Talha Bilgi 21 Şubat Paylaş 21 Şubat (düzenlendi) Arkadaşlar yeni aldığım altea xl 2012 dizel dsg’de şöyle bir problemim var. Sık yapmamakla birlikte aracı çalıştırdım akabinde vitesi D’ye atınca gaza basmadan önce akıp gitmesi gerekirken tekleyerek akıyor, gaza basınca gidişinde vites atışında titreme vs yok. Her zaman olmuyor ve bir süre gittikten sonra düzeldiği için sanayiye götürene kadar da düzelir yani arıza kaydı vermiyor. Motor ustasına götürdüm kötü yakıttan kaynaklı olabilir yapınca getir dedi ordan çıkıp dsg ustasına gittim, göz ile kontrol ettiler, test sürüşü yaptılar ama şanzımanında sorun yok ama akün fabrikanın orjinal aküsü eski olduğu için değiştir dediler şanzıman için önemliymiş bende değiştirdim. sizce sorun nedir ? akü sonrası çok kullanmadım ama daha olmadı… 21 Şubat tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Şubat Yazar Paylaş 21 Şubat (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: 10 yıllık akü mü vardı üstünde Yani ben hiç dikkat etmedim ama marş vs'de sorun yaşamamıştım, Şanzımancı kaputu açınca model yılını sordu baktı akü orjinal fabrika aküsü dedi. 21 Şubat tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat Paylaş 21 Şubat akü candır, eski toros gibi sadece marşta değil giderken de lazım, sağlam olması 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Orjinal ilk aküsü olması bence imkansız gibi. 13 yıl yapıyor. İllaki değişmiştir ama servis orijinal akü takmıştır. Havalar soğuyunca mı yapmaya başladı? Filtrede kalan mazot tam donmasa da , soğuk etkili olabilir mi? 1 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Şubat Paylaş 21 Şubat Akünün voltajını ölçün. Düşük voltaj durumunda araba (özellikle DSG) saçmalama yapabiliyor. Ama anlattıklarınızdan benim aklıma diğer ve daha muhtemel olan kirlilik geliyor. EGR ya da partikül filtresinde tıkanıklık olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Şubat Yazar Paylaş 21 Şubat Fırat Önal yazdı: Orjinal ilk aküsü olması bence imkansız gibi. 13 yıl yapıyor. İllaki değişmiştir ama servis orijinal akü takmıştır. Havalar soğuyunca mı yapmaya başladı? Filtrede kalan mazot tam donmasa da , soğuk etkili olabilir mi? Dediğiniz gibi belkide servis bakım zamanında değişim oldu. Akü ölçümde bitik çıkmadı zaten ama klima vs yüklenince düşüyor denmişti. Havalar daha soğumadan da oluyordu Metin Akbal yazdı: Belkide aküden DSG sapıtıyor. Eğer ondan ise inşallah çözülmüştür, gözlemleyeceğim bakalım. Deniz Kom yazdı: Akünün voltajını ölçün. Düşük voltaj durumunda araba (özellikle DSG) saçmalama yapabiliyor. Ama anlattıklarınızdan benim aklıma diğer ve daha muhtemel olan kirlilik geliyor. EGR ya da partikül filtresinde tıkanıklık olabilir. aklıma geldi, profesyonel temizlik yaptırmak aklıma düştü. Yorum bağlantısı
Deniz Kom 22 Şubat Paylaş 22 Şubat (düzenlendi) Talha Bilgi yazdı: Dediğiniz gibi belkide servis bakım zamanında değişim oldu. Akü ölçümde bitik çıkmadı zaten ama klima vs yüklenince düşüyor denmişti. Havalar daha soğumadan da oluyordu Eğer ondan ise inşallah çözülmüştür, gözlemleyeceğim bakalım. aklıma geldi, profesyonel temizlik yaptırmak aklıma düştü. Bu akü meselesini öğrenene kadar ülkemizin en meşhur, fenomen EDC ustalarından birisi bana sıfır beyin itelemeyi başarmıştı. 