Onur Öksüzgl 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Ford Fiesta 2015 1.25 araç sahibiyim. Ortalama 35.000 kmde yetkili serviste fiesta için üretilen (BRC) lpg kiti takıldı. Rutin bakımları bir süredir yetkili servis dışında yaptırıyorum. Şu anda 100.000 kmde ve son şehirdışı dönüşünden sonra motor arıza ışığı yaktı. Araçta çalışma esnasında benzin lpg farketmez çok hafif belli belirsiz bir titreme ve rölanti dalgalanması mevcut. OBD2 ile kontrol edince P0304 Cylinder 4 - Misfire Dedected hatası vermiş. Daha önce hiç anahtar vurulmamış durumda olduğu için aracı gösterebileceğim ustam yoktu. Öneri üzerine bir yere gidince, cihazla bakıp, aynı hatayı görüp, buji ve kabloyu değiştirelim bakalım olmazsa bobin olmazsa subap dediler. Buji lgp kiti ile birlikte gelmişti ve hiç değiştirmemiştim. Buji değişimi mantıklı geldi. İçinden çıkan iridyum bujiymiş, ancak buji üzerindeki çizgi şeklinde tozu, bak buralardan gitmeye başlamış, kabloyuda değişelim dedi ve belki gereksiz orjinal buji (normal) ve kabloyla değiştirdik. Birkaç gün dene olmazsa gel ile gönderildik. Birkaç gün titreme olmasına rağmen hata çıkmadı, ancak sonradan gene yandı. Kendimdeki cihazla bakınca hata aynı. Hatayla karşılaşan yol gösterecek varsa sevinirim. Hatayı bulmak için sırayla değiştirelim yerine test edelim diyecek usta kalmamış herhalde. Kayseri'deyim ve forumu araştırınca Yaşar usta ve Otodeva'dan bahsedilmiş. Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Fiesta supap hatasıdır bu. Kontrol, ayar, gerekirse değişim lazım. Benim sattığım fiesta'da vardı. Alan arkadaş arızayı bilerek aldı, onarım bedelini satıştan düşerek , satışa not ekleterek verdim aracı. Yaptırmamış birkaç ay sonra arayıp bu araç motor yedi demişti. Ustaya gösterdin mi dedim, yok dedi. O zaman bana ne dedim. Tamiri uzun ya da sancılı değil. Ama işin ehli bir usta lazım. Ne yazık ki Kayseri ve civarında usta bilmiyorum. Siz daha da zorlamayın motoru, bir tek bunu söyleyebilirim. Yorum bağlantısı
Onur Öksüzgl 21 Şubat Yazar Paylaş 21 Şubat Deniz Kom yazdı: Fiesta supap hatasıdır bu. Kontrol, ayar, gerekirse değişim lazım. Benim sattığım fiesta'da vardı. Alan arkadaş arızayı bilerek aldı, onarım bedelini satıştan düşerek , satışa not ekleterek verdim aracı. Yaptırmamış birkaç ay sonra arayıp bu araç motor yedi demişti. Ustaya gösterdin mi dedim, yok dedi. O zaman bana ne dedim. Tamiri uzun ya da sancılı değil. Ama işin ehli bir usta lazım. Ne yazık ki Kayseri ve civarında usta bilmiyorum. Siz daha da zorlamayın motoru, bir tek bunu söyleyebilirim. Dediğiniz gibi tamiri sancılı değil gibi, subap yanmıştır ver 30bin demek yerine bi kompresyon testi yapalım kamerayla bakalım denmesi lazım diye düşünüyorum. Ben bujide sorun gördüm dediği inanın toz çizgisi. En ufak sararma, çatlak yada uçlarda aşınma yok. Çok bildiğimden değil ama bi yağsız kontak spreyle gıcır olacak durumda. Hadi zamanı geldi değiştirelim de aklımızda kalmasın buji kablo işcilik 2500TL. Yorum bağlantısı
Süleyman Can 21 Şubat Paylaş 21 Şubat (düzenlendi) Onur Öksüzgl yazdı: fiesta için üretilen (BRC) lpg kiti takıldı Hiçbir üretici lpg onayı vermez, bu firmalar da model özelinde lpg gelistirmez. Yetkili servisde takılsa da muhatap ford değil brc olur. Sorununuz umarım çözülür keşke 1.25 motora hiç tüp takilmasaymis. 21 Şubat tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Onur Öksüzgl yazdı: aynı hatayı görüp, buji ve kabloyu değiştirelim bakalım olmazsa bobin olmazsa subap dediler. 5 dakikalık kompresyon testi ile teşhis yapabilirdi Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Hiçbir araç lpgyi sevmez,Ama Ford Nefret eder..Keşke taktırmasaydın. Tasarruf edicem diye daha çok masraflara sokuyor bu lpg denen yakıt türü. 1 1 Yorum bağlantısı
