Sertaç Tuğlacı Çarşamba 08:59 Paylaş Çarşamba 08:59 Arkadaşlar merhaba arabanın yanında günü birlik kullanmak için Honda Pcx aldım. İlk etapta bütçem dar olduğu için sadece kask almayı düşünüyorum. Motosiklet kullanan arkadaşlar bu siteden daha önce motosiklet kaskı veya ekipmanı aldınız mı? Güvenilir mi? https://www.motospartan.com.tr/ Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır Çarşamba 09:18 Paylaş Çarşamba 09:18 Motospartan iyidir. Ekipman önemli. Dirseklik dizlik şimdilik olmasada (ki olmalı) iyi bir eldiven ilk etapta şart. Allah korusun düştüğün ilk anda yere temas eden ilk eller oluyor. Ciddi yaralanmalara sebep olabilir. Kask olarak Nexx Sx100 (bu siteden almıştım) ve Scorpion EXO R1 kullanıyorum. Memnunuz. Sx100de güneş vizörü de var. Ayrıca pinlock olmalı soğuk havalarda da kullanılacak ise buhardan etkilenmemek için. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Çarşamba 10:18 Paylaş Çarşamba 10:18 Kask ls2 tercih edebilirsin. Ben bizzat kendim test ettim. Kafasının üstüne balıklama düşen tanıdıklar da oldu. Görevini yapıyor. Ls2 strobe 2 çene açılır kask kullanıyorum. Full face de tercih edebilirsin. Sertifikaları var. kask Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 10:34 Paylaş Çarşamba 10:34 dizlik dirseklik motorcu botu vs vs. bunlar olmazsa olmazlardır 2 Yorum bağlantısı
Emin Önal Çarşamba 10:38 Paylaş Çarşamba 10:38 Site güvenilir de, sadece kask ile siz pek güvende değilsiniz. 1 1 Yorum bağlantısı
Serkan Derya Çarşamba 13:19 Paylaş Çarşamba 13:19 Bütçeyi bilmemekle , LS2 ve HJC markalarına bakabilirsiniz. HJC biraz daha pahalı ama f/p ürünüdür. Ama sadece kask ile motor sürmemenizi öneriyorum. Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın Çarşamba 20:55 Paylaş Çarşamba 20:55 Hocam merhaba. Ben de okula gelip giderken ağırlıklı kullanıyorum. RSV nin yarım kaskını aldım güneşlikli olanlardan. xspeed tam korumalı mont aldım ama bu kadar aktif kullanacağımı düşünseydim kesinlikle düzgün bir deri mont alırdım. Şimdilik yeterli. Pantolon olarak korumasız rüzgar ve su geçirmez aldım . Ekipman önemli . Biraz daha aktif kullansam daha iyilerini alırdım. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek Perşembe 07:12 Paylaş Perşembe 07:12 Tayfun Aydın yazdı: Hocam merhaba. Ben de okula gelip giderken ağırlıklı kullanıyorum. RSV nin yarım kaskını aldım güneşlikli olanlardan. xspeed tam korumalı mont aldım ama bu kadar aktif kullanacağımı düşünseydim kesinlikle düzgün bir deri mont alırdım. Şimdilik yeterli. Pantolon olarak korumasız rüzgar ve su geçirmez aldım . Ekipman önemli . Biraz daha aktif kullansam daha iyilerini alırdım. Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı. Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90 Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık. Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse. Şimdilik ehliyet kursuna devam 10’unda sınavım var. Aranıza hoş geldim 7 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Perşembe 09:22 Paylaş Perşembe 09:22 Emre Şimşek yazdı: Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı. Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90 Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık. Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse. Şimdilik ehliyet kursuna devam 10’unda sınavım var. Aranıza hoş geldim İlkay'ın motor gibi çok gergin duruyor. 3 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın Perşembe 13:13 Paylaş Perşembe 13:13 (düzenlendi) Emre Şimşek yazdı: Yarım kask bende de var, tavsiye etmiyorlar diye Ls2 Speed2 full face kask aldım henüz kullanmak nasip olmadı. Montlarda şöyle seçenekler olduğunu keşfettim ama ben araziye uygun koruma alacağım için bana uygun değil, belki size uyabilir şehir içinde Tech90 Dün akşam Yds’nin yarım botunu sipariş ettim. Korumalı pantolon, eldiven, intercom falan filan listem kabarık. Param olunca cross motorumu da alacağım nasipse. Şimdilik ehliyet kursuna devam 10’unda sınavım var. Aranıza hoş geldim Emre hocam ben ağırlıklı şehir içi kullanıyorum.( 3-4 km ) Bu sebeple bence yarım kask daha mantıklı. Evet tam olsa daha korumalı ancak dur kalk bin çok yapıyorum. Bu sebeple. FULL face kaskı mt serisi ya da racing tarzı motor kullansam en çok parayı inan kask ve monta verirdim şahsen. shark, ls2 gibi markalardan da iyisi alınmalı şahsi fikrim. LS2 bir çok noktada kendini kanıtlasa da ciddi iyi markalar var ve 10-15 bin lira en alt fiyat baz alınarak ömürlük bir kask bakılmalı diye düşünüyorum. Geçmişte güçlü motorlar kullandım ancak şimdilerde scooter ihtiyaç hasıl oldu ve kapalı otoparkım olmadığı için pcx den devam. Dediğim gibi şimdilik yeterli. Ben ehliyet komisyonunda görevliyim bazen sizler gibi arkadaşlar geliyor adam 10 bin dolar sadece kaska vermiş. Sanırım pilottu mesleği. Yurt dışından almış. Ekipmanda sınır yok. Xspeed Türk markası ve ben inanılmaz memnunum. Hava su geçirmiyor. Her yerinde bantlar var vücuda istediğin gibi oturuyor. Hani zayıfladım şişmanladım durumu olmuyor. En kötü yağmurda karda giydim en ufak üşüme hissetmedim. Ayrıca tam korumalı. Dersen ki yine olsa ne alırdın? Kesinlikle tam koruma deri derim. Ayakkabı olayına gelince bende vardı satmıştım vitesli motoru bırakmıştım bir de çeşitli deformeleri olduğu için. Tekrar racing e geçiş yaparsam almayı düşünüyorum. Artık ona o zaman karar vereceğiz Korumalı pantolon olarak Avcılar Yamaha da ciddi indirim vardı bir ara. Tavsiyem yurt dışına giden bir arkadaşın varsa kesinlikle yurt dışından bakmanız neredeyse yarı yarıya. Gerçi ekipmanların hemen hemen hepsi yurt dışında baya ucuz ama neyse. Eldiven olarak ben özellikle kışın korumasız scoyco tercih ediyorum ancak 0 derecenin altında pek işe yaramıyor. Son olarak çocukluktan beri motor üstünde olan birisi olarak her zaman söylerim: Ekipmansız motor binmek işkencedir Perşembe 13:14 tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek Perşembe 14:17 Paylaş Perşembe 14:17 Fatih Sarıkaya yazdı: İlkay'ın motor gibi çok gergin duruyor. Kurs A sınıfı işin bunu (mt07) ayarlamış. Kedi gibi sessiz ama atik. A2’nin motorunu kullandım modeli neydi bilmiyorum ama onlar leş gibiydi. Bu biraz temiz kalmış. Tayfun Aydın yazdı: Emre hocam ben ağırlıklı şehir içi kullanıyorum.( 3-4 km ) Bu sebeple bence yarım kask daha mantıklı. Evet tam olsa daha korumalı ancak dur kalk bin çok yapıyorum. Bu sebeple. FULL face kaskı mt serisi ya da racing tarzı motor kullansam en çok parayı inan kask ve monta verirdim şahsen. shark, ls2 gibi markalardan da iyisi alınmalı şahsi fikrim. LS2 bir çok noktada kendini kanıtlasa da ciddi iyi markalar var ve 10-15 bin lira en alt fiyat baz alınarak ömürlük bir kask bakılmalı diye düşünüyorum. Geçmişte güçlü motorlar kullandım ancak şimdilerde scooter ihtiyaç hasıl oldu ve kapalı otoparkım olmadığı için pcx den devam. Dediğim gibi şimdilik yeterli. Ben ehliyet komisyonunda görevliyim bazen sizler gibi arkadaşlar geliyor adam 10 bin dolar sadece kaska vermiş. Sanırım pilottu mesleği. Yurt dışından almış. Ekipmanda sınır yok. Xspeed Türk markası ve ben inanılmaz memnunum. Hava su geçirmiyor. Her yerinde bantlar var vücuda istediğin gibi oturuyor. Hani zayıfladım şişmanladım durumu olmuyor. En kötü yağmurda karda giydim en ufak üşüme hissetmedim. Ayrıca tam korumalı. Dersen ki yine olsa ne alırdın? Kesinlikle tam koruma deri derim. Ayakkabı olayına gelince bende vardı satmıştım vitesli motoru bırakmıştım bir de çeşitli deformeleri olduğu için. Tekrar racing e geçiş yaparsam almayı düşünüyorum. Artık ona o zaman karar vereceğiz Korumalı pantolon olarak Avcılar Yamaha da ciddi indirim vardı bir ara. Tavsiyem yurt dışına giden bir arkadaşın varsa kesinlikle yurt dışından bakmanız neredeyse yarı yarıya. Gerçi ekipmanların hemen hemen hepsi yurt dışında baya ucuz ama neyse. Eldiven olarak ben özellikle kışın korumasız scoyco tercih ediyorum ancak 0 derecenin altında pek işe yaramıyor. Son olarak çocukluktan beri motor üstünde olan birisi olarak her zaman söylerim: Ekipmansız motor binmek işkencedir Yurt dışına gidip gelen bir kaç arkadaşım var hocam cross için ne tavsiye edersiniz onları aldırayım. Ama öncelikle uygun fiyatlı yerli varsa tercih edebilirim. Buralarda sıfırın altını pek görmeyiz görsek de kışın çok çıkmam ben. Daha çok yazın bineceğim gibi görünüyor. Alacağım motor da şimdilik Hero X Pulse, ileride de Crf250 olur sanırım. Ağır arazi yapacağımı sanmıyorum. Bir de Tayfun Hocam sınavda tek hatada bırakılıyor mu? Yoksa puan mı düşüyor? Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın Perşembe 14:41 Paylaş Perşembe 14:41 (düzenlendi) Emre Şimşek yazdı: Kurs A sınıfı işin bunu (mt07) ayarlamış. Kedi gibi sessiz ama atik. A2’nin motorunu kullandım modeli neydi bilmiyorum ama onlar leş gibiydi. Bu biraz temiz kalmış. Yurt dışına gidip gelen bir kaç arkadaşım var hocam cross için ne tavsiye edersiniz onları aldırayım. Ama öncelikle uygun fiyatlı yerli varsa tercih edebilirim. Buralarda sıfırın altını pek görmeyiz görsek de kışın çok çıkmam ben. Daha çok yazın bineceğim gibi görünüyor. Alacağım motor da şimdilik Hero X Pulse, ileride de Crf250 olur sanırım. Ağır arazi yapacağımı sanmıyorum. Bir de Tayfun Hocam sınavda tek hatada bırakılıyor mu? Yoksa puan mı düşüyor? Şimdilik Türk marka olsun kullanayım dersen ben xspeed şiddetle tavsiye ederim. Pahalı markaların çakmasını çok yapıyorlar sığır derisinden ve tam korumalı bence hiç fena değil ve kesinlikle alınabilir. Mont olarak. Arazi motoru olarak kesinlikle crf derim. Fiyat da zaten uçuk değil. Motorda Japon her zaman iyidir hocam. Sınavda 3 tür hata var. Mavi-turuncu-kırmızı. Mavilerde 4 hata yapma hakkın, Turuncu da 1 hata yapma hakkın var ancak kırmızıda tek hata da kalıyorsun. Örnek vermek gerekirse sınav başında motor ve ekipman ile ilgili sorulan sorular mavi kısma giriyor, stop etmek turuncu kısma, kırmızı ışıkta geçmek kırmızı kısma giriyor. Bunun yanında komisyon genel kullanıma bağlı da sınavı bitirebilir. Bu sebeple motor hakimiyeti çok önemlidir. Biliyorsun ki 2 etaptan oluşuyor sınav. 1. etap parkur , 2. etap trafik kullanımı. 1. etapta da içeride duraklama ve kazın fren kısmı dışında ayağını yere koyman yasak. Ayağını yere koyman demek dengeni kuramıyorsun demektir. Bu da senin motora hakimiyetinin olmadığını gösterir. Gibi gibi gibi sınavın ufak tefek dikkat edilmesi gereken noktaları var. Komisyon arkadaşlara istediğini sorabilirsin sınavdan önce. Sana geniş geniş açıklarlar.. A sınıfında MT candır. Öbürleri zaten dayanmıyor. Ama MT inanılmaz dikkat edilmesi gereken bir motor. Şahsen racing kullandım ancak mt ler beni her zaman ürkütür. Kütür kütür vura vura gider ve acemi birinin elinde Allah korusun çok kötü sonuçlara sebep olur. NC de kullanılabiliyor ama MT daha iyi. A2 nin motorları dediğiniz gibi amatör kısım olduğu için biraz rezil durumdadır eminim Perşembe 14:46 tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal Perşembe 16:35 Paylaş Perşembe 16:35 Emre Şimşek yazdı: (mt07) Bileğine dikkat et, altından fırt diye gider. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek Perşembe 18:16 Paylaş Perşembe 18:16 Emin Önal yazdı: Bileğine dikkat et, altından fırt diye gider. Biraz ayrıntı versene çok cahilim. 1 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır Perşembe 18:25 Paylaş Perşembe 18:25 İkinci bir masraftansa ilk önce alınabilecek en iyi ekipman her zaman yatırımdır. https://www.motosikletonline.com/marka/zeus Daha bol çeşit Emre Şimşek yazdı: Biraz ayrıntı versene çok cahilim. Gaz açarken dikkat et yoksa motorla yer değiştirebilirsin demiş 😉 (kafana geçer) 1 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal Perşembe 18:57 Paylaş Perşembe 18:57 Adnan Çakır yazdı: İkinci bir masraftansa ilk önce alınabilecek en iyi ekipman her zaman yatırımdır. https://www.motosikletonline.com/marka/zeus Daha bol çeşit Gaz açarken dikkat et yoksa motorla yer değiştirebilirsin demiş 😉 (kafana geçer) Aynen. Emre Şimşek yazdı: Biraz ayrıntı versene çok cahilim. Bende sınava onunla girmiştim. Güce alışkın olmadığın için, benim gibi, gaz kolunu ani ve haddinden fazla açmalarda, beklemediğin tepkiler ile karşılaşabilirsin, dikkat et demek istedim. Gaz kolunu yedirerek açmaya özen göster. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Dün saat 05:19 Paylaş Dün saat 05:19 Emre Şimşek yazdı: Biraz ayrıntı versene çok cahilim. Kuduz köpek gibidir, ani gazla kafaya geçer demek istedi. 2 Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir Dün saat 05:23 Paylaş Dün saat 05:23 Önce ekipmanları alın, para kalırsa motorda alırsınız 2 Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir Dün saat 05:34 Paylaş Dün saat 05:34 Bu sayfaya bakabilirsiniz. Ben defalarca alışveriş yaptım pşyasanın altında hep fiyatları https://temizekipman.com/ 1 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf Dün saat 05:34 Paylaş Dün saat 05:34 Ben de sadece kaskla geziyordum. Sonra bundan oldu. Kask da lazım, dizlik de lazım, kaval kemiği kalkanı da lazım, yanmaz motosiklet pantolonu da lazım, hörgüç de lazım. Sıkıcı sıkıcı tavsiye vermek istemiyorum ama bu işin şakası yok. Hayrettin abinin dediği gibi önce ekipman dizilir sonra motor alınır. Öte yandan ben kask konusunda AGV ve Bell'ciyim. Her kask aynı değil. 1 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Dün saat 06:11 Paylaş Dün saat 06:11 (düzenlendi) Tayfun Aydın yazdı: iyi markalar var ve 10-15 bin lira en alt fiyat baz alınarak ömürlük bir kask bakılmalı Kask ömürlük değildir. Kullanıma bağlı yıpranır. Tabiatı gereği elde dolandığı için düşer. Bu markalara verdiğin paradan rossi ve mossiyede para gidiyor. Çok pahalı olduğu çok iyi olduğu anlamına gelmez. Pahalı olmasının sebepleri marka anlaşmaları, sponsor v.s . Sertifikaları varsa koruma için yeterlidir. Ls2 kaskla kaza yaptım. Motor şarampole uçtu. Kaskı kafamdan çıkardığımda, kaskın tekrar kullanılamaz hale geldiğini gördüm. Kolumu kırdım. O kazayı yaşadıktan sonra ls2 den vazgeçermiyim. Çene açık kask da çene açıkta kalıyor. Çene ve dişler kafanın üst tarafı kadar önemli. Birde rüzgar meselesi var. Ls2 rüzgar sesini çok alıyor. Bu kaskı takarken kulak tıkacı şart. Dün saat 06:12 tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel Dün saat 06:24 Paylaş Dün saat 06:24 Motosiklet konusunda ekipman çok önemli, kask testlerini inceleyerek kask seçimi yapmanızı öneririm. Yarım kask ya da çene açılır kasklar önerilmiyor, full face almanız daha güvenli olacaktır. Bütçeyi bilmiyorum ancak; kask konusunda Arai, Shoei, Agv gibi markalar kendini ispatlamış markalardır. Daha uygun fiyatlı olsun derseniz; Bell bullitt (full face, retro tasarımlı) inceleyebilirsiniz, TORC markasının full face kaskları da güzel görünüyor, kendim de kullanıyorum, ortalama bir kask, genel olarak memnunum. Son olarak belirtmek istediğim şey de şu, kask alacaksanız mutlaka deneyip alın, denemeden kask almak pek mantıklı değil diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Emre Şimşek Dün saat 15:02 Paylaş Dün saat 15:02 Emin Önal yazdı: Aynen. Bende sınava onunla girmiştim. Güce alışkın olmadığın için, benim gibi, gaz kolunu ani ve haddinden fazla açmalarda, beklemediğin tepkiler ile karşılaşabilirsin, dikkat et demek istedim. Gaz kolunu yedirerek açmaya özen göster. Vallahi korkudan pek gaz açmıyorum. Hemen hemen her şeyi debriyajla hallediyorum o güzel. Sınavı 17'sine ertelettim bu arada. Yağışlardan ve iş yerimden vakit bulamayacağım diye.. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Mustafa Kestel yazdı: çene açılır kasklar önerilmiyor, Kask bağı kopsa bile (gerçi bu olasılık değil ama bungee jumping yaparken bile halat kopabiliyor) mandala basıp çeneyi açmadığın sürece çene açılır kaskı kafandan çıkaramasın. O şekilde kavrıyor ve düşme esnasında kafandan çıkmıyor. Bu arkadaşlar amatör olarak kendilerince test etmişler 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts