İçeriğe Yönlendir

Opel Astra J 1.3 - Araç Çalışırken Geç Çalışma, Sarsıntı ve Yakıt Kokusu


Gürkan Vatansever

Recommended Posts

Gürkan Vatansever
Gürkan Vatansever yazdı:

Egr 2-3 hafta önce fiziksel olarak sökülüp boğaz kelebeği,egr geri dönüşü ,borusu vs hepsi temizlendi. İptal gibi bir durumda mecvut değil.

Enjektör temizleme işleminden sonra usta aracı soğukken 5bin devirlere kadar çıkartınca egzozdan biraz su gelmişti egr soğutucu patlak olabilir falan demişti bu arada şuan aklıma geldi ancak araçta egzozdan duman atma veya bir daha su atma gibi bir durum olmadı.

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Ömer Sarıgül yazdı:

Bujinin elektrik bağlantısı sökülüp direnci ölçülebilse iyi olurdu ama dirençleri iyi duruyor doğru ise. 1.8v düşük bence bir anormallik var. Diğer araçla kıyas edin faydalı sonuç verir.

Diğer araçta da aynı sonuç çıktı. Bujilerle alakalı değil sanırım sorun. 

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Gürkan Vatansever yazdı:

Diğer araçta da aynı sonuç çıktı. Bujilerle alakalı değil sanırım sorun. 

Ustanın dediği gibi emme manifoldu temizliği ve egr valfi değişikliği deneyeceğiz artık yapboz gibi bulmaya çalıacağız sorunu :)

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Gürkan Vatansever yazdı:

Diğer araçta da aynı sonuç çıktı. Bujilerle alakalı değil sanırım sorun. 

👍 Aynen bujiler elenmiş oldu 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Saim Ulaş Yılmaz
Gürkan Vatansever yazdı:

Ustanın dediği gibi emme manifoldu temizliği ve egr valfi değişikliği deneyeceğiz artık yapboz gibi bulmaya çalıacağız sorunu :)

 

Gürkan Bey gelişme var mı konu ile ilgili ?

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Gürkan Bey gelişme var mı konu ile ilgili ?

Merhaba. Sorunu bulamayınca kendim obd cihazı almıştım. Daha önce belirttiğim gibi başka bir araç daha vardı elimizde aynı koşullarda ikisine de obd bağlayıp baktık. Bir aracın boğaz kelebeği sabit %23-24 civarlarında gözükürken benim aracımın %23-70 arası dalgalanma yapıyor. Diğer aracın egr voltajı 0.8 iken benim aracınki 0.98 civarında. Co2 oranları da g/km olaraktan sağlıklı çalışan araçta 140 benimkinde ise yaklaşık 170-200 arasında. Enjektör darbe oranları arasında da diğer aracınki birbirine yakın civarlardayken benim ki marştan sonra biraz daha uzak aralıklı değerlere sahip. Şuanlık usta da egr dediği için ondan şüpheleniyoruz ancak henüz işlem yaptırmadım. Bayramdan sonra egr valfi değişeceğim. Sorunu çözerse buraya tekrardan bilgilendirme olarak yazarım. Eğer sorunum çözülmez ise de şüphelilerimizi artık biliyoruz. Boğaz kelebeği, egr valfi, yada enjektör ayarları.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Gürkan Vatansever boğaz kelebeği rölanti de %23 ten aniden 70 e mi git gel yapıyor? Garip bir durum. Kelebek potu bozuk olabilir. 

Deneme amaçlı diğer aracın gaz kelebeğini sizin araçta denerseniz güzel olurdu. Ama direk takılıyor mu adaptasyon istiyor mu bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Ömer Sarıgül yazdı:

@Gürkan Vatansever boğaz kelebeği rölanti de %23 ten aniden 70 e mi git gel yapıyor? Garip bir durum. Kelebek potu bozuk olabilir. 

Deneme amaçlı diğer aracın gaz kelebeğini sizin araçta denerseniz güzel olurdu. Ama direk takılıyor mu adaptasyon istiyor mu bilgim yok.

Direk excel dosyası olarak atamadığım için fotoğrafları atıyorum. SS'lerin 1 ve 2 yazanı sağlıklı çalışan araca 3 ve 4 yazanı benim aracıma ait bilgiler. Boğaz kelebeği bildiğim kadarı ile bizim araçlarda adaptasyon gerektirmiyor çünkü her iki aracında boğaz kelebeği temizlendi ve usta adaptasyon gerektirmiyor demişti. Söküp denemeyi bir teklif etmeyi bende düşündüm açıkçası ancak co2 oranının yüksek olması ve aracımın 1 haftada 3 defa rejenarasyon yapması beni egr kaynaklı bir sorun da olabilire itiyor çünkü egr ile boğaz kelebeği beraber çalışan parçalarmış sanırım yabancı kaynakta öyle anlatılıyordu. Ayrıca aracı çalıştırmadan önce bir ara boğaz kelebeğinin kablosunu çekip çalıştırmayı düşünüyorum. Dizellerde sürekli açık kaldığı için fişi çıkartıkdan sonra olması gerektiği şekilde kalması gerekiyor diye düşünüyorum.

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

Screenshot_4.png

Gürkan Vatansever yazdı:

Direk excel dosyası olarak atamadığım için fotoğrafları atıyorum. SS'lerin 1 ve 2 yazanı sağlıklı çalışan araca 3 ve 4 yazanı benim aracıma ait bilgiler. Boğaz kelebeği bildiğim kadarı ile bizim araçlarda adaptasyon gerektirmiyor çünkü her iki aracında boğaz kelebeği temizlendi ve usta adaptasyon gerektirmiyor demişti. Söküp denemeyi bir teklif etmeyi bende düşündüm açıkçası ancak co2 oranının yüksek olması ve aracımın 1 haftada 3 defa rejenarasyon yapması beni egr kaynaklı bir sorun da olabilire itiyor çünkü egr ile boğaz kelebeği beraber çalışan parçalarmış sanırım yabancı kaynakta öyle anlatılıyordu. Ayrıca aracı çalıştırmadan önce bir ara boğaz kelebeğinin kablosunu çekip çalıştırmayı düşünüyorum. Dizellerde sürekli açık kaldığı için fişi çıkartıkdan sonra olması gerektiği şekilde kalması gerekiyor diye düşünüyorum.

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

Screenshot_4.png

Yukarıda da belirttiğim gibi araçlar arasında ana 3 fark var ancak bunlardan biri (enjektör darbe genişliği) boğaz kelebeği konumuna, maf ve map sensörü verilerine göre ayarlanan bir durummuş. Boğaz kelebeği arızası bu değerleri değiştireceği için onu göz önüne almazsak egr voltajı,co2 değeri ve boğaz kelebeği (throttle pos yazan veriler) verileri arasında fark var.

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
(düzenlendi)
Gürkan Vatansever yazdı:

Direk excel dosyası olarak atamadığım için fotoğrafları atıyorum. SS'lerin 1 ve 2 yazanı sağlıklı çalışan araca 3 ve 4 yazanı benim aracıma ait bilgiler. Boğaz kelebeği bildiğim kadarı ile bizim araçlarda adaptasyon gerektirmiyor çünkü her iki aracında boğaz kelebeği temizlendi ve usta adaptasyon gerektirmiyor demişti. Söküp denemeyi bir teklif etmeyi bende düşündüm açıkçası ancak co2 oranının yüksek olması ve aracımın 1 haftada 3 defa rejenarasyon yapması beni egr kaynaklı bir sorun da olabilire itiyor çünkü egr ile boğaz kelebeği beraber çalışan parçalarmış sanırım yabancı kaynakta öyle anlatılıyordu. Ayrıca aracı çalıştırmadan önce bir ara boğaz kelebeğinin kablosunu çekip çalıştırmayı düşünüyorum. Dizellerde sürekli açık kaldığı için fişi çıkartıkdan sonra olması gerektiği şekilde kalması gerekiyor diye düşünüyorum.

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

Screenshot_4.png

Yukarıda da belirttiğim gibi araçlar arasında ana 3 fark var ancak bunlardan biri (enjektör darbe genişliği) boğaz kelebeği konumuna, maf ve map sensörü verilerine göre ayarlanan bir durummuş. Boğaz kelebeği arızası bu değerleri değiştireceği için onu göz önüne almazsak egr voltajı,co2 değeri ve boğaz kelebeği (throttle pos yazan veriler) verileri arasında fark var.

Sslerde 1-2 yazmıyor. İlk iki ss sağlıklı aracın diğer 2 ss benim aracımın verileri.

tarihinde Gürkan Vatansever tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...