniz ne tepki verecek. mevzu vites düşürüp kompresyon artıncamı oluyoru anlamak için

 

böyle olursa konu rampadan bağımsız olur. araba vites düşünce sönüyora döner konu

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Gürcü yazdı:

, N ye aldık devir saati düştü stop edince ,

düz yolda mı?

Osman Gürcü yazdı:

Manuele hiç alıp denemedik,

bunca kontrolde bunu denemeyen usta da tükkanı b kapasın yani

Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Hayir yokuş aşağı aldı n ye devir saatini kontrol için, sanzimanci almadı s moduna, tamirciye gideceğim müsait olunca oda dedi burada tekrar ariza kodlarına bakalim yazılımci sensörler ve pcm ye baksın dedi.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Gürcü yazdı:

pcm ye baksın dedi.

ne zaman duysam tüylerim diken diken olur

Yorum bağlantısı
Osman Gürcü

Çağlar bey sizin nacizane öneri ve fikirleriniz nelerdir bu arıza konusunda, nerden kaynaklanıyor.

Bu sorun mekanik bir sorun degil di mi?

Yazılımsal mi? Sensör mü? Yada ne olabilir

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

adam gibi teşhis cihazını kullanmayı bilen sağ koltuğa oturacak ve öncelikle her defasında stop ettirelecek bir kullanma dizisi bulunacak, atıyorum D vites 40 la giderken rampa aşağı veya yukarı her ne ise. bu diziyi sürücü her defasında uygularken cihazdan (tecrübe ile) ip ucu verebilecek veri okunacak. sonra bu veri yorumlanarak ilgili parça veya bölüme yakın inceleme yapıalcak... atıyroum ters duran bir röle veya yerinden çıkmış bir soket bile motorun bir tarafa hareketi ile arıza oluşturabilir bu gibi arıza tiplerinde.

ve teşhis desrek için, stop ettirne kullanım dizisini başka bir şekilde yeniden oluştturabilen teknisyen daha hızlı sonuca ulaşır, yani mesela boşa atıp fren yapmak, yokuş yukarı dip gazdan aniden çekmek vs... o an sürerken akla gelir spontane, amaç arızayı istenen anda simüle edebilmek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

oldukça garip bir şey olurdu bu gerçek olsa, yani soketini söküp dünya turu atabilirsiniz o sensörün kablosunu kessek  arabayı stop ettirmez, denemesi çok pahalı değil değişin? emme hava miktarını ölçen maf olsa anlarım da...

 

Gerçek o gerçek. Lambda ya da O2 sensörünün kablosunu kesersen araban LIMP e girer ve zengin yakar. 

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

yok öyle bir yazılım uygulaması dünyada, saçmalıkta zirve olur yani

beyin egzosdan çıkan gaz içinde ne kadar yanmamış yakıt olduğunu anlamadan düzgün sorunsuz çalışmaz, onu iptal edecek olanın daha ehliyeti yoktur belki

 

Madem kablosunu kessen bile birşey olmuyor iptal edince neden oluyor? (İptal ettik diyenler sensörün interfaceini disable edip statik veri giriyorlar.) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

ve zengin yakar. 

ve stop ettirmez

Mertol Kip yazdı:

(İptal ettik diyenler sensörün interfaceini disable edip statik veri giriyorlar.

konu arıza aramak üstüne, manço tunink yapıp motoru ele almak üzerine değil ama

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

ve stop ettirmez

Piston eritir. (tecrübe ile sabittir.)

Çağlar Bayur yazdı:

manço tunink yapıp

 

O ne be?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Piston eritir. (tecrübe ile sabittir.)

fıkra var ama ttelif yer teoride 100 usd

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...