Onur Öksüzgl 21 Şubat Yazar Paylaş 21 Şubat Süleyman Can yazdı: Hiçbir üretici lpg onayı vermez, bu firmalar da model özelinde lpg gelistirmez. Yetkili servisde takılsa da muhatap ford değil brc olur. Sorununuz umarım çözülür keşke 1.25 motora hiç tüp takilmasaymis. https://www.ford.com.tr/bakim-ve-onarimlar/lpg-kiti BRC ve FordOtosan anlaşması üzerine aracın modeline göre BRC tarafından üretilmiş kitler yetkili servisler tarafından takılıyor. Bizimki BRC, firma değiştirdilerse bilmiyorum. Zaten serviste işlem yaptırmamız motor dahil garantinin bozulmaması. Herşey tamamen soketten sokete şeklinde, manifold delme haricinde hiçbir delik işlemi yok. Montajlanacak tüm komponentler için örneğin enjektörler ayrı bir metal plakaya bağlı ve bu plaka direkt motorun kendi deliklerine vidalı. Araç başına geçince fotoğraf paylaşırım. Takıldığı dönemde ki 7-8 yıl oldu. 1.25 olmasına rağmen benzin tüketimi hatırladığım kadarıyla sakin kullanımda 50krş civarındaydı. lpgde 22krşlara kadar düşmüştü. Şu anda ortalama 1 depo 26lt. 750-800TL ile 300km ~2,5TL. Fiyat olarak da bilinen yerli kırmızı logolu lpg kiti 1200-1500 civarındayken 5000TLye takılmıştı. (Aracın tekrar muayenesi dahil.) Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Şubat Paylaş 21 Şubat (düzenlendi) Onur Öksüzgl yazdı: Dediğiniz gibi tamiri sancılı değil gibi, subap yanmıştır ver 30bin demek yerine bi kompresyon testi yapalım kamerayla bakalım denmesi lazım diye düşünüyorum. Ben bujide sorun gördüm dediği inanın toz çizgisi. En ufak sararma, çatlak yada uçlarda aşınma yok. Çok bildiğimden değil ama bi yağsız kontak spreyle gıcır olacak durumda. Hadi zamanı geldi değiştirelim de aklımızda kalmasın buji kablo işcilik 2500TL. Açıkçası bujileri fazla bile kullanmışsınız. Normalde ben 40bin oldu mu değişirim, benzinli araç olmasına rağmen. Ülkedeki yakıt kalitesi ortada. Siz onarım da yapan iyi bir LPG servisine götürün aracınızı Konya ve Ankara'da bolca mevcuttur ya da İstanbul'da Candan mühendislik ile görüşün. Aracı çekiciye bindirip yollayın. Onlar supap değişimi ve ayarı da yapıyor. Ben 2 sene evvel 8 bin liraya yollamıştım aracımı Konya'dan İstanbul'a. Eminim uyguna çözebilirsiniz. Bazı çekici firmaları çoklu araç taşıma yaparak maliyeti düşürüyor. Ama kendi Fiesta'mdaki örnekten biliyorum, supap problemi olan motora onarım parasını kesmesine rağmen, onarımı yaptırmadan LPG takan alıcı, birkaç ay sonra sandık motora geçip beni aramış, maliyeti bana yıkmaya çalışmıştı. Aracın sorununu çözmeden daha fazla kullanmamanızı öneririm. 21 Şubat tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Onur Öksüzgl yazdı: aracın modeline göre araca özel yakıt hattı.... pazarlama açısından iyi, teknik olarak bir şey ifade etmez 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Aynı araç iş arkadaşımın var 2013 70binde LPG yok saat gibi. Bu araç için LPG gereksiz 1.25 82bg düşük hacime nazaran yapısına göre ortalamanın üzerinde gücü var. Bu motora iyi bakmak gerek LPG yi az kullanın bence Yorum bağlantısı
Onur Öksüzgl 17 Mart Yazar Paylaş 17 Mart (düzenlendi) Genel bilgilendirme yapmış olayım. Araca özel yakıt hattı şekliden reklam yapması beni ilgilendirmez. Daha önce dediğim gibi, motor garantisi nedeniyle bu şekilde taktırdık. Günün sonunda iş bilmeyen ustalarla uğraşmak yerine oturmuş argesini yapmış, modele göre özel kablo demeti, montaj kiti hazırlamış bir firmanın kitini taktırdık. Aracın durumuna gelirse kompresyon testi sonrası subap kacağı olduğu netleşti. Kilometresi geldiği için hem yağ bakım setini hemde triger setini almıştım. Subap değişimi esnasında yağ bakımı ve triger değişimide yapıldı. Herşey dahil 30bine çözdük gibi. 17 Mart tarihinde Onur Öksüzgl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts