İçeriğe Yönlendir

Uzun Dönem Yakıt Karşılaştırması


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

kur şoku olmadan 2023 ten 25 e elektrik faturaları duble oldu?

Aslında olmadı. Akaryakıt da pek artmış değil. Daha yeni artacak. Tantuni fiyatları belirleyici.

image.png.5d02090c142d50afe6a86345314408e4.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Aslında olmadı.

benim eve gelen fatura oldu diyor ? tüketim kw aynı 500-600 lerden 950-1050 ye çıkmışız.

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Honda City 2021 aracımla yazın İstanbul ve Gebze'de şehir içi 5.8-6.0, şehirler arası İstanbul'dan - Antakya'ya kadar ekonomi gözetmeksizin 5.1-5.4 geziniyorum. Kötü yakıta denk geldiysem 6.4 falan oluyor. Eco modu hiç kullanmıyorum, ayağım ekonomik takılıyor. Şu sıralar aylık 1600 km ortalama yapıyorum. Her hafta 24-25 litre benzin alıyorum.

Kış koşullarında, kış lastiğiyle ortalamam 6.2-6.6 arası değişiyor. Bu rakam kışın şehir içinde sıkışık trafikte 7'ye kadar çıkabiliyor. 52bin km'dir kullanıyorum. 7'nin üzerini hiç görmedim (rodaj süresi hariç). 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Deniz Kom yazdı:

Honda City 2021 aracımla yazın İstanbul ve Gebze'de şehir içi 5.8-6.0, şehirler arası İstanbul'dan - Antakya'ya kadar ekonomi gözetmeksizin 5.1-5.4 geziniyorum. Kötü yakıta denk geldiysem 6.4 falan oluyor. Eco modu hiç kullanmıyorum, ayağım ekonomik takılıyor. Şu sıralar aylık 1600 km ortalama yapıyorum. Her hafta 24-25 litre benzin alıyorum.

Kış koşullarında, kış lastiğiyle ortalamam 6.2-6.6 arası değişiyor. Bu rakam kışın şehir içinde sıkışık trafikte 7'ye kadar çıkabiliyor. 52bin km'dir kullanıyorum. 7'nin üzerini hiç görmedim (rodaj süresi hariç). 


1.6 dizel egea istanbulda böyle :) o bahsettiğiniz tüketimler farklı yollardadır

 

 

IMG_3077.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


1.6 dizel egea istanbulda böyle :) o bahsettiğiniz tüketimler farklı yollardadır

 

 

 

Normal araç kullanan egea sürücüsü pek görmedim ben. 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Normal araç kullanan egea sürücüsü pek görmedim ben. 


bunu ben kullanıyorum hocam. Hibriti nasıl kullanıyorsam, iş arabasını da aynı. 
 

istanbul içi şartlar böyle maalesef. Evden çıkar çıkmaz çevre yoluna bağlanıp üniversiteye girmek gibi olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunu ben kullanıyorum hocam. Hibriti nasıl kullanıyorsam, iş arabasını da aynı. 
 

istanbul içi şartlar böyle maalesef. Evden çıkar çıkmaz çevre yoluna bağlanıp üniversiteye girmek gibi olmuyor. 

hiç öyle bir yolumuz yok. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.6 dizel egea istanbulda

arıza lambası mı o yanan?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
(düzenlendi)

Ben o rakamı en son 1 ay önce 50 km yolu 2,5 saatte aldığım dur kalk Ümraniye trafiğinde gördüm. 

 

Asıl ekonomiyi hanımın arabası yapıyordu. Yeni Corsa almak için takasa verdik dün. 1.0 motorlu Picanto. Gitmiyordu, dolayısıyla yakmıyordu da :D Gebze içinde 4.6 litre ile gittiğim bir yolcuğum olmuştu. Az daha gücü olaydı ya da en basitinden AMT şanzıman olmasaydı satmazdım. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


1.6 dizel egea istanbulda böyle :) o bahsettiğiniz tüketimler farklı yollardadır

 

 

IMG_3077.jpeg

 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

arıza lambası mı o yanan?


Kafadan arızalı :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kafadan arızalı :) 

1.6 egeanın az yaktığını kim söyledi ki? Güzel gidiyor ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
İlkay Başaran yazdı:

1.6 egeanın az yaktığını kim söyledi ki? Güzel gidiyor ama.

geçen king in passatın içinden geçmiş biri

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Fatih Keskin yazdı:

geçen king in passatın içinden geçmiş biri

Kiralık 1.6mjet egeanın geçemeyeceği araba yoktur derler jargonda.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

1.6 egeanın az yaktığını kim söyledi ki? Güzel gidiyor ama.


Pozantı rampasını bagaj ağzına kadar portakal doluyken 140’la hiç zorlanmadan çıkabiliyor bu makine. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aha madem öyle yapay zekaya sordum :D

 

Evet, elektrikli araçların evde şarj edilmesi Türkiye'de bazı zorluklarla karşılaşabilir, özellikle elektrik fiyatlarındaki artış göz önüne alındığında. Şu anda, elektrikli araçların evde şarj edilmesi genellikle daha düşük maliyetli olduğu için cazip bir seçenek oluyordu, ancak fiyatların artmasıyla bu durum değişebilir.

Elektrik fiyatları arttıkça şu etkiler gözlemlenebilir:

  1. Şarj Maliyeti Artışı: Evde şarj yaparken, elektrikli araçların bataryalarını doldurmak daha pahalı hale gelebilir. Elektrik fiyatlarının artışı, özellikle gece tarifeleri de olsa, şarj maliyetini arttıracaktır. Eğer elektrikli araçlar için gereken enerji fiyatı benzin ve dizel araçlarla daha rekabetçi olamayacak kadar yüksekse, bu durum alıcıların kararlarını etkileyebilir.

  2. Şarj İstasyonları: Hızlı şarj istasyonlarının daha yaygın hale gelmesi, evde şarj yapmanın yerini alabilir. Ancak, bu noktada hızlı şarjın maliyeti de önemli bir faktör. Eğer bu istasyonlarda şarj fiyatları artarsa, evde şarj etmenin avantajı kalmayabilir.

  3. Yüksek Elektrik Tüketimi: Elektrikli araçlar, evde şarj edilirken evdeki diğer elektrikli cihazlarla birlikte aynı şebekeyi kullanır. Yüksek tüketimle birlikte, evdeki elektrik tüketimi de artabilir ve bu da fatura yükünü artırabilir. Ekstra tüketim için ek vergi veya yeni düzenlemeler de devreye girebilir.

 

benzinli araç garajda dursun , benden söylemesi, bunu ben dedim haa, yapay zeka değil :D yinede sorayım hele dur, bana oyuncak çıktı, yaktım sizi :crazy:

 

Elektrikli araçların geleceği hakkında hâlâ bazı belirsizlikler olsa da, dünyada büyük bir dönüşüm yaşandığını söyleyebiliriz. Ancak bu dönüşümün hızı, teknolojik gelişmeler, devlet politikaları, altyapı yatırımları ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişebilir. Elektrikli araçların geleceği, bazı insanların tereddüt etmesine neden olsa da, bazı faktörleri göz önünde bulundurarak bu konuda daha net bir karar verebilirsiniz.

Benzinli Aracı Yedekte Tutmanın Artıları:

  1. Şarj Altyapısı: Elektrikli araçların şarj altyapısı her ne kadar hızla gelişse de, özellikle kırsal alanlarda veya daha az gelişmiş bölgelerde hâlâ yeterli şarj istasyonu olmayabiliyor. Benzinli araç, bu durumlarda daha pratik bir seçenek olabilir.

  2. Uzun Yolculuklar: Elektrikli araçların menzili, özellikle eski modellerde ve bazı düşük bütçeli araçlarda sınırlı olabilir. Uzun yolculuklar yapmayı planlıyorsanız, benzinli araç yine daha esnek bir seçenek sunabilir.

  3. Fiyat Değişkenlikleri ve Teknolojik Yenilikler: Elektrikli araçlar hızla gelişiyor, ancak bu teknolojinin hala yerleşmediği, bazı araçlarda batarya ömrü ve şarj süreleriyle ilgili sorunlar yaşanabiliyor. Bu da, teknolojiye henüz tamamen geçiş yapmanın bazı risklerini barındırabilir.

  4. Daha İyi İkinci El Fiyatları: Eğer zamanla elektrikli araçların fiyatları düşer ve talep artarsa, benzinli araçların ikinci el fiyatları da etkilenebilir. Yedek bir benzinli araç, olası bir değer kaybından korunmanıza yardımcı olabilir.

Elektrikli Araçların Geleceği ve Yedek Araba Durumu:

  • Çevre Politikaları: Dünya çapında çevreye duyarlı politikalar arttıkça, karbon salınımını azaltmaya yönelik teşvikler, elektrikli araçları daha cazip hale getirebilir. Türkiye'deki teşvikler ve dünya 

  • çapındaki üreticilerin bu alana yaptığı yatırımlar, elektrikli araçların yaygınlaşmasına yardımcı olabilir.

  • Teknolojik İlerlemeler: Elektrikli araçların batarya kapasiteleri, şarj süreleri ve menzilleri her geçen gün gelişiyor. Gelecekte, daha uzun menzil ve daha hızlı şarj yapabilen araçlar piyasada yer bulacak. Ayrıca, elektrikli araçların bakım maliyetlerinin daha düşük olması, uzun vadede benzinli araçlara göre avantajlı olabilir.

  • Ekonomik Faktörler: Elektrikli araçların işletme maliyetleri, benzinli araçlarla kıyaslandığında hala daha düşük. Uzun vadede, yakıt maliyetlerinin artışı ve elektrikli araçlara geçişin teşvik edilmesi, elektrikli araç sahipliğini cazip kılabilir.

  • Benzinli aracınızı tamamen değiştirmeden önce, yedeğe almak mantıklı olabilir, özellikle elektrikli araçların altyapısı tam olarak her yerde gelişmemişse ve uzun yolculuklar gibi durumlar söz konusuysa. Ancak, teknolojinin gelişimine ve elektrikli araçların gelecekte daha yaygın hale gelmesine bağlı olarak, zamanla benzinli araçların değeri azalabilir.

    Belki de en mantıklısı, elektrikli araca geçişi, altyapı, devlet teşvikleri ve araç fiyatları açısından daha net bir zaman diliminde planlamak olacaktır. Yedek bir benzinli araç tutmak, geçiş sürecini rahatlatabilir, ama elektrikli araçlar daha yaygın hale geldikçe bu durumu gözden geçirmek faydalı olabilir.

    Sonuç:

  • Benzinli aracınızı tamamen değiştirmeden önce, yedeğe almak mantıklı olabilir, özellikle elektrikli araçların altyapısı tam olarak her yerde gelişmemişse ve uzun yolculuklar gibi durumlar söz konusuysa. Ancak, teknolojinin gelişimine ve elektrikli araçların gelecekte daha yaygın hale gelmesine bağlı olarak, zamanla benzinli araçların değeri azalabilir.

    Belki de en mantıklısı, elektrikli araca geçişi, altyapı, devlet teşvikleri ve araç fiyatları açısından daha net bir zaman diliminde planlamak olacaktır. Yedek bir benzinli araç tutmak, geçiş sürecini rahatlatabilir, ama elektrikli araçlar daha yaygın hale geldikçe bu durumu gözden geçirmek faydalı olabilir.

Yani iki araç alalım diyor özetle. MTV...

 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Elektriğimizin %80 i yerli kaynak.  Benzinimizin %4 ü yerli kaynak. Olası bir kur şokunda hangisi kaç lira artar hesap ediniz. 

 

Hocam Kanada da yaşamıyoruz maalesef. Vergi bile zamlanıyor, mükerrer ödeme isteniyorken elektriği kimin ürettiği mevzubahis değildir.

 

Çabiden ödünç vesile ile, verginin yeniden değerleme ye tabi olduğu yerde senin araban benzin yakmıyor ceza olarak her ay x miktar benzin yakmama parasi ödeyeceksin derseler şaşırmam. Üzülmemde :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Pozantı rampasını bagaj ağzına kadar portakal doluyken 140’la hiç zorlanmadan çıkabiliyor bu makine. 

rampayı bir kenara bırakalım da bu sene de geleneksel duble mtv var diola?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Çağlar Bayur yazdı:

şeroki mi bu


Hemide Grand ? bu gidise bu yakit bedava. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

rampayı bir kenara bırakalım da bu sene de geleneksel duble mtv var diola?


ocak ve temmuz’dur o :) 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Çağlar Bayur yazdı:

binince keyif veren cinsinden

 

Yakıtı kredi kartıyla alıyorsa ödeme gününde bankalar da keyifleniyordur :D

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Normal araç kullanan egea sürücüsü pek görmedim ben. 

 

Beni sevmiyonmu abi. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...