Hüseyin Koç 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Ümit Türk yazdı: Ve ona rağmen bizim milletimiz gidip alıyor. Kimsenin bütçesi 2 milyonken egea aldigini zannetmiyorum. Herkesin sartlari neye uygunsa onu aliyor artik. Ayni paraya 20 yasinda araba almam ben. Ben kendi açımdan sanayi ile ugrastirmayan en yeni en dusuk km li kafa agritmayan ve butceme uygun bunu bulup aldim. Oxford vardida bizmi okumadik. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 saat önce Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Segment lideri ve maliyette rakipsiz. Türkiye’nin en çok satan otomobillerinden biri. Kim takar sensörü. Tam manasıyla efsane. Bunun motoru o kadar ilkel ki yani hiçbir şey yok çok basit bir faz ayarlıyıcı var. Nasıl oluyor da bu hacimden 95 beygir güç üretiyor anlamıyorum. TV Hyundai motorunda çift faz ayarlıyıcı, çift kademe emme manifoldu, silindir başına 16 adet subab var. O da 100beygir. Nasıl bu kadar güç üretiyor şaşırıyorum. Ya tork bandında bir sıkıntı var ya da bilmediğimiz bir teknoloji taşıyor 17 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 17 saat önce Yazar Paylaş 17 saat önce Hüseyin Koç yazdı: Bu yağ muhabbeti ile ilgili en son başımıza geleni anlatayım bilgi olarak kalsın burada; Dün akşam arkadaşımın cross 1.4 unun yağ çubuğunu çektiğimizde hiç yağ yoktu. Yağ kartına baktım 5W30 castrol konulmuş, kendisine defalarca 3 lt 5W40 konması gerektiğini anlatmama rağmen usta koydu ben ne bileyim dedi geçiştirdi. Hatta ustanın 4lt bidonu komple boşalttığı söyledi ama tam emin değil.(Bakım yapılalı 9000km olmuş ve usta 15000km sonrasına değişim kartı yazmış). Neyse akşam BP ye gidelim madem castrol 5W30 koymuş aynı yağdan ilave edelim viskozite bozulmasın,sende en kısa zamanda bakımını yaptır dedim (Tabi başka ustaya kullanacağı yağı ve LT sinide belirterek). 1lt castrol 5W30 u 410 TL ye aldık boşalttık çubukta yine yağ yok, ne olacak dedi ! 1 LT daha aldık onu da boşalttık ve çubuk maximum seviyeye yaklaştı. Yani 3LT yağ alan bir motor artık ne zamandan beri bu şekilde çalışıyorsa 1 LT yağ ile çalışıyormuş, dediki motor sesi değişti. Bende Allahtan yatak sarmamış dedim. Bu motor neden yağ basıncı düşük uyarısı vermedi, yada ne zaman verecek kim bilir. Ben bu motordan şunu anladım her 2000 de bir yağ kontrol edilecek gerekirse ilave edilecek. Özellikle LPG varsa. İlk bakımda bende parçacının yanlış yönlendirmesi ile 5 30 koymuştum 7 binde yarım litre yağ yaktı sadece. Ümit Türk yazdı: Ve ona rağmen bizim milletimiz gidip alıyor. Bu nasıl bir yaklaşım abi ? Biz salak mıyız yani senin gözünde ? 4 litrelik yağ bidonu alıyorum diğer bakıma kadar içinde kalan yarım litre yağ bana yetiyor. Kaldı ki zamanında çok beğenilen tutulan vectra b ler hala kullanılmakta olan b7 b8 passatlar dahil bakımdan bakıma yağ eksiltiyor. Bunlar olabilen şeyler. Dsgden başı yanan çok insan var onlar içinde mi bu millet hala gidip alıyor diyorsun ? 3 Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Ali Darbaz yazdı: Bunun motoru o kadar ilkel ki yani hiçbir şey yok çok basit bir faz ayarlıyıcı var. Nasıl oluyor da bu hacimden 95 beygir güç üretiyor anlamıyorum. TV Hyundai motorunda çift faz ayarlıyıcı, çift kademe emme manifoldu, silindir başına 16 adet subab var. O da 100beygir. Nasıl bu kadar güç üretiyor şaşırıyorum. Ya tork bandında bir sıkıntı var ya da bilmediğimiz bir teknoloji taşıyor Fiatın yıllardır kullandığı 1.4 atmosferik motor. Yağ soğutucu yok. Eskiden Puntolarda kullanılan 1.4 Fire 77 HP’ler vardı muhtemelen aynı alt yapıya biraz modifikasyon yapıldı. Lpgye tam uyumlu. Hala sıfır olarak alınabilir düzeyde. 15 yaşında Audi’ye tercih edilebilir mi orası tartışılır. Pratik çözüm: Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Motorun adını öğrendim 2006 yılında piyasaya sürülen Starjet adlı motormuş. Dizel Multijet, Benzinli Starjet. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Ali Darbaz yazdı: bilmediğimiz ben biliyoeum ama yazamam Yorum bağlantısı
Ümit Türk 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Bu nasıl bir yaklaşım abi ? Biz salak mıyız yani senin gözünde ? Oğuzkan ne diyorsun ya ben öyle bir imada mı bulundum. Bunu bile bile gidip alıyor dedim kötü birşey mi dedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 saat önce Paylaş 12 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: ben biliyoeum ama yazamam bu motorun sadece Türkiyedeki araçlarda olması Diesel gate tarzı bir emisyon hilesi yoksa nasıl 95 beygir. Hyundai orta devir bandında %25 daha az nox kirletici vermek için emme valfinin zamanlaması ile oynuyor . Egea 1.4 nox kirliliği yüksek mi ? ama normal karbonmonoksit emisyonlar aynı gibi duruyor . 12 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Ali Darbaz yazdı: sadece Türkiyedeki ötv diye birşey duydun mu , basit düşün stresin azalır ciğer rahat eder Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Koray Demir yazdı: Pratik çözüm: Bu da işe yaramadı. Olayın yağ sıcaklığı ile alakası yok. Yorum bağlantısı
Koray Demir 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Sani Gerşon yazdı: Bu da işe yaramadı. Olayın yağ sıcaklığı ile alakası yok. Noluyor bu motora ki o zaman? Tasarımı mı hatalı? Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Koray Demir yazdı: Noluyor bu motora ki o zaman? Tasarımı mı hatalı? İnternette dolaşan bilgi kirliliğine rağmen en olası ihtimal yağ sekmanı ince veya hatalı imiş, sonradan sekman attırıp kullananlar varmış. Ne kadar doğru bilmiyorum. Sani Gerşon yazdı: Bu da işe yaramadı. Olayın yağ sıcaklığı ile alakası yok. Evaporation loss (Noack) diye bir kriter varmış kullanılan yağlarda, eğer 10 dan daha düşük ise yağ yakma azalıyormuş. Liqui moly 4100 ve motul 8100 x-clean bu kritere uyuyormuş. Bir sonraki yağ değişiminde motul alıp kullanıcam. Buraya bilgisini yazarım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Yağ eksilten arkadaş sürekli yüksek devirde kullanmış olabilir mi Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 2 saat önce Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yağ eksilten arkadaş sürekli yüksek devirde kullanmış olabilir mi Araç şehir içinde kullanılırken genelde 2-2.5 k devir arası kullanılabilir, 6.vites 2k devirde 75 km/h civarı yapıyor ve yürüyor ama rampa uzun yol gibi durumlarda çekiş-gidiş düşük olduğundan 3-4 k arası devirde gitmek zorundasınız, yoksa gitmiyor. Araba 6.vites 3k devirde 110km/h yapıyor zaten. Ben daha 4k deviri nadiren geçmişimdir. Arkadaşın sürüşü de sakin genelde zannetmem yüksek devir sürdüğünü. 2 saat önce tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Hüseyin Koç yazdı: Araç şehir içinde kullanılırken genelde 2-2.5 k devir arası kullanılabilir, 6.vites 2k devirde 75 km/h civarı yapıyor ve yürüyor ama rampa uzun yol gibi durumlarda çekiş-gidiş düşük olduğundan 3-4 k arası devirde gitmek zorundasınız, yoksa gitmiyor. Araba 6.vites 3k devirde 110km/h yapıyor zaten. Ben daha 4k deviri nadiren geçmişimdir. Arkadaşın sürüşü de sakin genelde zannetmem yüksek devir sürdüğünü. Bu şekilde kullanımda da çok fazla karbon birikim olmaz mı Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Ali Darbaz yazdı: Bu şekilde kullanımda da çok fazla karbon birikim olmaz mı LPG li araba karbon birikse ne kadar birikecek ki. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Hüseyin Koç yazdı: LPG li araba karbon birikse ne kadar birikecek ki. Ben yağ kurumundan bahsediyorum. Araba yağ yaktığı için yağ içindeki çözünen katkılar vaporizasyon ile çökelti yapıp yağ kanallarına tıkıyor devirli kullanmazsan motoru bu çökeltileri yağ filtresi nde toplaman zorlaşır 1 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Yağ yakma benim anladığım bu motorda şu şekilde oluyor, yağ buharlaşarak PCV valfi hava emişi yolu ile veya yağ sekmanının gömlekte fazla yağ filmi bırakması nedeni ile yanma odasına giriyor ve yakılarak egzos dan atılıyor, Katalitik tıkanırsa ne ala ama tortu ile yağ kanalları tıkanırmı bence zor, benim teknik bilgimi aşar. Tıkanacak olsa taksiler milyon km yapıyorlar onlar hiç kullanmaz uğraşmaz bu motorla. Sağlamlığına sağlam bence bu motor 1 lt yağla da çalışıyormuş mesela ama yağ konusu muallak. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Hüseyin Koç yazdı: Yağ yakma benim anladığım bu motorda şu şekilde oluyor, yağ buharlaşarak PCV valfi hava emişi yolu ile veya yağ sekmanının gömlekte fazla yağ filmi bırakması nedeni ile yanma odasına giriyor ve yakılarak egzos dan atılıyor, Katalitik tıkanırsa ne ala ama tortu ile yağ kanalları tıkanırmı bence zor, benim teknik bilgimi aşar. Tıkanacak olsa taksiler milyon km yapıyorlar onlar hiç kullanmaz uğraşmaz bu motorla. Sağlamlığına sağlam bence bu motor 1 lt yağla da çalışıyormuş mesela ama yağ konusu muallak. Bende başta acemilik ile bilmiyordum. Cruze için Liqui Molly Top Tech 4600 motor yağı aldım. Motora döktük, 13000 km sonra yağ sapsarı iken simsiyağ ve pütürlü çıkınca yağ bozuk felan dedim. Sonradan öğrendimki Bu 4600 yağı deterjanlı ve motoru temizleyen bir yağ imiş. Motordaki yağ kurumlarını toplayıp karterde biriktirmiş. Ogün bugün hep Liqui molly kullanıyorum. O günden sonrada bir daha böyle pis yağ çıkmadı arabadan. Şansıma video kaydı almıştım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts