Kamil Dede 10 Şubat Paylaş 10 Şubat merhaba 16 yıllık ford escort focus 1 focus 3 ve focus 3,5 serüveninden sonra marka değişikliği yaparak Jetta'ya geçtim araç 2016 model 2017 şubat trafiğe çıkışlı 1.4 Tsı 125 hp dsg 86.000 km de yaklaşık 3 aydır kullanıyorum bir kaç gün önce çocuktan önce inip arabayı ısıtayım diye arabayı çalıştırdığımda vites p ve n konumunda iken gaz verdiğimde ikibin ve ikibinbeşyüz devir arasında araçta silkeleme olduğunu fark ettim ısınınca gidiyor ve sadece bu devir aralığında yapıyor normal zamanda direk çalıştırıp giderken ve ya yolda kesinlikle böyle bir şey yok yakıt olarak ankara da 8 lt yakıyor çekisinde hiç bir problem yok cumartesi günü tanıdığım bir özel servise götürdüm onlarda fark etti silkelemeyi motor kulaklarına altına üstüne her yerine baktılar cihaza bağladılar hic bir problem yok kasnak veya bobinden olma ihtimali var dediler 2 ay sonra yıldan dolayı yağ bakımı yapılacak o zaman akşamdan bırakacağım arabayı sabah kendileri çalıştırıp bakacak bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini söylerlerse çok mutlu olurum Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Kamil bey merhaba. Tahminim bujilerde sorununuz var. Aracın 60,000 km de Bujilerinin orjinal NGK İridyum buji ile değişmesi gerekiyor. Bujileriniz değiştimi ? değişti ise takılanlar orjinalmi ? Youtube Tamirhane kanalı Aslan ustanın yeni yayınladığı bir buji videosu var seyretmenizi tavsiye ederim. 1.2 TSI 2017 modeli bende ve yakın arkadaşımda var . Yakın arkadaşımın aracı tam 60,000 km ye gelince hafif bir titreme, egzoz muayenesinden geçememe gibi sorunlar yaşadı. Bilgisayarda arıza vermiyordu. Ardından orjinal buji değişimi ile sorunu çözüldü muayeneden geçti. Benim aracımda ise 79,000 km de hiç sorun olmamasına rağmen buji değişimi yapıldı. Çekiş arttı yakıt düştü. Benim aracımda da zaman zaman meydana gelen tekleme vardı buda ortadan kalktı. Sorun bobinden kaynaklı ise mutlaka beyne bir arıza düşüyor. VW servislerinde makineye bağlayınca çıkıyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Şubat Paylaş 10 Şubat kompresyon testi yapılsın cihazda hiçbir şey çıkmadı ise. 2 Yorum bağlantısı
Kamil Dede 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Doğan Arşiray yazdı: ooo 1.4tsi tüyler diken diken bende. demeyin öyle zaten aklımda hala ford var 2.0 tdı mondeo ya gecmek için bahane bulmayım kendime 1 Yorum bağlantısı
Kamil Dede 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Mustafa Erkan yazdı: Kamil bey merhaba. Tahminim bujilerde sorununuz var. Aracın 60,000 km de Bujilerinin orjinal NGK İridyum buji ile değişmesi gerekiyor. Bujileriniz değiştimi ? değişti ise takılanlar orjinalmi ? Youtube Tamirhane kanalı Aslan ustanın yeni yayınladığı bir buji videosu var seyretmenizi tavsiye ederim. 1.2 TSI 2017 modeli bende ve yakın arkadaşımda var . Yakın arkadaşımın aracı tam 60,000 km ye gelince hafif bir titreme, egzoz muayenesinden geçememe gibi sorunlar yaşadı. Bilgisayarda arıza vermiyordu. Ardından orjinal buji değişimi ile sorunu çözüldü muayeneden geçti. Benim aracımda ise 79,000 km de hiç sorun olmamasına rağmen buji değişimi yapıldı. Çekiş arttı yakıt düştü. Benim aracımda da zaman zaman meydana gelen tekleme vardı buda ortadan kalktı. Sorun bobinden kaynaklı ise mutlaka beyne bir arıza düşüyor. VW servislerinde makineye bağlayınca çıkıyor. ilk aldığımda bujiler triger değişimi ve yağ bakımını yaptırmıştım güvendiğim bi özel servis yan sanayi parça kullanacaklarını düşünmüyorum sabah soğukta çalıştırıp bir iki dk bekleyip hareket ediyorum hiç bir sıkıntı yok şuan güncel olarak ankara trafiğinde 100 km de 8 lt gösteriyor benim ölçümlerimde o yönde yakıtta normal çekişinde de problem yok yakıta pislik gelmiş de ondan yapmış olsun diye dua ediyorum artık Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Doğan Arşiray yazdı: ooo 1.4tsi tüyler diken diken bende. 122’likler sorunsuz tüp görmezse Yorum bağlantısı
Kamil Dede 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Çağlar Bayur yazdı: kompresyon testi yapılsın cihazda hiçbir şey çıkmadı ise. yağ bakımına 2 ay kaldı eğer o zamana kadar bi aksilik çıkmazsa yağ bakımına akşamdan bırakıp gerekli her şeyi yaptırmayı düşünüyorum umarım basit bir şeydir Furkan Bakırel yazdı: 122’likler sorunsuz tüp görmezse çok jetta ve ww grubunu bilmiyorum ama benim takip ettiğim okuduğum forumlarda 2015 sonrası 1.4 tsı 125 hp lik olan motorların sorunsuz olduğunu söylüyorlar 2008 2014 arası kullanılan 122 hp olanlarda gördükleri sorunları yeni nesilde çözdüler diye yazmış kullanıcılar Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Kamil Dede yazdı: ilk aldığımda bujiler triger değişimi ve yağ bakımını yaptırmıştım güvendiğim bi özel servis yan sanayi parça kullanacaklarını düşünmüyorum Kontrol güvene mani değildir ! Bakımda siz yine de buji kontrolü yaptırın derim. Kamil Dede yazdı: şuan güncel olarak ankara trafiğinde 100 km de 8 lt gösteriyor benim ölçümlerimde o yönde yakıtta normal 8 Lt için normal demişsiniz ama, soğuk çalıştırma ve devamında akıcı trafikte benim yol bilgisayarında ortalamam 5.8 Lt . Bilgi olması açısından yazıyorum: ( Aracı yumuşak kullanırım 54 Lt benzin alıyorum . Bursa şehir içi 900 km net gidiyor. Üniversite öğrencisi oğlumla bu Ctesi 200 km lik yola gittik. Arabayı oğlum kullandı max sürat 110 km ortalama 5.0 lt yaktı / Ben kullansam 4.6 olurdu ) Benim aracımın 1.2 TSİ sizin aracınızın 1.4 TSİ olduğunu düşünerek ; Trafik çok yoğun değilse, güzergahınız düz ise ve sakin kullanıyorsanız şehir içi 7 Lt. Ş.dışı 5,5 Lt yi geçmemesi lazım. Yorum bağlantısı
Kamil Dede 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Mustafa Erkan yazdı: Kontrol güvene mani değildir ! Bakımda siz yine de buji kontrolü yaptırın derim. 8 Lt için normal demişsiniz ama, soğuk çalıştırma ve devamında akıcı trafikte benim yol bilgisayarında ortalamam 5.8 Lt . Bilgi olması açısından yazıyorum: ( Aracı yumuşak kullanırım 54 Lt benzin alıyorum . Bursa şehir içi 900 km net gidiyor. Üniversite öğrencisi oğlumla bu Ctesi 200 km lik yola gittik. Arabayı oğlum kullandı max sürat 110 km ortalama 5.0 lt yaktı / Ben kullansam 4.6 olurdu ) Benim aracımın 1.2 TSİ sizin aracınızın 1.4 TSİ olduğunu düşünerek ; Trafik çok yoğun değilse, güzergahınız düz ise ve sakin kullanıyorsanız şehir içi 7 Lt. Ş.dışı 5,5 Lt yi geçmemesi lazım. abi şöyle tarif edeyim 12 km geliş 13 km gidiş olarak kullanıyorum sabah gelişim 50 dk sürüyor aksam gidişim işe 60 -65 dk sürüyor trafik o kadar yoğun ki çoğu yerde manuele alıyorum vites 1 de gidiyoruz 15 dk falan o yüzden 8 Lt bana çok anormal gelmiyor geçen iki hafta önce okullar tatil iken 6,5 lt düşmüştü uzun yol tecrübem henüz olmadı bu arabayla ama ankara çevre yolunu kullandığımda yakıt sıfırlama yapıyorum denemek için 4,4 lt düşüyor o zaman hem sabah hem soğuk hem kış lastiği kendimi öyle avutuyorum normal diye Yorum bağlantısı
Metin Akbal 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Eski aracımda buji degisiminden sonra sabit hız düşük devirde tekleme yapıyordu ama normal kullanım kalkış yüksek hız vs sorun yoktu. Orijinal buji hata veriyormuş başka marka taktik sorun ortadan kalktı. Bujilerin değişmiş olması sağlam olması anlamına gelmez. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Kamil Dede yazdı: abi şöyle tarif edeyim 12 km geliş 13 km gidiş olarak kullanıyorum sabah gelişim 50 dk sürüyor aksam gidişim işe 60 -65 dk sürüyor trafik o kadar yoğun ki çoğu yerde manuele alıyorum vites 1 de gidiyoruz 15 dk falan o yüzden 8 Lt bana çok anormal gelmiyor geçen iki hafta önce okullar tatil iken 6,5 lt düşmüştü uzun yol tecrübem henüz olmadı bu arabayla ama ankara çevre yolunu kullandığımda yakıt sıfırlama yapıyorum denemek için 4,4 lt düşüyor o zaman hem sabah hem soğuk hem kış lastiği kendimi öyle avutuyorum normal diye Bu kadar yoğun trafik varsa tüketim normaldir. Yorum bağlantısı
Kamil Dede 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Metin Akbal yazdı: Eski aracımda buji degisiminden sonra sabit hız düşük devirde tekleme yapıyordu ama normal kullanım kalkış yüksek hız vs sorun yoktu. Orijinal buji hata veriyormuş başka marka taktik sorun ortadan kalktı. Bujilerin değişmiş olması sağlam olması anlamına gelmez. bende durduğu yerde soğukken gaz verince sıkıntı var ısınınca sorun kalmıyor yoksa kalkışta gidişte bi problem yaşamıyorum benim ilk aklıma gelen motor kulağıydı ama değilmiş bakıma bıraktığımda muhtemelen çözülmüş olur burada yazacağım gelişme olduğunda Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 11 Şubat Paylaş 11 Şubat Rölantide niye gaza gaza basıyorsunuz? Hiç gerek yok böyle bir şeye. Aracınızda problem yok bence. P'de veya N'de durduk yere gaza basmayın. Bırakın sürüş esnasında kendisi ısınsın. Not: 2021 den bu yana aynı araca sahibim. Kamil Dede yazdı: merhaba 16 yıllık ford escort focus 1 focus 3 ve focus 3,5 serüveninden sonra marka değişikliği yaparak Jetta'ya geçtim araç 2016 model 2017 şubat trafiğe çıkışlı 1.4 Tsı 125 hp dsg 86.000 km de yaklaşık 3 aydır kullanıyorum bir kaç gün önce çocuktan önce inip arabayı ısıtayım diye arabayı çalıştırdığımda vites p ve n konumunda iken gaz verdiğimde ikibin ve ikibinbeşyüz devir arasında araçta silkeleme olduğunu fark ettim ısınınca gidiyor ve sadece bu devir aralığında yapıyor normal zamanda direk çalıştırıp giderken ve ya yolda kesinlikle böyle bir şey yok yakıt olarak ankara da 8 lt yakıyor çekisinde hiç bir problem yok cumartesi günü tanıdığım bir özel servise götürdüm onlarda fark etti silkelemeyi motor kulaklarına altına üstüne her yerine baktılar cihaza bağladılar hic bir problem yok kasnak veya bobinden olma ihtimali var dediler 2 ay sonra yıldan dolayı yağ bakımı yapılacak o zaman akşamdan bırakacağım arabayı sabah kendileri çalıştırıp bakacak bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini söylerlerse çok mutlu olurum 1 Yorum bağlantısı
Kamil Dede 11 Şubat Yazar Paylaş 11 Şubat Tevfik Işık yazdı: Rölantide niye gaza gaza basıyorsunuz? Hiç gerek yok böyle bir şeye. Aracınızda problem yok bence. P'de veya N'de durduk yere gaza basmayın. Bırakın sürüş esnasında kendisi ısınsın. Not: 2021 den bu yana aynı araca sahibim. az önce bir arkadaşımla konuştum ankara ww yetkili servisinde aynısını dedi zaten araba da bi sıkıntı olursa araba seni uyarır araba uyarana kadar binmeye devam et dedi öyle yapcam bende aklın yolu birdir Tevfik Işık yazdı: Rölantide niye gaza gaza basıyorsunuz? Hiç gerek yok böyle bir şeye. Aracınızda problem yok bence. P'de veya N'de durduk yere gaza basmayın. Bırakın sürüş esnasında kendisi ısınsın. Not: 2021 den bu yana aynı araca sahibim. o zaman size bir şey sorabilir miyim dsg lerde şanzuman yağı değişir yada değişmez diye çok ayrı fikirler var siz değiştirdiniz mi değiştirdiyseniz hangi marka kullandınız benim aracım şuan 90 bine yaklaştı değiştirmem gerekiyor mu Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 11 Şubat Paylaş 11 Şubat (düzenlendi) Kamil Dede yazdı: az önce bir arkadaşımla konuştum ankara ww yetkili servisinde aynısını dedi zaten araba da bi sıkıntı olursa araba seni uyarır araba uyarana kadar binmeye devam et dedi öyle yapcam bende aklın yolu birdir o zaman size bir şey sorabilir miyim dsg lerde şanzuman yağı değişir yada değişmez diye çok ayrı fikirler var siz değiştirdiniz mi değiştirdiyseniz hangi marka kullandınız benim aracım şuan 90 bine yaklaştı değiştirmem gerekiyor mu Ben 60binde dsg mekatronik yağını ve şanzıman yağını değiştirdim. Bu işlemlerle birlikte güçlendirilmiş basınç tüpü değişimi de yaptım. Mekatronik yağını Febi markası(1lt), şanzıman yağını da Motul ün yağı( 2lt) ile değiştirdim. 11 Şubat tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Şubat Paylaş 11 Şubat Kamil Dede yazdı: az önce bir arkadaşımla konuştum ankara ww yetkili servisinde aynısını dedi zaten araba da bi sıkıntı olursa araba seni uyarır araba uyarana kadar binmeye devam et dedi öyle yapcam bende aklın yolu birdir vesile ile yok tabii öyle birşey diye yazalım 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Şubat Paylaş 11 Şubat bujilerin doğru olduğundan emin misiniz? özel servis ne bulursa kafasına göre takar "biz bi sıkıntı yaşamıyoruk" der. Çünkü sıkıntıyı siz yaşarsınız. Arabayı ısıtmayın. 90 binlerde felan DSG yağı bilmemnesi değişmez. ama yetkili serviste felan bi kodlar kontrol edilebilir. Başka şeyler çııkabilir. 160/170 hp lerde sorun oldu 122/150 de sorun çok azaldı 125/152(?) de daha da azaldı 130 olmuş galiba şimdi 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Şubat Paylaş 12 Şubat Kamil Dede yazdı: önce bir arkadaşımla konuştum ankara ww yetkili servisinde aynısını dedi zaten araba da bi sıkıntı olursa araba seni uyarır araba uyarana kadar binmeye devam et dedi öyle yapcam bende aklın yolu birdir Öyle saçmalık olmaz. Arabanın uyarı verdiği ve vermediği şeyler vardır. Ya da verdiği zaman çok geç olabilir. Hangi yetkili servisse o başından savmış. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 12 Şubat Paylaş 12 Şubat Selim Bilgin yazdı: Öyle saçmalık olmaz. Arabanın uyarı verdiği ve vermediği şeyler vardır. Ya da verdiği zaman çok geç olabilir. Hangi yetkili servisse o başından savmış. bizim rektefiyeci kadir usta bunu beğendi aslında. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts