Doğan Arşiray Çarşamba 12:48 Paylaş Çarşamba 12:48 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Psa ötv’de batarya kapasite kriter meselesini önceden haber alıp bu kadar küçük batarya koymuş olabilir. Olmayabilir de ekleyebilsek keşke. 2x mesela. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 15:19 Paylaş Çarşamba 15:19 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Psa ötv’de batarya kapasite kriter meselesini önceden haber alıp bu kadar küçük batarya koymuş olabilir. Olmayabilir de Belli mi ki? Belki buyuk bataryali olan daha dusuk otv li olacak? (Pollyanna agliyor) 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 20:21 Paylaş Çarşamba 20:21 Ne guluyon ya, ben olsam oyle yapardim. Soyle dusun, 80 kw ustu bataryasi olanin matrahini 200 bin yuksek yaparsin mesela. Dolayisi ile dolayli yoldan daha az otv verir, 60 kw altina ise %5 fazla otv alirsin. Sarj istasyonlarinin altyapi maliyetinin %80ine devlet tesvigi var. Sonucta dusuk kapasiteli bataryasi olan kisi sarj istasyonunu daha fazla kullanacak, devletin tesviginden daha fazla yararlanacak. Batatya kac kw olursa olsun %20-80 arasi 25-30 dk işte. Boylece ureticiler daha buyuk bataryalari gelistirmek icin dolayli subvansiyonda almis olur. Kalem pil boyutunda bataryalarla ugrasmaz insanlar. Zaten şu phev lere otv neden dusuk onu hic anlamadim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Çarşamba 21:48 Paylaş Çarşamba 21:48 Mertol Kip yazdı: Boylece ureticiler daha buyuk bataryalari gelistirmek icin dolayli subvansiyonda almis olur. buna gülüyorum Türkiye’nin elektrik üretim kurulu gücü, tüketimin 2,75 katı. Teorik olarak böyle. Gerçekte 2 katı diyelim bunun %60 yenilebilir enerjiden geliyor. türkiye’de 5 milyar litre benzin, 30 milyar litre mazot kullanılıyor. Bunun %25’i otomobil olsa 10 milyar dolar petrole veriyoruz. yani ben olsam elektrikli arabaların daha çok satılmasını isterim. Ötv’yi bataryaya bağlamadan serbest bırakırım. Çünkü ciddi anlamda cari açığı kapatıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 21:53 Paylaş Çarşamba 21:53 Ama sen akıllı bir adamsın. Öyle bi fark var. Onlar sen değil. 1 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 06:25 Paylaş Dün saat 06:25 Tansu Kalafatoğlu yazdı: buna gülüyorum Türkiye’nin elektrik üretim kurulu gücü, tüketimin 2,75 katı. Teorik olarak böyle. Gerçekte 2 katı diyelim bunun %60 yenilebilir enerjiden geliyor. türkiye’de 5 milyar litre benzin, 30 milyar litre mazot kullanılıyor. Bunun %25’i otomobil olsa 10 milyar dolar petrole veriyoruz. yani ben olsam elektrikli arabaların daha çok satılmasını isterim. Ötv’yi bataryaya bağlamadan serbest bırakırım. Çünkü ciddi anlamda cari açığı kapatıyor. Neyine güldün merak ettim. Batarya buyudugu zaman orandal olarak bir sey degismiyir. 50kw batarya icin 50 kw+kayiplara, 100 kw icinde 100kw+kayiplara ihtiyacin var. Devlet acisindan buyuk ve kucuk bataryada tuketim acisindan bir sey degismez. Vatandasin konforu degisir, araclarin istasyonda kalma suresi degisir, dolayisi ile isgal ettigi alan duser (istersen hesaplariz) ve bu araclar daha yayginlasacagi icin bundan devlet kazanir. Herseyi fatura mi saniyorsun anlamadimki. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 07:47 Paylaş Dün saat 07:47 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Türkiye’nin elektrik üretim kurulu gücü, tüketimin 2,75 katı. Teorik olarak böyle. Gerçekte 2 katı diyelim Hal böyle iken elektriğe çinden ithal muamelesi yapıp faturaya onlarca şey ekleyip pahalı satın alıyoruz.. Demekki biz petrol ihracatçısı olsak tablo yine değişmeyecek, benzini mazotu yine pahalı alacağız. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 08:06 Paylaş Dün saat 08:06 Mertol Kip yazdı: Neyine güldün merak ettim. Batarya buyudugu zaman orandal olarak bir sey degismiyir. 50kw batarya icin 50 kw+kayiplara, 100 kw icinde 100kw+kayiplara ihtiyacin var. Devlet acisindan buyuk ve kucuk bataryada tuketim acisindan bir sey degismez. Vatandasin konforu degisir, araclarin istasyonda kalma suresi degisir, dolayisi ile isgal ettigi alan duser (istersen hesaplariz) ve bu araclar daha yayginlasacagi icin bundan devlet kazanir. Herseyi fatura mi saniyorsun anlamadimki. abi böyle şeyleri sen düşünüyorsun. Analiz yapanlar düşünüyor. Devlet şu an toplayacağı paranın peşine düşmüş. Düşünmüyor geleceği. Yoksa saçma sapan ötv sistemi devam eder miydi? Ali haydar tivit atıyor mehmet şimşek’e. Yaptığınız düzenlemeler çok geçici artık kalıcı şeyler yapın diyor. Ama yok yani. Buna güldüm Mehmet Ozyurek yazdı: Hal böyle iken elektriğe çinden ithal muamelesi yapıp faturaya onlarca şey ekleyip pahalı satın alıyoruz.. Demekki biz petrol ihracatçısı olsak tablo yine değişmeyecek, benzini mazotu yine pahalı alacağız. Norveç petrol zengini. Avrupa’nın en pahalı benzinini kullanıyorlar. senin dediğini yapan arabistan. Bazen akıllarına 50 yıl sonra biz ne yapacağız diye düşünce geliyor. Ama hemen çıkıveriyor norveç kendi çıkardığı petrolü neden halkına ucuz vermeyip fonda değerlendiriyor? 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 08:41 Paylaş Dün saat 08:41 Mehmet Ozyurek yazdı: Hal böyle iken elektriğe çinden ithal muamelesi yapıp faturaya onlarca şey ekleyip pahalı satın alıyoruz.. Demekki biz petrol ihracatçısı olsak tablo yine değişmeyecek, benzini mazotu yine pahalı alacağız. Gabar'da çıkmadı mi olm zaten ahsjdjfjfkf Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 08:48 Paylaş Dün saat 08:48 "Bence" devlet elektrik dağıtım şirketlerine direktif gönderip "evden şarj edecekler için" yeni aboneliği şart koşmalı ve o abonelere elektrik fiyatında sübvansiyon uygulanmamalı. Tüm evlerdeki abonelerin kurulu şebeke gücünüde 5kw a düşürüp monitör etmeli. Böylece desteklenen ev elektriğinden kullanımın önüne geçebilir. Yok illede evden şarj edecekse de monofaz 3kw ile etsin edebiliyorsa ama onda da gece tarifesinden cikartilsin. Evden 2.6 liraysa kw i, arabasini diger abonelikten 5 liradan şarj etsin. Hala ucuza gelir ve adil olur. Şu anki durum hiç adil ve hakkaniyetli değil. Neden diyeceksiniz, devlet eğer gercekten elektrik faturasinin bir kismini subvansiyonla karşiliyorsa, sıradan vatandas baskasinin arabasinin elektrik faturasina neden vergilerinden para kesilmesi yolu ile katkida bulunsun ki? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 08:48 Paylaş Dün saat 08:48 Mehmet Ozyurek yazdı: i biz petrol ihracatçısı olsak venezuella m dedin? Mertol Kip yazdı: ve o abonelere elektrik fiyatında sübvansiyon uygulanmamalı. önce hali hazırdaki tüm abonelerin fatura ödemesini sağlasa mı? sonrasına bakılır altı üstü konuşulur muahhyer 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 08:53 Paylaş Dün saat 08:53 Çağlar Bayur yazdı: venezuella m dedin? önce hali hazırdaki tüm abonelerin fatura ödemesini sağlasa mı? sonrasına bakılır altı üstü konuşulur muahhyer Tahsilat benim sorunum degil, memlekette deli gibi universite mezunu işsiz var, belli bir yuzde karsiligi odeme olacak sekilde salsin sokaklara, cok ciddiyim yaya gecitlerine, duraklamak yasak tabelalarinin altina, yolun ortasina park eden mallara ceza kesse cari açik falan kalmaz, hazine ihya olur. Bak elektrik parasi tahsilatina bile gerek kalmaz. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Dün saat 09:07 Paylaş Dün saat 09:07 Mertol Kip yazdı: Gabar'da çıkmadı mi olm zaten ahsjdjfjfkf Bizim Cabbar her gün gaz çıkarıyor en doğalından. Petrol ne ki? 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 09:08 Paylaş Dün saat 09:08 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Norveç petrol zengini. Avrupa’nın en pahalı benzinini kullanıyorlar. senin dediğini yapan arabistan. Bazen akıllarına 50 yıl sonra biz ne yapacağız diye düşünce geliyor. Ama hemen çıkıveriyor norveç kendi çıkardığı petrolü neden halkına ucuz vermeyip fonda değerlendiriyor? Hımm Bu durumda camları açma yada V8 lere binme şansımız yok. Camları bari açsaydık. Çok heves etmiştik. Mertol Kip yazdı: Gabar'da çıkmadı mi olm zaten ahsjdjfjfkf Çıktı diyorlar da, göremedik bi. Gidip baksam gösterirler mi 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Dün saat 09:11 Paylaş Dün saat 09:11 Mertol Kip yazdı: devlet Kaçak elektriği çözsünler. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 09:12 Paylaş Dün saat 09:12 Mertol Kip yazdı: Neden diyeceksiniz, devlet eğer gercekten elektrik faturasinin bir kismini subvansiyonla karşiliyorsa, sıradan vatandas baskasinin arabasinin elektrik faturasina neden vergilerinden para kesilmesi yolu ile katkida bulunsun ki? Devlet elektriği kendi dağıtsa daha çok kazanır. Herhangi bir şey sübvansiyon etmesine gerek kalmaz. Bir de. Kaçakları önlesinler. Yine bir şeye gerek kalmaz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 09:20 Paylaş Dün saat 09:20 Mehmet Ozyurek yazdı: Devlet elektriği kendi dağıtsa daha çok kazanır. bakış açısına bağlı Yorum bağlantısı
Mertol Kip Dün saat 09:22 Paylaş Dün saat 09:22 Mehmet Ozyurek yazdı: Çıktı diyorlar da, göremedik bi. Gidip baksam gösterirler mi Gosterirler de ne gosterirler bilemem. Mehmet Ozyurek yazdı: Devlet elektriği kendi dağıtsa daha çok kazanır. Herhangi bir şey sübvansiyon etmesine gerek kalmaz. Bir de. Kaçakları önlesinler. Yine bir şeye gerek kalmaz. Yaw realiteye donelim. Dagitim sirketleri amerikalilarda yanlis hatirlamiyorsam. Bilmem kac yillik anlasma da var. Kamulastiramazsin ozetle. Tamer Topaç yazdı: Kaçak elektriği çözsünler. Kacak elektrik devletin degil dagitim sirketinin problemi. Devlet urettigi elektrigi dagitim sirketine satiyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 10:58 Paylaş Dün saat 10:58 Mehmet Ozyurek yazdı: Çıktı diyorlar da, göremedik bi. Gidip baksam gösterirler mi kovayla gidenlere göz payı veriyorlarmış Yorum bağlantısı
Onur Demir 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Frontera test videosu yayınlandı. Elektriklirota kanalı güzel detaylı bir test yapmış. akşam bir kısmını izledim, şimdi devamını izliyorum. 38:20'de özellikle yokuş performansını test ediyor. En çok merak edilen konu buydu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce tam gazda 45 km/h ile çıkıyor.... bizim pilli bisiklet kadar iyi yani tek kişi ile. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Çağlar Bayur yazdı: tam gazda 45 km/h ile çıkıyor.... bizim pilli bisiklet kadar iyi yani tek kişi ile. izlemedim ama 45 km nedir ya. bu kadar vasat bir performansa en son 72 hp linea da denk gelmiştim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Doğan Arşiray yazdı: izlemedim ama 45 km nedir ya. bu kadar vasat bir performansa en son 72 hp linea da denk gelmiştim. matematik gerçekleri eğemediği için, tork rakamı orada,72 lik lineada aşağı yukarı aynı torku verir. tek j avantajı devire bağlı olmadan hep vermesi, yani mesela kiprit motor da bir de motor ciyaklaması duymadan yokuşta kalkıp gidebilecek 30 la falan rahat 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Test ettiği yer sosyal tesis iç yolu. Orada hız yapılmaz zaten Kibrit burada pistin ortasından bile havalanır 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Orada hız yapılmaz zaten golf sahası arabası gücünde o yüzden buna serbesttir, 125nM lem... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts