İçeriğe Yönlendir

Klima Rölantiyi Bozuyor


Mehmet_Acar

Recommended Posts

Mehmet_Acar
Servet Aydın yazdı:

Senlik bişe yok yahu 😁 adam gibi tespit yeteneği kalmadı sanayilerde

Şimdi işte temizlemekle uğraşıyorlar. Bakalım inşallah hallolur hocam. Sevdiğim bi tanıdık yapan kişi işçiliği güzel. Hallolsunda stres yaptım valla 1 haftadır. Bide klima değil diyince uğraşmak çok dert. Uğraş dur arızayı bulmak için. Bugün işte oldu diye aradı sonra tekrar kitlemiş içi böyle yeşil yeşil sedefli çamurlu bişey olmuş.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Tofaşcıları dolaş. O aletlerin kompresörleri alternatörleri vs vs punto/line'larla aynı. Daha ucuza bulabilirsin. Densoydu galiba. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar

Klima tesisatı yenilendi komple yine aynı şimdi de boğaz kelebeği diyor corsa da tüm rolanti ile alakalı şeyler ordaymış. Çıkma alıp deneyecek bi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet_Acar yazdı:

Klima tesisatı yenilendi komple yine aynı şimdi de boğaz kelebeği diyor corsa da tüm rolanti ile alakalı şeyler ordaymış. Çıkma alıp deneyecek bi

 

Usta kalmadı ki sanayide. Eli anahtar tutan hemen ayrılıp dükkan açıp, her basit işe ver bin lira demeye başlamış.. 

Ustalık parça değiştirmek değil, arıza tespit etmektir. 

Uzun süredir şunu değiş diyerek gitmeye başladık sanayiye. 

 

Bu aracın kliması değil rolantisi bozuk, klima bozuk olsa yüksek devirde de bozuk olur.. Hat tıkalı olsa, soğutmaz, basınç hatası verir. elektrik tesisatı bozuk olsa devreye girmez.. 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Emme manifoltuna duman verip kaçak testi yapıyorlsr düzensiz hava alışı varsa onu bilen birine baktırmak lazım 

 

Şarj dinamosu ve aküyü yük altında test edecek adam lazım 

 

 

Sonrası mekanikci rölanti valfi ve gaz kelebeğine bakıp arıza araması lazım 

 

LPGcinin yük altında rölanti değerini okuyup yorumlayıp ayar yapması lazım 

 

 

Bı ihtimal mekanikci v kayış ve bilyalı ekipmanları kontrol etmesi lazım dönen şarj klima kasnağı krank kasnağı avare bilya vs bakılması lazım 

 

Yine klima ve direksiyon pompası musirleri ve tesisatına bakmak lazım 

 

 

Karter havalandırma subab ve hortumlarına bakmak lazım 

 

Basitten karmasiga gitmek maliyeti düşürür öncelik mekanik ekipman sonra yazılımsal yakıt haritası vs yorumlamak lazım 

 

 

 

Allah yardımcıniz olsun 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar

Senteden falan olabilir mi peki öyle bi ihtimal var mı delirecem valla

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Emme manifoltuna duman verip kaçak testi yapıyorlsr düzensiz hava alışı varsa onu bilen birine baktırmak lazım 

 

Şarj dinamosu ve aküyü yük altında test edecek adam lazım 

 

 

Sonrası mekanikci rölanti valfi ve gaz kelebeğine bakıp arıza araması lazım 

 

LPGcinin yük altında rölanti değerini okuyup yorumlayıp ayar yapması lazım 

 

 

Bı ihtimal mekanikci v kayış ve bilyalı ekipmanları kontrol etmesi lazım dönen şarj klima kasnağı krank kasnağı avare bilya vs bakılması lazım 

 

Yine klima ve direksiyon pompası musirleri ve tesisatına bakmak lazım 

 

 

Karter havalandırma subab ve hortumlarına bakmak lazım 

 

Basitten karmasiga gitmek maliyeti düşürür öncelik mekanik ekipman sonra yazılımsal yakıt haritası vs yorumlamak lazım 

 

 

 

Allah yardımcıniz olsun 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Usta kalmadı ki sanayide. Eli anahtar tutan hemen ayrılıp dükkan açıp, her basit işe ver bin lira demeye başlamış.. 

Ustalık parça değiştirmek değil, arıza tespit etmektir. 

Uzun süredir şunu değiş diyerek gitmeye başladık sanayiye. 

 

Bu aracın kliması değil rolantisi bozuk, klima bozuk olsa yüksek devirde de bozuk olur.. Hat tıkalı olsa, soğutmaz, basınç hatası verir. elektrik tesisatı bozuk olsa devreye girmez.. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar
(düzenlendi)

Biraz facebook gruplarında araştırdım yapacağım işlemler:

 

Sente ayarı
Boğaz kelebeği
Kanister valfi (depo dönüş valfi)
Kam mili selonoid Valfi
Klepe soketi
Bobin buji

Hava kaçağı
Sensörler

Şöyle bi liste yaptım sıra ile baktırıcam

 

Kam mili selenoid valfinden başına cok gelen olmuş anladığım kadarıyla genelde ordan diyorlar birebir aynı sorunu yaşayanlar.

tarihinde Mehmet_Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet_Acar

Sente ayarında zamanlamada problem yok ojinal cihaza bağlandı bi problem cıkmadı fakat boğaz kelebeği kalibrasyon tutmuyor hemen tekrar bozuluyormuş. Ondan sonuç bekiyorlar sonrasında kanister valfi ve selenoide geçilecek

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...