İçeriğe Yönlendir

Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)


İlkay Başaran

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

ohoo mındar :p yağla unut, ne toz toprak nede kir, hatta oto yağlama bile yapar

311503934_5685571721481277_5183068785367

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

 

Abi zaten motor stop konumda ve boştayken yağlanır zincir. Parmak kopartanlar motor viteste çalışırken işlem yapanlar. Dediğin gibi çok büyük tehlike..

İşte kolay diye, teker kendisi dönüyor diye daha az uğraşmalı olduğundan çok kişinin başvurduğu yöntem. Zinciri de alt kısmından iç yüzeyinden temizlemek EN kolayı.O iç yüzey arka dişliye gidiyor oysa...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ali abi yine şovunu yapmış. Mz yapıştırmış konuya.
Dün dün dün dün diye çalışır bu rolantide arada da bugün çeker.

dün dün dün dün bugün bugün dün dün

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ali'nin, bu forumda birinin sahip olduğu bir malı beğendiğini gördünüz mü? 

S500 alsan maybach tan başlar der. :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Önder Özcan yazdı:

Ali'nin, bu forumda birinin sahip olduğu bir malı beğendiğini gördünüz mü? 

S500 alsan maybach tan başlar der. :crazy:

yoo beğendiğim çok şey var, mesela Komutan Muratın yer uçağı Saab, canavar gibi alet, Nc750 de güzel alet, bazı ufak tefek şeyleri var ama olsun, hepsinde var, benim kilyoda dahil buna, aslında herkesinki güzel, ben sadece hoşuma gitmeyen yönlerini yazıyorum :)

İlkay Başaran yazdı:

Ali abi yine şovunu yapmış. Mz yapıştırmış konuya.
Dün dün dün dün diye çalışır bu rolantide arada da bugün çeker.

dün dün dün dün bugün bugün dün dün

:D  ilk aklıma gelendide ondan, zonda nın ayıbı, koysana bir kılıf şu zincire ...

bu biraz daha çtan çtan çtaann çtan çtan  şeklinde

 

esas dediğin ses bendekinde :kihkih: dün dün dün bugüüüün bundan araklama, Büyük babaya saygı....

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Jason mı Billy mi :)

 

images?q=tbn:ANd9GcTUVNg3HYHT-NeZ6zOfsWM8507_v9_bc.jpg

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

20250730_102515.jpg

20250730_102519.jpg

20250730_102523.jpg

Dede gergin. Basınçlı su ile yıkama, bezle kurulama sonrası castrol 15w50 ile yağlama. Fazlasını bezle alma. Bitti.

İlkay Başaran yazdı:

Haberleşelim abi.

Bu arada tanıştırayım, kirli herry

 

20250719_194210.jpg

Öncesi.

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

güneş insinde biraz gezeyim hele, gaza geldim bak :D 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

güneş insinde biraz gezeyim hele, gaza geldim bak :D 

Bende ihbar edeyim. Evraksız motorla çıktı biri diye :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Gülmez yazdı:

zincirin germe mekanizması var mı ?

Nasıl mekanizma o?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Bende ihbar edeyim. Evraksız motorla çıktı biri diye :D

 yok çözdüm, yazdıydım görmemişin sanırım, tarihi ruhsat geçerliymiş aynen kullanıyorum, noter olayı çözene dek 15 gün geçti, meğerse eski ruhsat TC no ile bağlantılı değilmiş, sisteme tanıtınca düzeldi, hemen daldım muayeneye, sadece  plakada yenilendi, 2 vida vardı üstünde mecburen, ihbar etme sonra seni alırlar bak :kihkih:

 

muayeneden kusursuz geçemedim, neymiş efendim ışıklarla oynayınca aydınlatma şiddetinde değişme varmış, yahu statörden alıyor gücü, gaza basınca oynar tabii, ki gaza basarak yaptırdım, sinyaller ve korna aküden güç alır bunda, gelde anlat, sonra kablo tesisatı düzgün serilmemişmiş, bak bak bak, ulen orjinal hali bu, ayrıca nerden anladın tesisatı, bakmadı bile, baksada anlayamazdıya zaten, uzun kısa ayarsızmış ki değil,  sonucu pdf görüyorsun tabii, yoksa basıcam fırçayıda neyse hafif kusurlu geçtik dedim üstüne gitmedim artık, zaten hava fırın gibiydi hemen gazladım....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Nasıl mekanizma o?

tak şundan :tongue: dişliyde değiş 8li göbek tak, ek vitesin olur hem, gaz verirken değiştirme ama :kihkih:

517yq8HKL8L._AC_SY300_SX300_QL70_ML2_.jp

bak bu olabilir aslında haa, temizleme derdinde yok....

maxresdefault.jpg

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kayışta çok kayıp oluyor. Zincir en kayıpsız aktarma sistemi. Hele şaftta iyice kayıp var..

KAyış sessiz olur ama o iyi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Kayışta çok kayıp oluyor. Zincir en kayıpsız aktarma sistemi. Hele şaftta iyice kayıp var..

evet doğrudur, kayış sessizlik için iyi aslında, hadi yağlamada yok diyim ama zaten dert değil, zinicir sesi rahatsız etmiyorsa pekte bir anlamı yok aslında, beni hiç rahatsız etmediydi, hatta duymadım desem yeridir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Hele şaftta iyice kayıp var..

o nasıl oluyor lem? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

o nasıl oluyor lem? 

2 kere 90 derece dönüyor kuvvet

Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet doğrudur, kayış sessizlik için iyi aslında, hadi yağlamada yok diyim ama zaten dert değil, zinicir sesi rahatsız etmiyorsa pekte bir anlamı yok aslında, beni hiç rahatsız etmediydi, hatta duymadım desem yeridir...

Zincir illa ses yapıyor abi şarşar. Biraz da motor yağıyla yağlıyor olmamın etkisi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Çağlar Bayur yazdı:

o nasıl oluyor lem? 

Şaft burulma yapıyormuş 😆😎

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Adnan Çakır yazdı:

Şaft burulma yapıyormuş 😆😎

Tabiki burulma demiyoruz ama motordan çıkan hareketin yönünü 2 kere 90 derece çeviren aletin hareketli parça sayısı ve soğurduğu güç gerçeği ortada. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

2 kere 90 derece dönüyor kuvvet

Zincir illa ses yapıyor abi şarşar. Biraz da motor yağıyla yağlıyor olmamın etkisi

verim düşmez ki , karşı kuvvet artarsa bilemem de bamya kadar dişlinin yüzeyi kaç mm2 ki 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

verim düşmez ki , karşı kuvvet artarsa bilemem de bamya kadar dişlinin yüzeyi kaç mm2 ki 

Zincire göre kayıp fazla işte. Hareketli parça fazla. Sen şaftlı racing makina gördün mü hiç? Ya da kayışlı?

Dede işi şaft. Bu nc nasıl şaftlı olmamış ilginç..

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bu arada zincir aktarmadaki kayıp oranının yüzde 3 olduğunu yazayım. Kayış ve şaftı siz araştırırsınız.

Şuraya agresif bir zincirli bırakalım.

IMG-20250730-WA0037.jpeg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dün geziyorum, aha dedim vespa bayii, hemen atladım gts super250 ye, ulen niyeti bozsammı acaba demedim değil, eski kasasını pek sevmezdimde bu daha güzel olmuş, forza 250 ile aynı para, ne farkı var dersen en büyük farkı 80-90 ı geçince motor sesi yok, tcs kapatıp bastım, anında 120-130, 140 da canı bitiyor ama yeter, şeytan dürtüyor ama işte, zukutır alışkanlık yapıyor birazda :kihkih: 310 luğuda var ama mtv katlıyor ve ban 2hp kazandırıyor, gerisi aynı zaten...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Vespa mı? Abi bırak ya. Yoğurt kovası kalitesinde plastiği, ufacık kasası. Şişme yelekli çakma sarışın motoru. O parayı o motora hayatta vermem.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

zincir aktarmadaki kayıp oranının

el arabasında 0

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...