İçeriğe Yönlendir

Tesla 2025 1.9 Milyon %10 ile Satışa Sunuldu


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Yılda 5000 km yapan adam 

Ben 1 ayda yapıyorum onu yaw :) yılda 5 bin km yol yapıp araba alan adam ya çok zengindir kupon araba almıştır ya da tüm emekli ikramiyesini arabaya yatırmıştır. İkisi de Tesla ya uymaz :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

Ev’ler içerisinde %10 ötv dilimini geçmeyen, ısı pompası bulunan, doğuştan elektrikli olarak üretilen ve tasarım olarak kullanıcıya hitap eden en iyi f/p araç hangisi sizce?

Bütceye göre değişir ama almadan önce baktıklarımdan bahsedersem,

 

 

Bence f/p da Citroen Ecx4 tam bir fiyat performans arabası ama "bence" tipsiz. Farlarına alışamadım. Arka camı da çok küçük.  100 bin daha çıkarsanız Astra işin içine giriyor tipi de gayet güzel. Ona bi 100 daha eklerseniz Hyundai Ioniq 5 devreye giriyor. Hangisini seçeceğiniz ihtiyaca göre tercih değişir.

 

Ioniq 5'in şekli şemali hoş ve boyutları fotolarda gözüktüğünden çok daha büyük. SUV gibi gözükmüyor ama gayet iri bir alet. 800 V mimari var, şarj hızı çok iyi, Za zu derken doluyor aletin bataryası. Geçen sene dolu aksesuarlı modeli %10 a giriyordu. Korelilere gıcık olmasam onu alabilirdim.

 

Eğer büyük arabaya ihtiyaç yoksa Astra'ya bakmak gerek, bir çok arabaya göre çok cazip bir alternatif. MTV leride 160 kw lık modellere göre düşük. Bayiilerden çok güzel fiyatlar alınabiliyor. Ben tipini seviyorum. 

 

BYD ler populer ama bence daha zamana ihtiyacı var o markanın. Tesla ve TOGG un da var. 

 

Eğer finansman kastırıyorsa TOGG alternatif olabilir. Faizsiz kredi çok çekici. Bakmadım ama fiyatı en son 1500 lira mı neydi. Bence kalitesi de kötü değil. Yazılımı ile ilgili çok dedikodu var ama binen gayet güzel biniyor. Menzili kısa, uzun olanda fiyat artıyor, cazibesi kalmıyor. Ben politik nedenlerle almakla hiç ilgilenmedim.

 

Tesla bana göre değil, makyaj sonrası tipini toparladılar ama eskisi (teslacılar kızmasın) bence çok tipsizdi. Elon Musk ın suratına benziyordu resmen. Tabi bir de benim alışkanlıklarımdan kolay vazgeçebilen bir tip olmamam var. Her şeyin ortadaki bir ekrandan yapılaması bana göre değil. Bir de benim kullandığımın süspansiyonu sertti.

 

Kia EV6 tipsiz geliyor bana.

 

Mini'ler falan da var ama onların içini hiç sevmedim. Zaten donanım eksiltecem diye kuşa çevirdiler aleti. 

 

Grandland ben alırken tam bir f/p aracıydı ama o artık %40 a girdi. Ben alırken 1800 lira olan alet 2500 lira liste fiyatına çıktı. Opsiyonlarla 2700 lira. Hadi 150 bin falan indirtsen bile 2550 ye iner. Alınmaz bu fiyattan. Muhtemelen ondan bir şeyler eksiltip %10 a sokarlar gene. Haziranda focal ses sisteminin olmadığı 19 jantlı bir donanım bekliyorum. O zaman o gene %10 a girer ve fiyatı 1900 a falan düşerse alınabilir, Bence beklemeye değer. Aksi halde ölü doğmuş çocuk olacak zaten. 

 

Peugeot un 3008 in arka camını ben sevemedim bir türlü. Oradan hiçbir şey göremiyorum ya da oturma pozisyonumu ayarlamayı beceremedim. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

kola endeksi bu ara altın subvansiyonuna takıldı işlemiyor yakında düzelir

 

2.5 litre kola 1 dolardı hep.. 

Son yıllarda saptı..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

2.5 litre kola 1 dolardı hep.. 

Son yıllarda saptı..

 

 

ama gözler ışıldadı bak gözlüğü atanlar çoğaldı son yılda

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Mertol Kip yazdı:

Bütceye göre değişir ama almadan önce baktıklarımdan bahsedersem,

 

 

Bence f/p da Citroen Ecx4 tam bir fiyat performans arabası ama "bence" tipsiz. Farlarına alışamadım. Arka camı da çok küçük.  100 bin daha çıkarsanız Astra işin içine giriyor tipi de gayet güzel. Ona bi 100 daha eklerseniz Hyundai Ioniq 5 devreye giriyor. Hangisini seçeceğiniz ihtiyaca göre tercih değişir.

 

Ioniq 5'in şekli şemali hoş ve boyutları fotolarda gözüktüğünden çok daha büyük. SUV gibi gözükmüyor ama gayet iri bir alet. 800 V mimari var, şarj hızı çok iyi, Za zu derken doluyor aletin bataryası. Geçen sene dolu aksesuarlı modeli %10 a giriyordu. Korelilere gıcık olmasam onu alabilirdim.

 

Eğer büyük arabaya ihtiyaç yoksa Astra'ya bakmak gerek, bir çok arabaya göre çok cazip bir alternatif. MTV leride 160 kw lık modellere göre düşük. Bayiilerden çok güzel fiyatlar alınabiliyor. Ben tipini seviyorum. 

 

BYD ler populer ama bence daha zamana ihtiyacı var o markanın. Tesla ve TOGG un da var. 

 

Eğer finansman kastırıyorsa TOGG alternatif olabilir. Faizsiz kredi çok çekici. Bakmadım ama fiyatı en son 1500 lira mı neydi. Bence kalitesi de kötü değil. Yazılımı ile ilgili çok dedikodu var ama binen gayet güzel biniyor. Menzili kısa, uzun olanda fiyat artıyor, cazibesi kalmıyor. Ben politik nedenlerle almakla hiç ilgilenmedim.

 

Tesla bana göre değil, makyaj sonrası tipini toparladılar ama eskisi (teslacılar kızmasın) bence çok tipsizdi. Elon Musk ın suratına benziyordu resmen. Tabi bir de benim alışkanlıklarımdan kolay vazgeçebilen bir tip olmamam var. Her şeyin ortadaki bir ekrandan yapılaması bana göre değil. Bir de benim kullandığımın süspansiyonu sertti.

 

Kia EV6 tipsiz geliyor bana.

 

Mini'ler falan da var ama onların içini hiç sevmedim. Zaten donanım eksiltecem diye kuşa çevirdiler aleti. 

 

Grandland ben alırken tam bir f/p aracıydı ama o artık %40 a girdi. Ben alırken 1800 lira olan alet 2500 lira liste fiyatına çıktı. Opsiyonlarla 2700 lira. Hadi 150 bin falan indirtsen bile 2550 ye iner. Alınmaz bu fiyattan. Muhtemelen ondan bir şeyler eksiltip %10 a sokarlar gene. Haziranda focal ses sisteminin olmadığı 19 jantlı bir donanım bekliyorum. O zaman o gene %10 a girer ve fiyatı 1900 a falan düşerse alınabilir, Bence beklemeye değer. Aksi halde ölü doğmuş çocuk olacak zaten. 

 

Peugeot un 3008 in arka camını ben sevemedim bir türlü. Oradan hiçbir şey göremiyorum ya da oturma pozisyonumu ayarlamayı beceremedim. 

psa araçları hala tek batarya paketi yok aracın içindeki boşluklara dağıltımış ayrı ayrı olması ileride bir sorun yaratacak mı göreceğiz

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

full paket elektrikli e-c4 için bayi fiyatları 1525 bin tl

Fiyat performans olarak bakıldığında pek mantıklı araçlar gelmiyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gülmez yazdı:

full paket elektrikli e-c4 için bayi fiyatları 1525 bin tl

Fiyat performans olarak bakıldığında pek mantıklı araçlar gelmiyor

şu an bence alınabilecek araç tesla togg byd reno5 mini

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Gülmez yazdı:

psa araçları hala tek batarya paketi yok aracın içindeki boşluklara dağıltımış ayrı ayrı olması ileride bir sorun yaratacak mı göreceğiz

Tek batarya paketi yok derken?

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Mertol Kip yazdı:

Tek batarya paketi yok derken?

Astra-Elektrik-3-1024x576.jpeg.7ebe3dbdae65bb56cea4da2ac27b03ff.jpeg

demek istediğim bu araçlar gerçek %100 elektrikli değil

Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Mertol Kip yazdı:

Bütceye göre değişir ama almadan önce baktıklarımdan bahsedersem,

 

 

Peki Mertol Üstat, Koray Bey'in dedigi bir sey dikkatimi cekti; daha once 2024 sonu elektrikli bakarken bir kac kisiden daha duymustum (bir tanesi Togg'da calisan bir arkadasim)

Elektrikli alirken, dogustan elektrikli olarak tasarlanan araclari tercih edin diyorlar; o yuzden mesela 2008 elektrikli vs onermiyorlardi. Siz ne dersiniz bu konuda?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

 

Ali Gülmez yazdı:

Astra-Elektrik-3-1024x576.jpeg.7ebe3dbdae65bb56cea4da2ac27b03ff.jpeg

demek istediğim bu araçlar gerçek %100 elektrikli değil

 

bu PHEV hybrid, önde benzinli motor var. Ama bataryanın parçalı olmasının ne zararı var ki? Ağırlık dengesini ayarlayabildikleri sürece bence sorun edilecek bir durum gibi durmuyor. 

 

Astranın full elektriklisi için bir şey diyemem hiç dalmadım derinlemesine ama yeni Stellantis araçlarında C ve D segmentinde STLA Medium platformu kullanılıyor ve hem doğuştan elektrikli hem de batarya yekpare. 3008, 5008, Grandland, C5 Aircross vs vs bu platformu kullanıyor.  

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Gökhan Tuna yazdı:

Peki Mertol Üstat, Koray Bey'in dedigi bir sey dikkatimi cekti; daha once 2024 sonu elektrikli bakarken bir kac kisiden daha duymustum (bir tanesi Togg'da calisan bir arkadasim)

Elektrikli alirken, dogustan elektrikli olarak tasarlanan araclari tercih edin diyorlar; o yuzden mesela 2008 elektrikli vs onermiyorlardi. Siz ne dersiniz bu konuda?

 

Estağfirullah üstatlık falan beni aşar. .

2008 in yenisi 208 falan hepsi doğuştan elektrikli modeller ama ben doğuştan elektrikli olmasının gerçek hayattaki karşılığını göremiyorum. Mantıklı bir argüman göremiyorum açıkcası. Sıradan kullanıcıyı nasıl etkileyecekmiş? Adam arabasına binip işine gidip gelecek arada AVM ye gidip alışveriş yapacak, yemişim platformunu. :)

 

https://www.media.stellantis.com/me-en/peugeot/press/peugeot-presents-its-100-electric-range-demonstrating-its-commitment-to-tech-innovation-for-sheer-driving-pleasure

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Doğuştan elektrikli araçta pil yerleşimi motor yerleşimi vb ona göre. Ve dolayısı ile daha optimal yer kullanımı var. Ağırlık dengesi. Diğerinde mesela şaft tüneli geçecek yer aynı duruyor. motor olacak yer duruyor. egsoz geçecek yer duruyor. O yüzden optimal kullanım azalmış oluyor. Ama Mertolun dediği gibi klasik kullanıcıyı bu niye etkilesin k? Daha bile iyi olur. kaportası vs alüminyum olmayınca tamiri vs daha klasik olur. 

 

Mesela doğuştan elektrik olmayanlarda önde bagaj zor ihtimal. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

Doğuştan elektrikli araçta pil yerleşimi motor yerleşimi vb ona göre. Ve dolayısı ile daha optimal yer kullanımı var. Ağırlık dengesi. Diğerinde mesela şaft tüneli geçecek yer aynı duruyor. motor olacak yer duruyor. egsoz geçecek yer duruyor. O yüzden optimal kullanım azalmış oluyor. Ama Mertolun dediği gibi klasik kullanıcıyı bu niye etkilesin k? Daha bile iyi olur. kaportası vs alüminyum olmayınca tamiri vs daha klasik olur. 

 

Mesela doğuştan elektrik olmayanlarda önde bagaj zor ihtimal. 

 

Önden çekişli üretilen bir arabada (petrollü de olsa) neden şaft tüneli var zaten onu hiç anlayamadım, adı üstünde şaft tüneli. Arabada şaft yok tüneli var. Evet olması saçma belki ama bunun neden bir sorunmuş gibi algılandığını da pek anlayabildiğimi söyleyemem. Belki aracın taban rijitliğine falan bir katkısı vardır. Sonuçta bu arabaların hiçbirinin klasik anlamda şasesi yok. 


Arkadan itişli elektrikli olmadığı sürece ön tarafta bir şey kazanabilme şansın da yok. Benim düldül önden çekişli mesela oraya motoru koymuş adam dolayısı ile önde bagaj falan yok.  İhtiyaç var mı öyle bir şeye eminde değilim, bana çok kullanışlı bir şey gibi gelmiyor. Oraya zaten ne kadar ne koyulabilir tartışılır. Bende stepne haznesinin orayı katlı otopark misali yapmışlar, kablo ıvır zıvırı oraya koymuşlar. Hatta hızlarını alamayıp oraya subwoofer ı ve ses amplifier ını falan da koymuşlar. Ona rağmen 500 küsur litre bagaj kalmış. 4 çeker olanında stepne havuzuna ek bir motor daha koymuşlar falan filan.

 

Arabanın kaportasının aluminyum olması çok da iyi birşey değil. Eski defenderların falan kaportası aluminyum, paslanmıyor falan filan iyi güzelde hem kolay deforme oluyor (çamurluğa otursan teker üstü göçüyor resmen) hem de tamiri falan çok sıkıntılı. Kolay uzayan yumuşak metal olduğu için çekiçle falan düzeltmek çok zor. Elektrik motorlarının zaten torku yüksek, ağırlığı yürütmesi sıkıntı olmadığından ağırlık bence çok kritik değil. Kaldı ki 100 km de 15 kW tüketmekle 14 kW tüketmek arasında bence dramatik bir farkta yok. Benzinli arabadaki gibi aman 1 litre az yaktırayım diye kasmaya gerek olduğunu sanmıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Mertol Kip yazdı:

 

 

bu PHEV hybrid, önde benzinli motor var. Ama bataryanın parçalı olmasının ne zararı var ki? Ağırlık dengesini ayarlayabildikleri sürece bence sorun edilecek bir durum gibi durmuyor. 

 

Astranın full elektriklisi için bir şey diyemem hiç dalmadım derinlemesine ama yeni Stellantis araçlarında C ve D segmentinde STLA Medium platformu kullanılıyor ve hem doğuştan elektrikli hem de batarya yekpare. 3008, 5008, Grandland, C5 Aircross vs vs bu platformu kullanıyor.  

 

 

 

o  görsele pevhbrt değilde insanlar elektrikli motor önde olduğunu anlasınlar diye saçma bir görsel koymuşlar benim orada anlatmak istediğim mevcut 208,2008,308 astra gibi araçların elektrikli versiyonlarında bataryalar parça parça

İleride arıza çıkması durumunda hangi bataryanın  bozulduğu anlaşılacak mı gibi düşüncelerim var ayrıca doğuştan elektrikliler de batarya tek parça halinde alttan sökülebiliyor bu psa da bataryalar kabin içinde 

ileride sökülmesi gerekirse bir çok trim sökülecek taban halısı çıkacak bir dünya tantana

arakadaş ec4x aldı çok memnun geçen yoğun trafikte çok aşırı soğuk yokken ortalama 9 kw gördü ankara içinde

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Gülmez yazdı:

o  görsele pevhbrt değilde insanlar elektrikli motor önde olduğunu anlasınlar diye saçma bir görsel koymuşlar benim orada anlatmak istediğim mevcut 208,2008,308 astra gibi araçların elektrikli versiyonlarında bataryalar parça parça

İleride arıza çıkması durumunda hangi bataryanın  bozulduğu anlaşılacak mı gibi düşüncelerim var ayrıca doğuştan elektrikliler de batarya tek parça halinde alttan sökülebiliyor bu psa da bataryalar kabin içinde 

ileride sökülmesi gerekirse bir çok trim sökülecek taban halısı çıkacak bir dünya tantana

arakadaş ec4x aldı çok memnun geçen yoğun trafikte çok aşırı soğuk yokken ortalama 9 kw gördü ankara içinde

 

 

Diyorum ki eskilerinden parçalı batarya yapısı olabilir bilgim yok ( belkide o batarya sandığımız onların tekidir, çünkü bunların bataryaları minnoş kapasiteli, 8 hücreli mi ne olması lazım) ama yenilerindekiler yekpare. O da eklediğim linkte yazıyor. Ki o link zaten Stellantisin kendi resmi sayfasında. PSA yok artık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...