Fikri Keleş 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Oğuzkan Işık yazdı: içerden görüş gayet iyi. Benim clio da vardo söktüm attim,yağmurda kapalı havada görüş çok zordu.bunda kriter ne acaba Güneşte rahat oluyordu ama doger zamanlar eziyet Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 4 Nisan Yazar Paylaş 4 Nisan Fikri Keleş yazdı: Benim clio da vardo söktüm attim,yağmurda kapalı havada görüş çok zordu.bunda kriter ne acaba Güneşte rahat oluyordu ama doger zamanlar eziyet Filmin kalitesi önemli. İçerden daha saydam görünmeli. Alabeleli vs olmamalı. Kalite azaldıkça içerden dışardan aynı görünmeye başlar Alptuğ Özcan yazdı: Makinayı denedim yav Alptuğ Özcan yazdı: Bende bayramda yaptım ilk uzun yolunu, Gidiş 1 depo LPG, dönüş 1 dönüş LPG. 2,50 TL/km çıktı hesap. Yalıtım tahminimden 1 tık iyi geldi Araç yüklüyken yokuşlarda yavaşlıyor(dizelden geçince rahatsız etti beni), devir çevirirsen hızı korumaya çalışıyor, Genel olarak memnunum ben de şuan Benimde 2 lira yakmış az bişey ş.içi vardı. Rampa çoktu çok sıkıştırdım yokuşlarda. Biraz daha düşebilirdi hiç dikkat etmedim sürerken. Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 4 Nisan Paylaş 4 Nisan Oğuzkan Işık yazdı: Filmin kalitesi önemli. İmdbye bakılır en yuksek reyting hangisinde ise o tercih edilir. En çok reyting yabancı filmlerde. 1 2 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Oğuzkan Işık yazdı: Makinayı denedim yav Benimde 2 lira yakmış az bişey ş.içi vardı. Rampa çoktu çok sıkıştırdım yokuşlarda. Biraz daha düşebilirdi hiç dikkat etmedim sürerken. Nasıl iyi miymiş bari makina🧐 Bende dikkat etmedim Allah ne verdiyse Elmadağda ve Havza ve Kavakta Otomatiğin de etkisi var tabi benim tüketimde 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Bujileri değiştirecektim fakat yeni aldığım cırcır kolunun mekanizması su koyuverdi. Allahtan bujileri henüz sökmemiştim. Bir anı bırakalım. 6 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs Dün bujileri değiştirdim. Km 110.300 En son ne zaman değiştiği hakkında bilgim yoktu. Bujileri değiştirdikten sonra sesi iyileşti. Vites geçişlerinde ufak bir yığılma, sarsıntı yapıyordu. Şuan vites kavradıktan sonra o problem de ortadan kalktı. Bujiler orjinal. Ocak ayında 1000 liraya almıştım. İlk silindirdeki buji kireçli gibi çıktı diğerleri normal. 4 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Oğuzkan Işık yazdı: Dün bujileri değiştirdim. Km 110.300 En son ne zaman değiştiği hakkında bilgim yoktu. Bujileri değiştirdikten sonra sesi iyileşti. Vites geçişlerinde ufak bir yığılma, sarsıntı yapıyordu. Şuan vites kavradıktan sonra o problem de ortadan kalktı. Bujiler orjinal. Ocak ayında 1000 liraya almıştım. İlk silindirdeki buji kireçli gibi çıktı diğerleri normal. Lokma takımı gözümü aldı Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Alptuğ Özcan yazdı: Lokma takımı gözümü aldı daha taze senin bakımı ne zaman yapıyoruz Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Oğuzkan Işık yazdı: daha taze senin bakımı ne zaman yapıyoruz Yok mu arabanı götürdüğün usta Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Oğuzkan Işık yazdı: Dün bujileri değiştirdim. Km 110.300 En son ne zaman değiştiği hakkında bilgim yoktu. Bujileri değiştirdikten sonra sesi iyileşti. Vites geçişlerinde ufak bir yığılma, sarsıntı yapıyordu. Şuan vites kavradıktan sonra o problem de ortadan kalktı. Bujiler orjinal. Ocak ayında 1000 liraya almıştım. İlk silindirdeki buji kireçli gibi çıktı diğerleri normal. sebebi fotoda belli. sentil ile açıklığını ayarlayabilirdin eskilerde. gayet iyi durumdalarmış aslında. LPG olunca arası açılma eğilimi gösteriyordu, ben her 10 bin km de bir bujinin açıklığını ayarlıyordum. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Doğan Arşiray yazdı: sebebi fotoda belli. sentil ile açıklığını ayarlayabilirdin eskilerde. gayet iyi durumdalarmış aslında. LPG olunca arası açılma eğilimi gösteriyordu, ben her 10 bin km de bir bujinin açıklığını ayarlıyordum. Sebebi belli olan sorunu anlayamadım abii tüp yeni takıldı abi eskilerde 2 3 bin felan kullanıldı tüple. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Doğan Arşiray yazdı: ben her 10 bin km de bir bujinin açıklığını ayarlıyordum Masada kafasını ufak ufak ezmeye kim ne desin 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Oğuzkan Işık yazdı: Sebebi belli olan sorunu anlayamadım abii tüp yeni takıldı abi eskilerde 2 3 bin felan kullanıldı tüple. eski bujinin tırnak açıklığı artmış. LPG olan araçlarda bu daha çabuk olur. elektrod deforme olmamış bile. sentil denen valf ayarını yapmaya yarayan incecik metal yaprakları araya sokup kibarca tıklayarak elektrodları yaklaştırırsan eskisi gibi çalışırdı. Sani Gerşon yazdı: Masada kafasını ufak ufak ezmeye kim ne desin yerdeki fayans ta olur... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Doğan Arşiray yazdı: yerdeki fayans ta olur... granit? Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Doğan Arşiray yazdı: eskisi gibi çalışırdı. şu an daha stabil çalışıyor abi. önceki bujilerde egsozdan hafif pıtırdama duyuyordum. şimdi pıtırdama yok 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 19 Temmuz Yazar Paylaş 19 Temmuz (düzenlendi) Yağ bakımında yanlış yönlendiren parçacı yüzünden 5 30 yağ koymuştuk. Eksiltme yapması sebebi ile bugün petronas 5 40 yağ ve opar yağ filtresi ile yeniden yağ bakımı yaptım. Yaklaşık 6bin km olmuştu yağ bakımı yapalı. Kapı önünde kendim değiştirdim yağını. 19 Temmuz tarihinde Oğuzkan Işık tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Temmuz Paylaş 20 Temmuz Niye bu Arabanın dualogic versiyonu yapılmazki yok satardı. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Bu konuda öğrendiğim bazı bilgileri yazayım (2 arkadaş 1.4 fire motor kullanıyoruz) , eğer lpg varsa kullanılması gereken yağ spesifikasyonu 5/40 C3 S2 T2 diyorlar (T2 lpg için şart diyorlar ,internette bazıları motul 8100 serisi eksiltmiyor diyor bir sonraki yağ bakımına deneyeceğiz inşallah). 5/30 yağ varsa ve lpg li ise kesinlikle 5000 km sonra yağ çubuğunda yağ kalmıyor (Castrol gibi markalarda kullanıldık sonuç aynı), araç totalde 3.2 lt aldığı için çubuk 750-1000 ml arasına denk geliyor. İşin özü ben ne yağ koyduysam eksiltiyor, bakım yapan ustada uyardı abi en pahalısınıda koysan eksiltiyor gerek yok uğraşma diyor. En son shell 5/40 yağ kullandı fiyatı uygundu (800-900 tl 4 lt ) 4 lt lik bidonun kalan 750 sini bir pet şişede arabanın arkasında gezdiriyorum. Bakım yapalı 5000 km oldu bu kez çubuk yarıya inmiş biraz daha eksilsin kalan yağı boşaltıcam içine. Bizim yaşadığımız tecrübeler bunlar. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Yağ yakıyorsa yetkili servise gidin arkadaşlar. Yağ yakma sorununa çözüm buluyorlar. Bizzat satış danışmanlığı yapmış arkadaşıma sordum. Servis sorunu çözüyor dedi. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 21 Temmuz Yazar Paylaş 21 Temmuz Hüseyin Koç yazdı: Bu konuda öğrendiğim bazı bilgileri yazayım (2 arkadaş 1.4 fire motor kullanıyoruz) , eğer lpg varsa kullanılması gereken yağ spesifikasyonu 5/40 C3 S2 T2 diyorlar (T2 lpg için şart diyorlar ,internette bazıları motul 8100 serisi eksiltmiyor diyor bir sonraki yağ bakımına deneyeceğiz inşallah). 5/30 yağ varsa ve lpg li ise kesinlikle 5000 km sonra yağ çubuğunda yağ kalmıyor (Castrol gibi markalarda kullanıldık sonuç aynı), araç totalde 3.2 lt aldığı için çubuk 750-1000 ml arasına denk geliyor. İşin özü ben ne yağ koyduysam eksiltiyor, bakım yapan ustada uyardı abi en pahalısınıda koysan eksiltiyor gerek yok uğraşma diyor. En son shell 5/40 yağ kullandı fiyatı uygundu (800-900 tl 4 lt ) 4 lt lik bidonun kalan 750 sini bir pet şişede arabanın arkasında gezdiriyorum. Bakım yapalı 5000 km oldu bu kez çubuk yarıya inmiş biraz daha eksilsin kalan yağı boşaltıcam içine. Bizim yaşadığımız tecrübeler bunlar. Teşekkürler Ben de shell ve seleniada eksiltme olmadığını öğrendim. Bunda da eksiltirse shell koyacağım. Ümit Türk yazdı: Yağ yakıyorsa yetkili servise gidin arkadaşlar. Yağ yakma sorununa çözüm buluyorlar. Bizzat satış danışmanlığı yapmış arkadaşıma sordum. Servis sorunu çözüyor dedi. Segman değiştiriyorlar abi. Onda da aynı durumu yaşayanlar var. Yağ yakmıyor araba buharlaştırıyor. Egsozda bir yağ veya duman mevcut değil. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Bu yağ muhabbeti ile ilgili en son başımıza geleni anlatayım bilgi olarak kalsın burada; Dün akşam arkadaşımın cross 1.4 unun yağ çubuğunu çektiğimizde hiç yağ yoktu. Yağ kartına baktım 5W30 castrol konulmuş, kendisine defalarca 3 lt 5W40 konması gerektiğini anlatmama rağmen usta koydu ben ne bileyim dedi geçiştirdi. Hatta ustanın 4lt bidonu komple boşalttığı söyledi ama tam emin değil.(Bakım yapılalı 9000km olmuş ve usta 15000km sonrasına değişim kartı yazmış). Neyse akşam BP ye gidelim madem castrol 5W30 koymuş aynı yağdan ilave edelim viskozite bozulmasın,sende en kısa zamanda bakımını yaptır dedim (Tabi başka ustaya kullanacağı yağı ve LT sinide belirterek). 1lt castrol 5W30 u 410 TL ye aldık boşalttık çubukta yine yağ yok, ne olacak dedi ! 1 LT daha aldık onu da boşalttık ve çubuk maximum seviyeye yaklaştı. Yani 3LT yağ alan bir motor artık ne zamandan beri bu şekilde çalışıyorsa 1 LT yağ ile çalışıyormuş, dediki motor sesi değişti. Bende Allahtan yatak sarmamış dedim. Bu motor neden yağ basıncı düşük uyarısı vermedi, yada ne zaman verecek kim bilir. Ben bu motordan şunu anladım her 2000 de bir yağ kontrol edilecek gerekirse ilave edilecek. Özellikle LPG varsa. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) C3 1.4 vti motoru 1000 kmde aşağı yukarı 0.4 litre yağ yakar. Çubuk 1.2 litrelik kesimi ölçer. Motor 4.2 litre yağ alır. Yani çubukta yağ olmadığında motorda halen 3 litre yağ oluyor. Ama arabada yağ yaktığını bilen üretici yağ seviye göstergesi ve yağ sıcaklığını ölçen sensörde koymuş. Oda motordan 1 litre daha eksilirse yani karterde 2 litre yağ kaldığında ancan kadranda low oil level uyarısı veriyor. Yağ sıcaklığı ise miktar azaldıkca yağın emmdiği sıcaklık 4 litre yağa göre faklı iken 2 litre yağa ile bloktan daha yoğun ısıyı alacağından, aşırı sıcak yağ nedeniyle ekranda hararet ışığını tetikliyor. arabanın yağ basınç sensörü yağ filtre kütüğü üzerinde. Yağ seviye ve ısı ölçen çubuk sensör ise karterde . 1.4 yağ yaktığı bilinen ve saklanmayan bir gerçek. Bence sistemin nasıl çalıştığını araştırmakta fayda var. Bir yağ seviye sensörü mutlaka olmalıydı. Citroen en küçük arabasına koymuşsa fiatda koymalıydı. 1 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bu motorun Ne yağ sıcaklık sensörü nede yağ seviye sensörü yok. Baktım planlarında göremedim. Sadece yağ basıncı için regülatör var. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 54 dakika önce Paylaş 54 dakika önce Ve ona rağmen bizim milletimiz gidip alıyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 37 dakika önce Paylaş 37 dakika önce Ali Darbaz yazdı: Bu motorun Ne yağ sıcaklık sensörü nede yağ seviye sensörü yok. Baktım planlarında göremedim. Sadece yağ basıncı için regülatör var. Segment lideri ve maliyette rakipsiz. Türkiye’nin en çok satan otomobillerinden biri. Kim takar sensörü. Tam manasıyla efsane. Yorum bağlantısı
Recommended Posts