Mustafa Karahan 10 Mart Paylaş 10 Mart Merhaba, cruze aracımda genleşme kabı kapağında beyaz tortular vardı bu şekilde. Antifiriz de yağ yoktu ama kapakta bu şekilde tortu birikmişti. Sebebi ne olabilir? Kontrol ettirmem gereken yer var mı? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Mart Paylaş 10 Mart bu tortular az miktarda ise sıcak soğuk farkında yoğunlaşan su buharından oluyordur diyebiliriz. ancak sürekli bir artış varsa ve bir noktada su eksiliyorsa kapak contası ömrünü tamamlamış demektir. bunu en kolay gaza basınca irileşen radyatör hortumlarından görebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 10 Mart Yazar Paylaş 10 Mart Doğan Arşiray yazdı: bu tortular az miktarda ise sıcak soğuk farkında yoğunlaşan su buharından oluyordur diyebiliriz. ancak sürekli bir artış varsa ve bir noktada su eksiliyorsa kapak contası ömrünü tamamlamış demektir. bunu en kolay gaza basınca irileşen radyatör hortumlarından görebilirsiniz. 2 farklı usta ile görüştüm birisi yağ soğutucudur dedi diğeri sizin dediğiniz gibi buhardan olabilir dedi. Su eksiltme var ama onu park ettiğim yerde damlama olarak görüyorum. Kapak contası subapla birlikte değişeli 2 ya da 3 sene oldu sanırım Çağlar Bayur yazdı: her gün kullanılıyor mu bu araba Evet abi her gün kullanılıyor. Ortalama 160 km kadar hemde 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 10 Mart Paylaş 10 Mart burada yağ buharı olmaması gerek, motor yağ kapağında olsa ve soğuk havalarda az kullanılan bir araç olsaydı normal sayılırdı. Yağ soğutucunuz veya silindir kapak contanız olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 10 Mart Paylaş 10 Mart Bariz yağ değilse önemli değil. Antifriz içindeki kimyasallar v.s. olabilir zamanla Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 10 Mart Yazar Paylaş 10 Mart Mehmet Cihat yazdı: burada yağ buharı olmaması gerek, motor yağ kapağında olsa ve soğuk havalarda az kullanılan bir araç olsaydı normal sayılırdı. Yağ soğutucunuz veya silindir kapak contanız olabilir. Teşhisi nasıl koyabiliriz peki ustalar deneme yanılma yoluna gidiyor genellikle. Hamit inan yazdı: Bariz yağ değilse önemli değil. Antifriz içindeki kimyasallar v.s. olabilir zamanla Temizledim takipteyim bir daha olmaz umarım. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Mart Paylaş 10 Mart Mustafa Karahan yazdı: 2 farklı usta ile görüştüm birisi yağ soğutucudur dedi diğeri sizin dediğiniz gibi buhardan olabilir dedi. Su eksiltme var ama onu park ettiğim yerde damlama olarak görüyorum. Kapak contası subapla birlikte değişeli 2 ya da 3 sene oldu sanırım Evet abi her gün kullanılıyor. Ortalama 160 km kadar hemde Su eksilmesi en zayif yerden oluyor olabilir, cunku egzos gazi su sistemine basinc yapıyordur. Araba calisirken sogutma sistemi hortumları tas gibi olur. Hepsiburada da gaz kontrolu icin birseyler satıyorlardi. Yorum bağlantısı
Ali Gök 10 Mart Paylaş 10 Mart su eksilmesi şüphesi varsa kaçak testi yaptırıp bakın . çok basit yapması . kaçak varsa yeri tespit edilip yapılmalı yoksa maliyeti *5000 gibi bişeye dönmesin Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 10 Mart Yazar Paylaş 10 Mart Doğan Arşiray yazdı: Su eksilmesi en zayif yerden oluyor olabilir, cunku egzos gazi su sistemine basinc yapıyordur. Araba calisirken sogutma sistemi hortumları tas gibi olur. Hepsiburada da gaz kontrolu icin birseyler satıyorlardi. Gaz kontrolü derken anlamadım tam olarak nedir? Ali Gök yazdı: su eksilmesi şüphesi varsa kaçak testi yaptırıp bakın . çok basit yapması . kaçak varsa yeri tespit edilip yapılmalı yoksa maliyeti *5000 gibi bişeye dönmesin Su kaçağını bir kaç ustaya götürdüm hiç biri tam olarak bulamadı eksilme fazla olana kadar götürmeyeceğim bu yüzden Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 10 Mart Paylaş 10 Mart Motor yağ doldurma kapağında da bu kremsi durum varsa motor yağına su karışmıştır. Sadece genleşme kabında varsa muhtemelen yağ soğutucusu kaçırıyordur. Su eksiltme de varsa bana kalırsa silindir kapak contası. Bu durumu fazla ilerletmeden çözerseniz masraf minimumda kurtarırsınız. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2 10 Mart Paylaş 10 Mart Kloasum varken araştırmıştım bende tüm kalosların kapağında vardı. genelde kısa mesafe veya çok soğuk havalarda olduğunu öğrenmiştim 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Çağatay Kılınç yazdı: Motor yağ doldurma kapağında da bu kremsi durum varsa motor yağına su karışmıştır. Sadece genleşme kabında varsa muhtemelen yağ soğutucusu kaçırıyordur. Su eksiltme de varsa bana kalırsa silindir kapak contası. Bu durumu fazla ilerletmeden çözerseniz masraf minimumda kurtarırsınız. Motor kapağına bakmamıştım onu kontrol edeyim. Dün temizlemiştim bugün tekrar bakacağım kapağa bakalım durumu nedir. Mustafa Şahin2 yazdı: Kloasum varken araştırmıştım bende tüm kalosların kapağında vardı. genelde kısa mesafe veya çok soğuk havalarda olduğunu öğrenmiştim Genelde uzun mesafe kullanıyorum aracı ama evet havalar soğuk gitmişti bir süre. Şimdi ısındı o yüzden bir süre takip edeceğim Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Mart Paylaş 11 Mart Yağ soğutucusudur bu. Opel de başıma geldi ama bende kapakta yoktu tortu ama yağa su karıştığı belli idi. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Genleşme kabı kapağını şimdi kontrol ettim bir sıkıntı yok. Antifriz de yağ da göremedim. Yağ dolum kapağını açtım o da temiz. Takip ediyorum. Yine de yakın zamanda ustaya göstereceğim. Metin Akbal yazdı: Yağ soğutucusudur bu. Opel de başıma geldi ama bende kapakta yoktu tortu ama yağa su karıştığı belli idi. Rengi mi değişmişti Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Mart Paylaş 11 Mart Mustafa Karahan yazdı: Genleşme kabı kapağını şimdi kontrol ettim bir sıkıntı yok. Antifriz de yağ da göremedim. Yağ dolum kapağını açtım o da temiz. Takip ediyorum. Yine de yakın zamanda ustaya göstereceğim. Rengi mi değişmişti Motor yağında ve genleşme kabında kararma vardı. Hatırlamaya çalışıyorum kapaktada vardı sanırım. Termostat arızası vermişti araç suya bakayım diye usta kapağı açtı sağ soğutucu da gitmiş dedi. Cruze ile ayni motor. GM markadan şaşmayın ve komple değişim yapın. Triger yeni ise sadece kayışı değişmekte iyi olur. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Mart Paylaş 11 Mart Mustafa Karahan yazdı: Genleşme kabı kapağını şimdi kontrol ettim bir sıkıntı yok. Antifriz de yağ da göremedim. Yağ dolum kapağını açtım o da temiz. Takip ediyorum. Yine de yakın zamanda ustaya göstereceğim. Rengi mi değişmişti hardal rengi tortu olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Metin Akbal yazdı: Motor yağında ve genleşme kabında kararma vardı. Hatırlamaya çalışıyorum kapaktada vardı sanırım. Termostat arızası vermişti araç suya bakayım diye usta kapağı açtı sağ soğutucu da gitmiş dedi. Cruze ile ayni motor. GM markadan şaşmayın ve komple değişim yapın. Triger yeni ise sadece kayışı değişmekte iyi olur. Şimdilik kapakta o krem rengi maddeyi gördüm sildim henüz bir şey yok. Orjinal parça bulmak çok zor malesef. Triger 2 3 senelik o niye değişiyor ki? Doğan Arşiray yazdı: hardal rengi tortu olur. Antifiriz rengi aynı hala krem rengi madde var şimdilik ama rengi değişebilir sanırım Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Mart Paylaş 11 Mart Mustafa Karahan yazdı: Şimdilik kapakta o krem rengi maddeyi gördüm sildim henüz bir şey yok. Orjinal parça bulmak çok zor malesef. Triger 2 3 senelik o niye değişiyor ki? Kayış tek takmalık diye bir kaç kişiden teyit ettim. Atma ihtimali olabiliyormuş. Seti demiyorum sadece kayış. Eğer 3 senelikse zaten değişimi de sağlıklı olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Metin Akbal yazdı: Kayış tek takmalık diye bir kaç kişiden teyit ettim. Atma ihtimali olabiliyormuş. Seti demiyorum sadece kayış. Eğer 3 senelikse zaten değişimi de sağlıklı olur. Yağ soğutucu değişirken kayış çıkıyor mu ki 😊 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Mart Paylaş 11 Mart Mustafa Karahan yazdı: Yağ soğutucu değişirken kayış çıkıyor mu ki 😊 İlgili konularımda mevcut detaylar Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Metin Akbal yazdı: İlgili konularımda mevcut detaylar Teşekkür ederim, inceleyeceğim 😊 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart @Metin Akbal konuyu okudum, ilgimi en çok çeken şu cümle oldu: "Araştırmalarıma göre ya yıl ya da yağın fazla konulmasından kaynaklı bir sorun" Genelde her bakımda yağı döken ustalar 4.5 lt koyar kalan yağı da bagaja koy diye verirlerdi. Son bakımda gittiğim yer 5 lt yağın hepsini döktü. Aklıma direkt bu geldi. Sanırım bende sizin geçtiğiniz süreçten geçiyorum yavaş yavaş suya yağ verme sorunu başladı. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Mart Paylaş 11 Mart Mustafa Karahan yazdı: @Metin Akbal konuyu okudum, ilgimi en çok çeken şu cümle oldu: "Araştırmalarıma göre ya yıl ya da yağın fazla konulmasından kaynaklı bir sorun" Genelde her bakımda yağı döken ustalar 4.5 lt koyar kalan yağı da bagaja koy diye verirlerdi. Son bakımda gittiğim yer 5 lt yağın hepsini döktü. Aklıma direkt bu geldi. Sanırım bende sizin geçtiğiniz süreçten geçiyorum yavaş yavaş suya yağ verme sorunu başladı. Bu kronik bir durum aslında tek başına bir sebep mi inanın bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Metin Akbal yazdı: Bu kronik bir durum aslında tek başına bir sebep mi inanın bilmiyorum. Kronik durumu hızlandırıcı diyebilir miyiz 😊 Yorum bağlantısı
Recommended Posts