İçeriğe Yönlendir

'25 Grandland GSe


Mertol Kip

Recommended Posts

Cem Işık
  Mertol Kip yazdı:

onların isimleride küfür kısaltması gibi yaw :)

Genişlet  

Öreke geliyor insanın aklına🥳

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hemen de şey yapıyorsunuz :) 

Genişlet  

 

 

Valla iftira, tanımam etmem ben bişi yapmadım. 

  Cem Işık yazdı:

Öreke geliyor insanın aklına🥳

Genişlet  

 

anasının mı ebesinin mi? :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hemen de şey yapıyorsunuz :) 

Genişlet  

yazılımlıyız hızlıyız 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
  Mertol Kip yazdı:

 

 

Valla iftira, tanımam etmem ben bişi yapmadım. 

 

anasının mı ebesinin mi? :)

Genişlet  

Rtük kapatsın sonra, bi forumumuz var onu da kaptırmayız😜

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Mertol ... Anca gördüm...Güzel günlerde kullan .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Benim arabada anlayamadığım bir şey var. Şimdi bu araba satılırken 73kw kullanılabilir brütte ise 77 kw batarya diye satılıyor. buraya kadar tamam. Zaten öyle aldık. Ama şarj ederken hesapladığımda ister evden olsun isterse dışarıdan hep 82 kw civarı bir kapasite çıkıyor. Aradaki farkın nereden kaynaklandığını bulamadım. Başkalarına da sordum onlarda da durum aynı. Bunların yurtdışında 82 kw LFP bataryaya sahip bir modeli daha var ama o bize hiç gelmedi zaten. (230hp 169kw motor gücü 160 kw tan büyük olduğu ve %40 lık vergi dilimine girdiği için hiç ithal edilmedi. Ya da biz öyle biliyoruz.)

Sadece dışarıdakilerden olsa hadi ölçüm hatası falan diyeceğimde benim smartMeter dan ölçtüğüm de aynı. Diğer elektriklilerde de böyle bir fark var mı? Aşağıdaki örnek mesela. 50.11 kw almışım, %61 dolmuş. %100 de 82kw yapar. 

 

image.png.26cab55e62430887487031a1d859be23.png

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tamam gelmiş işte demek ki bu modeli...  

vesile ile bu vw olsa, gizli şarj özelliği diye konu açılabilirdi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İnverter kaybı ve akü kaybı şarj sırasında 1c ile şarj veriyorsun 0.9 içinde kalıyor

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Göktürk yazdı:

İnverter kaybı ve akü kaybı şarj sırasında 1c ile şarj veriyorsun 0.9 içinde kalıyor

Genişlet  

 

Hangi inverter? Evden şarj ederken inverter var 11kw lık OBC var da dışarıdan DC ile şarj ederken inverterle ne alakası var ki? (Bu arada ikisinde de hesap aynı tutuyor.)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Akü.. dc de evet sadece akü

Dc de akü daha çok ısınıyor akü şarj verimi daha düşük

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Göktürk yazdı:

Akü.. dc de evet sadece akü

Dc de akü daha çok ısınıyor akü şarj verimi daha düşük

Genişlet  

DC de sarj ederken isi pompasi calisiyor benimkinde. Batarya isisini dengeliyor muhtemelen. (Klima kapaliyken oluyor bu. Fanin srsini duyuyorum) %12 buyuk fark, sarj verimi dusuklugu ile aciklanabilir mi emin degilim. Opel e e-mail attim bakalim, anlariz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Mertol Kip yazdı:

DC de sarj ederken isi pompasi calisiyor benimkinde. Batarya isisini dengeliyor muhtemelen. (Klima kapaliyken oluyor bu. Fanin srsini duyuyorum) %12 buyuk fark, sarj verimi dusuklugu ile aciklanabilir mi emin degilim. Opel e e-mail attim bakalim, anlariz. 

Genişlet  

opel bilmez onu. internette ara.

düz aküyü şarj etsen bile kayıp var. kurşun aküyü.. yay değil ki bu yüzde yüz geri alacaksın...

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Ureten onlar, onlar bilmeyecekse kim bilecek?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Mertol Kip yazdı:

Ureten onlar, onlar bilmeyecekse kim bilecek?

Genişlet  

Üreten mühendise ulaşamazsın ki. Müşteri hizmetlerine ulaşırsın. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Göktürk yazdı:

Üreten mühendise ulaşamazsın ki. Müşteri hizmetlerine ulaşırsın. 

Genişlet  

Ben sansimi denedim. Bakalim anlariz. Musteri hizmetleri sonucta mabadindan uydurmayacak, birine soracak elbet. Ki opel in musteri hizmetleri iyi calisiyor gercekten. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Merakla bekliyorum. 

Cevap şu olmalı:  "
NMC batteries have a charging efficiency of about 85%. This means that 85-watt hours go into the battery for every 100-watt-hours taken out"

 

LiFePO4 batteries have a charging efficiency of about 95%

 

https://bigbattery.com/2022/05/31/lifepo4-batteries-vs-nmc-batteries-which-is-better/#:~:text=NMC batteries have a charging,-watt-hours taken out.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Göktürk yazdı:

Merakla bekliyorum. 

Cevap şu olmalı:  "
NMC batteries have a charging efficiency of about 85%. This means that 85-watt hours go into the battery for every 100-watt-hours taken out"

 

LiFePO4 batteries have a charging efficiency of about 95%

 

https://bigbattery.com/2022/05/31/lifepo4-batteries-vs-nmc-batteries-which-is-better/#:~:text=NMC batteries have a charging,-watt-hours taken out.

Genişlet  

 

bu durumda tüketime %15 eklemeliler bence. cepten çıkan paraya bakarım ben. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şarj ve Deşarjda kayıplar olacağı muhakkak.. 

Ancak Ekrana yansıyan Yüzdelik oran da hatalı olabilir. İmkanlar dahilinde dibini sıyırıp, tam boşaltıp tam doldurup denemek lazım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Ancak Ekrana yansıyan Yüzdelik oran da hatalı olabilir.

Genişlet  

 

Onu arabadan çekiyor. Bataryayı yönetebiliyorlardır o kadar da değil. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Adam misal 50KWH batarya koydum demiş. harcanan eneryiye 60kwh demez..

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
  Mehmet Göktürk yazdı:

Adam misal 50KWH batarya koydum demiş. harcanan eneryiye 60kwh demez..

Genişlet  

 

Demiyor zaten de etik değil işte.

 

Bu vakti zamanında Toyota ce renault un yaptığı çakallığa benzer. Onlar da Corollalara JIS normunda 116 hp diyordu. Oysa makine 105 hp (DIN). Renualt ta R9/11 lerde yaptıydı. 83 hp (SAE) diye sattı broadwayleri oysa 72 hp (DIN) idi.

Benzinlilerde çiğ karışımı hesaptan çıkartıp ben bu kadar yaktım desin o zaman :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Mertol Kip yazdı:

83 hp (SAE) diye sattı broadwayleri oysa 72 hp (DIN) idi.

Genişlet  

bu biraz başka ama. tamam reklamlar aldatıcı idi, beygiri hangi normda yazdılar kullanıcı bilemezdi. corolla daki ayrı çakallık idi, normdaki rakam ile oynamışlardı o sahte reklamdı..,i hunday da kendisine plaka çıkartıp satış rekortmeni olmuştu, sonra pazarlama şefi kovuldu tabii

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Nesi başka, ikisi de dümdüz aldatma. Teknik olarak doğru olması doğru olmasına yetmez. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Mertol Kip yazdı:

image.png.70835db5a79dd7b30f437371e4e34a50.png

 

 

Genişlet  


Güle güle kullan. Mokka stop lambasında dizayn hatası var, fren ve sinyal yanyana dikey çubuk şeklinde ve stop yanarken sinyal farkedilmiyor. Neyse ki bunda aynı hatayı yapmamışlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...