İlkay Başaran Dün saat 12:26 Yazar Paylaş Dün saat 12:26 Levent GÖKER yazdı: Hocam kusura bakma, n'aparsan yap motosiklet kullanılmaz - hele hele bu ülkede. Motorlarla ilgileniyorsunuz anladığım kadarıyla, o zaman Altın Elbiseli Adam'ı da mutlaka biliyorsunuz, hayatını kaybettiği kazayı da. AEA'nın herhangi bir suçu var mıydı o kazada? Bana göre asla. Altındaki otomobil olsa şu an halen hayatta olabilirdi, ama artık aramızda değil - bir daha geri dönüşü yok, "Play Again" gibi bir seçenek yok. Benim şahsi fikrim tabii bu, kimseyi zorlamaya kalkmıyorum, fikrimi beyan ediyorum. Vardı, suç denmese de ihmal denebilir. Gece motosiklet kullanmamak en iyisidir. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 12:57 Paylaş Dün saat 12:57 Levent GÖKER yazdı: Hocam kusura bakma, n'aparsan yap motosiklet kullanılmaz - hele hele bu ülkede. Motorlarla ilgileniyorsunuz anladığım kadarıyla, o zaman Altın Elbiseli Adam'ı da mutlaka biliyorsunuz, hayatını kaybettiği kazayı da. AEA'nın herhangi bir suçu var mıydı o kazada? Bana göre asla. Altındaki otomobil olsa şu an halen hayatta olabilirdi, ama artık aramızda değil - bir daha geri dönüşü yok, "Play Again" gibi bir seçenek yok. Benim şahsi fikrim tabii bu, kimseyi zorlamaya kalkmıyorum, fikrimi beyan ediyorum. Levent ne kusuru. Tabi ki 4 tekere göre risk çok fazla. Barkın için o anda oluşacak ölüm 4 teker ile de olacaktı kaçarı yok. Şahsı görecek direksiyonu kıracak köprüden uçacaktı vs. Bu eceldir kaçınılmazın zühurudur 2 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır Dün saat 17:43 Paylaş Dün saat 17:43 Rakı içen öldü de su içen ölmedi mi? Renç Koçibey'i de trafik kazasında kaybettik. Akacak kan damarda durmaz. Kendini bilir eğitim alır sağ bileğine de sahip çıkarsan, keyif için ve zevk alarak binersen her araç kadar tehlikeli 🏍️ Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş Dün saat 18:14 Paylaş Dün saat 18:14 Servet Aydın yazdı: Motor sürüşünde bilakis kurallara göre kullanım olmaz. Yol okunur algılar açık, planlama yapılır her an her saniye. Güvenli sürüş son seviyede olur daima ancak kasmadan sakin. 5 duyu sürekli tetikte. Bünye bunu otomatik hale getiriyor. Sen kırmızı ışığa yaklaşırken ayağını gazdan çekerken ben olası 200 senaryoyu hesaplamış oluyorum. Bizi fark edin şeklinde değil, tüm diğer taşıtlar motor dahil tüm canlılar kör olarak hesaplama yapıyorum. Zeki Müren de bizi görecek mi? Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş Dün saat 18:20 Paylaş Dün saat 18:20 Levent GÖKER yazdı: Bu konuya yapabileceğim yorumum: Motosiklet kullanmayın, satın derhal. "Motosikletleri Fark Edin" - Etmezler, boşuna bir temenni. Edebilecek zihniyette olsalar, zaten diğer trafik kurallarına da uyarlar. "Ben dikkatli kullanıyorum motosikleti, kurallara harfiyen uyuyorum": Bu pek bir şey fark etmiyor, diğerleri (%90'ı) senin gibi kullanmıyor, trafikte olduğun her saniye, durup dururken bir magandanın sana bir şekilde çarparak seni devirme ihtimali var. "Ben full-ekipman giyinip öyle motora biniyorum" - Yine pek bir şey ifade etmiyor ağır kazalarda. Örnek, 4-5 ay önce okuduğum bir haber, bir motosiklet sürücüsü kaza yapıyor, kafasını galiba bir direğe çarpıyor. Çarpmanın şiddetiyle kafası geri gidiyor, kaskının arkasındaki plastik kısım ensesinden giriyor, oradaki sinirleri harap ediyor, sonuçta gencecik çocuk boyundan aşağısı felç kaldı, sadece gözlerini oynatabiliyor. 50-60 sene kadar belki de bu şekilde yaşayacak (yaşamak denirse). Kask takmasaydı da, zaten beyni yola saçılacaktı. Sizin Ranger kadar güvenli, kullanıcının bireysel özverisiyle olduğu kadar. 1 Yorum bağlantısı
Levent GÖKER Dün saat 18:37 Paylaş Dün saat 18:37 Ahmet Kiriş yazdı: Sizin Ranger kadar güvenli, kullanıcının bireysel özverisiyle olduğu kadar. Anlayamadım ki ne demek istediğinizi? Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Levent GÖKER yazdı: Anlayamadım ki ne demek istediğinizi? Arka atmasın diye gaza basmassanız bu bireysel özveri, motosiklette bunun gibi, bireysel özveri ile kullanıyoruz demek istemiştim. O da gaz açınca sapıtıyor, bu da gaz açınca sapıtıyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Levent GÖKER 10 saat önce Paylaş 10 saat önce (düzenlendi) Ahmet Kiriş yazdı: Arka atmasın diye gaza basmassanız bu bireysel özveri, motosiklette bunun gibi, bireysel özveri ile kullanıyoruz demek istemiştim. O da gaz açınca sapıtıyor, bu da gaz açınca sapıtıyor. Aslında motosikleti de bilinçli kullanırsan makina olarak güvensiz bir araçtır diyemem pek. Ama mesela motosiklet ileri sürüş eğitmeni Zafer Akçay hocanın bir lâfı vardır, "Motosiklet kaşınanı kaşır" diye, hakikaten doğru bir tespittir. Olmayacak şeyler yapmaya kalkarsan hakikaten çok güzel kaşır motosiklet. İşte, efendi olarak kullanılsa da ben başka magandaların durduk yere beni çok rahat öldürebilme/sakat bırakabilme ihtimali yüzünden artık motosiklet (ve benzeri olarak ATV'de) kullanmıyorum. Halbuki motor da, ATV'de karadaki belki en keyifli araçlar - ama bu keyiften zorunlu olarak mahrum kalmış durumdayım. Riski göze alabilenler kullanmaya ve keyfini doya doya çıkarmaya devam ediyor, ben riski göze alamıyorum maalesef. 10 saat önce tarihinde Levent GÖKER tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Levent GÖKER yazdı: Aslında motosikleti de bilinçli kullanırsan makina olarak güvensiz bir araçtır diyemem pek. Ama mesela motosiklet ileri sürüş eğitmeni Zafer Akçay hocanın bir lâfı vardır, "Motosiklet kaşınanı kaşır" diye, hakikaten doğru bir tespittir. Olmayacak şeyler yapmaya kalkarsan hakikaten çok güzel kaşır motosiklet. İşte, efendi olarak kullanılsa da ben başka magandaların durduk yere beni çok rahat öldürebilme/sakat bırakabilme ihtimali yüzünden artık motosiklet (ve benzeri olarak ATV'de) kullanmıyorum. Halbuki motor da, ATV'de karadaki belki en keyifli araçlar - ama bu keyiften zorunlu olarak mahrum kalmış durumdayım. Riski göze alabilenler kullanmaya ve keyfini doya doya çıkarmaya devam ediyor, ben riski göze alamıyorum maalesef. Ben 38 yaşında tanıştım motosiklet ile, suv, pick up vs türevlerini de kullandım. Hiçbiri motosiklet kadar eğlenceli olmadı benim için. Motosiklet ile 160.000 km den fazla sürüşüm var, Uğur Ertekin ekibinden eğitim alıyorum. Bireysel hatam ile dururken veya durmaya yakın hızlarda düşmek dışında, trafikte kazaya karışmadım. Trafikteki bütün araçların her birini olası tehlike olarak değerlendirip, motosiklet camiasında güvenlik balonu diye tabir edilen aralıkla motosiklet kullanıyorum. 1-320 km aralığında tüm hızlarda motosiklet kullandım, Emin olun çok eğlenceli, gençlik aşısı gibi. 😃 4 Yorum bağlantısı
Emin Önal 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Levent GÖKER yazdı: Hocam kusura bakma, n'aparsan yap motosiklet kullanılmaz Levent GÖKER yazdı: Aslında motosikleti de bilinçli kullanırsan makina olarak güvensiz bir araçtır diyemem pek. İşte buna ön yargılı yaklaşım diyoruz Korkan, riskine giremeyen, göze alamayan sürmesin tabiki. Size n'aparsan yap kullanılmaz dedirten bu faktörleri göze alamayışınız. Yoksa sonrasın da sizde söylemişsiniz gayette kullanılabilir bir alet. Ahmet Kiriş yazdı: Emin olun Tamam Yorum bağlantısı
Levent GÖKER 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Emin Önal yazdı: İşte buna ön yargılı yaklaşım diyoruz Korkan, riskine giremeyen, göze alamayan sürmesin tabiki. Size n'aparsan yap kullanılmaz dedirten bu faktörleri göze alamayışınız. Yoksa sonrasın da sizde söylemişsiniz gayette kullanılabilir bir alet. Tamam Evet, hakikaten alamıyorum artık. Yani eskiden nasıl alabiliyordum şu an kendime şaşıyorum. Ama insan şarap gibi, yıllar geçtikçe olgunlaşıyor, güzelleşiyor. Bir yaşanmışlığımı anlatayım. 25-26 sene oluyor herhalde. Bir esnaf arkadaşım var, komşum, yaşça da benden büyüktür 4-5 yaş. Bu ağbim bir gün motosiklet aldı, racing tipi bir Honda'ydı yanlış hatırlamadıysam, zamanının en iyi makinalarından biri. Aldıktan sonra üç aya kalmadı, bir kaza geçirdi. Eşinin bana anlattığına göre bir gün İnegöl'den Bursa'ya sürüyormuş, hızı da yüksekmiş. Derken montunun içinden bir arı girmiş ve bu ağbimi sokmuş. Arının sokmasının verdiği acı/şok, yüksek süratle birleşince ağbim motorun hakimiyetini kaybetmiş ve karşıdan gelen başka bir araçla kafa kafaya çarpışmış. Evet, maalesef o günden sonra bahsettiğim ağbimin belden aşağısı tutmuyor - 25 sene, belki daha da fazladır tekerlekli sandalyede. Tabii ne işi kaldı, ne gücü, ailecek ekonomik olarak zorluklara girdiler. Ağbim gene çok şanslı diyebilirim: Karısı onu terk edip boşamadı. Bu devirde böyle yapacak bir kadın pek bulamazsın, 25 sene felçli hastaya bakacak, altından her gün pisliğini temizleyecek, vs. Hiç bir kadın çekmez bu tantanayı artık kolay kolay. İşte böyle. O ağbim milyon kez pişmandır şimdi keşke otomobil kullansaydım diye ama maalesef bazı şeylerin geri dönüşü olmuyor. İnsanın yedek parçası yok henüz, internetten sipariş verelim, iki gün sonra gelir, değiştiririz diyebileceğimiz şekilde bir olay yok. Yani diyebilirim ki motosiklet ve ATV'ye tövbe etmem, hayatımda verdiğim en doğru kararlardan biridir bana göre. Umarım şeytana uyup da bir daha binmeye asla kalkmam. Yorum bağlantısı
Emin Önal 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Levent GÖKER yazdı: hayatımda verdiğim en doğru kararlardan biridir bana göre. Umarım şeytana uyup da bir daha binmeye asla kalkmam. Ya bu çok izafi bir konu. Sabaha kadar konuşulsa herkes için ortak doğrusu çıkmaz. Aynı durumu otomobil kazası ile yaşayan da var. Bende bu mesajı hasta yatağımdan yazıyorum. Düşmedim, kimseye çarpmadım, en ufak bir yere temasın bile olmadı, işimin en yoğun olduğu dönem, kendi hatamdan dolayı tek taraflı motor kazası ile 10 gün yatacağım, 4-6 hafta değnek kullanacağım. Başkasında ters tepip motoru da bırakabilir, olabilir, çok normaldir, ben ne zaman tekrar binebileceğimi hesap ediyorum, sevgim ve hazzımda gram eksilme yok. O yüzden çok izafi dedim. Yaya olarak yürürken araç çarpıp ölen, kaldırımda ayağı takılıp düşüp bitkisel hayata giren tanıdıklarım var. Ne zaman nerde öleceğimiz belli mi ? Motor kullanmayınca ölmeyecek miyim ? Uzuuun yıllardır bu hevesimi benzer düşünceler ile bastırdığım için pişmanım. Bir başkası kullandığı için pişmanlık duyabilir, saygı duyarım. Hayat 1 tane ve istekleri ertelemek için çok kısa. Ben böyle düşünüyorum. 6 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 4 saat önce Paylaş 4 saat önce İnsanlar tehlikeli görüyorlar ve evet riski yüksek. Diğer araçlara göre tehlikeli olması, yine diğer araçlardan kaynaklı. Eğitim tam da bunun için var. Bu riski nasıl en aza indiririz? 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Muhittin Kaplan yazdı: Bu riski nasıl en aza indiririz? Dört tekerleri yasaklayarak Ben geçen yıl omuzumu ve sol dizimi kırdım. Evet o hüne kadar çatır çutur motor kullanacağını bilen ben şimdi düşme korkusu ki durduk yerde tedirginlik yaşıyorum. Vaz geçeceğime 250cc'den 1300cc'ye geçtim. Ne bar fark eden? Eğitim eğitim eğitim. Milyon km araç kullanan biriyim. Nacizane pilotajım iyidir ancak ileri sürüş eğitimi almadan önce araç kullanmayı bilmiyormuşum 2 Yorum bağlantısı
Levent GÖKER 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Servet Aydın yazdı: Dört tekerleri yasaklayarak Ben geçen yıl omuzumu ve sol dizimi kırdım. Evet o hüne kadar çatır çutur motor kullanacağını bilen ben şimdi düşme korkusu ki durduk yerde tedirginlik yaşıyorum. Vaz geçeceğime 250cc'den 1300cc'ye geçtim. Ne bar fark eden? Eğitim eğitim eğitim. Milyon km araç kullanan biriyim. Nacizane pilotajım iyidir ancak ileri sürüş eğitimi almadan önce araç kullanmayı bilmiyormuşum Aynen, ancak dört tekerlerin girmesinin yasak olduğu, motosikletler için özel yollar olursa risk minimuma düşer - ki böyle yollar bizde yok, olan ülkeler var mı bilemiyorum. Eğitim de tabii önemli ama örneğin aşağıdaki gibi bir manyağa, daha doğrusu katile denk geldiğinde, en üst level eğitim de almış olsan yapabileceğin hiçbir şey yok. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Bı manyak neye vursa öldürür. Örneği hatırla konyadaki katil 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Muhittin Kaplan yazdı: İnsanlar tehlikeli görüyorlar ve evet riski yüksek. Diğer araçlara göre tehlikeli olması, yine diğer araçlardan kaynaklı. Eğitim tam da bunun için var. Bu riski nasıl en aza indiririz? Bir dakika hocam 😄 Diğer araçlara laf atarken lütfen bunları göz önünde bulunduralım: 1) Motorculara laf anlatmaya çalışmak boşuna, onlar hep haklı. Sol şeritle bariyer arasından basıp giderken, emniyet şeridini canı istediği için kullanırken, otobanda slalom yaparak araçların arasından geçerken hep siz haklısınız. Dürüstçe çıkıp evet biz trafiği tehlikeye atıyoruz kusura bakmayın diyebilecek bir motorcu ne yazıkki henüz göremedik 😊 2) Risk vardır ve yüksektir. Ancak; Çözüm basit: Filtreleme yapmadan trafik kurallarına uygun şekilde seyrederek. Buna ek olarak daha bir tane kurallara uyan şeridinde giden sinyal veren motosiklet sürücüsü görmedim (Trafikte en çok dikkat ettiğim ve saygı gösterdiğim gruptur bu arada çünkü bir kaza olursa hasarı direkt bedeni ile karşılayacak fakat aynı şeyi göremiyorum). Kuryeler beni kat be kat aşırı yoruyor bu manada. 3) Türkiye’deki şerit kuralları bütün araçlar için aynıdır motosikletler için özel şerit ve geçiş üstünlüğü yoktur. Buna yalnızca bazı ülkelerde belli şartlarda izin vardır. Yani şehir içi trafiğinde motor, karayolu üzerindeki şeritte, tam boyutta bir arabanın işgal edeceği genişlikte bir alanı işgal ederek sürülür. Aksi takdirde, dört-tekerlekliler tarafından farkedilemez, yani aradan giden motorcu bunun bedelini er veya geç düşerek ve düştükten sonra da ezilerek ödeyebilir. Lane splitting/filtering yani filtrelemeyi alışkanlık haline getiren ve kendi mantıksal çıkarımıyla hak-kural olarak gören her motorcu bir gün iki aracın arasında tost olmaya mahkumdur gibi. https://haberglobal.com/gundem/iki-otobusun-arasinda-kalan-motosikletli-kamerada-73429 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Servet Aydın yazdı: durduk yerde tedirginlik yaşıyorum 700v ları çatır çutur sökerken hiç tedirginlik sezmedim ama 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Koray Demir yazdı: 1) Motorculara laf anlatmaya çalışmak boşuna, onlar hep haklı. Sol şeritle bariyer arasından basıp giderken, emniyet şeridini canı istediği için kullanırken, otobanda slalom yaparak araçların arasından geçerken hep siz haklısınız. Dürüstçe çıkıp evet biz trafiği tehlikeye atıyoruz kusura bakmayın diyebilecek bir motorcu ne yazıkki henüz göremedik 😊 Var var, görüşelim, görmüş olursun Koray Demir yazdı: Filtreleme yapmadan trafik kurallarına uygun şekilde seyrederek. Buna ek olarak daha bir tane kurallara uyan şeridinde giden sinyal veren motosiklet sürücüsü görmedim (Trafikte en çok dikkat ettiğim ve saygı gösterdiğim gruptur bu arada çünkü bir kaza olursa hasarı direkt bedeni ile karşılayacak fakat aynı şeyi göremiyorum). Kuryeler beni kat be kat aşırı yoruyor bu manada. Filtreleme ile makas atmak arasındaki ince çizgiyi çoğu motorcu bilmiyor, katılıyorum. Kuryelerin çoğu kategori dışı zaten 1 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 46 dakika önce Paylaş 46 dakika önce Otoparkta motor için ayrı park yeri olan ülkede karayolunda diğer taşıtlar gibidir denmez Koray. Ayrımcılık olmamalı, kıeal ihlalinde paket taşıyıcılarının bir kısmını ayıralım ve serseri tayfayı; fazla tekeri olanlar daha çok kazaya sebep oluyor Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 34 dakika önce Yazar Paylaş 34 dakika önce Sağ şeritte giden arabanın sağına girip o adam dönünce düşen tayfa. Bana izlerken daha çok keyif veren birşey daha yok. Birde bu hız sınırlarının artacağına dair haberler vardı motosikletler için. Bu ne saçmalık zaten kanuni hızda gidryim dediğinde ensene metro turizm yanaşıyor. En yüksek limit motosikletlerde olmalı. Araba artı 10 mesela. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 dakika önce Paylaş 30 dakika önce İlkay Başaran yazdı: Sağ şeritte giden arabanın sağına girip o adam dönünce düşen tayfa. Bana izlerken daha çok keyif veren birşey daha yok. Birde bu hız sınırlarının artacağına dair haberler vardı motosikletler için. Bu ne saçmalık zaten kanuni hızda gidryim dediğinde ensene metro turizm yanaşıyor. En yüksek limit motosikletlerde olmalı. Araba artı 10 mesela. Hız limiti diye bir şey yok ki sol şeritte selektör yaparsan hız limiti yoktur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts