İçeriğe Yönlendir

Motosiklet Kaskı


Sertaç Tuğlacı

Recommended Posts

Sertaç Tuğlacı

Arkadaşlar merhaba arabanın yanında günü birlik kullanmak için Honda Pcx aldım. İlk etapta bütçem dar olduğu için sadece kask almayı düşünüyorum. Motosiklet kullanan arkadaşlar bu siteden daha önce motosiklet kaskı veya ekipmanı aldınız mı? Güvenilir mi?

https://www.motospartan.com.tr/

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır

Motospartan iyidir. Ekipman önemli. Dirseklik dizlik şimdilik olmasada (ki olmalı) iyi bir eldiven ilk etapta şart. Allah korusun düştüğün ilk anda yere temas eden ilk eller oluyor. Ciddi yaralanmalara sebep olabilir. Kask olarak Nexx Sx100 (bu siteden almıştım) ve Scorpion EXO R1 kullanıyorum. Memnunuz. Sx100de güneş vizörü de var. Ayrıca pinlock olmalı soğuk havalarda da kullanılacak ise buhardan etkilenmemek için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Kask ls2 tercih edebilirsin. Ben bizzat kendim test ettim. Kafasının üstüne balıklama düşen tanıdıklar da oldu. Görevini yapıyor. Ls2 strobe 2 çene açılır kask kullanıyorum. Full face de tercih edebilirsin. Sertifikaları var. kask 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dizlik dirseklik  motorcu botu vs vs. bunlar olmazsa olmazlardır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Site güvenilir de, sadece kask ile siz pek güvende değilsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

Bütçeyi bilmemekle , LS2 ve HJC markalarına bakabilirsiniz. HJC biraz daha pahalı ama f/p ürünüdür. Ama sadece kask ile motor sürmemenizi öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam merhaba. Ben de okula gelip giderken ağırlıklı kullanıyorum. RSV nin yarım kaskını aldım güneşlikli olanlardan. xspeed tam korumalı mont aldım ama bu kadar aktif kullanacağımı düşünseydim kesinlikle düzgün bir deri mont alırdım. Şimdilik yeterli. Pantolon olarak korumasız rüzgar ve su geçirmez aldım . Ekipman önemli . Biraz daha aktif kullansam daha iyilerini alırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam merhaba. Ben de okula gelip giderken ağırlıklı kullanıyorum. RSV nin yarım kaskını aldım güneşlikli olanlardan. xspeed tam korumalı mont aldım ama bu kadar aktif kullanacağımı düşünseydim kesinlikle düzgün bir deri mont alırdım. Şimdilik yeterli. Pantolon olarak korumasız rüzgar ve su geçirmez aldım . Ekipman önemli . Biraz daha aktif kullansam daha iyilerini alırdım. 

Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı.

Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90

Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık.

Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse.

Şimdilik ehliyet kursuna devam

10’unda sınavım var.

Aranıza hoş geldim 

 

IMG_5968.jpeg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Emre Şimşek yazdı:

Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı.

Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90

Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık.

Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse.

Şimdilik ehliyet kursuna devam

10’unda sınavım var.

Aranıza hoş geldim 

 

IMG_5968.jpeg

İlkay'ın motor gibi çok gergin duruyor.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı.

Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90

Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık.

Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse.

Şimdilik ehliyet kursuna devam

10’unda sınavım var.

Aranıza hoş geldim 

 

IMG_5968.jpeg

Emre hocam ben ağırlıklı şehir içi kullanıyorum.( 3-4 km ) Bu sebeple bence yarım kask daha mantıklı. Evet tam olsa daha korumalı ancak dur kalk bin çok yapıyorum. Bu sebeple. FULL face kaskı mt serisi ya da racing tarzı motor kullansam en çok parayı inan kask ve monta verirdim şahsen. shark, ls2 gibi markalardan da iyisi alınmalı şahsi fikrim. LS2 bir çok noktada kendini kanıtlasa da ciddi iyi markalar var ve 10-15 bin lira en alt fiyat baz alınarak ömürlük bir kask bakılmalı diye düşünüyorum. Geçmişte güçlü motorlar kullandım ancak şimdilerde scooter ihtiyaç hasıl oldu ve kapalı otoparkım olmadığı için pcx den devam. Dediğim gibi şimdilik yeterli. Ben ehliyet komisyonunda görevliyim bazen sizler gibi arkadaşlar geliyor adam 10 bin dolar sadece kaska vermiş. Sanırım pilottu mesleği. Yurt dışından almış. Ekipmanda sınır yok. Xspeed Türk markası ve ben inanılmaz memnunum. Hava su geçirmiyor. Her yerinde bantlar var vücuda istediğin gibi oturuyor. Hani zayıfladım şişmanladım durumu olmuyor. En kötü yağmurda karda giydim en ufak üşüme hissetmedim. Ayrıca tam korumalı. Dersen ki yine olsa ne alırdın? Kesinlikle tam koruma deri derim.  Ayakkabı olayına gelince bende vardı satmıştım vitesli motoru bırakmıştım bir de çeşitli deformeleri olduğu için. Tekrar racing e geçiş yaparsam almayı düşünüyorum. Artık ona o zaman karar vereceğiz :)  Korumalı pantolon olarak Avcılar Yamaha da ciddi indirim vardı bir ara. Tavsiyem yurt dışına giden bir arkadaşın varsa kesinlikle yurt dışından bakmanız neredeyse yarı yarıya. Gerçi ekipmanların hemen hemen hepsi yurt dışında baya ucuz ama neyse. Eldiven olarak ben özellikle kışın korumasız scoyco tercih ediyorum ancak 0 derecenin altında pek işe yaramıyor.  Son olarak çocukluktan beri motor üstünde olan birisi olarak her zaman söylerim: Ekipmansız motor binmek işkencedir :) 

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Fatih Sarıkaya yazdı:

İlkay'ın motor gibi çok gergin duruyor.

Kurs A sınıfı işin bunu (mt07) ayarlamış. Kedi gibi sessiz ama atik. A2’nin motorunu kullandım modeli neydi bilmiyorum ama onlar leş gibiydi. Bu biraz temiz kalmış. 
 

Tayfun Aydın yazdı:

Emre hocam ben ağırlıklı şehir içi kullanıyorum.( 3-4 km ) Bu sebeple bence yarım kask daha mantıklı. Evet tam olsa daha korumalı ancak dur kalk bin çok yapıyorum. Bu sebeple. FULL face kaskı mt serisi ya da racing tarzı motor kullansam en çok parayı inan kask ve monta verirdim şahsen. shark, ls2 gibi markalardan da iyisi alınmalı şahsi fikrim. LS2 bir çok noktada kendini kanıtlasa da ciddi iyi markalar var ve 10-15 bin lira en alt fiyat baz alınarak ömürlük bir kask bakılmalı diye düşünüyorum. Geçmişte güçlü motorlar kullandım ancak şimdilerde scooter ihtiyaç hasıl oldu ve kapalı otoparkım olmadığı için pcx den devam. Dediğim gibi şimdilik yeterli. Ben ehliyet komisyonunda görevliyim bazen sizler gibi arkadaşlar geliyor adam 10 bin dolar sadece kaska vermiş. Sanırım pilottu mesleği. Yurt dışından almış. Ekipmanda sınır yok. Xspeed Türk markası ve ben inanılmaz memnunum. Hava su geçirmiyor. Her yerinde bantlar var vücuda istediğin gibi oturuyor. Hani zayıfladım şişmanladım durumu olmuyor. En kötü yağmurda karda giydim en ufak üşüme hissetmedim. Ayrıca tam korumalı. Dersen ki yine olsa ne alırdın? Kesinlikle tam koruma deri derim.  Ayakkabı olayına gelince bende vardı satmıştım vitesli motoru bırakmıştım bir de çeşitli deformeleri olduğu için. Tekrar racing e geçiş yaparsam almayı düşünüyorum. Artık ona o zaman karar vereceğiz :)  Korumalı pantolon olarak Avcılar Yamaha da ciddi indirim vardı bir ara. Tavsiyem yurt dışına giden bir arkadaşın varsa kesinlikle yurt dışından bakmanız neredeyse yarı yarıya. Gerçi ekipmanların hemen hemen hepsi yurt dışında baya ucuz ama neyse. Eldiven olarak ben özellikle kışın korumasız scoyco tercih ediyorum ancak 0 derecenin altında pek işe yaramıyor.  Son olarak çocukluktan beri motor üstünde olan birisi olarak her zaman söylerim: Ekipmansız motor binmek işkencedir :) 

Yurt dışına gidip gelen bir kaç arkadaşım var hocam cross için ne tavsiye edersiniz onları aldırayım. Ama öncelikle uygun fiyatlı yerli varsa tercih edebilirim.

Buralarda sıfırın altını pek görmeyiz görsek de kışın çok çıkmam ben. Daha çok yazın bineceğim gibi görünüyor. Alacağım motor da şimdilik Hero X Pulse, ileride de Crf250 olur sanırım. Ağır arazi yapacağımı sanmıyorum. 

Bir de Tayfun Hocam sınavda tek hatada bırakılıyor mu? Yoksa puan mı düşüyor?

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Kurs A sınıfı işin bunu (mt07) ayarlamış. Kedi gibi sessiz ama atik. A2’nin motorunu kullandım modeli neydi bilmiyorum ama onlar leş gibiydi. Bu biraz temiz kalmış. 
 

Yurt dışına gidip gelen bir kaç arkadaşım var hocam cross için ne tavsiye edersiniz onları aldırayım. Ama öncelikle uygun fiyatlı yerli varsa tercih edebilirim.

Buralarda sıfırın altını pek görmeyiz görsek de kışın çok çıkmam ben. Daha çok yazın bineceğim gibi görünüyor. Alacağım motor da şimdilik Hero X Pulse, ileride de Crf250 olur sanırım. Ağır arazi yapacağımı sanmıyorum. 

Bir de Tayfun Hocam sınavda tek hatada bırakılıyor mu? Yoksa puan mı düşüyor?

Şimdilik Türk marka olsun kullanayım dersen ben xspeed şiddetle tavsiye ederim. Pahalı markaların çakmasını çok yapıyorlar sığır derisinden ve tam korumalı bence hiç fena değil ve kesinlikle alınabilir. Mont olarak. Arazi motoru olarak kesinlikle crf derim. Fiyat da zaten uçuk değil. Motorda Japon her zaman iyidir hocam. 

 

Sınavda 3 tür hata var. Mavi-turuncu-kırmızı.

 

Mavilerde 4 hata yapma hakkın, Turuncu da 1 hata yapma hakkın var ancak kırmızıda tek hata da kalıyorsun. Örnek vermek gerekirse sınav başında motor ve ekipman ile ilgili sorulan sorular mavi kısma giriyor, stop etmek turuncu kısma, kırmızı ışıkta geçmek kırmızı kısma giriyor. Bunun yanında komisyon genel kullanıma bağlı da sınavı bitirebilir. Bu sebeple motor hakimiyeti çok önemlidir. Biliyorsun ki 2 etaptan oluşuyor sınav. 1. etap parkur , 2.  etap trafik kullanımı. 1. etapta da içeride duraklama ve kazın fren kısmı dışında ayağını yere koyman yasak. Ayağını yere koyman demek dengeni kuramıyorsun demektir. Bu da senin motora hakimiyetinin olmadığını gösterir. Gibi gibi gibi sınavın ufak tefek dikkat edilmesi gereken noktaları var. Komisyon arkadaşlara istediğini sorabilirsin sınavdan önce. Sana geniş geniş açıklarlar.. 

 

A sınıfında MT candır. Öbürleri zaten dayanmıyor. Ama MT inanılmaz dikkat edilmesi gereken bir motor. Şahsen racing kullandım ancak mt ler beni her zaman ürkütür. Kütür kütür vura vura gider ve acemi birinin elinde Allah korusun çok kötü sonuçlara sebep olur. NC de kullanılabiliyor ama MT daha iyi. A2 nin motorları dediğiniz gibi amatör kısım olduğu için biraz rezil durumdadır eminim :) 

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Emre Şimşek yazdı:

(mt07)

 

Bileğine dikkat et, altından fırt diye gider.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Emin Önal yazdı:

 

Bileğine dikkat et, altından fırt diye gider.

Biraz ayrıntı versene çok cahilim.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

İkinci bir masraftansa ilk önce alınabilecek en iyi ekipman her zaman yatırımdır.

https://www.motosikletonline.com/marka/zeus

Daha bol çeşit 

Emre Şimşek yazdı:

Biraz ayrıntı versene çok cahilim.

Gaz açarken dikkat et yoksa motorla yer değiştirebilirsin demiş 😉 (kafana geçer) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Adnan Çakır yazdı:

İkinci bir masraftansa ilk önce alınabilecek en iyi ekipman her zaman yatırımdır.

https://www.motosikletonline.com/marka/zeus

Daha bol çeşit 

Gaz açarken dikkat et yoksa motorla yer değiştirebilirsin demiş 😉 (kafana geçer) 

 

Aynen.

 

Emre Şimşek yazdı:

Biraz ayrıntı versene çok cahilim.

 

Bende sınava onunla girmiştim. Güce alışkın olmadığın için, benim gibi, gaz kolunu ani ve haddinden fazla açmalarda, beklemediğin tepkiler ile karşılaşabilirsin, dikkat et demek istedim. Gaz kolunu yedirerek açmaya özen göster.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...