Burak Yildirim 8 Şubat Paylaş 8 Şubat Abilerim el freni çok sert çekiyorum hatta bazen emin olamayıp indirip yine sert bir şekilde sonuna kadar sündürüyorum (takıntı) oldu biraz bu sıkıntı oluşturur mu ? Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Şubat Paylaş 8 Şubat En kötü kol mekanizması bozulur işçilik dahil 6-7 bine komple değişirsiniz. Amaç ne? Her seferinde normal şekilde çekseniz olmuyor mu ki. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 9 Şubat Paylaş 9 Şubat (düzenlendi) Bunların bi gergi ayarı vardı o bozulabilir belki. Boşa al el frenini normal çek, yokuş aşağı iken 1’e, yokuş yukarı iken geriye tak çiviyle çakmış gibi olur kaymaz korkma. 9 Şubat tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Burak Yildirim yazdı: Abilerim el freni çok sert çekiyorum hatta bazen emin olamayıp indirip yine sert bir şekilde sonuna kadar sündürüyorum (takıntı) oldu biraz bu sıkıntı oluşturur mu ? Aynı takınti bendede mevcut . Düz yerde bile olsa sonuna kadar çeker öyle birakirim. Babamın arabasını kullanmıştım. Park ederken el frenini öyle sert çekip bırakmışım ki, babam arkamdan telefon açmış ve kızmıştı. El frenini yaşlı babam indirememiş hadi neyse yoldan geçenler denemiş hiç kimse indirememiş Ertesi gün hiç bir şey olmamış gibi tek seferde çekip indirmiştim. Kardeş ben yaklaşik 30 senedir araba kullaniyorum hiç biri bozulmadı . Teli yada tabancasını kopmadikca birsey olmaz . Aklima gelen tek olumsuzluk yagisli havalarda arka balatalar yapışabiliyor. Ona dikkat et. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Ben bi kere halatı kopardım yurt dışında. Eski araçta kopabilir. Ama kopsa da sonuçta tamir olur. Çok aşırı çekmenize gerek yok aracı vitese takın ve direksiyonu eğer rampa ise usulüne uygun yönde bırakın. çok çekmeniz durumunda geri bırakmak da zorlaşabilir zaten anlatılmış. Bazı kullanıcılar çekerek düğmeye basmayı bilmedikleri için indiremezler çok sık rastlanan durum. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Otomatik el frenleri de bence köküne kadar çekiyordur. Yani en dik yokuşta tutabilmesi için. Eğim sensörü ve ona göre sertlik ayarı da olabilir bilemedim. Viteste bırakmanın park halindeki kazalarda motor ve şanzımana da hasar aldırtması m0mkün mü? 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Şubat Paylaş 9 Şubat İlkay Başaran yazdı: Otomatik el frenleri de bence köküne kadar çekiyordur. Yani en dik yokuşta tutabilmesi için. Eğim sensörü ve ona göre sertlik ayarı da olabilir bilemedim. Viteste bırakmanın park halindeki kazalarda motor ve şanzımana da hasar aldırtması m0mkün mü? Trafik kuralları gereği viteste bırakmak gerekiyor. Recep İvedik: Araba fiteste bırakılmaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Şubat Paylaş 9 Şubat İlkay Başaran yazdı: Otomatik el frenleri de bence köküne kadar çekiyordur. Yani en dik yokuşta tutabilmesi için. Eğim sensörü ve ona göre sertlik ayarı da olabilir bilemedim. Viteste bırakmanın park halindeki kazalarda motor ve şanzımana da hasar aldırtması m0mkün mü? hayır birşey olmaz. çok itersen araba yürür zaten? P konumunda klasik şanzıman ne yapar bilemem ama. kötü olabilir. bi teker ileri bi teker geri bağlıyor biliyorum P konumunda klasikler. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Mehmet Göktürk yazdı: hayır birşey olmaz. çok itersen araba yürür zaten? P konumunda klasik şanzıman ne yapar bilemem ama. kötü olabilir. bi teker ileri bi teker geri bağlıyor biliyorum P konumunda klasikler. Vurma olarak dedim hocam. Bir anda tüm takozları da yaralar mı? Şanzıman takozundan motor kulaklarına kadar. Evren Erakçora yazdı: Trafik kuralları gereği viteste bırakmak gerekiyor. Recep İvedik: Araba fiteste bırakılmaz. Yokuşu çıktığımız vitesle de inelim mi :)) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Şubat Paylaş 9 Şubat İlkay Başaran yazdı: Vurma olarak dedim hocam. Bir anda tüm takozları da yaralar mı? Şanzıman takozundan motor kulaklarına kadar. Yokuşu çıktığımız vitesle de inelim mi :)) Sanmıyorum. tamponlar yine bi esneklik sağlıyor çarpmadan çok itme gibi olmaz mı? Bilemedim Çağlar daha iyi bilir. hasar uzmanı. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Mehmet Göktürk yazdı: Sanmıyorum. tamponlar yine bi esneklik sağlıyor çarpmadan çok itme gibi olmaz mı? Bilemedim Çağlar daha iyi bilir. hasar uzmanı. Hocam biri geldi arkadan 50 ile vurdu mesela. Bilmem ki neyse ben düzde elmfrenini çok çekmem ve boşta bırakıyorım. Direksiyonu da tam sağ ya da sol bırakmam. Yokuşsa eğüme göre uygun vitese takar kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyonu çeviririm. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Benim Fiesta tek tık çekme ile tutardı, mis gibi arabaydı. İlkay Başaran yazdı: Hocam biri geldi arkadan 50 ile vurdu mesela. Bilmem ki neyse ben düzde elmfrenini çok çekmem ve boşta bırakıyorım. Direksiyonu da tam sağ ya da sol bırakmam. Yokuşsa eğüme göre uygun vitese takar kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyonu çeviririm. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Şubat Paylaş 9 Şubat Evren Erakçora yazdı: Benim Fiesta tek tık çekme ile tutardı, mis gibi arabaydı. Ağırlıkla da alakalı tabi birde disk çapı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Şubat Paylaş 9 Şubat İlkay Başaran yazdı: Hocam biri geldi arkadan 50 ile vurdu mesela. Bilmem ki neyse ben düzde elmfrenini çok çekmem ve boşta bırakıyorım. Direksiyonu da tam sağ ya da sol bırakmam. Yokuşsa eğüme göre uygun vitese takar kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyonu çeviririm. park ettik fites mi elfreni mi direksiyonu da kaldırım açevirdik mi çevirmedik mi gelecek birisi vuracak dişliye yük biner mi binmez mi neyin peşindesin 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 9 Şubat Paylaş 9 Şubat mekanik olan herseye sert davranmak sakincalidir. el freni ayari duzgunse tek tikta bile gayet iyi tutar. sonuna kadar cekmek el fren koluna bagli ilk halata fazla yuk bindirir. ilk kopan yerde orasi oluyor genelde 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Benim 2 ton sorentoya el freni dayanmıyor illa dip görmesi lazım. düzlükte sorun yok ama rampada emin olmadan arabadan inemiyorum. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Tourneo Connect ve Fiesta'da sert çekerim hep, alışkanlık. Bir gün Doblo'da farkında olmadan aynı şekilde bir çektim, halat koptu, elimde kaldı fren kolu 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Şubat Paylaş 10 Şubat İlkay Başaran yazdı: Otomatik el frenleri de bence köküne kadar çekiyordur. Yani en dik yokuşta tutabilmesi için. Eğim sensörü ve ona göre sertlik ayarı da olabilir bilemedim. Viteste bırakmanın park halindeki kazalarda motor ve şanzımana da hasar aldırtması m0mkün mü? yok normal çekiyor sen asılsın istiyorsan düğmeyi çekili tutuyorsun o zaman okkalı asılıyor, boşaltmada sorun yok zaten, dişli mekanizma geri sarıyor... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Şubat Paylaş 10 Şubat El freni çekilir, sonra fren bırakılıp tuttuğundan emin olunca vitese takılıp bırakılır. Kaçırdığını hissederseniz bir diş daha çekilir.. Şayet aşırı dik bir yerde ise kaldırıma yanaşılır rampa yukarı ise direksiyon sola, rapma aşağı ise direksiyon sağa çevrilip bırakılır.. Gereğinden fazla çekerseniz ne olur; aşırı güçlü biriyseniz, kolu kırarsınız, halatı koparırsınız ve sündürürsünüz. zamanla tutmaz olur. Yorum bağlantısı
Murat Ekinci 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Ben de geçmiş zamanda el firenini çok çektiğim için kışın don ortamında el firenini indirsem bile balatalar yapışık kaldığından zig zag çekerek ilerlemiştim bi süre 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Şubat Paylaş 10 Şubat (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: El freni çekilir, sonra fren bırakılıp tuttuğundan emin olunca vitese takılıp bırakılır. Kaçırdığını hissederseniz bir diş daha çekilir.. Şayet aşırı dik bir yerde ise kaldırıma yanaşılır rampa yukarı ise direksiyon sola, rapma aşağı ise direksiyon sağa çevrilip bırakılır.. Gereğinden fazla çekerseniz ne olur; aşırı güçlü biriyseniz, kolu kırarsınız, halatı koparırsınız ve sündürürsünüz. zamanla tutmaz olur. nüansı biraz daha açalım, önce frene güzelce basılır, sonra elfreni daha rahat çekilir ve abanılmaz, sonra ayak frenden salınır kontrol edilir ve diğer şeyler yapılır. 10 Şubat tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Elektrikli el freni olanlar konuşmasa:) konu kasılmış da 1 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 13 Şubat Paylaş 13 Şubat Şu sert çekme nedeniyle acemilik döneminde bir sefer el freni kol mekanizmasını kilitledim, ne yaptıysak açamadık, usta geldi bir şeyleri kurcaladı ve açtı Bir defa daha halatı kopardım. Bu iki olaydan sonra elimin ayarını (!) özenle kontrol ediyorum Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 13 Şubat Paylaş 13 Şubat Genelde sert çekmem ama bir keresinde hanımın arabanın el frenini sert çekmiştim çağırdı gel şunu indir gücüm yetmiyor diye. 😁 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts