Görkem Karakaş Dün saat 15:23 Paylaş Dün saat 15:23 Selamlar. Salı günü Arabanın yağını değiştirdim. Ustayla beraber hiç bir şeyine dokunmadan sadece yağını ve filtresini değiştirdik. İşlem bittikten sonra eve bıraktım. Bugün çalıştırdım doğru düzgün çalışmıyor aşırı derece tekleme ve silkeleme vardı. Buji tertibatını kontrol ettim. Motoru karşıya alıp bakınca sol taraftaki iki göz fena yağlanmış. Sağ taraftaki gözler temiz. Biz bunu yarın açar bakarız üst kapak contası vs yenilebilir ama neden bi anda oldu? Yağ değişimiyle üst üste gelmesi şans mı? 3. 4. Göz niye tertemiz ? Benim üstadlara sormak istediğim başka bir şey var. Üst kapağa giren bi hortum var. 1.si bu hortum nedir ne işe yarar ikincisi ne kadar önemlidir. Aşağıdaki fotoğrafta belli bendeki boru 2 parça ben yıllardan beri orada ısıya karşı bi yalıtım olduğunu düşünüyordum fakat bugün kurcalarken o borunun ekleme boru içindeki orj fomoco yazılı borunun kırık olduğunu fark ettim. Bu boruyla ilgisi olabilir mi? Yağ değişiminden sonra motorun sağını solunu temizlerken üst kapaktan bi çıkmıştı yerine takmıştım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 16:03 Paylaş Dün saat 16:03 tesadüf, külbütör contası değişecek geçmiş olsun diğeri karter havalandırma Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş Dün saat 16:12 Yazar Paylaş Dün saat 16:12 Çağlar Bayur yazdı: tesadüf, külbütör contası değişecek geçmiş olsun diğeri karter havalandırma Karter havalandırmanın bütünlüğü ne kadar önemli abi ? Aşağıdan gelen boru kırılmış iki üç parça ek halinde geliyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz Dün saat 17:08 Paylaş Dün saat 17:08 Conta değişecek, olması gereken yerlerden sıvı conta mutlaka uygulanacak. Gerek yok diyen ustadan kaçın! 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 17:16 Paylaş Dün saat 17:16 Görkem Karakaş yazdı: Karter havalandırmanın bütünlüğü ne kadar önemli abi ? Aşağıdan gelen boru kırılmış iki üç parça ek halinde geliyor? rölantide titrer, devir düşer kalkar dıştan hava alırsa Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş Dün saat 17:53 Yazar Paylaş Dün saat 17:53 Mehmet Muhip Yılmaz yazdı: Conta değişecek, olması gereken yerlerden sıvı conta mutlaka uygulanacak. Gerek yok diyen ustadan kaçın! Sağol abi yarın değişiriz nasipse Çağlar Bayur yazdı: rölantide titrer, devir düşer kalkar dıştan hava alırsa Böyle sorunlarım yoktu şimdiye kadar ama ben onu gördüm ya onu da değişiriz Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 19:08 Paylaş Dün saat 19:08 Buji gevşek olmasın? Sedici de aynı idi söktüğüm vakit Yorum bağlantısı
Koray Demir Dün saat 19:20 Paylaş Dün saat 19:20 Bulabilirseniz VİCTOR REİNZ marka üst kapak contası alın kolay kolay deforme olmuyor. Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş Dün saat 19:33 Yazar Paylaş Dün saat 19:33 Servet Aydın yazdı: Buji gevşek olmasın? Sedici de aynı idi söktüğüm vakit Böyle absürt bir şeyden şüpheleniyorum Servet abi. 3 ve 4. gözde yağlanma yok. Bulunduğum ilçede bunun parçası da yok ustalarda usta değil. Yarın ilk plan temizlik ve bujilerin kontrolü. Araba stabil çalışırsa denizli veya ıspartaya yürüyeceğim. Koray Demir yazdı: Bulabilirseniz VİCTOR REİNZ marka üst kapak contası alın kolay kolay deforme olmuyor. Aklımda olsun teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Koray Demir Dün saat 19:43 Paylaş Dün saat 19:43 Mehmet Muhip Yılmaz yazdı: Conta değişecek, olması gereken yerlerden sıvı conta mutlaka uygulanacak. Gerek yok diyen ustadan kaçın! Mutlaka uygulanacak diyemeyiz gibi geliyor bana. Motorun durumu da önemli tabi. Ne yeni devridaim pompası montajında ne de üst kapak conta değişiminde sıvı conta mutlaka kullanılır diyen gerekli eğitimleri almış ehil bir Ford ustası görmedim. 250 bin km de Focus sattım her 90 binde bir rutin bakım kapsamında üst kapak contası değişimi yapıldı hiçbirinde sıvı conta kullanılmadı ve motor ilk günkü kadar tertemizdi. Burası kaçırabilir şeklinde bir durum varsa sorunun asıl kaynağına yönelik kesin ve kalıcı çözüm üretmek lazım diye düşünüyorum naçizane. Sıvı contayı basıp yapıştırmak en basit uygulama zira ustaların da kolayına geliyor. Gerek yok diyenden niye kaçalım ki 😊 Yaklaşım ve iyiniyet önemli. Fordda bildiğim kadarıyla yalnızca karter sökülürse mecburi olarak kullanılıyor orijinali bu şekilde takılmış çünkü. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 19:54 Paylaş Dün saat 19:54 Görkem Karakaş yazdı: Böyle absürt bir şeyden şüpheleniyorum Servet abi. 3 ve 4. gözde yağlanma yok. Bulunduğum ilçede bunun parçası da yok ustalarda usta değil. Yarın ilk plan temizlik ve bujilerin kontrolü. Araba stabil çalışırsa denizli veya ıspartaya yürüyeceğim. Aklımda olsun teşekkür ederim şüpheli bir durum yok yok conta nereden rast gelmişse oradan yağı sızdırmıştır buji ile alakalı durum değil Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş Dün saat 20:04 Yazar Paylaş Dün saat 20:04 Çağlar Bayur yazdı: şüpheli bir durum yok yok conta nereden rast gelmişse oradan yağı sızdırmıştır buji ile alakalı durum değil Gerçe doğru diyosun abi. Buji kablolarının oturduğu o boşluklarda hafif hafif yağ görüyordum. 2. Ve 3. Buji ortasındaki vidada yağlanma vardı sanki ordan atıyor olabilir. Belkide belli etti ben anlamadım Yorum bağlantısı
Ersen şahin 23 saat önce Paylaş 23 saat önce Zamanında benim vectradada aynısı oluyordu iki göz yağlanıyor diğer leri kuru kalıyordu bir süre bujiyi çıkarıp temizleyerek devam ettim sonra üst kapak contası değişti düzeldi Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce Servet Aydın yazdı: Yağ yalıtkan. Tekleme yapmaz araç Konuyu açmadan önce biraz bakmıştım abi. Sıkı geçme buji bobin varsa tekleme olmaz denmiş. Bizimkinde buji kablosu var araya ıslaklık yapıyor şuan tekliyor araba. Temizlik sonrası bi deneyeceğiz bakalım Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce Buji değiştirdik bujiler kötü çıktı. tekleme kesildi. Üst kapak contası önümüzdeki hafta her zaman gittiğim bi özel servis var orada değişecek. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts