Ali Darbaz 4 Mart Paylaş 4 Mart Tamer Topaç yazdı: Bu normal bildiğimiz sistem. Aşağıdaki yeni sistem. İki mil arasında yine kayış ya da zincir olan. Bu ise dişli olan sistem. Bu fotoğraf yanlış bu motor değil Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 4 Mart Paylaş 4 Mart Ali Darbaz yazdı: Bu fotoğraf yanlış bu motor değil O motoru kastetmedim. Farklı sistemleri temsilen koydum. Hotdog sever misin 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Mart Yazar Paylaş 4 Mart Ali Darbaz yazdı: Bu fotoğraf yanlış bu motor değil Montaj olabilir mi Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 4 Mart Paylaş 4 Mart Tansu Kalafatoğlu yazdı: Montaj olabilir mi Montaj değil AI diyeceksin. Yorum bağlantısı
Süleyman Can 4 Mart Paylaş 4 Mart And abi otopark'ta sinan koç ile videolar çekiyordu sonra yurtdışına gitti. Her aracı kimsenin uzun süre kullanmak gibi şansı olmadığından, türkçe forumlarda da her zaman yeterli bilgi bulamadığından yabancı kaynakları inceleyip, çevirip video haline getiriyor. VW 1.0 1.5 e-tsi alternatör sorunu 1.5 blue hdi egzantrik zincir kırması Son kasa corolla direksiyon kutusu arızası Opel chevrolet 2.0 dizel sorunları Malum 1.2 puretech Liste daha uzun da hatırladıklarım bunlar. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 5 Mart Paylaş 5 Mart Sorunsuz araba diye bir şey yoktur. Olsa servislere ve garantis prosedürlerine gerek kalmazdı. Daha önce de yazdım. Toyota sağlam bozulmuyor falan filan diye 2002 de HB Corolla aldım, önce garantiden motor değişti (fabrikasyon hata, yağ yaktığı için 6 bin km deydi daha) 10 bin kmyi doldurmadan debriyaj balatası gene garantiden değişti. Her arabada sorun olabilir. Elbette sıfır araba için sevimsiz durumlar bunlar ama önemli olan markanın ürününün arkasında ne kadar durduğu ve zamanında doğru müdahaleyi mümkün olduğunca müşterisini üzmeden yapıp yapmadığı. Ben o sorunları yaşadım diye Toyota ya küstüm mü? Yoo 2004 te aynı kasanın bu sefer sedanını bir daha aldım. Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Mart Yazar Paylaş 5 Mart Mertol Kip yazdı: Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var. O araba başkaları tarafından kullanılmaya devam ediyor. Biz kullanmıyoruz diye ilk 5-10 sene dışındaki istatistiği yok sayamayız Yorum bağlantısı
Mertol Kip 5 Mart Paylaş 5 Mart Tansu Kalafatoğlu yazdı: O araba başkaları tarafından kullanılmaya devam ediyor. Biz kullanmıyoruz diye ilk 5-10 sene dışındaki istatistiği yok sayamayız Tansu roller karismis sende. Ben parasini verip satin aldigim bir urunun istatistigine katkida bulunmak ya da benden sonraki sahibinin yasamasi muhtemel sorunlarla ilgili kaydini tutmak konusunda senin kadar istekli degilim. O işleri uretici yapsin, bana ne. Ki yasal olarak da bir urunun parca tedarik süresi 10 sene zaten. Ithalatci/uretici aracin uretiminden itibaren 10ncu senenin sonunda bu parca stogumda yok, ne halin varsa gor diyebilir. Dolayisi ile arac faydali omrunu tamamladiktan sonra yasanacak sorunlar icin kafa yormak anlamsiz. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Mart Yazar Paylaş 5 Mart Mertol Kip yazdı: Tansu roller karismis sende. Ben parasini verip satin aldigim bir urunun istatistigine katkida bulunmak ya da benden sonraki sahibinin yasamasi muhtemel sorunlarla ilgili kaydini tutmak konusunda senin kadar istekli degilim. O işleri uretici yapsin, bana ne. Ki yasal olarak da bir urunun parca tedarik süresi 10 sene zaten. Ithalatci/uretici aracin uretiminden itibaren 10ncu senenin sonunda bu parca stogumda yok, ne halin varsa gor diyebilir. Dolayisi ile arac faydali omrunu tamamladiktan sonra yasanacak sorunlar icin kafa yormak anlamsiz. kafa yormuyoruz da piyasada şöyle bir mantık oluştu. “Zaten 10 seneden fazla binmiyorum” bu mantık ilk 10 sene kullanıcıları için doğru. İkinci 10 seneye gelince; ilanlara bakıyoruz? Bugün beğenilmeyen bazı markaların fiyatı yüksek. Mesela mazda 3. Bu marka türkiye’den bile çekildi, satış yok. Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı. Alıcı da youtube’de yorum yapıyor. Bu araba neden pahalı? Anlamıyor. gelelim amerika’da araba pazarına. Adam gezerken 10 senelik camry’nin 5 senelik bmw ile aynı fiyata olduğunu kameraya gösteriyor mesela. Aracın tüm ömrünün istatistiki durumları burada öne çıkıyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mart Paylaş 5 Mart Mertol Kip yazdı: Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var. model tercihinde %1 deyim yıl tercihinde de %1 de isem 1/10000 e giriyorum satlık değildir Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı. ilan artık paralı oldu piyasa yerine oturur Yorum bağlantısı
Mertol Kip 5 Mart Paylaş 5 Mart Çağlar Bayur yazdı: model tercihinde %1 deyim yıl tercihinde de %1 de isem 1/10000 e giriyorum satlık değildir Çağlar normal insanlardan bahsediyoruz senden benden değil. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 5 Mart Paylaş 5 Mart Tansu Kalafatoğlu yazdı: kafa yormuyoruz da piyasada şöyle bir mantık oluştu. “Zaten 10 seneden fazla binmiyorum” bu mantık ilk 10 sene kullanıcıları için doğru. İkinci 10 seneye gelince; ilanlara bakıyoruz? Bugün beğenilmeyen bazı markaların fiyatı yüksek. Mesela mazda 3. Bu marka türkiye’den bile çekildi, satış yok. Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı. Alıcı da youtube’de yorum yapıyor. Bu araba neden pahalı? Anlamıyor. gelelim amerika’da araba pazarına. Adam gezerken 10 senelik camry’nin 5 senelik bmw ile aynı fiyata olduğunu kameraya gösteriyor mesela. Aracın tüm ömrünün istatistiki durumları burada öne çıkıyor. 10 seneden fazla binmiyorum değil 10 yaşında arabaya binmiyorum. Bu şımarıklık falanda değil. Çünkü arabayı yolda tutma maliyeti yenisini almaktan daha pahalıya geliyor. Bak şöyle düşün. Benim sattığım kuga 5 yaşındaydı. 105 bin kmdeydi. 120bin km de triger değiştirmem lazımdı. Yetkili servise sordum kayış gergi devirdaim sıvılar zart zurt 75 bin dedi. Özel servise (25 senelik arkadaşım) sordum 55 ama benim parça alırken %15 indirimim var 45-46 civarına cash-on-table olur dedi. Öte taraftan lastikleri alalı 15-20 bin km olmuştu, dolayısı ile gene 120 bin km civarında 4 tane lastik alacaktım al sana bi 30-35 bin daha. etti sana kafadan 80 bin lira. sadece rutin bakımları içinde 20 bin harcasam al sana önümüzdeki 6 ay içerisinde min 100 bin lira bakım maliyeti. Partikül filitresi falan dolarsa bi 50-100 de oradan ekle. E bunun bir de satarkenki değer kaybı var. Ben ne yaptım, arabayı sattım üstüne 370 bin ekledim sıfır araba aldım. 5 yıl gençleşti, elektrikli olduğu için bakım ücreti yok, 3 yıl daha garantisi var (fenni muayene yaptırma olayına gıcığım zaten) Bunun bana önümüzdeki üç yıl içerisinde bana toplam maliyeti zaten 370 bin lirayı geçecekti. Ben karda mıyım zararda mı? Bence para-çokomel ilişkisi. Bu durumda "zamanı geldiğinde" arabayı değiştirirsen zarar etmeyeceksin demektir. Normal şartlarda benden sonra o arabayı alan zaten bu maliyetleri göze almış olmasını bekleriz. Ha trigeri değiştirir ama atıyorum soğutma sıvısını tekrar kullanır belki. Ya da devirdaim daha idare eder deyip ellemez, ve veya fren hidroliğini ellemez yürüyor der. Lastiklerde daha diş var der bi 10 bin km daha kullanır. Sanayide ahmet ustanın tamirhanesinde yaptırıp benim 50 lira fiyat aldığım işi 20 bin liraya halleder. E olabilir kendi tercihi. Ama işte bunların hepsinin bir bedeli de var. PSA nın 1.2 motoruna sahip arabaların sahipleri bu tercihlerinin bedellerini ödüyorlar. Mazda yı geç. Hiçbir zaman olması gereken yere gelemedi. İyi araba ama alır mıyım? Almam. Mermerler döneminde de kendisi geldiğinde de hep bi parça ve servis sorunu vardı. Arabanın nispeten sorunsuz ve kaliteli olması yeterli değil. Camry overrated bir araba bence ama genede herhangi bir japonu BMW gibi sanayi dostu bir araba ile karşılaştırmak zaten doğru değil 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Mart Yazar Paylaş 6 Mart Mertol Kip yazdı: 10 seneden fazla binmiyorum değil 10 yaşında arabaya binmiyorum. Bu şımarıklık falanda değil. Çünkü arabayı yolda tutma maliyeti yenisini almaktan daha pahalıya geliyor. Bak şöyle düşün. Benim sattığım kuga 5 yaşındaydı. 105 bin kmdeydi. 120bin km de triger değiştirmem lazımdı. Yetkili servise sordum kayış gergi devirdaim sıvılar zart zurt 75 bin dedi. Özel servise (25 senelik arkadaşım) sordum 55 ama benim parça alırken %15 indirimim var 45-46 civarına cash-on-table olur dedi. Öte taraftan lastikleri alalı 15-20 bin km olmuştu, dolayısı ile gene 120 bin km civarında 4 tane lastik alacaktım al sana bi 30-35 bin daha. etti sana kafadan 80 bin lira. sadece rutin bakımları içinde 20 bin harcasam al sana önümüzdeki 6 ay içerisinde min 100 bin lira bakım maliyeti. Partikül filitresi falan dolarsa bi 50-100 de oradan ekle. E bunun bir de satarkenki değer kaybı var. Ben ne yaptım, arabayı sattım üstüne 370 bin ekledim sıfır araba aldım. 5 yıl gençleşti, elektrikli olduğu için bakım ücreti yok, 3 yıl daha garantisi var (fenni muayene yaptırma olayına gıcığım zaten) Bunun bana önümüzdeki üç yıl içerisinde bana toplam maliyeti zaten 370 bin lirayı geçecekti. Ben karda mıyım zararda mı? Bence para-çokomel ilişkisi. Bu durumda "zamanı geldiğinde" arabayı değiştirirsen zarar etmeyeceksin demektir. Normal şartlarda benden sonra o arabayı alan zaten bu maliyetleri göze almış olmasını bekleriz. Ha trigeri değiştirir ama atıyorum soğutma sıvısını tekrar kullanır belki. Ya da devirdaim daha idare eder deyip ellemez, ve veya fren hidroliğini ellemez yürüyor der. Lastiklerde daha diş var der bi 10 bin km daha kullanır. Sanayide ahmet ustanın tamirhanesinde yaptırıp benim 50 lira fiyat aldığım işi 20 bin liraya halleder. E olabilir kendi tercihi. Ama işte bunların hepsinin bir bedeli de var. PSA nın 1.2 motoruna sahip arabaların sahipleri bu tercihlerinin bedellerini ödüyorlar. Mazda yı geç. Hiçbir zaman olması gereken yere gelemedi. İyi araba ama alır mıyım? Almam. Mermerler döneminde de kendisi geldiğinde de hep bi parça ve servis sorunu vardı. Arabanın nispeten sorunsuz ve kaliteli olması yeterli değil. Camry overrated bir araba bence ama genede herhangi bir japonu BMW gibi sanayi dostu bir araba ile karşılaştırmak zaten doğru değil abi sen cebinin istatistiğini yapıyorsun. Buna bir şey demiyorum zaten. Mantıklıdır. 1 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 6 Mart Paylaş 6 Mart Şu anki aracımın eksantrik mili kiti serviste değişti Fabrika montajı gelen eksantrik zinciri sıkıntılı. Ford'un 1.5 olan modellerindeki mil kitinin zinciri bir tık kalın geliyormuş. Peugeotlarda daha inceymiş. Zincir kalınlığı farkı var yani. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart Yazar Paylaş 17 Mart Bizde de 2022 1.5 hdi motor var. Bayiye şase numarasını verdik. Sizde sıkıntı yok dediler. Bi ara 3008’de olmuş zincir kopması demişler. İnternetteki paylaşımlar yalan paylaşımlar dedi servis Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Mart Paylaş 17 Mart (düzenlendi) EŞim iş arkadaşının başına geldiğini söylemiştim. Bana faturasını gönderdi 8 mm güncelleme yapılmışmı diye sordular. Parça kodları 8 mm güncellemesi olduğunu gösteriyor. Yani araba toplanırken 8 mm yeni göncellemesi ile yapılmış. Bu arada fiyat 2024 12 nci ayı için geçerli. 8 mm güncelleme parça fiyatı set halinde 30 bin tl. kodu 1697054780 17 Mart tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart Paylaş 17 Mart Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bizde de 2022 1.5 hdi motor var. Bayiye şase numarasını verdik. Sizde sıkıntı yok dediler. Bi ara 3008’de olmuş zincir kopması demişler. İnternetteki paylaşımlar yalan paylaşımlar dedi servis iyi arabalar da var yani hiç paylaşmıon ? 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart Yazar Paylaş 17 Mart Çağlar Bayur yazdı: iyi arabalar da var yani hiç paylaşmıon ? Köyde o. At arabası da var. Onu da paylaşmıyorum mesela 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart Paylaş 17 Mart Tansu Kalafatoğlu yazdı: At arabası da var. Onu da paylaşmıyorum mesela neden ki şanzımanı mı var? 1 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Mart Paylaş 17 Mart Çağlar Bayur yazdı: neden ki şanzımanı mı var? Yok mu, low bile var onda. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart Paylaş 22 Mart Mahmut Yıldız yazdı: Yok mu, low bile var onda. very low dur o 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts