İçeriğe Yönlendir

Klima Rölantiyi Bozuyor


Mehmet_Acar

Recommended Posts

Mehmet_Acar

Klima açınca rolanti çok bozuluyor. Videosunu ekliyorum. Benzinde de gazda da böyle. Motor ışığı onunla alakalı değil tüple alakalı. Klima kompresörü sistemi komple elden geçti sorunun klima hattıyla alakası yok. 2012 corsa 1.4

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rölanti valfi veya sensörü regülasyon sağlamıyor gibi. Camları açık veya kapalı tut zorla alternatörü. Aynı mı opacak baksana

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arka cam ısıtıcı, kalorifer, farlar vs yük çeken donanımlar çalışınca da yapıyordur. 
Ne bu araç? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Corsa yazmış ya 🍆

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Arka cam ısıtıcı, kalorifer, farlar vs yük çeken donanımlar çalışınca da yapıyordur. 
Ne bu araç? 

Sadece klima açınca yapıyor

Servet Aydın yazdı:

Rölanti valfi veya sensörü regülasyon sağlamıyor gibi. Camları açık veya kapalı tut zorla alternatörü. Aynı mı opacak baksana

Sanayiye gidince ne diyip baktırmam lazım hocam herkes birbirine yönlendiriyor. Dediğin şeyi tam anlamadım hocam tuşlara basılı mı tutayım

tarihinde Mehmet_Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Evet. Şöyle yap. Farları aç, arka cam ısıtıcıyı aç, kalorifer fanını da sonuna kadar aç. Ve cam açma veya kapama yapıp camlar kapanmış veya açılmış olsa da tuşları bırakma. Tüm bunlar alternatöre yüklenecek ve motoru zorlamaya başlayacak sisteme enerji yetiştirmek için. Bu sırada rölanti yine saçmalayacak mı bak. Cam tuşlarını uzun süre basılı tutma yanlız. 3-5 saniye kafi test için. Kapının önünde yapabilirsin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Servet Aydın yazdı:

Evet. Şöyle yap. Farları aç, arka cam ısıtıcıyı aç, kalorifer fanını da sonuna kadar aç. Ve cam açma veya kapama yapıp camlar kapanmış veya açılmış olsa da tuşları bırakma. Tüm bunlar alternatöre yüklenecek ve motoru zorlamaya başlayacak sisteme enerji yetiştirmek için. Bu sırada rölanti yine saçmalayacak mı bak. Cam tuşlarını uzun süre basılı tutma yanlız. 3-5 saniye kafi test için. Kapının önünde yapabilirsin.

Eyvallah hocam akşam deneyeyim haber edeyim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bence sorun motorun artık rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olması. benzinde dalgalanma olacakmı.

Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Ali Darbaz yazdı:

Bence sorun motorun artık rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olması. benzinde dalgalanma olacakmı.

Benzinde de böyle tüpte de böyle. Demek istediğini anlamadım hocam. Motor ölmüş mü diyorsun. Daha 150 binde ve arabanın gidişinde falan herhangi bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet_Acar yazdı:

Benzinde de böyle tüpte de böyle. Demek istediğini anlamadım hocam. Motor ölmüş mü diyorsun. Daha 150 binde ve arabanın gidişinde falan herhangi bir sıkıntı yok.


rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olabilir diyorum. Motor bitmiş demek istemedim daha basit mesela buji bile eskisi kadar iyi durumda olmayabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Ali Darbaz yazdı:


rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olabilir diyorum. Motor bitmiş demek istemedim daha basit mesela buji bile eskisi kadar iyi durumda olmayabilir.

Sağolasın hocam. Servet beyin dediğini deneyecem akşam. Öyleyse rolanti valfine sensörüne motoruna artık ne varsa ona yönelecem.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Arabanın akü kutup başını söküp bekleyin, sonra tekrar takın. Trimler sıfırlansın bir süre kullanıp tekrar gözlemleyin. Eğer gene yaparsa gene trimleri sıfırlayıp gaz ayarı yaptırın.

 

Rölantide dalgalanmanın iki nedeni var, ya aşırı yakıt püskürtüyordur ya da püskürtme başlama zamanlaması uymuyordur. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Mertol Kip yazdı:

Arabanın akü kutup başını söküp bekleyin, sonra tekrar takın. Trimler sıfırlansın bir süre kullanıp tekrar gözlemleyin. Eğer gene yaparsa gene trimleri sıfırlayıp gaz ayarı yaptırın.

 

Rölantide dalgalanmanın iki nedeni var, ya aşırı yakıt püskürtüyordur ya da püskürtme başlama zamanlaması uymuyordur. 

Deneyeyim hocam. Ama zaten hep benzinde biniyorum. Normalde rölanti düzgün ama yük binince böyle oluyor.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet_Acar yazdı:

Deneyeyim hocam. Ama zaten hep benzinde biniyorum. Normalde rölanti düzgün ama yük binince böyle oluyor.

Yük binince (klima açılınca) calculated engine load tekrar hesaplanıp enrichment aktif oluyorda ondan. Eğer trim değerleriniz yüksekse yapar. Bunun alternatifi emme manifoltundan ya da havanin girişindeki kelebek sonrası bir yerlerden hava alıyor olması olabilir. LPG enjektörü için deldikleri yerlerden hava giriyor olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Mertol Kip yazdı:

Yük binince (klima açılınca) calculated engine load tekrar hesaplanıp enrichment aktif oluyorda ondan. Eğer trim değerleriniz yüksekse yapar. Bunun alternatifi emme manifoltundan ya da havanin girişindeki kelebek sonrası bir yerlerden hava alıyor olması olabilir. LPG enjektörü için deldikleri yerlerden hava giriyor olabilir.

Peki bunun için neciye gitmem lazım hocam

Mertol Kip yazdı:

Yük binince (klima açılınca) calculated engine load tekrar hesaplanıp enrichment aktif oluyorda ondan. Eğer trim değerleriniz yüksekse yapar. Bunun alternatifi emme manifoltundan ya da havanin girişindeki kelebek sonrası bir yerlerden hava alıyor olması olabilir. LPG enjektörü için deldikleri yerlerden hava giriyor olabilir.

 

Ali Darbaz yazdı:


rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olabilir diyorum. Motor bitmiş demek istemedim daha basit mesela buji bile eskisi kadar iyi durumda olmayabilir.

 

Servet Aydın yazdı:

Evet. Şöyle yap. Farları aç, arka cam ısıtıcıyı aç, kalorifer fanını da sonuna kadar aç. Ve cam açma veya kapama yapıp camlar kapanmış veya açılmış olsa da tuşları bırakma. Tüm bunlar alternatöre yüklenecek ve motoru zorlamaya başlayacak sisteme enerji yetiştirmek için. Bu sırada rölanti yine saçmalayacak mı bak. Cam tuşlarını uzun süre basılı tutma yanlız. 3-5 saniye kafi test için. Kapının önünde yapabilirsin.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Arka cam ısıtıcı, kalorifer, farlar vs yük çeken donanımlar çalışınca da yapıyordur. 
Ne bu araç? 

Hocalarım peki bu arızanın kanister valfi ile alakası olabilir mi? Sanki çıt çıt çıt ses geliyordu şimdi aklıma geldi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tabiki Cruzeda böyle bir arıza için evap valfi değişiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Ali Darbaz yazdı:

Tabiki Cruzeda böyle bir arıza için evap valfi değişiyor.

Evap ile kanister valfi aynı şey mi hocam

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet_Acar yazdı:

Evap ile kanister valfi aynı şey mi hocam


evap motorun orda bir kanister ile motor arasındaki bağlantıyı yapan bir valf. Bozulunca devir dalgalanır . Ama klimadan bağımsız dalgalanma performansda düşme yaşanır

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor ölü değildir ya :)

Sadece rolantiyi düzenleyemiyor. Klima açılınca devri yükseltmesi gerekir. Yapamıyor. 

Fordlar rolanti valfinden yapardı bunu.. Corsa neyden yapar bilmiyorum. 

Bence elektrikçi değil de oto tamirci işi bu..

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Ali Darbaz yazdı:


evap motorun orda bir kanister ile motor arasındaki bağlantıyı yapan bir valf. Bozulunca devir dalgalanır . Ama klimadan bağımsız dalgalanma performansda düşme yaşanır

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor ölü değildir ya :)

Sadece rolantiyi düzenleyemiyor. Klima açılınca devri yükseltmesi gerekir. Yapamıyor. 

Fordlar rolanti valfinden yapardı bunu.. Corsa neyden yapar bilmiyorum. 

Bence elektrikçi değil de oto tamirci işi bu..

 

Eyvallah hocam insallah aksama hallolurda haber ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet_Acar yazdı:

Peki bunun için neciye gitmem lazım hocam

 

Bir yere gitmeniz gerekmiyor. Önce yazdığımı deneyin ona göre bakarsınız. Ondan olduğu kesin değil ki daha. Ama sadece rölantide yapıyor olması arabanın yakıt karışımını doğru ayarlayamadına işaret eder. Onun sebebini bulmanız gerek. Bu yazdığım onlardan sadece bir tanesi...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Arka cam ısıtıcı, kalorifer, farlar vs yük çeken donanımlar çalışınca da yapıyordur. 
Ne bu araç? 

 

Servet Aydın yazdı:

Corsa yazmış ya 🍆

 

Ali Darbaz yazdı:

Bence sorun motorun artık rölantide eskisi kadar güç üretemiyor olması. benzinde dalgalanma olacakmı.

 

Mertol Kip yazdı:

Arabanın akü kutup başını söküp bekleyin, sonra tekrar takın. Trimler sıfırlansın bir süre kullanıp tekrar gözlemleyin. Eğer gene yaparsa gene trimleri sıfırlayıp gaz ayarı yaptırın.

 

Rölantide dalgalanmanın iki nedeni var, ya aşırı yakıt püskürtüyordur ya da püskürtme başlama zamanlaması uymuyordur. 

 

Ali Darbaz yazdı:


evap motorun orda bir kanister ile motor arasındaki bağlantıyı yapan bir valf. Bozulunca devir dalgalanır . Ama klimadan bağımsız dalgalanma performansda düşme yaşanır

Tüm sensörlere valflere bakıldı sorun klimanın içi tıkanmış klima kompresörü ittiremiyor o yüzden motoru zorluyor dedi usta simdi ona bakıyor. Gösterdi klimanın içi sedef sedef çamurlu su gibi olmuş

Mertol Kip yazdı:

 

 

tarihinde Mehmet_Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İlk mesajda klima sağlam dendi. Yoksa zaten baş şüpheli kompresörğn kendisi 

Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
Servet Aydın yazdı:

İlk mesajda klima sağlam dendi. Yoksa zaten baş şüpheli kompresörğn kendisi 

Ben yanlış aktarmışım hocam klimacı öyle dedi başta kusura bakma. Sonra işte bugün baktırdım tekrardan adam 3 farklı kompresör denedi 3 ünüde kitledi yine. Başta öyle dememişti o yüzden yanlış aktardım

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Senlik bişe yok yahu 😁 adam gibi tespit yeteneği kalmadı sanayilerde

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...