İçeriğe Yönlendir

2011 Ford Fiesta 1.4 Dizel Çalışmama


Metehan Sönmez

Recommended Posts

Metehan Sönmez

Merhaba,

3 ay önce aldığım aracı işe gelip giderken kullanıyorum her sabah 7 gibi evin önünde sorunsuz çalışıyor fakat işe geldiğimde genellikle öğlen ve akşam saatlerinde 5-10 sefer marşa basınca zar zor çalışıyor. İlk çalışmada devir sıfır da kalıyor 5-10 saniye sonra yükseliyor ve motor yüksek sesli çalışıyor.

 

 

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Merhaba, bu işin çözümü yok, bulanı görmedim. 5 yıl olmuş bu konuyla ilk sorgulamam. Kronik problem, havalar ısınınca düzelecektir. Bunlar bulabildiğim konular. Hepsi aynı :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa inci 2
(düzenlendi)

fiestanın en kötü motoru malesef 1.4 motoru olandır. önceki arabam 2010 1.4 benzinliydi. arızalarından bıktığım için satmak zorunda kaldım. 

tarihinde Mustafa inci 2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ben çözdüyüm fiestamda, yazmıştım da bi rçok yere ancak ucuz veya bedavaya olmuyor tamiri

palyatif çözümler maalesef yutub fake videolarında olur anca

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mustafa inci 2 yazdı:

fiestanın en kötü motoru malesef 1.4 motoru olandır. önceki arabam 2010 1.4 benzinliydi. arızalarından bıktığım için satmak zorunda kaldım. 

İyi bakılmış dizel ford, benzinli modellerinden uzun ömürlü oluyor.

Bende 1.4 benzinli var 2008, önceki iki dizel fiestamdan daha çok masraf ettim, bu doğru.

 

Ama kafam rahat, işin içinden çıkılamayacak bir motor değil, ustası da çok, parçası da.

Yorum bağlantısı
Metehan Sönmez
ALİ SEYKAN yazdı:

Merhaba, bu işin çözümü yok, bulanı görmedim. 5 yıl olmuş bu konuyla ilk sorgulamam. Kronik problem, havalar ısınınca düzelecektir. Bunlar bulabildiğim konular. Hepsi aynı :) 

Cevabınız için teşekkür ederim. Geçmişe yönelik çözüm bulan olmamış fakat güncel olarak çözüm bulabilen olur umuduyla konuyu güncel tutmak istedim ve anlık olarak sorun yaşadığım için herhangi bir gelişme yaşarsam buradan paylaşmak istedim.

 

Mustafa inci 2 yazdı:

fiestanın en kötü motoru malesef 1.4 motoru olandır. önceki arabam 2010 1.4 benzinliydi. arızalarından bıktığım için satmak zorunda kaldım. 

 

Kısa süredir kullanıyorum ama arasıra çalışmaması harici bi kötü yanını görmedim henüz umarım basit bir çözüm ile hallolur.

Çağlar Bayur yazdı:

ben çözdüyüm fiestamda, yazmıştım da bi rçok yere ancak ucuz veya bedavaya olmuyor tamiri

palyatif çözümler maalesef yutub fake videolarında olur anca

 

Nedir çözümünüz 

Yorum bağlantısı
Erkan Mermer
Metehan Sönmez yazdı:

Merhaba,

3 ay önce aldığım aracı işe gelip giderken kullanıyorum her sabah 7 gibi evin önünde sorunsuz çalışıyor fakat işe geldiğimde genellikle öğlen ve akşam saatlerinde 5-10 sefer marşa basınca zar zor çalışıyor. İlk çalışmada devir sıfır da kalıyor 5-10 saniye sonra yükseliyor ve motor yüksek sesli çalışıyor.

 

 

Sorunu henüz çözemedim bende bu şekilde kullanmaya alıştık ne diyelim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metehan Sönmez yazdı:

Nedir çözümünüz 

enejktörleri değiştirdim sıfır, yakıt hattını yenilettim

Yorum bağlantısı
Metehan Sönmez
Yaşar Bilgin yazdı:

Selamün Aleyküm kardeşlerim.

 

Bizim 1.4 TDCİ Fort Fiesta 2011 model aracımızda 3 yıl öncesinden Sabahları eksi 10’larda bir basmada alıyor, okul dönüşü 4 ila 5 saat sonra çalışmıyordu, ancak balata spreyi ile çalıştırıyordum. Daha sonraları ise bu arızanın yanı sıra çalıştıktan sonra 2-3 saniye sonra stop etmeye başladı. 8-9 kez uzun süreler marşa bastıktan sonra bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. 3 yıldır çilesi bitmeyen ve tamircilerin tamir edemediği bu arıza için bir sürü para harcadığımız paralar da çabası.

 

Yazın havalar ısındığında bu sorun olmuyor, Sonbaharın sonralarına doğru arıza yapmaya başlıyor, kışın ve ilkbaharın sonlarına kadar arıza yapmaya devam ediyor.   Her gittiğim usta arızası şurdan olabilir, burdan olabilir diye parça değiştiriyoruz, yine sorun çözülmüyordu. Bazen internetten araştırıp ustalara biz “şurdan olabilir” diye ustalara biz söyleyip parça değiştirmeye yönlendiriyoruz.  Araba iyice bizi bıktırmıştı.

 

 En son bu Oto Clup Türkiye formun da Kayseri’de oto tamirciliği yapan Yaşar Demirci ustanın Ford fiesta vb. araçların arızalarını çözdüğünü öğrendim. Ve Yaşar ustayla telefonla ( 0542 621 07 41 nolu telefonu üzerinden) görüştükten sonra randevulaşıp tamirhanesine gittik. Allah razı olsun Yaşar Ustadan. Kendisi arabamızla 4 saat ilgilendi, enjektör geri dönüş orinklerini orjinaliyle değiştirdi.  Şimdilik aracımızın hiçbir sıkıntısı kalmadı, çalışırken titreşim yapıyordu o da düzeldi. Hamd olsun. Rabbime sonsuz şükürler olsun.

 

Yaşar Demirci Ustayı bulmama vesile olan  Oto Clup Türkiye formuna teşekkür ediyorum. Yaşar Usta’ya da çok teşekkür ediyorum. Rabbim Yaşar Ustadan razı olsun.

 

Bu ve buna benzer arızası olan kardeşlerimizin araçlarının tamirine vesile olmak ümidiyle bu yazıyı yazmış bulunmaktayım.

 

Saygılarımla..

 

 

Yaşar Bey bu şekilde çözüm bulmuş, YouTube da bir kişi enjektör mazot hortumlarının oringlerini değiştirerek sorunu çözdüğünü paylaşmıştı ilk deneyeceğim parça bunlar sanırım.

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

enejktörleri değiştirdim sıfır, yakıt hattını yenilettim

Cevabınız için teşekkür ederim ama çok fazla kişi enjektör değiştirmesine rağmen sorunun devam ettiğini dile getirmiş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her arıza kendi içinde çözülür,  2 örnek var zaten yukarıda. asıl olan çözümsüz arıza olmaz.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
BÜLENT KARADEMİR
Metehan Sönmez yazdı:

Merhaba,

3 ay önce aldığım aracı işe gelip giderken kullanıyorum her sabah 7 gibi evin önünde sorunsuz çalışıyor fakat işe geldiğimde genellikle öğlen ve akşam saatlerinde 5-10 sefer marşa basınca zar zor çalışıyor. İlk çalışmada devir sıfır da kalıyor 5-10 saniye sonra yükseliyor ve motor yüksek sesli çalışıyor.

 

 

     Bende 2011 1.4 dizel aracımda aynı sorunu yıllarca yaşadım, 50-60 km mesafade bir işyerinde çalıştığım dönemde sorun hiç olmadı, 50 km altında mesafelerde sorun devam ediyor. Çözümmüdür bilemem ama ben şöyle bir uygulama ile sorunu geçiştiriyorum; aracım çalışmadığında hava emiş hortumunu çıkartıp motora giden boruya balata spreyi sıkıyorum bir iki saniye sonra marş yaptığımda araç çalışıyor.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Erkan Mermer yazdı:

Sorunu henüz çözemedim bende bu şekilde kullanmaya alıştık ne diyelim.

Erkanın arabadaki sorunda Isı sensörü tam temas etmiyormuş, ustanın birisi sök tak yapınca çalışmama durumu düzeldi, diğer araç sahipleri de deneyebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metehan Sönmez
BÜLENT KARADEMİR yazdı:

     Bende 2011 1.4 dizel aracımda aynı sorunu yıllarca yaşadım, 50-60 km mesafade bir işyerinde çalıştığım dönemde sorun hiç olmadı, 50 km altında mesafelerde sorun devam ediyor. Çözümmüdür bilemem ama ben şöyle bir uygulama ile sorunu geçiştiriyorum; aracım çalışmadığında hava emiş hortumunu çıkartıp motora giden boruya balata spreyi sıkıyorum bir iki saniye sonra marş yaptığımda araç çalışıyor.

 

 

 

 

Zararlı olduğunu duymuştum bu şekilde çalıştırmanın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
BÜLENT KARADEMİR yazdı:

     Bende 2011 1.4 dizel aracımda aynı sorunu yıllarca yaşadım, 50-60 km mesafade bir işyerinde çalıştığım dönemde sorun hiç olmadı, 50 km altında mesafelerde sorun devam ediyor. Çözümmüdür bilemem ama ben şöyle bir uygulama ile sorunu geçiştiriyorum; aracım çalışmadığında hava emiş hortumunu çıkartıp motora giden boruya balata spreyi sıkıyorum bir iki saniye sonra marş yaptığımda araç çalışıyor.

 

 

 

 

kısa sürede enejktörleri kalıcı şekilde yakar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...