1 hafta sonra aynı hata için aradığımda gel kavramayı da değiştirelim demişti. Meğer akü sorununu bilip, millete şanzıman beyni ya da kavrama itelermiş ustamız. O vakitler aciliyet mevzu olduğundan ben o beyin tongasına düştüm. Sonra Gebze küçük sanayide namuslu bir ustayla tanışık olduk. Benim akü de boşta normal ölçümde 12 - 12.2 V arası veriyordu. Diğer sistemler devreye girince 9.8'e kadar düşüyordu. Bu da şanzıman başta olmak üzere sistemlerde hatalara neden oluyordu. Aküyü değişelim, akü değişince çözülmezse taktığım aküyü iade alır, işçilik almam demişti. Aküyü değiştirip çözmüştüm meseleyi. Arada hala gider çay kahvesini içerim Temizlik önemli, basit bir EGR temizliği sonrası benim kedi gibi giden 110'luk Megane, rampalarda aslana dönmüştü 22 Şubat tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 22 Şubat Yazar Paylaş 22 Şubat Deniz Kom yazdı: Bu akü meselesini öğrenene kadar ülkemizin en meşhur, fenomen EDC ustalarından birisi bana sıfır beyin itelemeyi başarmıştı. 1 hafta sonra aynı hata için aradığımda gel kavramayı da değiştirelim demişti. Meğer akü sorununu bilip, millete şanzıman beyni ya da kavrama itelermiş ustamız. O vakitler aciliyet mevzu olduğundan ben o beyin tongasına düştüm. Sonra Gebze küçük sanayide namuslu bir ustayla tanışık olduk. Benim akü de boşta normal ölçümde 12 - 12.2 V arası veriyordu. Diğer sistemler devreye girince 9.8'e kadar düşüyordu. Bu da şanzıman başta olmak üzere sistemlerde hatalara neden oluyordu. Aküyü değişelim, akü değişince çözülmezse taktığım aküyü iade alır, işçilik almam demişti. Aküyü değiştirip çözmüştüm meseleyi. Arada hala gider çay kahvesini içerim Temizlik önemli, basit bir EGR temizliği sonrası benim kedi gibi giden 110'luk Megane, rampalarda aslana dönmüştü Çok teşekkür ederim şanzımancının insaflısına düşmüşüm demekki 😉 1 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 22 Şubat Paylaş 22 Şubat Bu arada bence sizin problem mazot pompası. Yine akü kaynaklı şekilde, motor ısınana kadar aktif olan tüm sistemleri besleyemediğinden mazot pompasına güç yetiremiyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 24 Şubat Yazar Paylaş 24 Şubat Deniz Kom yazdı: Bu arada bence sizin problem mazot pompası. Yine akü kaynaklı şekilde, motor ısınana kadar aktif olan tüm sistemleri besleyemediğinden mazot pompasına güç yetiremiyor olabilir. Üstad çok mantıklı geldi... İnşallah bu hafta aracı yatırmayacağım işe git gel kullanacağım bakalım problem yineleyecekmi... Tüm dostlara teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 3 Mart Yazar Paylaş 3 Mart Süreç : 25 Şubat Salı günü yine aynı durumu yaptı, Araç devir 700 ile 1200 arası gidip geliyor ve vitesi D takınca silkeleyerek gidiyordu, Ertesi gün 26 Şubat Çarşamba günü ustaya götürdüm tabi orda yapmadı bilgisayarda hata vs göstermedi, Usta ise araca bilgisayar bağlayıp gezerek Egr adaptasyonu yaptı ve teslim etti aracı. 5 gündür bi problem yaşamadım bakalım gözlemlerim sürüyor. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Süreç : 13. Gün şimdilik yine bir problem yok 2 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Nazar değdi sanırım öğle tatili dönüşünde yine rolanti dengesizliği ile silkeleme başıma geldi Yarın ustaya sabah uğrayacağım tekrar. Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Metin Akbal yazdı: Aküyü ozelikle marş esnasında ölçtür derim. Aküyü yeniledim üstad, bu sefer ilk çalışmada gayet normaldi yolda giderken yaptı, Sabah enjektör kontrol edeceğiz. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart (düzenlendi) Süreç : 11 Martta tekrar eden silkelemeli/titremeli yürüyüş sonrası enjektörler söküldü, temizlik bakım kodlama işlemi yapıldı ve takıldı. Şimdilik bi problem yok. (Ayrıca araç normalden daha sessizleşti, hafif rolanti oynaması vardı o da kalmadı, performansı bir tık arttı.) 18 Mart tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts