Abdussamed Acar Cumartesi 21:24 Paylaş Cumartesi 21:24 Aslında hemen herkesin tüketimi aracın göstergesinde okuduğumuzdan ortalama %10 daha yüksek.. Çünkü harcadığımız enerjinin ortalama %10 unu aracı doldururken daha yola çıkmadan harcamış oluyoruz. Gerek araçların göstergesinde gözüken, gerek şarj istasyonlarında gözüken değerlere ilişkin yeni global ve ulusal standartların çıkacağı aşikar... 4 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur Cumartesi 21:26 Paylaş Cumartesi 21:26 Daha şarj olurken DC de % 5 AC de %10 kayıp var zaten. 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Cumartesi 21:32 Yazar Paylaş Cumartesi 21:32 Videoda DC de %7,5 AC de %11-12 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur Cumartesi 21:39 Paylaş Cumartesi 21:39 Abdussamed Acar yazdı: Videoda DC de %7,5 AC de %11-12 Ben hep evden şarj ediyorum 10.6kw ile %10 enerji kaybım var. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı Cumartesi 21:51 Paylaş Cumartesi 21:51 (düzenlendi) Erdoğan Temur yazdı: Ben hep evden şarj ediyorum 10.6kw ile %10 enerji kaybım var. Hep 50 TL ‘lik alıyorum gibi olmuş. Ben de evden şarj ediyorum ama her zaman değil. Sabit ve kapalı otoparkım yok, balkondan şarj cihazını sallayıp şarj ediyorum. Birinci katta olduğum için sıkıntı yok ama komşulardan dolayı Yanaşamıyorum ya da sabah çıkmak problem olabiliyor.Bu arada Spritmonitor uygulamasından yaktığım elektriği hesaplayabiliyorum dediğiniz gibi yüzde onluk bir kayıp hatta yüzde 11-12’lik bir kayıp var. Cumartesi 21:54 tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Cumartesi 22:15 Paylaş Cumartesi 22:15 Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. 1 Yorum bağlantısı
Alp Turgay Pazar 03:27 Paylaş Pazar 03:27 Ali Darbaz yazdı: Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. Hepsi bir birinden çöp tenekesi, kapı kollarından tutun kadransızlıga kadar. Alın size otomobil.. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe Pazar 08:30 Paylaş Pazar 08:30 Şarj sırasındaki kayıp dışında, özellikle bağlantılı araçların durduğu yerde harcadığı da yaklaşık %5-%10 enerjiyi hesaba katmak gerekiyor. Bu söylediğim uzun yolda geçerli değil fakat şehir içi kullanımda bunu da hesaba katmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 08:42 Paylaş Pazar 08:42 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. nakit varsa boşver zaten araba değişmeyi, o paranın getirisi zaten yıllık tüm masrafını çıkarır hatta geçer, paranda cebinde kalır ilerde gerekirse değişirsin, bin arabana keyfine bak, elektrikli hergün işi git gel yapan için iyi, oda en ucuzunu alırsan, ben şuan alacak olsam, yani hergün İstanbul gibi bir şehirde işe git gel yapsam, mesela zoe alırdım. Bu arada bizim ülkede bu pillileri daha ucuza satabilecekken habire bindiriyorlar bence, özellike yapıyorlar, mesela puma, fiyata bak, resmen benzinlisinin satışını kesmesin diye bindirmişler, üstelik otosan üretiyormuş.... Pazar 09:22 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 09:10 Paylaş Pazar 09:10 Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Pazar 09:50 Yazar Paylaş Pazar 09:50 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 İçten yanmalıların en kralı bile enerji verimliliği konusunda facia zaten... Yorum bağlantısı
Alp Turgay Pazar 10:31 Paylaş Pazar 10:31 Olay enerji falan degil, arabanın karoser, iç mekan ve hepsinin toplamında ortaya çıkar olaydır.. mesela sürtüme kuvveti, kol gibi Jeep'de bulunmaz drag coefficiency yerlededir... hatta Moose test'de batmıştır... bi 90 model Ghibli, Torsen sistem ve 5-ileri ile suyundanda koyun lütfen. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan Pazar 12:58 Paylaş Pazar 12:58 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 BYD bataryadan tekere %92’lere çıktığını iddia ediyormuş. Şu an bir çok modelde %85’lerde diye biliyorum. Pazar 12:58 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen Pazar 13:13 Paylaş Pazar 13:13 Mustafa Arıkan yazdı: BYD bataryadan tekere %92’lere çıktığını iddia ediyormuş. Doğru olsa bile şarj kısmında %90 verim var. Yani 110 kWh in 92 si tekere verilir. %83,5 verim yapar yaklaşık. 2 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur Pazar 14:11 Paylaş Pazar 14:11 😀 Abi daha havalar tam ısınmadı. Şimdilik 400km de bir 150 TL lik alıyorum 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Pazar 16:54 Paylaş Pazar 16:54 Ömer Çayırtepe yazdı: Şarj sırasındaki kayıp dışında, özellikle bağlantılı araçların durduğu yerde harcadığı da yaklaşık %5-%10 enerjiyi hesaba katmak gerekiyor. Bu söylediğim uzun yolda geçerli değil fakat şehir içi kullanımda bunu da hesaba katmak gerekiyor. Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Pazar 16:58 Yazar Paylaş Pazar 16:58 Mehmet Göktürk yazdı: Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Bekçi modunun güç tüketimini denedin mi hocam hiç? hareketin çok az ya da hiç olmadığı durumda 24 saatte ne kadar eksiliyor acaba batarya? Yorum bağlantısı
Alp Turgay Pazar 17:49 Paylaş Pazar 17:49 Erdoğan Temur yazdı: 😀 Abi daha havalar tam ısınmadı. Şimdilik 400km de bir 150 TL lik alıyorum Abi Little Konea yani bu durum... hem Kona alıyorsunuz, hem spacer'la 225'lik Eagle F1 Cadogan Bey gibi, hem de üstüne üstlük çöpten çıkma bi Hyundai koltukları acaip rahatsızdı bindigimde... Little Konea'da bi 2024 Kona alıcak fiyat olsa yerine gider Checkmate alır :D. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Pazar 18:02 Paylaş Pazar 18:02 Abdussamed Acar yazdı: Bekçi modunun güç tüketimini denedin mi hocam hiç? hareketin çok az ya da hiç olmadığı durumda 24 saatte ne kadar eksiliyor acaba batarya? bekçi modu niye açık olsun ki? günde yüzde 5 yakabilir ama o aracı kapatmamak demek. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur Pazar 18:54 Paylaş Pazar 18:54 Alp Turgay yazdı: Abi Little Konea yani bu durum... hem Kona alıyorsunuz, hem spacer'la 225'lik Eagle F1 Cadogan Bey gibi, hem de üstüne üstlük çöpten çıkma bi Hyundai koltukları acaip rahatsızdı bindigimde... Little Konea'da bi 2024 Kona alıcak fiyat olsa yerine gider Checkmate alır :D. Kusura bakma da ne dediğinden hiçbir şey anlamadım. 7 Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe Dün saat 10:47 Paylaş Dün saat 10:47 Mehmet Göktürk yazdı: Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Ben mesajımı biraz eksik yazmışım aslında haklısınız. Bu söylediğim durum, aracın bağlantılı özelliklerinin kullanılması, bilmediğim konumlarda park ettiğimde güvenlik modu kullanımı(günde 1-2 saat) vb. dahil. Yazın kullanımdan önce yaptığım ön iklimlendirmeyi hiç saymıyorum, o da bir bu kadar yiyor ama sağladığı konfor yanında hiçbir şey. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Dün saat 11:01 Paylaş Dün saat 11:01 Evet iyi oluyor. Bi de araçta oturmak çok keyifli Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Dün saat 14:04 Yazar Paylaş Dün saat 14:04 Mehmet Göktürk yazdı: bekçi modu niye açık olsun ki? günde yüzde 5 yakabilir ama o aracı kapatmamak demek. Yabancı bir otoparka bırakınca mantıklı olabilir... 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur Dün saat 15:52 Paylaş Dün saat 15:52 Abdussamed Acar yazdı: Yabancı bir otoparka bırakınca mantıklı olabilir... özellikle avm otoparklarında çok işe yarar. son yazılım güncellemesi ile tüketimi minimum seviyeye düşürmüşler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts