İçeriğe Yönlendir

Uzun Dönem Yakıt Karşılaştırması


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

 

Yaw adamın yaşı başı var, inme indireceksin alıştıra alıştıra söyle bari :lol:

Ali yapay zeka hallüsinasyonu görüyor

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali yapay zeka hallüsinasyonu görüyor

Araba cilası buharı solumaktan hep

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Araba cilası buharı solumaktan hep

Yanlışın olmasın evde depoladığı rn17 yağların kokusundandır...

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Metin Uzunoğlu yazdı:

Yanlışın olmasın evde depoladığı rn17 yağların kokusundandır...

Onların yağları yanlış diye sıçrayarak uyanıyormuş hocam hep. 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

kaç kwh yakıyorsunuz? kuruş ayrı konu. o bizde de ucuz. 

Alicim hesabın yanlış. km de 40 kuruş yakıyorum. sen elektriğie niye 10 kat zam yaptın? benzinle niye aynı olsun biri kw diğeri litre??

1 karpuzla 1 ekmek niye aynı fiyat olsun? ortak özellikleri sadece yeniyor olmaları ve 1 adet olmaları. 

kw litre tabiki farklıda bizim ülkede kw yı o fiyata bırakmazlar hocam, bu işin sonunu kestiremiyorum artık, olmaz dediğin şey olur bizde, yinede biz panel işiniz hızlandıralım en güzeli, zamların sonu gelmeyecek bu gidişle...

İlkay Başaran yazdı:

Araba cilası buharı solumaktan hep

seramikli benimki, cila işi seneler önce bitti kardeş :D

yağın stoğu olmaz, eskiyor, bayat yağ kullanamamak ben, yağ yeni üretim olacak :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

aha madem öyle yapay zekaya sordum :D

 

Evet, elektrikli araçların evde şarj edilmesi Türkiye'de bazı zorluklarla karşılaşabilir, özellikle elektrik fiyatlarındaki artış göz önüne alındığında. Şu anda, elektrikli araçların evde şarj edilmesi genellikle daha düşük maliyetli olduğu için cazip bir seçenek oluyordu, ancak fiyatların artmasıyla bu durum değişebilir.

Elektrik fiyatları arttıkça şu etkiler gözlemlenebilir:

  1. Şarj Maliyeti Artışı: Evde şarj yaparken, elektrikli araçların bataryalarını doldurmak daha pahalı hale gelebilir. Elektrik fiyatlarının artışı, özellikle gece tarifeleri de olsa, şarj maliyetini arttıracaktır. Eğer elektrikli araçlar için gereken enerji fiyatı benzin ve dizel araçlarla daha rekabetçi olamayacak kadar yüksekse, bu durum alıcıların kararlarını etkileyebilir.

  2. Şarj İstasyonları: Hızlı şarj istasyonlarının daha yaygın hale gelmesi, evde şarj yapmanın yerini alabilir. Ancak, bu noktada hızlı şarjın maliyeti de önemli bir faktör. Eğer bu istasyonlarda şarj fiyatları artarsa, evde şarj etmenin avantajı kalmayabilir.

  3. Yüksek Elektrik Tüketimi: Elektrikli araçlar, evde şarj edilirken evdeki diğer elektrikli cihazlarla birlikte aynı şebekeyi kullanır. Yüksek tüketimle birlikte, evdeki elektrik tüketimi de artabilir ve bu da fatura yükünü artırabilir. Ekstra tüketim için ek vergi veya yeni düzenlemeler de devreye girebilir.

 

benzinli araç garajda dursun , benden söylemesi, bunu ben dedim haa, yapay zeka değil :D yinede sorayım hele dur, bana oyuncak çıktı, yaktım sizi :crazy:

 

Elektrikli araçların geleceği hakkında hâlâ bazı belirsizlikler olsa da, dünyada büyük bir dönüşüm yaşandığını söyleyebiliriz. Ancak bu dönüşümün hızı, teknolojik gelişmeler, devlet politikaları, altyapı yatırımları ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişebilir. Elektrikli araçların geleceği, bazı insanların tereddüt etmesine neden olsa da, bazı faktörleri göz önünde bulundurarak bu konuda daha net bir karar verebilirsiniz.

Benzinli Aracı Yedekte Tutmanın Artıları:

  1. Şarj Altyapısı: Elektrikli araçların şarj altyapısı her ne kadar hızla gelişse de, özellikle kırsal alanlarda veya daha az gelişmiş bölgelerde hâlâ yeterli şarj istasyonu olmayabiliyor. Benzinli araç, bu durumlarda daha pratik bir seçenek olabilir.

  2. Uzun Yolculuklar: Elektrikli araçların menzili, özellikle eski modellerde ve bazı düşük bütçeli araçlarda sınırlı olabilir. Uzun yolculuklar yapmayı planlıyorsanız, benzinli araç yine daha esnek bir seçenek sunabilir.

  3. Fiyat Değişkenlikleri ve Teknolojik Yenilikler: Elektrikli araçlar hızla gelişiyor, ancak bu teknolojinin hala yerleşmediği, bazı araçlarda batarya ömrü ve şarj süreleriyle ilgili sorunlar yaşanabiliyor. Bu da, teknolojiye henüz tamamen geçiş yapmanın bazı risklerini barındırabilir.

  4. Daha İyi İkinci El Fiyatları: Eğer zamanla elektrikli araçların fiyatları düşer ve talep artarsa, benzinli araçların ikinci el fiyatları da etkilenebilir. Yedek bir benzinli araç, olası bir değer kaybından korunmanıza yardımcı olabilir.

Elektrikli Araçların Geleceği ve Yedek Araba Durumu:

  • Çevre Politikaları: Dünya çapında çevreye duyarlı politikalar arttıkça, karbon salınımını azaltmaya yönelik teşvikler, elektrikli araçları daha cazip hale getirebilir. Türkiye'deki teşvikler ve dünya 

  • çapındaki üreticilerin bu alana yaptığı yatırımlar, elektrikli araçların yaygınlaşmasına yardımcı olabilir.

  • Teknolojik İlerlemeler: Elektrikli araçların batarya kapasiteleri, şarj süreleri ve menzilleri her geçen gün gelişiyor. Gelecekte, daha uzun menzil ve daha hızlı şarj yapabilen araçlar piyasada yer bulacak. Ayrıca, elektrikli araçların bakım maliyetlerinin daha düşük olması, uzun vadede benzinli araçlara göre avantajlı olabilir.

  • Ekonomik Faktörler: Elektrikli araçların işletme maliyetleri, benzinli araçlarla kıyaslandığında hala daha düşük. Uzun vadede, yakıt maliyetlerinin artışı ve elektrikli araçlara geçişin teşvik edilmesi, elektrikli araç sahipliğini cazip kılabilir.

  • Benzinli aracınızı tamamen değiştirmeden önce, yedeğe almak mantıklı olabilir, özellikle elektrikli araçların altyapısı tam olarak her yerde gelişmemişse ve uzun yolculuklar gibi durumlar söz konusuysa. Ancak, teknolojinin gelişimine ve elektrikli araçların gelecekte daha yaygın hale gelmesine bağlı olarak, zamanla benzinli araçların değeri azalabilir.

    Belki de en mantıklısı, elektrikli araca geçişi, altyapı, devlet teşvikleri ve araç fiyatları açısından daha net bir zaman diliminde planlamak olacaktır. Yedek bir benzinli araç tutmak, geçiş sürecini rahatlatabilir, ama elektrikli araçlar daha yaygın hale geldikçe bu durumu gözden geçirmek faydalı olabilir.

    Sonuç:

  • Benzinli aracınızı tamamen değiştirmeden önce, yedeğe almak mantıklı olabilir, özellikle elektrikli araçların altyapısı tam olarak her yerde gelişmemişse ve uzun yolculuklar gibi durumlar söz konusuysa. Ancak, teknolojinin gelişimine ve elektrikli araçların gelecekte daha yaygın hale gelmesine bağlı olarak, zamanla benzinli araçların değeri azalabilir.

    Belki de en mantıklısı, elektrikli araca geçişi, altyapı, devlet teşvikleri ve araç fiyatları açısından daha net bir zaman diliminde planlamak olacaktır. Yedek bir benzinli araç tutmak, geçiş sürecini rahatlatabilir, ama elektrikli araçlar daha yaygın hale geldikçe bu durumu gözden geçirmek faydalı olabilir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mehmet Göktürk yazdı:
Erdoğan Temur yazdı:

yol deneyimlediniz mi?

kaç kwh yakıyorsunuz? kuruş ayrı konu. o bizde de ucuz. 

Şuan 13kw yazın 9-10kw. Uzun yolda 110 ile 12kw tüketim. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Erdoğan Temur yazdı:

Şuan 13kw yazın 9-10kw. Uzun yolda 110 ile 12kw tüketim. 


Çok iyiymiş. Pil kaç kwh?

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Selim Bilgin yazdı:


Çok iyiymiş. Pil kaç kwh?

48kw pil var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Erdoğan Temur yazdı:

Şuan 13kw yazın 9-10kw. Uzun yolda 110 ile 12kw tüketim. 

hundayın yazılım güzel, beğeniyorum, bildiğim kadarıyla sorun falanda yaşanmıyormuş, senin yorumun nedir?

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hundayın yazılım güzel, beğeniyorum, bildiğim kadarıyla sorun falanda yaşanmıyormuş, senin yorumun nedir?

 

Herşeyi ile on numara araç tek sorunu DC Max. 78kw ile şarj olması. 

Hyundai yazılım ve pil verimliliği konusunu çözmüş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elektriğimizin %80 i yerli kaynak.  Benzinimizin %4 ü yerli kaynak. Olası bir kur şokunda hangisi kaç lira artar hesap ediniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Elektriğimizin %80 i yerli kaynak.  Benzinimizin %4 ü yerli kaynak. Olası bir kur şokunda hangisi kaç lira artar hesap ediniz. 

ikiside uçar :)

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Enerjide %80 yerlilik bayağı iyiymiş. Bu nükleerler açılırsa satmaya da başlarız belki. Batıya biraz zor ama en basitinden Suriye enterkonnekte sisteme açıksa zaten kendi başlarına yetecek güçleri yok şu an. Yaşasın transformatörler. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağrı Alaf yazdı:

Enerjide %80 yerlilik bayağı iyiymiş. Bu nükleerler açılırsa satmaya da başlarız belki. Batıya biraz zor ama en basitinden Suriye enterkonnekte sisteme açıksa zaten kendi başlarına yetecek güçleri yok şu an. Yaşasın transformatörler. 

Nükleer yerli değil sadece rus reaktörü türkiyede.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Göktürk yazdı:

Nükleer yerli değil sadece rus reaktörü türkiyede.

Zaten satamazmışız. Sitesinde ihtiyacın yüzde 10’unu karşılayacak diyor. Yani 4800mW. Chernobyl’deki mühendislerden Dyatlov zamanında 3600 mW reaktörü 36.000mW’ye çıkarmayı başarmıştı. Öyle bir şey yaparsak belki. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağrı Alaf yazdı:

Zaten satamazmışız. Sitesinde ihtiyacın yüzde 10’unu karşılayacak diyor. Yani 4800mW. Chernobyl’deki mühendislerden Dyatlov zamanında 3600 mW reaktörü 36.000mW’ye çıkarmayı başarmıştı. Öyle bir şey yaparsak belki. 

Evet sonra saatte 15000 röntgen gama ışını çıkmıştı  

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Evet sonra saatte 15000 röntgen gama ışını çıkmıştı  

Enerjide dışa başımlılığı bitireceğiz diyoruz hala böyle önemsiz detaylarla önümüzü kesiyorsunuz hayinler. Nedir röntgen çekiliriz bizim işimiz de dışımız da bir. :crazy: 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağrı Alaf yazdı:

Enerjide dışa başımlılığı bitireceğiz diyoruz hala böyle önemsiz detaylarla önümüzü kesiyorsunuz hayinler. Nedir röntgen çekiliriz bizim işimiz de dışımız da bir. :crazy: 

Muska ve nazar boncuğu takarız. 

Bu arada yarıömrü 26000 yılmış. Yani hiç durmayacak. 

26000 yıl sonra 100/2

52000 yıl sonra 50/2

78000 yıl sonra 25/2

 

  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
İlkay Başaran yazdı:

Muska ve nazar boncuğu takarız. 

Bu arada yarıömrü 26000 yılmış. Yani hiç durmayacak. 

26000 yıl sonra 100/2

52000 yıl sonra 50/2

78000 yıl sonra 25/2

 

Abi şaka maka o inanılmaz bir olaymış. Başta herkesten gizlenmiş zamanında müdahale edilmediği taktirde insanlığın kökünü kurutacak bir olay. 
 

Yani Superman diye dünyayı kurtaran bir Kriptonlu Amerikan yok. Hiçbir zaman olmadı ancak o gün 3 Rus işçisi santral altındaki suyu tahliye ederek tüm dünyayı kurtardı. 
 

Hiç haddimiz olmayan güçlerle oynuyoruz, Half-Life’da ışınlanma bulunduğunda beraberinde gelen felaketlerden sonra bir radyo sunucusu şöyle diyordu; 

 

“Ateşi bulduktan sonra bir kayaya sırtımızı yaslayıp dinlenmeliydik.” 
 

Ama şuanki sistemlerin bilinen bir açığı yok tabi. Her olaydan bir ders çıkarılmış. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağrı Alaf yazdı:

Abi şaka maka o inanılmaz bir olaymış. Başta herkesten gizlenmiş zamanında müdahale edilmediği taktirde insanlığın kökünü kurutacak bir olay. 
 

Yani Superman diye dünyayı kurtaran bir Kriptonlu Amerikan yok. Hiçbir zaman olmadı ancak o gün 3 Rus işçisi santral 

Geçen hafta yeniden başlatıyorlardı neredeyse. İha saldırısı olmuş koruma kalkanına.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şimdi daha büyüğü geliyor. Sonsuz enerji. Füzyon reaktörleri

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şimdi daha büyüğü geliyor. Sonsuz enerji. Füzyon reaktörleri

Çine de onu veririz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şimdi daha büyüğü geliyor. Sonsuz enerji. Füzyon reaktörleri

Reaktörün alt katına bim açarız

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Elektriğimizin %80 i yerli kaynak.  Benzinimizin %4 ü yerli kaynak. Olası bir kur şokunda hangisi kaç lira artar hesap ediniz. 

kur şoku olmadan 2023 ten 25 e elektrik faturaları duble oldu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...