Abdussamed Acar Perşembe 14:36 Paylaş Perşembe 14:36 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Benim arabada anlayamadığım bir şey var. Şimdi bu araba satılırken 73kw kullanılabilir brütte ise 77 kw batarya diye satılıyor. buraya kadar tamam. Zaten öyle aldık. Ama şarj ederken hesapladığımda ister evden olsun isterse dışarıdan hep 82 kw civarı bir kapasite çıkıyor. Aradaki farkın nereden kaynaklandığını bulamadım. Başkalarına da sordum onlarda da durum aynı. Bunların yurtdışında 82 kw LFP bataryaya sahip bir modeli daha var ama o bize hiç gelmedi zaten. (230hp 169kw motor gücü 160 kw tan büyük olduğu ve %40 lık vergi dilimine girdiği için hiç ithal edilmedi. Ya da biz öyle biliyoruz.) Sadece dışarıdakilerden olsa hadi ölçüm hatası falan diyeceğimde benim smartMeter dan ölçtüğüm de aynı. Diğer elektriklilerde de böyle bir fark var mı? Aşağıdaki örnek mesela. 50.11 kw almışım, %61 dolmuş. %100 de 82kw yapar. Bunun ölçümünü yapanlar var aşağıya videosunu ekliyorum. AC ve DC de %6 ile %13 arasında kayıpların olduğunun testlerini izledim. AC lerde kayıp daha fazla... Cepten çıkanı hesaplamak için kafadan %15 üzerine koyarak hesap yapmak lazım bencede... Tüketim ve şarj verilerine ilişkin standartlarda daha çok düzenleme yapılır. Bide istasyonların ölçüm doğruluğu ülkemizde nasıl bir denetime tabi olacak dur bakalım. Önümüzdeki yıllarda elektriğe marker katmaya kalkmazlar inşallah. Yalnız bu ülke de 5 yıl sonra şu olabilir, TR deki bütün elektrikli araçlara UTTS gibi bir taşıt elektrik şarj takip sistemi ekleyip evden de yaptığımız şarjlara +%50 ÖTV falan getirirlerse şaşırmam Güneşten bedava şarj edenlerde elektriğe para vermiyom güneşten ettiğime sadece ÖTV ödüyom diye sevinebilirler. :)) Perşembe 14:49 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Perşembe 14:43 Yazar Paylaş Perşembe 14:43 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Merakla bekliyorum. Cevap şu olmalı: " NMC batteries have a charging efficiency of about 85%. This means that 85-watt hours go into the battery for every 100-watt-hours taken out" LiFePO4 batteries have a charging efficiency of about 95% https://bigbattery.com/2022/05/31/lifepo4-batteries-vs-nmc-batteries-which-is-better/#:~:text=NMC batteries have a charging,-watt-hours taken out. Adamların günahını almışız. Arabaya takılmış olan aküyü sordum doğrudan. Teknik dökümanda 73 kullanılabilir 77 brüt diyorsunuz ama Ben şarj ederken 77 den fazla alıyor, kaç kw akü var bunda diye sormuştum. Gelen cevapta "kapasitenin tamamını sürüşte kullanamazsınız, depolama için de kullanamazsınız, buffer her zaman bırakılır" demiş. (herhalde benim 73/77 olayına takıldılar, alındı mı ne ) NMC bataryalarda %3 oranında buffer bırakıyorlarmış. Brüt ile net arasındaki fark buymuş. Benim arabanın şase numarasına göre verdikleri batarya bilgisi bu Brutte sur-tractioner battery 85 kW 12S Type de batterie: Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide, NMC 622 cathode Type de pièce: 1P-85-NMC622. Ve şarjın miktarının tutmaması içinde extreme hava şartları dışında OBC ile %2 civarında şarjda kayıp olmasını bekleriz ancak şarj hızı arttıkca ölçüm toleransı arttığından DC (HPC) şarjlarda bu oran değişebilir, doğru ölçüm için AC şarj ile şarj etmenizi tavsiye ederiz demiş. Anladığım kadarı ile bu şarj cihazlarındaki ölçümlerde giriş değerini ölçüyor. AC-DC converterinin kaybını bize iteliyorlar. Bu adamlar OBC ile %2 dediğine göre kendi OnBoardConverterlerinde %2 lik bir kayıp var herhalde. Perşembe 14:51 tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi typo 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Perşembe 14:48 Paylaş Perşembe 14:48 Mertol Kip yazdı: Ve şarjın miktarının tutmaması içinde extreme hava şartları dışında OBC ile %2 civarında şarjda kayıp olmasını bekleriz ancak şarj hızı arttıkca ölçüm toleransı arttığından DC (HPC) şarjlarda bu oran değişebilir, doğru ölçüm için AC şarj ile şarj etmenizi tavsiye ederiz demiş. Benim araç %0 a düştükten sonra 3-4 Km daha kullanıp fişe taktım. Sonra evde AC de gayet yavaş %100 e kadar doldurdum. Bi kaç saate %0 dan %100 e toplam aldığı kW yı yazarım. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Perşembe 14:52 Yazar Paylaş Perşembe 14:52 Abdussamed Acar yazdı: Benim araç %0 a düştükten sonra 3-4 Km daha kullanıp fişe taktım. Sonra evde AC de gayet yavaş %100 e kadar doldurdum. Bi kaç saate %0 dan %100 e toplam aldığı kW yı yazarım. Sendeki LFP değil mi? 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Perşembe 15:16 Paylaş Perşembe 15:16 Mertol Kip yazdı: Sendeki LFP değil mi? Aynen, teknik veriye rastlamadım ama söylenilen 60kW + buffer... Yorum bağlantısı
Mertol Kip Perşembe 15:23 Yazar Paylaş Perşembe 15:23 Abdussamed Acar yazdı: Aynen, teknik veriye rastlamadım ama söylenilen 60kW + buffer... AC den şarj ederken arabanın üstündeki konverterin verimi falan da işin içine giriyor. Birde sizinkiler 22 kw tı galiba. Ben ilk fırsatta bataryanın dibini sıyırıp sonra evden %100 e doldurmayı planlıyorum. Bakalım ne olacak 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Perşembe 15:35 Paylaş Perşembe 15:35 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: AC den şarj ederken arabanın üstündeki konverterin verimi falan da işin içine giriyor. Birde sizinkiler 22 kw tı galiba. Ben ilk fırsatta bataryanın dibini sıyırıp sonra evden %100 e doldurmayı planlıyorum. Bakalım ne olacak Tesla WallBox 22kW verebilse de, bizim araçlarda AC de maksimum alabileceğin 11kW . Şimdilik Wall Box taktırmadım, Max 16A Ev tipi 2. Nesil Tesla şarj aleti aldım onunla max. 3kW ile dolduruyorum. 5-13A arasında telefondan yada araç üzerinden amperi anlık değiştirebiliyorum. Normal prizde maksimum 13A kadar izin veriyor. 3 lü sanayi tipi monofaze prizlerde kullanılan Blue Adaptör dedikleri 32A uyumlu bir adaptör aldım, bunu şarj aletinin ucundaki normal topraklı priz kısmını çıkarıp takabiliyosun. Bu sayede elimdeki şarj aleti 7,5kW ya kadar destekliyormuş. 32A ciddi bir akım, bu yüzden daha kalın kesitli kalın bi kablo ile ayrı bi hat çektirip blue adaptörü onunla deneyeceğim. Sağlıklı 7,5kW alabilirsem WallBox taktırmam. Evde bence yavaş şarj en sağlıklı ve güvenlisi... Perşembe 15:37 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Cuma 06:56 Paylaş Cuma 06:56 (düzenlendi) Abdussamed Acar yazdı: Bunun ölçümünü yapanlar var aşağıya videosunu ekliyorum. AC ve DC de %6 ile %13 arasında kayıpların olduğunun testlerini izledim. AC lerde kayıp daha fazla... Cepten çıkanı hesaplamak için kafadan %15 üzerine koyarak hesap yapmak lazım bencede... Tüketim ve şarj verilerine ilişkin standartlarda daha çok düzenleme yapılır. Bide istasyonların ölçüm doğruluğu ülkemizde nasıl bir denetime tabi olacak dur bakalım. Önümüzdeki yıllarda elektriğe marker katmaya kalkmazlar inşallah. Yalnız bu ülke de 5 yıl sonra şu olabilir, TR deki bütün elektrikli araçlara UTTS gibi bir taşıt elektrik şarj takip sistemi ekleyip evden de yaptığımız şarjlara +%50 ÖTV falan getirirlerse şaşırmam Güneşten bedava şarj edenlerde elektriğe para vermiyom güneşten ettiğime sadece ÖTV ödüyom diye sevinebilirler. :)) işin özeti çok basitçe, benzin ve türevlerinde ısıl kayıp, sizdede buffer var, düşünmeyin boşveriiin Kardeş, benim yazdıklarımı unutma, kızıyorlar dalga geçiyorlar ama olacak, şaka gibi evet ama olacak... yok öyle bedavasıda, üretiğin ölçülecek zorunlu ve zamanla ürettiğinin tamamını satacaksın ve cüzzi indirimle geri alıp arabanı şarj edeceksin, utts ye gerek yok, tüm pilliler zamanla online bağlı hale gelecek ve sürekli izlenecek, vergi seni bulur merak etme .. işin sonuda bir bakmışsın dolaylı yoldan senin pilli benziliden pahalıya gelmiş, bu işler zamana bakar..... Cuma 07:23 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 12:16 Yazar Paylaş Cuma 12:16 Evet 82kw net olduguna kani oldum artık. Bugun %52 şarj yaptım, 41kw tuttu. Tüketim sehirlerarasi 100 km otoban (ist-izmit) 100 km si devlet yolu (izmit-yalova). Hiz sinirlarini gecmedim, altina da cok dusmedim. 14.4 kw bence gayet iyi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Cuma 12:30 Paylaş Cuma 12:30 Mertol Kip yazdı: 14.4 kw bence gayet iyi. e güzel tüketim, gittiği yere kadar devam Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 21:59 Yazar Paylaş Cuma 21:59 (düzenlendi) Ali Cihangiroğlu yazdı: e güzel tüketim, gittiği yere kadar devam Ciddi soruyorum ya senin bu elektrikle olayin ne? Kucukken carpildin falan mi? Binecez kardeşim, ucuza da binecez, kati hal batarya cikinca ya bunun bataryasini degistirecez ya da arabayi degistirip gene binecez. 1000 km binecez, gerekirse vergi de verecez, ama ucuza binecez. Sen de hep 50 liralik benzin alip seninkine binecen aaa bak alip binecen dedim ama mecazen o. benzinciye gidip 50 liralik deme artik alamazsin, benzin pompasinin tabancasina basip cekince zaten 1 litreden fazla benzin gidiyor, artik 50 liralik alamazsin Bu arada bu sefer gelirken ist-izmit ve izmir-soke arasi otobandan 130 ile geri kalani devlet yolunda 110 hiz limitleyici ve pek tabi tabela limitlerine uyarak geldim, 785km mesafenin ortalamasi 15.1kw oldu. Hepsi xisaridan zes ten olmak kaydi ile 1100 lira tuttu. Bu ay zes te kampanya bar, her bin lira icin 250 liralik kupon veriliyor yani istanbuldan bodruma gelmenin yakit maliyeti 850 lira oldu. Vapur veya köprü kullanmadim, otobanlarda sadece devlet otobanlari. Cuma 22:04 tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 06:52 Yazar Paylaş Dün saat 06:52 Bu da 500 km ortalaması. Otobanda hız artınca tüketim de artıyor haliyle Yoksa ilk 100 km gayet iyiydim Bu arada klima ve sol cam sürekli açık geldim. (Evet var biraz kafada). Merak eden varsa sol kolum sürekli dışarıdaydı, ayakta yolcu almadım, bagajda klozet musluk batarya vs vs ve iki bavul vardı. Bir nev'i kavimler göçü. 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 14:02 Paylaş Dün saat 14:02 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Kardeş iyi demişim nesine kızıyorsun, gittiği yere kadar tabii, benimkide dahil buna, sonrasına bakarız, herşeyde bit yeniği arama, normal birşey dedik ne var bunda... Bin, ucuza bin istersen elle şarj et bedava bin, ben fuller geçerim, basar parayı geçerim, 3 dk. da doldurur geçerim, tek hareket, varmı ötesi "doldur kardeş..." bittiii byeee, bir dahamı gelicem dünyaya Dün saat 14:18 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 14:20 Yazar Paylaş Dün saat 14:20 Ali Cihangiroğlu yazdı: Kardeş iyi demişim nesine kızıyorsun, gittiği yere kadar tabii, benimkide dahil buna, sonrasına bakarız, herşeyde bit yeniği arama, normal birşey dedik ne var bunda... Bin, ucuza bin istersen elle şarj et bedava bin, ben fuller geçerim, basar parayı geçerim, 3 dk. da doldurur geçerim, tek hareket, varmı ötesi "doldur kardeş..." bittiii byeee, bir dahamı gelicem dünyaya Para var huzur yok diyorsun Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 14:23 Paylaş Dün saat 14:23 Mertol Kip yazdı: Para var huzur yok diyorsun huzur yok ama ülkenin durumu yüzünden yok, haklısın... 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 15:40 Yazar Paylaş Dün saat 15:40 Ali Cihangiroğlu yazdı: huzur yok ama ülkenin durumu yüzünden yok, haklısın... Parasi olanin huzur olmaz. Altin mi alsam, borsaya mi yatirsam, bitcoin diye bir sey cikmis, ulen aldik 60k usd ye dusmus, mevduat desen hepten poh, elde tutsan enflasyon yer bitirir. Oysa çok parasi olmayanin hic boyle derdi yok Aksam eve goturduysa kafasina yagmur yagmiyorsa tamam işte 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 16:31 Paylaş Dün saat 16:31 Mertol Kip yazdı: Parasi olanin huzur olmaz. Altin mi alsam, borsaya mi yatirsam, bitcoin diye bir sey cikmis, ulen aldik 60k usd ye dusmus, mevduat desen hepten poh, elde tutsan enflasyon yer bitirir. Oysa çok parasi olmayanin hic boyle derdi yok Aksam eve goturduysa kafasina yagmur yagmiyorsa tamam işte valla benim durum tam dengede, yeter bana, fazlasında gözüm yok, hasta olup kimseye muhtaç olmayayım başka şey istemem.... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts